Ajax - Vitesse 21-2-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Laudrup

Re: Ajax - Vitesse 21-2-2010

Bericht door Laudrup » zo feb 21, 2010 10:56 pm

banjavi schreef:Was het zo verassend dan dat Ajax dit ging winnen voor sommigen?

Ik had volgens mij een 3 ingevuld omdat je het met Ajax inderdaad nooit weet. Maar ergens weet je wel dat als je een beetje club bent wel van dit Vitesse moet kunnen winnen. Zelfs NEC deed dat... :confused.gif:

Dit is gewoon een wedstrijdje dat normaal gewonnen wordt... en volgende week spelen ze weer gelijk.. zo is Ajax dit seizoen nou eenmaal... helaas
Klopt vorige week werd er namelijk ook gelijkgespeeld. Oh nee, toen werd er bij Heerenveen gewonnen. De laatste 4 competitiewedstrijden werden gewonnen én werd de 0 gehouden. Het klopt dat Ajax dit seizoen over het algemeen wisselvallig presteert, maar ik zie blijkbaar in tegenstelling tot een aantal wél progressie.
15 mei 2011.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 21, 2010 11:08 pm

Val me niet aan, maar ik vind dat nog wel meevallen. Tegen Heerenveen vond ik ons tergend slecht en tegen Vitesse vond ik ons degelijk en vond ik vooral Vitesse van lachwekkend niveau. Ik vind ons nog erg wisselvallig, maar de competitie nodigt uit voor een terugkeer aan de top. Ik vind ons namelijk op dit moment niets minder dan PSV of Twente. Sterker nog, ik vind ons op dit moment beter voetballen.

Jol is duidelijk nog zoekende, hoor. De hier verguisde de Jong is daar een mooi voorbeeld van. Die jongen krijgt nu de kans en doet het naar behoren, maar dat kan over twee weken zo maar weer helemaal anders zijn. Urby idem dito, maar die wordt wel verkocht na dit seizoen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 21, 2010 11:18 pm

Dat Jol nog zoekende is vind ik niet zo'n probleem. Met zo'n grote selectie kan ik me voorstellen dat je een aantal keuzes moet maken en dat je achteraf hier en daar je mening wat moet bijstellen of tot nieuwe ontdekkingen komt. Het moet nu alleen niet zo zijn dat zijn recente ontdekkingen (De Jong, Lindgren, Oleguer ?) straks net zo makkelijk weer op de tribune moeten plaats nemen. Wat dat betreft ben ik erg benieuwd hoe het met die spelers gaat lopen.
Nil volentibus arduum

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » ma feb 22, 2010 9:29 am

Ik heb zo genoten van de wedstrijden van donderdag en zondag. Af en toe zelfs een 'oehh' en 'aahh' die voorbij kwamen in huize VDV. Op de één of andere manier heb ik erg veel vertrouwen in de rest van de competitie :666.gif:
En dat die deksel op mijn neus nog wel eens pijn zou kunnen doen, boeit me niet.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 22, 2010 9:37 am

Ajax slecht of niet... Pfff...

Ik sluit me aan bij Syl. Ik heb voor het eerst sinds tijden afgelopen donderdag een uitverkochte wedstrijd meegemaakt met briljante sfeer, inclusief (voor het eerst sinds lange tijd) volledig uit je dak gaan bij een goal. Ajax vocht voor wat het waard was; en dat vonden de overige supporters ook, want ik kan me niet herinneren wanneer we voor het laatst als Ajacieden hebben geapplaudiseerd na een verloren wedstrijd.

En afgelopen zondag zat ik met een gevoel op de tribune, dat ik vaag van een jaar of 15 geleden herkende, namelijk dat van: met hoeveel doelpunten verschil gaan we winnen, ipv gaan we winnen?

En ik heb me rot gelachen om Suk, die op enig moment zó druk was met het begroeten van al die supporters die hem toezongen, dat ie vergat warm te lopen.

De afgelopen dagen heeft mijn Ajax-gevoel een boost gekregen. En dat was wel even nodig. Hoe het seizoen afloopt? We zien het wel. Maar deze week herinner ik me over een paar jaar nog.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 22, 2010 9:40 am

GangstaRiB schreef:Hele fijne voetballer die Eriksen.

