Juventus - AFC Ajax 25-2-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Juventus - AFC Ajax 25-2-2010

Bericht door Marillion » vr feb 26, 2010 10:57 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Weet je wat volgens mij het probleem is? Onze jongens spelen te weinig wedstrijden zoals die tegen Juve. We hebben nauwelijk serieuze tegenstand, ongetwijfeld als gevolg van het al jaren niet meer in de CL acteren. Volgens mij leren jonge Ajacieden van een wedstrijd als gisteravond 10 x meer dan van potjes tegen RKC, Sparta, etc. Daar krijgen ze ervaring, weerbaarheid en (hopelijk) gogme van.

Klopt, ben ik helemaal met je eens WkCdWn. Ajax speelt veel te weinig wedstrijden op dit niveau. Je leert er heel veel van maar omdat we er zo weinig spelen gaat dat niet zo snel. Erg jammer maar de enige oplossing is om je bijvoorbeeld toch voor de CL te plaatsen. Al zal je er misschien niet direct indruk maken, je leert er wel van.

Beetje flauw om uitgerekend na deze wedstrijd weer hele verhalen over Jol te beginnen. Wat hadden we nu verwacht mensen? Ajax komt kwalitatief gewoon te kort om een ploeg als Juventus serieus in de problemen te brengen.
Nil volentibus arduum

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » vr feb 26, 2010 11:02 am

Ach we gillen het hardst als Ajax punten laat liggen tegen een NAC of NEC, maar we vinden het raar dat AJAX over 2 wedstrijden niet van Juventus wint. Terwijl de verhoudingen toch hetzelfde zijn. Dan komen er argumenten van ja Ajax heeft wel minder geld maar moet tactisch beter zijn en slimmer... Die argumenten zouden supporters van alle rechterrijtjes clubs in de HCE dan ook aan moeten voeren als er van AJAX verloren wordt..

Soms is een beetje realiteitszin best makkelijk in het leven van een supporter. Het was een stunt geweest als we door waren gegaan, nu is het in de europese kranten business as usual. In dat perspectief moeten wij het ook gaan zien, hoe pijnlijk voor sommigen ook.
Is 1995 echt zolang geleden??

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 26, 2010 11:02 am

Dat klopt, de eredivisie stelt weinig voor. Ik zweer je dat Eriksen tegen Vitesse meer ruimte kreeg dan tegen de A1 van PSV. In de eredivisie krijgen de aanvallers van Ajax alle vrijheid (al die kansen van Suarez!) en tegenstanders hebben zelden zelfs maar een goede aanvaller in huis. Een speler als Van der Wiel, die aardig wat talent heeft, kan elke week op zijn gemakje lopen ballen zonder dat het hem opbreekt. Ik vrees dan ook dat zulke spelers in Nederland weinig meer te zoeken hebben en in de toekomst (nog) sneller naar het buitenland zullen vertrekken. Als ik Van der Wiel was, trok ik mijn conclusies uit deze twee duels met Juventus en was ik na dit seizoen weg.

Juventus heeft gisteren op halve kracht de klus geklaard en kon het zich permitteren Diego al vroeg naar de kant te halen. Ajax mist helaas de kwaliteit maar vooral ook de gogme om het zulke ploegen lastig te maken. Helaas.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » vr feb 26, 2010 11:29 am

We hebben sinds 1974 niet meer gewonnen van Juventus .. Dus vanaf 1974 stelt de eredivisie niks meer voor dan ...
Blij met de punten ...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr feb 26, 2010 11:32 am

Ajax slaagde er niet in om de 1-2 nederlaag in eigen huis weg te poetsen. In Turijn hield Juventus de Amsterdammers zonder problemen op 0-0. ELF Voetbal verzamelde de reacties.
Martin Jol (trainer Ajax op ajax.nl): "Juventus was vandaag niet veel sterker dan Ajax. Pantelic en Sulejmani kwamen niet aan de bal. Ook Christian Eriksen kreeg weinig mogelijkheden om de voorzet te geven vanaf links. Hij had met een indraaiende bal, uit een hoek waaruit bij ons niet veel assists komen, gevaarlijk kunnen zijn. Jan Vertonghen verplaatste het spel aanvankelijk goed. Maar ook hij kreeg het na rust lastiger. Je moet hier gewoon een doelpunt maken. Uiteindelijk creëerden we te weinig. Juventus liet ons controleren. Maar de bal ging er niet in. Beginnen met twee goals achterstand is lastig"

