Olympische Winterspelen 2010 (Vancouver)
Moderator: mods
Re: Olympische Winterspelen 2010 (Vancouver)
Het schijnt niet zo gek te zijn om in de eerste training om te gaan. Weinig teams kennen de baan nog goed, en dan moet je op zoek naar de grenzen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Quote van de dag van Mart Smeets: Heb ik het gezegd zoals ik dat net zei?
WTF?
WTF?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
De tweemansbob is al klaar na de 1e run.
Die Edwin van Calcker is echt een ongelooflijk drama. Ze hebben geweldig materiaal. ze hebben met Sybren Jansma de beste start ter wereld, maar van Calcker maakt gewoon de ene stuurfout na de andere.
-
- AT Toto winner 10/11
In de categorie absolute klasbakken: Apolo Anton Ohno. Pakt z'n zevende Olympische medaille. Schitterende uitstraling heeft hij ook.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Vond hem in de eerste race wel wat arrogant, hoor. Beetje gapen in de kwalificaties is echt not done.
Voor de rest wel een topper.
Voor de rest wel een topper.
Die Nederlandse bob is behoorlijk door het ijs gezakt zeg. Daar sta je dan met je hoge verwachtingen. Ik ben benieuwd of het beter gaat met de viermansbob maar als je naar de prestaties in de trainingen en deze eerste race kijkt stemt dat weinig hoopvol.
Wanneer komt Nicoline Sauerbrei eigenlijk aan de beurt? Dat is volgens mij de enige kandidaat voor een medaille buiten de schaatsers om.
Wanneer komt Nicoline Sauerbrei eigenlijk aan de beurt? Dat is volgens mij de enige kandidaat voor een medaille buiten de schaatsers om.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Sauerbrei heb ik niet zoveel vertrouwen in gezien haar reputatie op de Spelen.
Olympische Spelen 2002
Tijdens de Olympische Winterspelen van Salt Lake City in 2002 werden Sauerbreij goede kansen toegedicht. Die werden tenietgedaan doordat ze haar board liet prepareren (het zogenaamde waxen) door een Oostenrijkse waxer die de verkeerde wax gebruikte. Daardoor kwalificeerde Sauerbreij zich niet bij de laatste 16. In de media werd gezegd dat Nicolien een "Sauerbreijtje" had opgelopen, iets wat in de loop der jaren nog vaak herhaald werd.
Jammer van die 2-mans bob, zoals Hoeladans ook al zegt, ze hebben supergoed materiaal, de snelste start en dan wordt het weer verprutst door die chauffeur.Olympische Spelen 2006
Tijdens de Olympische Winterspelen 2006 in Turijn wist Sauerbreij zich wel bij de laatste 16 te plaatsen en leek ze af te rekenen met de kwestie die haar vier jaar lang achtervolgde. Bij de laatste 16 nam ze het op tegen de Duitse Amelie Kober, die in de eerste run onderuit ging. Een maximale voorsprong van 1,5 seconden in de tweede run was het gevolg en Sauerbreij stond met één been in de kwartfinale. Ze liep echter opnieuw een Sauerbreijtje op toen ze te laconiek naar beneden ging en op de streep met 0,03 seconden werd geklopt. Kober ging door en won uiteindelijk het zilver.
Even iets heel anders want nu begin ik het zat te worden. Ik zit er nu al een dikke week tegenaan te kijken maar wat zit er nou toch op die oranje muts geplakt? 

Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Vandaag is het met ski's, schijnt nog spectaculairder te zijn.Raymon schreef:Snowboard cross rules!
Druk programma trouwens vandaag.. voor het eerst dat ik ff door de bomen het bos niet meer zie, ook voor het eerst een paar leuke ijshockeywedstrijden met Rusland - Tsjechie en Canada - USA.
IJshockey is net f-jesvoetbal. kluitjes en foute passes (maar misschien heb ik de verkeerde wedstrijden gezien). HEt kan me echt niet boeien....
- Daily Blind
Welke wedstrijd heb je gezien dan? Normaal is het een prachtige sport vooral als de teams van niveau zijn.Khraa schreef:IJshockey is net f-jesvoetbal. kluitjes en foute passes (maar misschien heb ik de verkeerde wedstrijden gezien). HEt kan me echt niet boeien....
De eerste wedstrijd van Witrusland en de tweede wedstrijd van Noorwegen (tegen Canada?). Het kon me niet bekoren.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
ski cross is echt helemaal te gek!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
-
- AT Toto winner 15/16
Zag je die valpartij in heat 1 van de 1/8 finale? Echt niet normaal.Raymon schreef:ski cross is echt helemaal te gek!
Ijshockey vind ik opzich wel leuk, heb alleen altijd moeite om te zien waar de puck precies is.
Bode Miller met zn eerste gouden medaille trouwens.
- peter
Gaaf he die skicross :)
Bode Miller.
Jammer dat het niet zo'n hele 'grote' discipline is.
Bode Miller.

Jammer dat het niet zo'n hele 'grote' discipline is.
Magdalena Neuner.
Ze heeft nu al 2x goud en zilver, en normaal gesproken gaat Duitsland de estafette ook winnen.

Ze heeft nu al 2x goud en zilver, en normaal gesproken gaat Duitsland de estafette ook winnen.
Ik vond skicross trouwens veel minder spectaculair dan snowboardcross.
Net een opmerking van een van de commentatoren van het schaatsen. "dit was niet van olympisch niveau" (over de schaatstijden van 2 schaatsters). Het idee van de olympische spelen is toch "meedoen is belangrijker dan winnen?"
- SylvievdVaart
Wij hoorden gisteren als commentaar 'de doodgeverfde favoriet'. Ik geloof bij het skieën 

so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Ik wilde eerst vragen wat er fout aan was, na nog een keer lezen zag ik het pas... 

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Niemand? Ik ben er nog steeds niet achter namelijk....Marillion schreef:Even iets heel anders want nu begin ik het zat te worden. Ik zit er nu al een dikke week tegenaan te kijken maar wat zit er nou toch op die oranje muts geplakt?

Nil volentibus arduum
- peter
Zelfs geen idee waar je het over hebt.
Team wedstrijd Sprint voor vrouwen is een mooie ontknoping. Die Duitsers winnen ook nog. Zweden zilver. Rusland brons.

Team wedstrijd Sprint voor vrouwen is een mooie ontknoping. Die Duitsers winnen ook nog. Zweden zilver. Rusland brons.
- peter
Een tekening van een leeuwenkop.