Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

wimpey

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » vr feb 26, 2010 7:29 am

joey schreef:Mijn wereld stort niet in als hij vertrekt. Maar willen ze hem écht in Wolfburg? :confused.gif:
Redelijke trainer. En zo speelt Ajax ook. En de prestaties zijn ook redelijk. Lekker laten gaan wat mij betreft. Een betere moet te vinden zijn.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr feb 26, 2010 8:19 am

Ja joh... tuurlijk... Ajax vind wel een betere. Ajax is de club met een twijfelachtige reputatie. Het is net een Griekse club. 10 trainers in 10 jaar.... Jol heeft het steeds beter voor elkaar. Vorig jaar rond deze tijd smachtte heel Ajax om zo'n soort trainer.
Whitey on the moon.

Jesse

Bericht door Jesse » vr feb 26, 2010 8:42 am

Zaten we vorig jaar niet rond deze tijd nog in Europa? :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr feb 26, 2010 9:07 am

Wat wil je daar mee zeggen, Jesse? :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 26, 2010 10:07 am

GangstaRiB schreef:Ja joh... tuurlijk... Ajax vind wel een betere. Ajax is de club met een twijfelachtige reputatie. Het is net een Griekse club. 10 trainers in 10 jaar.... Jol heeft het steeds beter voor elkaar. Vorig jaar rond deze tijd smachtte heel Ajax om zo'n soort trainer.
Vorig jaar rond deze tijd werd ik hier afgemaakt omdat ik Van Basten helemaal niets vond. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr feb 26, 2010 10:12 am

joey schreef:
GangstaRiB schreef:Ja joh... tuurlijk... Ajax vind wel een betere. Ajax is de club met een twijfelachtige reputatie. Het is net een Griekse club. 10 trainers in 10 jaar.... Jol heeft het steeds beter voor elkaar. Vorig jaar rond deze tijd smachtte heel Ajax om zo'n soort trainer.
Vorig jaar rond deze tijd werd ik hier afgemaakt omdat ik Van Basten helemaal niets vond. :666.gif:
Vorig jaar rond deze tijd was volgens mij iedereen, behalve Wimpey, aardig zat van Bassie. De competitie was al verloren, in tegenstelling tot dit jaar en ook zitten we nu nog in de beker. Verder vind ik dat het voetbal van Ajax voldoende progressie vertoond. Misschien wat behoudend gewisseld gisteren, maar goed... 15 minuten voor tijd zag ik Rommedahl, Suk, Urby, De Jong die zeer offensief bezig waren. Echt behoudend wil ik dat ook weer niet noemen.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 26, 2010 10:23 am

Vooruit dan maar.

Maar over Jol: hij heeft wat meer persoonlijkheid dan de gemiddelde trainer, daarom weet hij zich te handhaven. Maar als trainer vind ik hem tot op dit moment niets bijzonders.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr feb 26, 2010 10:57 am

Wat je ook van Jol vindt; wanneer hebben we voor het laatst zo veel goals gescoord in de competitie en er zo weinig tegen gekregen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr feb 26, 2010 11:05 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat je ook van Jol vindt; wanneer hebben we voor het laatst zo veel goals gescoord in de competitie en er zo weinig tegen gekregen?
Precies. Hij doet waar hij voor aangenomen is. Voor het eerst sinds jaren is er structuur te zien in het elftal, wat gelijk resulteert in relatief weinig tegengoals. Dat is de echte winst. Dat er af en toe een wedstrijd tussen zit die wat minder is... kan gebeuren. Over het geheel gezien zie je de hand van Jol zichtbaar worden.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 26, 2010 11:07 am

Tegen ploegen die een beetje kunnen ballen geeft Ajax als vanouds de doelpunten knullig weg. Ik noem F. uit, Juventus, Twente. Dat zijn de wedstrijden die me zo even te binnen schieten.

999

Bericht door 999 » vr feb 26, 2010 11:22 am

Tja, wedstrijdje of drie geleden moest Jol opsodemieteren omdat ie niet meer punten had als MVB.Je kan natuurlijk altijd wel iets vinden wardoor ie weg moet .. al was het natuurlijk niet mogelijk om het bekertoernooi er bij te halen ...

