Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

999

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door 999 » do feb 25, 2010 8:57 pm

Rijkaard schreef:Nou Voetske, Messi was qua transferbedrag niet heel veel duurder hoor.....

Maar leuk ook dat je serieus ingaat op mijn suggestie :aai.gif:
Geen dank.En AJAX betaald voor Nederlandse begrippen ook veel geld voor spitsen hoor.En die voldeden prima.Zlatan, KJH, Suarez .. dus dat boek kan ook de vuilnisbak in ...
Blij met de punten ...

jamie

Bericht door jamie » do feb 25, 2010 9:08 pm

999 schreef:
Rijkaard schreef:Nou Voetske, Messi was qua transferbedrag niet heel veel duurder hoor.....

Maar leuk ook dat je serieus ingaat op mijn suggestie :aai.gif:
Geen dank.En AJAX betaald voor Nederlandse begrippen ook veel geld voor spitsen hoor.En die voldeden prima.Zlatan, KJH, Suarez .. dus dat boek kan ook de vuilnisbak in ...
Machlas, Charisteas, Rosenburg, Cvitanich, Sonck, Rosales ....

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr feb 26, 2010 9:59 am

True, maar waren die allemaal zo duur dan? Het gaat hier om (erg) dure spitsen toch?
Op naar de vierde ster!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 26, 2010 11:06 am

Ze waren allemaal te duur.

Maar ja, voor kwaliteit moet je betalen, hè? Machlas zou ons even naar de Europese top schieten volgens toenmalig Directeur Spelersbeleid Danny Blind. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr feb 26, 2010 11:18 am

wat een idiote vergelijking, Pantelic was transfervrij, en Messi kwam als jeugdspeler. Alletwee gratis dus hoewel ik me afvraag of je een speler van onder de 17 jaar zonder EU-paspoort gratis kan halen. Daarnaast kon Newell's Old Boys vast een vergoeding zien in het kader van opleidingskosten tegemoed zien en was Messi's startsalaris waarschijnlijk hoger dan die van Pantelic. Messi was dus vele malen duurder dan Pantelic. Waar ik me erg aan stoor is het gezeik over die dure Pantelic. Pantelic was niet duur, €0 en krijgt een redelijk hoog salaris, maar vergelijk het eens met die lulhannes van een Rosenberg, 5 miljoen plus een aardig salaris. M.a.w. Rijkaard, Rosenberg was vele malen duurder dan Messi.

En nu kappen met die snor nalullen, slappe ouwehoer :smallgrin.gif:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 26, 2010 11:51 am

joey schreef:Ze waren allemaal te duur.

Maar ja, voor kwaliteit moet je betalen, hè? Machlas zou ons even naar de Europese top schieten volgens toenmalig Directeur Spelersbeleid Danny Blind. :excited.gif:
En niet te vergeten souffleur Cruijff.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 26, 2010 12:13 pm

Dat is een onbewezen verhaal. Ik heb nog nooit een bron hier gezien waarin Cruijff of Blind of een andere direct betrokkene (laten we zeggen Wouters) aangeeft dat het zo gegaan is. En zelfs als dat zo was, Blind werd ervoor betaald om de beslissingen te nemen. Hij was de (allemachtig, pffff) directeur Spelersbeleid. Het was zijn verantwoordelijkheid en niet die van een ander. Als de directeur van Philips een foute beslissing neemt, kan hij die ook niet afwentelen op zijn vrouw of zijn achterbuurman.

Ajax heeft er toen een hoge prijs voor betaald dat het een op het gebied van voetbaltransfers volledig onervaren man lekker heeft laten shoppen. Al het geld was in een keer weg. Dan denk je: dat was eens maar nooit meer. Maar kijk eens aan, een jaar of later gebeurt hetzelfde nog eens. En weer is Blind erbij betrokken, die dus al een keer gefaald heeft. Zoiets kan alleen bij Ajax, lijkt het.

Maar goed, het ging hier over aankopen. Die zullen voorlopig niet komen, schat ik. Dus zal het wel een dooie boel worden in deze topic. Of zijn er nog steeds AT'ers die serieus geloven dat Ajax vijftien miljoen dollar gaat neertellen voor een of ander talent uit Argentinië? :confused.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 26, 2010 12:21 pm

Dat is kinderachtig Joey. Blind heeft vorig jaar geen beslissingen genomen over aankopen.

