Schaatsen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

generaal

Re: Schaatsen

Bericht door generaal » wo feb 24, 2010 12:20 am

999 schreef: Mijn zielenknijper ?.Als Kramer dan zo zeker van zijn zaak is waarom gaat ie twijfelen.Topsporter twijfelt toch niet.Kemkers gaat de mist in, maar ook Kramer mag best naar zichzelf kijken ,,,
Omdat hij vertrouwt op die tactiek. Maanden, wellicht zelfs jaren, werkt zo'n jongen met zijn coach toe naar dit ene moment. Daar past, zeker in de topsport, een plan van aanpak bij. Als dit plan dan niet blijkt te werken door een persoonlijke fout van de coach, is dat enkel op het conto van de coach te schrijven.

Frank

Bericht door Frank » wo feb 24, 2010 12:20 am

999 schreef:
Frank schreef:Ik weet eigenlijk niet meer wat ik nog meer naar voren kan brengen.

Nooit iemand naast je hebben zitten in de auto die onverwacht roep dat je naar links moet terwijl jij naar rechts wilt? Kans is groot dat je onwillekeurig eerst naar links stuurt en dat een seconde daarna corrigeert door naar rechts te sturen. Kramer had die tijd niet.
Ik denk dat er genoeg zijn te vinden die dat niet doen, omdat de persoon in kwestie de situatie overziet.Of rij jij op de ogen van een ander ?.

Ik heb dat dus een keer meegemaakt, en bleef dus gewoon normaal doorrijden ..
Je leest weer eens een keer wat je wilt lezen, voetske.

Ik zei dus dat je eerst onwillekeurig de richting op gaat die de ander roept en daarna corrigeert naar de richting die jezelf op wilde.

Alleen Kramer had maar 1,5 seconde om eerst die andere richting op te gaan en daarna te corrigeren naar de buitenbaan. Die tijd was de dus niet.

Maar goed, blijf maar lekker hameren op de fout van Kramer. Ik ga naar bed....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

999

Bericht door 999 » wo feb 24, 2010 12:23 am

Frank schreef:
999 schreef:
Frank schreef:Ik weet eigenlijk niet meer wat ik nog meer naar voren kan brengen.

Nooit iemand naast je hebben zitten in de auto die onverwacht roep dat je naar links moet terwijl jij naar rechts wilt? Kans is groot dat je onwillekeurig eerst naar links stuurt en dat een seconde daarna corrigeert door naar rechts te sturen. Kramer had die tijd niet.
Ik denk dat er genoeg zijn te vinden die dat niet doen, omdat de persoon in kwestie de situatie overziet.Of rij jij op de ogen van een ander ?.

Ik heb dat dus een keer meegemaakt, en bleef dus gewoon normaal doorrijden ..
Je leest weer eens een keer wat je wilt lezen, voetske.

Ik zei dus dat je eerst onwillekeurig de richting op gaat die de ander roept en daarna corrigeert naar de richting die jezelf op wilde.

Alleen Kramer had maar 1,5 seconde om eerst die andere richting op te gaan en daarna te corrigeren naar de buitenbaan. Die tijd was de dus niet.

Maar goed, blijf maar lekker hameren op de fout van Kramer. Ik ga naar bed....
Gelukkig, blijkbaar moeten we allemaal zo'n reactie hebben als jou.

Ik heb al tig keer geschreven dat Kemkers de mist in ging, maar dat Kramer ook best eens naar zichzelf mag kijken.Als hij zijn rondes had geteld en wist waar ie was kwa wisselen had ie ook gewoon zijn weg kunnen vervolgen.Dus blijkbaar was er ook twijfel bij Kramer.

Waarom bleef ie anders doorrijden, hij zou gewoon kunnen stoppen op het moment dat ie doorhad dat ie op de verkeerde baan zat.
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo feb 24, 2010 12:23 am

Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:4 seconden sneller met 4 binnenbochten achter mekaar.. ik weet niet hoeveel dat in tijd scheelt.
Zoiets merk je toch ook? Vreemd. In een split-second fout beslissen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dan kom je toch 100 meter verder tot het besef dat je fout gehandeld hebt?
En dan?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 24, 2010 12:25 am

De twijfel ontstaat puur door het gebaar en geroep van Kramer. Kramer ging immers gewoon op weg naar de buitenbaan.