Alessandro Del Piero (aanvaller Juventus op juventus.it): "We beleven een gelukkig moment. De goede resultaten komen terug en dit is een grote voldoening voor ons. Dat zijn de verdiensten van iedereen. In de afgelopen periode zijn we een eenheid, we offeren ons op voor het team. Wij zijn blij met de kwalificatie en vanaf morgen gaan we ons richten op Palermo. Ik ben blij dat we door de moeilijke periode heen zijn, het was niet gemakkelijk door te blijven uit zolang de resultaten uitbleven. Dit was weer een belangrijke stap ik zorg dat het nu niet over is."

Alberto Zaccheroni (trainer Juventus op juventus.it): "We hadden een waardevol resultaat te verdedigen en dat is gelukt. Het was belangrijk om scoren in de eerste helft om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen. We waren er verschillende keren dichtbij. Tweemaal redden de Nederlanders de bal van de lijn. Maar vandaag maakte het ook niet zoveel uit om te winnen, omdat we toch door zijn. We hebben nu de volgende ronde bereikt en moeten doorgaan. We verwachten een zware reeks wedstrijden met als doel kwalificatie voor de Champions League. We zijn er klaar voor."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr feb 26, 2010 11:44 am

Ik vond het zo'n saaie pot, het is dat ik bij iemand anders aan het kijken was anders was ik na een kwartier overgeschakeld naar de Olympische Spelen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr feb 26, 2010 11:54 am

banjavi schreef: Is die Suk nou echt zo goed, of is die jongn nu gehyped?
Vooralsnog een enorme hype, die jongen heeft nog geen bal goed geraakt.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 26, 2010 11:59 am

In Italië denken ze net iets anders over voetbal dan wij:
Alberto Zaccheroni (trainer Juventus op juventus.it): "We hadden een waardevol resultaat te verdedigen en dat is gelukt. Het was belangrijk om scoren in de eerste helft om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen. We waren er verschillende keren dichtbij. Tweemaal redden de Nederlanders de bal van de lijn. Maar vandaag maakte het ook niet zoveel uit om te winnen, omdat we toch door zijn.
En Juventus had niets van Ajax te duchten. Ajax speelde om een afgang te voorkomen en niet om te winnen. Geen Amsterdamse bluf, maar poep in de broek. Vind ik ook niet zo gek, hoor. Ooit wonnen we nog wel eens van Italiaanse ploegen omdat we met name tactisch beter waren. Dat is allang niet meer zo.

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 26, 2010 12:01 pm

Ik vind dat wel gek. En de laatste twintig minuten toonden aan dat Ajax haar luier eerder had moeten verschonen. Jol verloochent waar Ajax voor staat.
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » vr feb 26, 2010 12:02 pm

joey schreef:In Italië denken ze net iets anders over voetbal dan wij:
Alberto Zaccheroni (trainer Juventus op juventus.it): "We hadden een waardevol resultaat te verdedigen en dat is gelukt. Het was belangrijk om scoren in de eerste helft om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen. We waren er verschillende keren dichtbij. Tweemaal redden de Nederlanders de bal van de lijn. Maar vandaag maakte het ook niet zoveel uit om te winnen, omdat we toch door zijn.
En Juventus had niets van Ajax te duchten. Ajax speelde om een afgang te voorkomen en niet om te winnen. Geen Amsterdamse bluf, maar poep in de broek. Vind ik ook niet zo gek, hoor. Ooit wonnen we nog wel eens van Italiaanse ploegen omdat we met name tactisch beter waren. Dat is allang niet meer zo.
Jij denkt dat je met dit elftal op zijn " Amsterdamse " bluf kan voetballen ?.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 26, 2010 12:07 pm

Nee, dat komt niet vanzelf. Daar moet je elke dag keihard aan werken.