Overigens valt over Cruijff hetzelfde te zeggen. Als trainer van Ajax stapelde hij al miskoop op miskoop, hoe kom je dan op het idee om hem souffleur van Blind te maken?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 26, 2010 12:47 pm

Hij stond wel steeds champagne te drinken. :smallgrin.gif:

De clubleiding draagt de meeste verantwoordelijkheid, dan Van Basten, dan Blind. Maar Blind had ik sowieso nooit op die positie gezet, want hij had al een keer aangetoond dat hij weinig van de spelershandel snapt. Hij is ook niet voor niets nu ontheven van die taak.

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 26, 2010 12:50 pm

Hij is nu ontheven van die taak om zich te richten op de opvolging van Jol op het moment dat die doorschuift naar TD.

999

Bericht door 999 » vr feb 26, 2010 1:16 pm

joey schreef:Hij stond wel steeds champagne te drinken. :smallgrin.gif:

De clubleiding draagt de meeste verantwoordelijkheid, dan Van Basten, dan Blind. Maar Blind had ik sowieso nooit op die positie gezet, want hij had al een keer aangetoond dat hij weinig van de spelershandel snapt. Hij is ook niet voor niets nu ontheven van die taak.
Tja, als je kijkt naar het selectie beleid bij het NLD. Elftal had MVB ook nooit die macht mogen hebben, en die blijft voor mij toch de hoofdverantwoordelijke ..
Blij met de punten ...

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » vr feb 26, 2010 4:29 pm

Dat voorbeeld van het boek was natuurlijk een grapje, wellicht had ik er een smiley bij moeten zetten, maar het was voor mij vrij duidelijk :blush.gif:

Maar je kan er geen algemeen oordeel over vellen, je moet het per speler bekijken. En wat is duur?? 10 miljoen voor Bas Dost is een godsvermogen terwijl 10 miljoen voor Rooney een schijntje is...
Ik ben in ieder geval niet zo'n supporter die staat te juichen als Ajax een speler van 10 miljoen koopt omdat ie dan immers wel echt heel goed moet zijn want anders zou Ajax nooit zoveel betalen.... :excited.gif:

Aan de andere kant ik geef een goedkope speler, die misschien al wel de 20 gepasseerd is ook een kans en denk dan niet... Als ie echt goed was had hij nu wel bij Real Madrid of in Engeland gespeeld... :hypocrite.gif:

Oftewel, we moeten nu gewoon zuinig zijn met het geld, eerst intern kijken wat er door gaat komen maar als we echt een versterking kunnen halen zal de hele top best kunnen beslissen tot hoe ver ze daarvoor kunnen gaan. Een verantwoord risico moet kunnen. Dat is ondernemen, met altijd de veilige weg blijf je ook middelmaat. En met altijd onverantwoorde risico's ben je zo failliet.

Zoals met alles telt, dus ook met dure spitsen, er is altijd een gulden middenweg, niets is zwart-wit, er is altijd een uitzondering op de regel etc etc etc..
Is 1995 echt zolang geleden??

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 26, 2010 8:51 pm

999 schreef: Tja, als je kijkt naar het selectie beleid bij het NLD. Elftal had MVB ook nooit die macht mogen hebben, en die blijft voor mij toch de hoofdverantwoordelijke ..
Ajax doet al jaren maar wat op spelersgebied. De huidige trainer trekt bijv. Verhoeven, Atouba en die Brazilianen aan.

Het is om te janken. Gooien met geld en het levert niets op. Stel prutsers.

999

Bericht door 999 » za feb 27, 2010 12:02 am

wimpey schreef:
999 schreef: Tja, als je kijkt naar het selectie beleid bij het NLD. Elftal had MVB ook nooit die macht mogen hebben, en die blijft voor mij toch de hoofdverantwoordelijke ..
Ajax doet al jaren maar wat op spelersgebied. De huidige trainer trekt bijv. Verhoeven, Atouba en die Brazilianen aan.

Het is om te janken. Gooien met geld en het levert niets op. Stel prutsers.
Heb je um weer ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 27, 2010 1:46 am

Kun je me vertellen wat er niet klopt aan de post van Wimpey? :confused.gif:

999

Bericht door 999 » za feb 27, 2010 9:03 am

joey schreef:Kun je me vertellen wat er niet klopt aan de post van Wimpey? :confused.gif:
Die spelers kosten drie keer niks in voetballand.En dat iemand geblesseerd raakt weet je nooit van te voren.De huidige trainer heeft t.o.v. die andere trainer(s) nog minimaal twintig miljoen te gaan om hem er steeds met de haren bij te slepen.En w.b. Verhoeven, Verhoeven is gewoon een derde keeper ( voor een prikkie ) van een redelijk nivo.Maar misschien dat hij dacht dat Van de Sar zich wel als derde keeper zou melden.