Anita is weer de slechtste. Onbesuisde tackle zojuist. Hij laat zijn man voorzetten en vergeet mee op te komen om druk te zetten.
En hier ben ik het trouwens niet mee eens. Ik heb me eens extra op hem gefocust, gisteren. Hij speelde een prima pot. En liet zich weer (net als tegen Twente) in de tweede helft steeds vaker op de helft van de tegenstander zien. Of ie het gaat redden weet ik niet, maar hij verdient het absoluut niet om als slechtste Ajacied te worden bestempeld in de wedstrijd van gister (dat was De Zeeuw).

Wat Eriksen betreft: topper in de dop, inderdaad. Maar hij heeft wel veel kansen nodig om tot scoren te komen!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma feb 22, 2010 9:41 am

Peter schreef:Val me niet aan, maar ik vind dat nog wel meevallen. Tegen Heerenveen vond ik ons tergend slecht en tegen Vitesse vond ik ons degelijk en vond ik vooral Vitesse van lachwekkend niveau. Ik vind ons nog erg wisselvallig, maar de competitie nodigt uit voor een terugkeer aan de top. Ik vind ons namelijk op dit moment niets minder dan PSV of Twente. Sterker nog, ik vind ons op dit moment beter voetballen.

Jol is duidelijk nog zoekende, hoor. De hier verguisde de Jong is daar een mooi voorbeeld van. Die jongen krijgt nu de kans en doet het naar behoren, maar dat kan over twee weken zo maar weer helemaal anders zijn. Urby idem dito, maar die wordt wel verkocht na dit seizoen.
Wat is er mis met het wisselen van spelers zo nu en dan als ze het goed doen? Urby speelt enkele weken kut, gaat dus banken. Eriksen viel goed in, dus die vervangt hem.

Vertonghen is geschorst / Alderweireld is geblesseerd: Oleguer valt in, doet het redelijk. Zijn de basisspelers (die het daarvoor uitstekend deden) weer fit? Dan gaat Oleguer terug.

Enoh weg, Gabri niet fit en in 1 geval De Zeeuw geschorst: Lindgren is de enige optie. Die speelt redelijk. Is iedereen weer terug/fit? Lindgren weer terug.

Zo lastig en raar vind ik het allemaal niet hoor.
Face your fears and live your dreams, No Fear

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » ma feb 22, 2010 9:41 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:De afgelopen dagen heeft mijn Ajax-gevoel een boost gekregen.
Dat had ik ook. Ik was donderdagavond trots, maar ook geëmotioneerd, want we hadden het verdiend om te winnen. Dat die emoties zo ineens bovenkwamen, was heel apart. Maar dit Ajax doet wat met me!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 22, 2010 9:44 am

Siem de Jong is heel erg goed als controlerende middenvelder! Als nummer 10 is het niks maar achter een Eriksen en een De Zeeuw speelt hij geweldig!

Heb gisteren genoten. Het had 15-0 moeten worden maar Ajax speelde gewoon perfect.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 22, 2010 9:45 am

De Zeeuw is volgens mij ook nog niet helemaal fit.

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » ma feb 22, 2010 12:14 pm

Dit is een wedstrijd die je wenst tussen een Europees "avontuur". Ajax begon gewoon goed en op het moment dat ik een beetje begon te doemdenken van als we zoveel kansen missen zal ie ook wel niet meer gaan vallen gebeurde het dan toch. Verder totaal niet in de problemen geweest en de tweede helft geloofde iedereen het wel. In weken als deze neem ik ze dat ook niet eens kwalijk ik vond het prima! Enige smetje was dat Eriksen niet zijn eerste heeft gemaakt. Verder werd toch wel duidelijk dat Pantelic de kapstok van ons aanvalsspel is en er door hem ruimte en tijd!! ontstaat voor spelers om op te komen.

Op naar Turijn, zijn de lekkerste wedstrijden als supporters, in mijn beleving kan het alleen maar meevallen... Hoewel dat weer snel veranderd op het moment dat Ajax toch met 1-0 voorkomt.
Is 1995 echt zolang geleden??