AJAX speelt gelijk tegen een ploeg wat kwa ervaring, spelers enz. gewoon hoog boven ons staat.Wordt uitgeschakeld terwijl er door de bank genomen goed werd gevoetbald, en de mist in omdat een speler twee keer staat te pitten.Daar doe je als trainer niks aan, daar is ook niet op te trainen .. Als Vertonghen het verrrekt om mee te springen, om in ieder geval de druk bij zijn tegenstander hoger te leggen, het hem moeilijk te maken, dan doe je daar langs de zijkant niks tegen ...

Zie je Juventus, die knallen zo'n bal gewoon de tribune in, zelfs ballen waarvan je denkt dat je er veel meer mee kan doen ... Maar goed, zouden dat onze spelers ( te veel ) doen dan vraagt men zich hier weer af of Jol wel de achterhoede traint w.b. dit soort situaties ...
Laatst gewijzigd door 999 op vr feb 26, 2010 11:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr feb 26, 2010 11:23 am

joey schreef:Tegen ploegen die een beetje kunnen ballen geeft Ajax als vanouds de doelpunten knullig weg. Ik noem F. uit, Juventus, Twente. Dat zijn de wedstrijden die me zo even te binnen schieten.
Twente was een schaakspel, ook een wedstrijd aan het begin van het seizoen overigens.

Feyenoord, die was lullig inderdaad.. maar ja... kan gebeuren.

Juve, leermomentje voor Verthongen.

Maar organisatorisch zit het wel veel en veel beter in elkaar. Het elftal zakt niet als een pudding in elkaar als een tegenstander scoort (rememeber Vitesse-uit). Jol werk met een vaste kern van 7 a 8 spelers en de verdediging wordt zelden door elkaar gehusseld.
Whitey on the moon.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr feb 26, 2010 11:44 am

Vorig jaar liepen we tegen om het even welke tegenstander het risico om traditioneel 2 tegengoals te krijgen. Bovendien werd er veel minder gescoord. Geef Jol nou eens de tijd. Al dat opportunistische gedoe heeft geen enkele zin. Op die manier hebben we ieder jaar een nieuwe trainer met een "tussenjaar". Inmiddels heeft dat beleid geleid tot een "tussendecennium".
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 26, 2010 11:49 am

Dat kan allemaal wel zo zijn, maar ik vind, met gisteren als 'hoogtepunt', Jol een laffe trainer die bij Ajax bezig is om de vleugels om zeep te helpen. Gisteren werd de laatste twintig minuten pas met vleugels gespeeld, en Ajax werd gelijk een stuk dreigender.
Als je twee goals moet maken moet je eerder alle risico gaan nemen, je hebt immers niet veel meer te verliezen.
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » vr feb 26, 2010 11:59 am

LucaS schreef:Dat kan allemaal wel zo zijn, maar ik vind, met gisteren als 'hoogtepunt', Jol een laffe trainer die bij Ajax bezig is om de vleugels om zeep te helpen. Gisteren werd de laatste twintig minuten pas met vleugels gespeeld, en Ajax werd gelijk een stuk dreigender.
Als je twee goals moet maken moet je eerder alle risico gaan nemen, je hebt immers niet veel meer te verliezen.
AJAX speelt enkele wedstrijden zonder vleugels, en jij hebt het over " Jol een laffe trainer die bij Ajax bezig is om de vleugels om zeep te helpen. " ?.Gaat wel weer heel vlug ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 26, 2010 12:02 pm

Ik vond het pijnlijke gisteren niet de constatering dat Ajax op zijn best een Europese middenmoter is, maar de vaststelling dat de trainer het niet eens de moeite waard vond om het te proberen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 26, 2010 12:05 pm

Jol is nu eenmaal geen held. Nooit geweest ook. Hij is een trainer die alleen kijkt naar het resultaat, het maakt hem niet uit hoe dat behaald wordt.

Past dus niet bij Ajax. Of moeten we zeggen: hij past niet bij wat Ajax ooit was?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 26, 2010 12:08 pm

joey schreef:Past dus niet bij Ajax. Of moeten we zeggen: hij past niet bij wat Ajax ooit was?
Dat laatste lijkt me inderdaad een betere woordkeuze. :blush.gif:

Ik heb er voorlopig wel even vrede mee. Mijn hoop is dat Jol er voor zorgt dat we niet alleen saaier maar ook stabieler worden en dat we daardoor weer eens een kampioenschap kunnen binnenhalen. Dan kunnen we vanaf dat vertrekpunt weer gaan werken aan een meer atractief elftal.