Dat wil absoluut niet zeggen dat hij niet verantwoordelijk is. Maar het is wel erg begrijpelijk dat er twijfel ontstaat. Kramer kijkt overigens ook absoluut naar zichzelf. Luister maar naar zijn commentaar na afloop.
Nil volentibus arduum

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo feb 24, 2010 12:25 am

Feest schreef:
Hoeladans schreef:Kramer rijdt 4 seconden harder dan Lee dus kun je er niet eens aan twijfelen of hij anders had gewonnen. Een extra binnenbochtje scheelt bij lange na geen 4 seconden.
Friesland 1 - Nederland 2. :)
?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo feb 24, 2010 12:26 am

Wust en Tuitert komen niet uit Friesland...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 24, 2010 12:26 am

Jinne schreef:
Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:4 seconden sneller met 4 binnenbochten achter mekaar.. ik weet niet hoeveel dat in tijd scheelt.
Zoiets merk je toch ook? Vreemd. In een split-second fout beslissen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dan kom je toch 100 meter verder tot het besef dat je fout gehandeld hebt?
En dan?
Nou, misschien zat hij dus inderdaad al met zijn hoofd in het Heineken House.

999

Bericht door 999 » wo feb 24, 2010 12:27 am

Marillion schreef:De twijfel ontstaat puur door het gebaar en geroep van Kramer. Kramer ging immers gewoon op weg naar de buitenbaan.

Dat wil absoluut niet zeggen dat hij niet verantwoordelijk is. Maar het is wel erg begrijpelijk dat er twijfel ontstaat. Kramer kijkt overigens ook absoluut naar zichzelf. Luister maar naar zijn commentaar na afloop.
Nou dan zegt ie toch precies het zelfde wat ik zeg ...
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo feb 24, 2010 12:28 am

Jöhnk schreef:Zoiets merk je toch ook? Vreemd. In een split-second fout beslissen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dan kom je toch 100 meter verder tot het besef dat je fout gehandeld hebt?
Jinne schreef:En dan?
Nou, misschien zat hij dus inderdaad al met zijn hoofd in het Heineken House.[/quote]
Wat had hij dan na die 100 M moeten doen?

999

Bericht door 999 » wo feb 24, 2010 12:31 am

Lee gaan feliciteren ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 24, 2010 12:41 am

Net als Kramer reageert ook Kemkers volwassen:
OS 2010 - Gerard Kemkers: 'Volledig mijn schuld'

Gerard Kemkers (foto, rechts) beleefde dinsdag naar eigen zeggen het meest verschrikkelijke moment uit zijn loopbaan.

De trainer stuurde Sven Kramer (foto, links) tijdens de olympische 10 kilometer bij een wissel de binnenbaan in, terwijl hij juist de buitenbocht moest hebben. 'Ik neem hier mijn verantwoordelijkheid voor, dit is volledig mijn schuld,’ aldus Kemkers. 'Het verhaal is vrij simpel. Ik keek opzij en schreef iets op mijn whiteboard, dat heb ik altijd naast de baan liggen.’

Uitgewaaierd
‘Toen ik terug de baan opkeek, zag ik Sven voor mijn gevoel in de buitenbocht rijden. Hij was heel ver uitgewaaierd.’ Toen even later Ivan Skobrev, de opponent van Kramer, na een bocht juist in de binnenbaan leek uit te komen, dacht Kemkers het zeker te weten.

Gevoel
Voor zijn gevoel moest Kramer naar binnen en zijn Russische tegenstander naar buiten. 'Dus ik roep: Sven binnenbaan!'

Bron: Sportweek.nl
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 24, 2010 1:30 am

Terug naar de winnaar maar weer:

Afbeelding

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo feb 24, 2010 7:29 am

Wat ongelooflijk zuur!