999

Bericht door 999 » vr feb 26, 2010 12:16 pm

joey schreef:Nee, dat komt niet vanzelf. Daar moet je elke dag keihard aan werken.
Nou, ik denk eerder dat je daar de spelers voor moet hebben ..
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » vr feb 26, 2010 12:24 pm

Niet vergeten Juve kwam uit de CL en de keeper van hun liet duidelijk zien het lichaam van de EL te hebben :blush.gif:

Maar zo oordelen is makkelijk, we hebben tussen 1974 en 1992 ook geen bijzondere Europacup wedstrijden gespeeld alleen was Ajax toen nog Ajax sinds die verandering in 1996 naar die schotel is het alleen maar minder geworden en dat moeten we dan maar accepteren.Met name ook dank aan dhr Bosman :1evil.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr feb 26, 2010 12:25 pm

joey schreef:
En Juventus had niets van Ajax te duchten. Ajax speelde om een afgang te voorkomen en niet om te winnen.
Precies. Vond Jol bepaald niet sterk coach gisteren. Veels te lang wachten met wisselen, Suk brengen die er geen pepernoot van kan. De tranen schieten toch in je ogen als je ziet hoe die jongen positie kiest bij die kans van Rommedahl.
Het mooiste moment was het intervieuw van Jol na de wedstrijd. Hij vond Vertonghen sterk spelen in de 1e helft! Dan vraag je je toch af naar welke wedstrijd hij met zijn dikke kop heeft zitten kijken.

olafski

Bericht door olafski » vr feb 26, 2010 1:20 pm

Ja, dat verbaasde me ook. Ik dacht nog in de rust, Jan wordt gewisseld. Om daarna van Jol te horen dat hij Jan zo goed vond in de eerste helft! :confused.gif:
Ik heb Jol verder wel hoog zitten hoor, en dit is ook mijn eerste kritiek naar hem. Ik vind gewoon dat hij niet de Amsterdamse bluf had en dit ook zeker niet op zijn elftal had overgedragen. Ik denk dat een Ten Cate er op had gehamerd 'wij zijn Ajax, we kunnen het makkelijk halen, zie de eerste wedstrijd. We gaan er voor jongens, we moeten ze overrompelen' etc.
Het leek er nu op van 'jongens, we zijn toch wel uitgeschakeld ,dus laten we een net resultaat neerzetten. En geniet ervan om tegen zo een grote club te spelen. Ach weet je wat, zet ik die jonge jonges er ook in, zoals Erikssen en Suk. Kunnen die ook even genieten'.
Als u niets goeds te doen hebt, blijf dan in bed en verslaap uw tijd. Dat is beter dan opstaan en iemand kwaad doen

Laudrup

Bericht door Laudrup » vr feb 26, 2010 1:45 pm

Trab schreef:
joey schreef:
En Juventus had niets van Ajax te duchten. Ajax speelde om een afgang te voorkomen en niet om te winnen.
Precies. Vond Jol bepaald niet sterk coach gisteren. Veels te lang wachten met wisselen, Suk brengen die er geen pepernoot van kan. De tranen schieten toch in je ogen als je ziet hoe die jongen positie kiest bij die kans van Rommedahl.
Het mooiste moment was het intervieuw van Jol na de wedstrijd. Hij vond Vertonghen sterk spelen in de 1e helft! Dan vraag je je toch af naar welke wedstrijd hij met zijn dikke kop heeft zitten kijken.
Ah de conclusies worden alweer snel getrokken hier.
15 mei 2011.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 26, 2010 1:49 pm

Hij is in ieder geval nog niet klaar voor Ajax 1. Zeker niet voor wedstrijden op dit niveau.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr feb 26, 2010 1:58 pm

999 schreef:We hebben sinds 1974 niet meer gewonnen van Juventus .. Dus vanaf 1974 stelt de eredivisie niks meer voor dan ...
Sinds 1974 al? Das iets te kort door de bocht geredeneerd. De eerste nederlaag van Ajax tegen Juve sinds '74 die niet in een penaltyserie tot stand kwam was op 9 april 1997. In de 23 jaar daartussen speelden we in de reguliere speeltijd plus verlenging in ieder geval nog gelijk tegen de oude dame uit Turijn. Je zou op basis van de resultaten tegen Juventus hooguit kunnen concluderen dat de eredivisie sinds de tweede helft van de jaren '90 niks meer voorstelt.

Onze serie nederlagen tegen Juventus valt niet geheel toevallig met het Bosmanarrest en de financiele scheefgroei door de invoering van het championsleaguegedrocht.

De resultaten tegen Juventus staan model voor de uitslagen tegen onze andere europese tegenstanders: we hebben in de eerste 4 jaar na het Bosmanarrest meer europese thuisnederlagen geïncasseerd dan in de 40 jaar daarvoor* en die stortvloed van thuisnederlagen regent nog steeds over ons heen. En das niet omdat de tegenstanders sterker waren, want in die vier jaar verloren we van ploegen als Grasshoppers, Auxerre, Mallorca en zelfs van Hapoel Haifa.