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 22, 2010 1:07 pm

Peter schreef:
In november zijn we de Jong en Lindgren vergeten en in februari zijn beiden weer basisspeler. In januari roept Jol dat Eriksen binnen 6 maanden goed, groot of legendarisch is om vervolgens een week later ene Lodeiro te kopen. Er zit geen enkel idee achter wat Jol doet. Misschien is Gabri over 4 weken wel een basisspeler, wie zal het zeggen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 22, 2010 1:15 pm

goodfella schreef:
Peter schreef:
In november zijn we de Jong en Lindgren vergeten en in februari zijn beiden weer basisspeler. In januari roept Jol dat Eriksen binnen 6 maanden goed, groot of legendarisch is om vervolgens een week later ene Lodeiro te kopen. Er zit geen enkel idee achter wat Jol doet. Misschien is Gabri over 4 weken wel een basisspeler, wie zal het zeggen.
En daar ben ik het helemaal niet mee eens. Gisteren zag je echt zoveel gebeuren in het elftal. Jol heeft moeten werken met schorsingen, blessures en uitproberen. Hij heeft nu echt keuzese gemaakt (Aisatti eruit, De Jong erin) en het loopt gewoon als een tierelier. Veel beweging en veel positiewisselingen.

Jol heeft, ondanks een onevenwichtige selectie, echt vorderingen gemaakt. Juist nu, tegen het einde van de competitie, zie je dat het kwartje begint te vallen. In tegenstelling tot voorgaande jaren, waar juist de boel compleet in elkaar zakte.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 22, 2010 1:17 pm

Het is allemaal best logisch te verklaren:

Lindgren: Mocht weg, Ajax moest spelers verkopen en Jol zag het meer zitten in Enoh, Gabri en De Zeeuw. Daarnaast had hij Anita en Donald als de talenten op het middenveld. Anita werd vervolgens de back-up voor de backpositie omdat Atouba niet kan voetballen. Enoh ging weg, Gabri is eeuwig geblesseerd. Lindgren speelde vervolgens een paar goede wedstrijden en Gabri blijft geblesseerd.

De Jong: Speelde als nummer 10 beroerde wedstrijden maar sinds Jol naar mij heeft geluisterd :hypocrite.gif: speelt Siem in een controlerende rol uitstekend.

Lodeiro: Eriksen was toen pas 17 jaar, is nu net een aantal dagen 18 jaar. Daar kan je niet op bouwen. Althans, dat zou niet mogen. Lodeiro moet gewoon nog even wennen maar hij liet zien dat hij kan voetballen. Eriksen kan ook eventueel op de vleugel spelen. Is snel, heeft een actie en een fantastisch mooie techniek. Jol kan er ook voor kiezen om 3 of 4 spelers achter een balvaste spits op te stellen.
IK GELOOF!!!!!!

Arthur

Bericht door Arthur » ma feb 22, 2010 1:18 pm

GangstaRiB schreef:Jol heeft, ondanks een onevenwichtige selectie, echt vorderingen gemaakt. Juist nu, tegen het einde van de competitie, zie je dat het kwartje begint te vallen. In tegenstelling tot voorgaande jaren, waar juist de boel compleet in elkaar zakte.
Dat vind ik erg voorbarig. De laatste twee wedstrijden waren vrij goed, maar daarvoor was het in 2010 helemaal niks.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 22, 2010 1:20 pm

GangstaRiB schreef:
goodfella schreef:
Peter schreef:
En daar ben ik het helemaal niet mee eens. Gisteren zag je echt zoveel gebeuren in het elftal. Jol heeft moeten werken met schorsingen, blessures en uitproberen. Hij heeft nu echt keuzese gemaakt (Aisatti eruit, De Jong erin) en het loopt gewoon als een tierelier. Veel beweging en veel positiewisselingen.