Jij doet dat trouwens ook steeds, als het beter gaat dan komt dat door de tegenstander, als het slecht gaat komt dat door AJAX.Als Jol geen jeugd opsteld dan ben je er de kippen bij dat ie jeugd op moet stellen, doet ie dat wel dan is het weer tegen de verkeerde tegenstander.

Maakt Vertongen twee kapitale blunders dan komt dat omdat daarop niet gestraind wordt volgens ( jou ) jullie ( maar zeker weten doe je het niet ), maar dat je daarop niet tegen kan trainer dat kan dus niet.

Als men hier verteld dat Jol met een vaste kern speelt ( maar soms nood wetten breekt ) dan geef je daar geen antwoord op ( dat sla je dan maar effe over ), men verteld dat AJAX meer goals heeft gemaakt en minder tegen heeft en dat dat best eens zou kunnen komen omdat de achterhoede beter staat dan vorig seizoen dan wordt de uit wedstrijd tegen Twente er met de haren bijgesleept.Tja.

En nu hebben we Lodeiro gekocht, en die moet er dan meteen in.Dat het beter is om zo'n jongen wat te laten wennen aan het tempo enz., de manier van spelen enz. dat kan dus weer niet.Dan had AJAX hem niet moeten halen.Haalt AJAX hem niet en gaat ie naar AZ en speelt- is ie zodadelijk de revelatie van Nederland dan geef ik jou op een presenteer blaadje dat jij er als de kippen bij zou zijn geweest dat je niet snapt dat AJAX de speler niet gekocht heeft, iedereen kon toch zien wat een talent het is/was.

Het gezeur over Jol *( v.d. Boog ) begon al na twee maanden, twee maanden !!!.En als je dan vraagt moet ie opdonderen ?.Nee, dat dan weer niet, waarom niet vraag ik me af.Als je je zo zit te ergeren aan een trainer, als die zoveel verkeerd doet in jullie ogen, als er dan helemaal geen verbetering te zien is, dan zouden jij ( jullie ) toch tot maar een conclusie kunnen komen.

Kijk, nog een voorbeeldje.Wimpey vind Toivionen drie keer niks.En wat die jongen ook doet, Toivionen blijft in de ogen van Wimpey drie keer niks.Wat ie ook doet, hoe ie ook voetbalt .. Waarom ?, omdat Wimpey die stelling hier neerzette toen Psv hem kocht ..

Tja, ik kan nog wel even doorgaan.Oja, dit zijn constateringen, en is niet de bedoeling om je/jullie aan te vallen ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 27, 2010 2:55 pm

joey schreef:Kun je me vertellen wat er niet klopt aan de post van Wimpey? :confused.gif:
999 is hypergevoelig voor kritiek op super-Jol, joey. Dat klopt er niet aan.

Dat Ajax niets heeft aan Atouba en die Brazilianen doet blijkbaar niet terzake. Dat men bij Ajax keihard roept dat de jeugd voorrang krijgt en dan i.p.v. bijv. Padt een 30-jarige dikkerd als 3e keeper gebruikt, maakt blijkbaar ook niet uit.

Je hebt niets aan deze 4 spelers, maar ze moeten wel gewoon betaald worden. Dus íets klopt er dan niet... Lodeiro wordt voor 4 miljoen gehaald, terwijl Ajax met Aissati, Sulejmani, Eriksen, de Jong en Sarpong al een aantal jonge spelers voor diens plek op de loonlijst heeft staan. En Lodeiro is blijkbaar niet meteen inzetbaar, want we zien hem amper.

Je hoort mij niet zeggen dat Jol een makkelijke klus heeft. Wél dat ie veel te makkelijk met andersmans geld omgaat en meer binnenshuis naar oplossingen moet zoeken. Want met Atouba en Verhoeven halen help je de club er niet bovenop. Integendeel.

999

Bericht door 999 » za feb 27, 2010 3:27 pm

Nou als er iemand hypergevoelig is ben jij het wel.Bij elk zuchtje wind kom je langs met je verhaal over Atouba, Verhoeven of Jol.Maarja, twee van drie waren al afgeschreven nog voordat ze ook maar een bal hadden geraakt .. Jol een maandje later .. Zelfs Sno kreeg meer kansen om te laten zien of dat hij waarde voor AJAX zou kunnen hebben van jou ...