Overigens hebben we in de competitie wel veel doelpunten gemaakt voor een saai elftal. We moeten dus ook niet overdrijven.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » vr feb 26, 2010 12:13 pm

LucaS schreef:Ik vond het pijnlijke gisteren niet de constatering dat Ajax op zijn best een Europese middenmoter is, maar de vaststelling dat de trainer het niet eens de moeite waard vond om het te proberen.
Tja, zou het iets hebben uit gemaakt denk je.Ik bedoel je kan wel roepen dat AJAX met buitenspelers MOET spelen, maar dan zal er heus wel weer een opstelling op papier komen waar je dan b.v. bij de back-invulling je vraagtekens moet zetten.Of zelfs bij de buitenspelers in kwestie .. Op links is er weinig.Urby heeft geen voorzet trekt altijd naar binnen.Kennedy voldoet volgens velen ook niet .. Rommedahl, tja, dan gaan er weer een hoop roepen dat AJAX op de counter speelt ...

Ik vond het nog niet eens zo onlogisch de opstelling, de uitvoering daarintegen was gewoon naadje pet .. met weer een Vertonghen ( maar ook de Zeeuw, v.d. Wiel enz, ) in de hoofdrol.

Als je als backs zoveel ruimte krijgt dan moet je daar " iets " mee doen .. en dat gebeurde dus weer niet ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 26, 2010 12:20 pm

Ik vond dat het de laatste twintig minuten beter ging ja. In die fase had Ajax tenminste nog mogelijkheden om dingen te creeeren. Dat had ook eerder gekund.

Arthur

Bericht door Arthur » vr feb 26, 2010 12:21 pm

Inderdaad. Daarvoor wisselde hij alleen spitsen voor spitsen, alsof je daar wat aan hebt.

999

Bericht door 999 » vr feb 26, 2010 12:32 pm

LucaS schreef:Ik vond dat het de laatste twintig minuten beter ging ja. In die fase had Ajax tenminste nog mogelijkheden om dingen te creeeren. Dat had ook eerder gekund.
Ik vind " mogelijkheden " wel heel erg mager en om te zeggen dat het dan beter gaat.Punt is dat AJAX in de eerste helft meer had moeten doen met de ruimte die men aan de zijkanten kreeg.En dat dat niet gebeurde ligt aan de spelers in kwestie.M.a.w. de uitvoering bepaald, niet de opstelling.

Maar goed, blijkbaar maakt het gedraaf van Suk tot nu toe veel indruk :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 26, 2010 12:47 pm

Maar Vertonghen kan dat ook helemaal niet. Door de opstelling maakte Jol Ajax op links vleugellam en in de opbouw door het midden onmachtig.

999

Bericht door 999 » vr feb 26, 2010 12:51 pm

Ja, komop zeg.Vertonghen kan dat niet ?.En Urby kan dat niet, Sulejmani kan het niet ... en ga dan zo maar even door ..
Laatst gewijzigd door 999 op vr feb 26, 2010 12:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 26, 2010 12:51 pm

999 schreef:Ik vind " mogelijkheden " wel heel erg mager en om te zeggen dat het dan beter gaat.Punt is dat AJAX in de eerste helft meer had moeten doen met de ruimte die men aan de zijkanten kreeg.En dat dat niet gebeurde ligt aan de spelers in kwestie.M.a.w. de uitvoering bepaald, niet de opstelling.
Niet waar. Van Vertonghen werd iets verwacht wat hij niet kan. Als je een dynamische speler wilt hebben die de ruimte op de vleugel benut, kies dan voor Urby. Een trainer moet spelers wel op de juiste plaats zetten.
Ik krijg de indruk dat Jol Vertonghen niet meer in het centrum wilde hebben vanwege Amauri, maar dat hij Vertonghen wel wilde opstellen, En dat hij daarom tot deze vreemde oplossing was gekomen.

Maar goed, blijkbaar maakt het gedraaf van Suk tot nu toe veel indruk :smallgrin.gif:
Ben ik ook nog niet kapot van.

Plaats reactie