Jol heeft, ondanks een onevenwichtige selectie, echt vorderingen gemaakt. Juist nu, tegen het einde van de competitie, zie je dat het kwartje begint te vallen. In tegenstelling tot voorgaande jaren, waar juist de boel compleet in elkaar zakte.
Eens. Al wordt in de Arena iedere tegenstander zoekgespeeld hoor... Maar het begint tekomen inderdaad..
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 22, 2010 1:40 pm

Arthur schreef:
GangstaRiB schreef:Jol heeft, ondanks een onevenwichtige selectie, echt vorderingen gemaakt. Juist nu, tegen het einde van de competitie, zie je dat het kwartje begint te vallen. In tegenstelling tot voorgaande jaren, waar juist de boel compleet in elkaar zakte.
Dat vind ik erg voorbarig. De laatste twee wedstrijden waren vrij goed, maar daarvoor was het in 2010 helemaal niks.
Dat klopt, we hebben 1 maand redelijk slecht gevoetbald, maar er werden gelukkig niet veel punten verspeeld. In de beker zijn we vooralsnog ook door. Ook dat mag je toeschrijven aan de coach vind ik. Vorig jaar zag je namelijk dat de boel compleet in elkaar stortte toen het even niet liep. Er kon nergens op teruggevallen worden. Nu blijft Ajax organisatorisch redelijk overeind.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » ma feb 22, 2010 1:50 pm

goodfella schreef:
Peter schreef:
Rishi schreef:Het is allemaal best logisch te verklaren:

Lindgren: Mocht weg, Ajax moest spelers verkopen en Jol zag het meer zitten in Enoh, Gabri en De Zeeuw. Daarnaast had hij Anita en Donald als de talenten op het middenveld. Anita werd vervolgens de back-up voor de backpositie omdat Atouba niet kan voetballen. Enoh ging weg, Gabri is eeuwig geblesseerd. Lindgren speelde vervolgens een paar goede wedstrijden en Gabri blijft geblesseerd.

De Jong: Speelde als nummer 10 beroerde wedstrijden maar sinds Jol naar mij heeft geluisterd :hypocrite.gif: speelt Siem in een controlerende rol uitstekend.

Lodeiro: Eriksen was toen pas 17 jaar, is nu net een aantal dagen 18 jaar. Daar kan je niet op bouwen. Althans, dat zou niet mogen. Lodeiro moet gewoon nog even wennen maar hij liet zien dat hij kan voetballen. Eriksen kan ook eventueel op de vleugel spelen. Is snel, heeft een actie en een fantastisch mooie techniek. Jol kan er ook voor kiezen om 3 of 4 spelers achter een balvaste spits op te stellen.
... Inderdaad ..
Blij met de punten ...

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma feb 22, 2010 9:53 pm

[Grmpfl!, azijnzeik, moord en brand, klaag, vitriool en zwavelzuur]

Wat een vreselijke slechte wedstrijd. Er lukte echt he-le-maal niks noppes nada niente! Hadden we de 12-1 naar de oudpapierbak van de geschiedenisboeken kunnen rammen, wordt het alwéér verpest door Suarez die een middagje gaat paalschieten en Eriksen die steeds weer tegen de keeper opknalt... verkoop ze alletwee maar aan Veendam ofzo. Dan spelen ze volgend jaar als amateurs in de derde klasse van de groningse onderbond en dat niveau kunnen ze misschien nog net aan.

Nou moeten we die 12-0 maar tegen PSV doen.

[/grmpfl!, azijnzeik, moord en brand, klaag, vitriool en zwavelzuur]

666 schreef:Als we het eredivisierecord van 19 mei 1972 (12-1) niet overtreffen tegen het slechtste Vitesse aller tijden is er toch ook alle reden om Ajax met de grond gelijk te maken?

12-0 of 13-1. Met minder hoeven we echt geen genoegen te nemen. Mickey is los en Luis heeft nog wat goed te maken dus als we de dubbele cijfers niet halen vliegt Martin Jol onverbiddelijk op de keien.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Wouter

Bericht door Wouter » ma feb 22, 2010 11:17 pm

Giacomo Puccini schreef:Veldhuizen keepte helemaal niet goed. De ballen die hij tegen hield waren lekkere ballen voor een keeper, sowieso was het een ideale wedstrijd voor een keeper. Hij laat er tussendoor nog even 4 binnen vliegen, die echt niet allemaal onhoudbaar waren.
Meen je dat echt? De reactie op dat schot van Eriksen dat nu overal twintig keer herhaald wordt was anders niet verkeerd hoor! Die bal was er via de binnenkant van de paal ingegaan als Velthuizen daar niet zo goed bij zat. Negen van de tien keer staat een keeper dan aan de grond genageld. Ook de andere reddingen waren gewoon netjes, al was die ene met de voet een beetje vreemd.