Volgend seizoen maar Veh gaan halen, die wonder trainer van Wolsburg Wimpey, wacht die zit daar niet meer, geloof zelfs dat je Sulejmani niet duur vond .. ..
Peter schreef:Gezien de namen die met ons in verband worden gebracht is het wel zo dat MvB een ongekend hoog budget lijkt te hebben. Ik kan me geen trainer heugen (zelfs Morten Olsen niet) die zoveel geld tot zijn beschikking krijgt om de selectie op de schop te nemen.
Wimpey schreef:
Als er spelers als Sulejmani mee worden gehaald, is het veel geld, maar niet duur.
.. en als het tegenvalt .. roepen wij weer om de volgende trainer .. Oja, misschien dat je denkt dat het gaat om gelijk te halen .. Nee hoor .. Maar wel om deze trainer nu wel eens de tijd te geven ..
Blij met de punten ...

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za feb 27, 2010 4:58 pm

daarnaast is het tachtig keer hetzelfde wat er geroepen wordt, en aangezien dit een discussieforum is, mag je van een vaste bezoeker wel meer creativiteit verwachten. Wimpey denkt dat-ie jaren op zijn Ren-je-rot-voetbal opmerking kan blijven teren.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 27, 2010 7:52 pm

De kans bestaat dat FC Zürich in de komende transferperiode haar aanvaller Yassine Chikhaoui (23) laat vertrekken. Voorzitter Ancillo Canepa heeft naar eigen zeggen een bod in beraad en de aanvaller is erg in trek bij diverse grote clubs.

"Chikhaoui kunnen we vandaag nog verkopen", laat de sportbestuurder weten aan Blick. "We hebben een concreet aanbod van twee betalingstermijnen ontvangen." De Zwitserse topclub verlangt tien miljoen Zwitserse Franken voor haar oogappel. Omgerekend ruim 6,8 miljoen euro.

"We hebben duizenden aanvragen binnengekregen", vervolgt Canepa. "Maar geen enkele oproep was concreet. Nu dus wel." Sportchef Fredy Bickel vervolgt: "Een verkoop van Yassine is vandaag de dag echter geen onderwerp bij ons. Maar we hebben genoeg aanbiedingen gehad. Ongeveer twee weken geleden is er al een meneer geweest die te kennen gaf miljoenen voor Chikhaoui over te hebben."

De Tunesische aanvaller is momenteel nog geblesseerd. De ex-speler van onder meer Etoile Sportive du Sahel staat nog tot medio 2012 onder contract bij de ploeg van trainer Bernard Challandes. Volgens AOL staat de flegmatieke voorhoedespeler in de belangstelling van onder meer Bayer Leverkusen en Ajax.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 27, 2010 9:51 pm

Die jongen is toch al een hele tijd vooral geblesseerd, Wimpey?

goodfella

Bericht door goodfella » za feb 27, 2010 11:08 pm

Vooralsnog bakt Jol er zeer weinig van, maar Voetske is een Jol adept, terwijl van Basten om het minste of geringste werd afgekraakt.

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 28, 2010 8:35 am

Enganche schreef:Die jongen is toch al een hele tijd vooral geblesseerd, Wimpey?
Ja. Goede speler, maar wel een enorm risico. Heeft de voorbije jaren weinig gespeeld.

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo feb 28, 2010 5:31 pm

Een spits of een flankspeler?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Marcel

Bericht door Marcel » di mar 02, 2010 10:53 am

Persoonlijk vind ik dat Ajax vooruit gaat onder Jol. Het is nog verre van wat het zou moeten zijn, maar goed...
Het belangrijkste vind ik dat we nu niet weer een nieuwe trainer moeten willen, dat heeft namelijk 0,0 zin. Ik zie het liefst Jol de komende 4 jaar nog de coach van Ajax zijn. Ajax heeft behoefte aan continuiteit.
We zullen geduld moeten hebben.

We weten nog hoe slecht van Gaal het bij AZ deed? Het jaar erna is AZ kampioen.

Jol is bij Ajax nu bezig wat op te bouwen. Laat hem dat maar doen voorlopig. Over een jaar of 3 a 4 zien we wel wat het opgeleverd heeft.

Plaats reactie