Afbeelding

elliquido

Bericht door elliquido » wo feb 24, 2010 8:34 am

dat kan beter!
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

999

Bericht door 999 » wo feb 24, 2010 8:39 am

Ach, ondanks alles zijn er belangrijkere dingen op de wereld ...
Laatst gewijzigd door 999 op wo feb 24, 2010 9:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo feb 24, 2010 8:53 am

Zo is dat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 24, 2010 9:06 am

Wat dan, het WK? :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 24, 2010 9:37 am

999 schreef:Ach, ondanks alles zijn er belangrijkere dingen op de wereld ...
Je zou het niet zeggen. Het NOS-journaal opent ermee en gaat er tien minuten over door. :excited.gif:

Sven Kramer kan zich troosten met de gedachte dat hij schaatsgeschiedenis heeft geschreven. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 24, 2010 9:39 am

Ajax Rules schreef:
Peter schreef: Bij valpartijen hoor je ook nooit 'ja hij was anders wel de beste'.
Dat is dan ook TO-TAAL onvergelijkbaar.

Op de been blijven (al dan niet in een sprint met extreme snelheden) is een technische vaardigheid.

Kramer rijdt bovendien gewoon zonder enige twijfel naar de goede bocht. Als je coach zo aan het wijzen en schreeuwen is, kan dat niet anders dan tot kortsluiting leiden.
Ik snap niet dat met name Joey hier zo makkelijk over denkt. Tuurlijk is het logisch dat hij gaat twijfelen! En natuurlijk luistert hij naar zijn coach!! Dat is vrij normaal..
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 24, 2010 9:40 am

Jöhnk schreef:Terug naar de winnaar maar weer:

Afbeelding
Tyfuszooi!!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 24, 2010 9:47 am

Rishi schreef:Ik snap niet dat met name Joey hier zo makkelijk over denkt. Tuurlijk is het logisch dat hij gaat twijfelen! En natuurlijk luistert hij naar zijn coach!! Dat is vrij normaal..
Uiteindelijk zal Kramer er net zo over denken als ik. Want dat is topsport. Dit is wat hij zei:

Sven Kramer, die zijn ziedende woede weer onder controle had, nam zelf ook verantwoordelijkheid. Hij zei: "Aan het einde van de tien is en blijft het mijn eigen schuld en ben ik hier verantwoordelijk voor. Ik sta op het ijs. Beter is het te zeggen: wij deden het fout."
Kijk, dat is klasse. Weet je meteen waarom Kramer zo goed geworden is. :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo feb 24, 2010 9:51 am

Precies, joey. Je bent onderdeel van een team. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 24, 2010 10:17 am

Tuurlijk zijn ze samen verantwoordelijk. Maar het is toch logisch dat iemand zo aan het twijfelen slaat als de coach, die alleen maar 24x iets op een bordje moet schrijven, zo nadrukkelijk wijst naar de binnenbaan.

En ik denk dat Kramer kookt van woede. Terecht ook hoor. Hij is boos op zichzelf én op die coach. Naar buiten toe zal hij misschien zeggen dat hij zelf verantwoordelijk is maar ik durf te wedden dat die coach niet meer de coach van Kramer is vanaf nu.. Ondanks dat jullie twee geloven in dat sprookje van 'je bent een team'.
IK GELOOF!!!!!!

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo feb 24, 2010 10:33 am

Nou ja, ook Kramer weet heus wel dat een foutje kan gebeuren. Het is alleen natuurlijk zeer pijnlijk dat dit op de Olympische Spelen gebeurd en niet op het NK of het EK ofzo. Want hij verliest op deze manier een vrijwel zekere gouden medaille.

En volgens mij had Kramer het helemaal niet door, tenslotte stak hij zijn armen in de lucht en dacht hij werkelijk dat hij had gewonnen. Pas toen Kemkers hem vertelde wat er aan de hand was werd hij kwaad. Wat logisch was. En in hoeverre ben je je tijdens de race nou echt bewust van het publiek en hun reacties.

Ik denk wel dat Kramer zijn coach even niet wil zien en spreken. Dat kan ik me voorstellen. Want dit is wel een hele pijnlijke fout. De koning van de spelen wordt de schlemiel van de spelen. Maar op langere termijn zet hij zich er misschien wel overheen. Hij is 23 jaar en dit was niet zijn laatste race op de O.S. mogen we verwachten.
Tijd voor iets nieuws.

Plaats reactie