Nee, aan Velthuizen heeft het niet gelegen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 22, 2010 11:24 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ajax slecht of niet... Pfff...

Ik sluit me aan bij Syl. Ik heb voor het eerst sinds tijden afgelopen donderdag een uitverkochte wedstrijd meegemaakt met briljante sfeer, inclusief (voor het eerst sinds lange tijd) volledig uit je dak gaan bij een goal. Ajax vocht voor wat het waard was; en dat vonden de overige supporters ook, want ik kan me niet herinneren wanneer we voor het laatst als Ajacieden hebben geapplaudiseerd na een verloren wedstrijd.

En afgelopen zondag zat ik met een gevoel op de tribune, dat ik vaag van een jaar of 15 geleden herkende, namelijk dat van: met hoeveel doelpunten verschil gaan we winnen, ipv gaan we winnen?

En ik heb me rot gelachen om Suk, die op enig moment zó druk was met het begroeten van al die supporters die hem toezongen, dat ie vergat warm te lopen.

De afgelopen dagen heeft mijn Ajax-gevoel een boost gekregen. En dat was wel even nodig. Hoe het seizoen afloopt? We zien het wel. Maar deze week herinner ik me over een paar jaar nog.
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 22, 2010 11:25 pm

Wouter schreef:
Giacomo Puccini schreef:Veldhuizen keepte helemaal niet goed. De ballen die hij tegen hield waren lekkere ballen voor een keeper, sowieso was het een ideale wedstrijd voor een keeper. Hij laat er tussendoor nog even 4 binnen vliegen, die echt niet allemaal onhoudbaar waren.
Meen je dat echt? De reactie op dat schot van Eriksen dat nu overal twintig keer herhaald wordt was anders niet verkeerd hoor! Die bal was er via de binnenkant van de paal ingegaan als Velthuizen daar niet zo goed bij zat. Negen van de tien keer staat een keeper dan aan de grond genageld. Ook de andere reddingen waren gewoon netjes, al was die ene met de voet een beetje vreemd.

Nee, aan Velthuizen heeft het niet gelegen.
Klopt. Maar hij was ook niet geweldig. Maar aan de goals kon hij weinig of niets doen maar super was het ook weer niet..
IK GELOOF!!!!!!

Rooie

Bericht door Rooie » ma feb 22, 2010 11:31 pm

Ik ben het met Wouter eens, Veldhuizen keepte prima --> schot Eriksen, loopactie Suarez, 2e schot eriksen (1-op-1), zomaar wat reddingen die de gemiddelde keeper in de eredivisie niet maakt.

Wouter

Bericht door Wouter » ma feb 22, 2010 11:39 pm

Hij was alert en had alle ballen die hij redelijkerwijs kon hebben. Dan heb je volgens mij gewoon goed gekeept.

Als hij slim is, verlaat hij de modderschuit komende zomer. Tussen die prutsers wordt hij niet meer beter. Hoewel: wel veel oefening elke week... :confused.gif:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 23, 2010 8:13 am

Benji schreef:Ik ben het met Wouter eens, Veldhuizen keepte prima --> schot Eriksen, loopactie Suarez, 2e schot eriksen (1-op-1), zomaar wat reddingen die de gemiddelde keeper in de eredivisie niet maakt.
Maar dat maakt hem nog geen Ajax materiaal. Velthuizen is voor Vitesse een prima keeper. Mijn opmerkingen zijn bedoeld voor de mensen die Stekelenburg vaak bekritiseren, en Velthuizen als waardig alternatief bestempelen. Dat is lachwekkend.
Ajax!

Plaats reactie