In de uefa ranking is nederland na '95 van de 5e naar de 10e plaats is gekelderd. We kunnen rustig stellen dat de vrije voetbalmarkt sinds Bosman** een regelrechte ramp voor Ajax en de hele eredivisie is. Door het vrije verkeer van voetballers en toegenomen financiele denivellering stelt de eredivisie geen reet meer voor en is Ajax sportief een europese WAO'er geworden.

*) De score tot nu toe (de bij een 1-1 tussenstand gestaafde wedstrijd tegen Austria Wien niet meegerekend):
in de veertig jaar t/m '95: 5 europese thuisnederlagen, uitsluitend tegen europese topteams
in de vijftien jaar na '95: 20 europese thuisnederlagen waarvan meer dan de helft tegen europese subtop of erger

Vóór '95 verloren we 2,8% van onze europese thuiswedstrijden, daarna 16,8%. Precies zes keer zo vaak dus. En das niet omdat de tegenstanders sterker zijn geworden, want voor "Bosman" verloren we niet in eigen huis van Grasshoppers, Haifa of Anderlecht.

bron: koningvoetbal.nl

**) We kunnen natuurlijk ook de Arena de schuld geven, want die verhuizing valt ook al samen met de start van onze recordserie thuisnederlagen.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Laudrup

Bericht door Laudrup » vr feb 26, 2010 2:19 pm

Enganche schreef:Hij is in ieder geval nog niet klaar voor Ajax 1. Zeker niet voor wedstrijden op dit niveau.
Zeg dat dan in plaats van direct de conclusie te trekken dat die jongen er niks van kan. Geef iemand eens een kans zeg. Damn.
15 mei 2011.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 26, 2010 2:29 pm

Enganche schreef:Hij is in ieder geval nog niet klaar voor Ajax 1. Zeker niet voor wedstrijden op dit niveau.
Hij was druk bezig de plaggen uit het veld te lopen. Dat zal zijn opdracht zijn geweest. :hypocrite.gif: :666.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr feb 26, 2010 2:30 pm

Wat is er met onze miljoenen aankoop Lodeira?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 26, 2010 2:37 pm

brigade zuid schreef:Wat is er met onze miljoenen aankoop Lodeira?
Lodeiro. Er zal wel geroepen worden dat hij meer tijd nodig heeft, maar ik snap er werkelijk waar geen jota van.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 26, 2010 2:39 pm

Laudrup schreef:
Zeg dat dan in plaats van direct de conclusie te trekken dat die jongen er niks van kan. Geef iemand eens een kans zeg. Damn.
Moet je bij Joey zijn. :wink.gif: Ik vond dat hij thuis tegen Roda best wel dingen liet zien die duiden op een talentvolle voetballer.

999

Bericht door 999 » vr feb 26, 2010 3:14 pm

666 schreef:
999 schreef:We hebben sinds 1974 niet meer gewonnen van Juventus .. Dus vanaf 1974 stelt de eredivisie niks meer voor dan ...
**) We kunnen natuurlijk ook de Arena de schuld geven, want die verhuizing valt ook al samen met de start van onze recordserie thuisnederlagen.
Nee nee nee , allemaal de schuld van Jol .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 26, 2010 3:15 pm

Bij mij? :confused.gif:

Ik zeg alleen dat ik niet onder de indruk ben van wat hij tot op dit moment heeft laten zien. Als dat al afbranden is?? :confused.gif:

Die jongen vliegt als een ongeleid projectiel over het veld, zo te zien heeft hij geen idee wat hij moet doen. Enige bijdrage heeft hij nog niet geleverd. Maar misschien komt dat nog, ik weet het niet. En jij weet het ook niet, neem ik aan. Of durf jij met zekerheid te zeggen dat Suk een toppertje wordt? Grijp je kans en deel je voorspellende gaven met ons! :neutral.gif:

Wat Lodeiro betreft, die moest onmiddellijk komen. Volgens Steef omdat Ajax dan dacht meer kans te maken op de CL. Tja, dan moet hij wel een keer meedoen. Valt Lodeiro soms een beetje tegen? :confused.gif:

Plaats reactie