NEC 2009-2010
Re: NEC 2009-2010
En wat zegt dat over zijn toekomst bij Ajax, wat jou betreft?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Niet per definitie, nee. Die jongen moet nu eerst maar een jaar of twee iedere week spelen. Misschien dat hij via een omweg nog een keer in de top van Nederland terechtkomt. Maar op basis van wat ik tot nu toe heb gezien maakt hij van de Ajax-huurlingen in de Eredivisie in ieder geval de meeste indruk.
En Ramoon... weer sprankelend voetbal gezien vanavond?
Dat kan toch niet anders met deze 'toppers'?
Dat kan toch niet anders met deze 'toppers'?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Kei vet ja! 
Nu.nl

FC Groningen rekent af met NEC
Uitgegeven: 20 februari 2010 22:46
Laatst gewijzigd: 20 februari 2010 22:54
NIJMEGEN - FC Groningen heeft zaterdagavond de aanval van NEC in de strijd om de negende plaats in de eredivisie afgeslagen. De bezoekers wonnen met 2-0 en staan dankzij een beter doelgemiddelde dan NAC Breda zelfs achtste.
De Nijmegenaren slaagden er na de overwinningen op NAC Breda en Willem II niet in ook de derde achtereenvolgende thuiswedstrijd in winst om te zetten.
Het duel in Nijmegen was, tien ronden voor het slot van de competitie, voor beide ploegen van waarde. De negende plaats waarom zij streden, is niet alleen goed voor het linkerrijtje, maar geeft uiteindelijk ook recht op deelname aan de play-offs om Europees voetbal.
Een toetje waarvoor de twee clubs voor de winterstop niet in aanmerking leken te komen. Maar in het nieuwe jaar kwamen zowel in Nijmegen als in Groningen wonderbaarlijke krachten boven. NEC haalde vijftien punten uit de eerste zes wedstrijden, FC Groningen slechts twee minder.
Vroege voorsprong
In de Goffert nam FC Groningen al na acht minuten de leiding. Aanvoerder Goran Lovre kopte raak na een hoekschop van Thomas Enevoldsen. Moreel gesteund door die vroege voorsprong heersten de bezoekers in het eerste half uur op alle fronten.
Maar een uitbreiding van de score bleef uit. Gabor Babos redde met de voet bij een diagonaal schot van Leandro Bacuna en kreeg later de hulp van de lat bij een knal van Danny Holla. De Groningse middenvelder zou vroeg in de tweede helft met een hoofdblessure uitvallen.
Bij NEC wilde aanvankelijk weinig lukken. De thuisploeg miste de creatieve invallen van Jeffrey Sarpong die de laatste duels in goede doen was, maar wegens een knieblessure nu moest toekijken. Zijn vervanger John Goossens stuitte na vier minuten op doelman Luciano, maar blonk daarna vooral uit in balverlies.
NEC voelde de absentie van Sarpong, terwijl FC Groningen twee basiskrachten zag terugkeren. Gibril Sankoh en Bacuna hadden hun straf na de rode kaarten uit de kraker bij Heracles uitgezeten.
Kans op gelijkmaker
Binnen twee minuten na de rust kreeg Mitchell Burgzorg een enorme kans op de gelijkmaker, maar hij miste voor open doel. In de tegenaanval was Tim Matavz koelbloediger, de Sloveen prikte zijn negende doelpunt van het seizoen binnen. NEC kreeg daarna nog kansen, maar Björn Vleminckx noch Bas Sibum wist de spanning terug te brengen. Ook met tien man, na alweer rood voor Bacuna, hield FC Groningen het laatste half uur met riant gemak stand.
© ANP
Nu.nl
Het schijnt weer eens ouderwets SLECHT te zijn geweest. Da's al de hele tijd waar ik voor waak. Een paar leuke wedstrijden maakt nog geen kampioen (of zoiets...).
Ze hebben gezwijnd en ook onder Vloet is het spel over het algemeen naadje. Ze hebben alleen vet veel geluk gehad tegen Sparta en RKC. had je dat niet, sta je helemaal onder aan, waar ze horen en ook zullen eindigen. Ik heb het gisterennacht nog gezien met het schaamrood op de kaken. Wat een wanvertoning.
En die fijne belg van ons mag van mij volgend jaar ook wel weer verkocht worden. Kolere wat een dramavoetballer zeg.
Ze hebben gezwijnd en ook onder Vloet is het spel over het algemeen naadje. Ze hebben alleen vet veel geluk gehad tegen Sparta en RKC. had je dat niet, sta je helemaal onder aan, waar ze horen en ook zullen eindigen. Ik heb het gisterennacht nog gezien met het schaamrood op de kaken. Wat een wanvertoning.
En die fijne belg van ons mag van mij volgend jaar ook wel weer verkocht worden. Kolere wat een dramavoetballer zeg.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Vind ik ook, hoor. Als hij deze lijn doortrekt, dan zie ik hem volgend jaar zo maar weer bij Ajax belanden. Evenals Blind.Enganche schreef:Niet per definitie, nee. Die jongen moet nu eerst maar een jaar of twee iedere week spelen. Misschien dat hij via een omweg nog een keer in de top van Nederland terechtkomt. Maar op basis van wat ik tot nu toe heb gezien maakt hij van de Ajax-huurlingen in de Eredivisie in ieder geval de meeste indruk.
Afhankelijk van wie Ajax allemaal kwijt weet te raken zal er best serieus naar de huurlingen worden gekeken. Want als daar een versterking bij zit dan is dat een stuk voordeliger dan wanneer je iemand van buitenaf moet halen. In dat licht ben ik ook wel benieuwd of Manucharyan nu fit blijft en iedere week gaat scoren voor AGOVV zoals afgelopen keer. Talent heeft 'ie wel.
Nil volentibus arduum
Volgens mij is Manucharyan sowieso al een tijdje fit.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
ik hoop dat hij mentaal ook fit is. Volgens mij had hij wat problemen met gokken toch?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
- peter
Sarpong en Manucharyan hebben nog een contract tot 2011 en ik kan me niet voorstellen dat ze daar nog verlenging op krijgen.
Ow jeej... v. Eijden en Heubach samen in de verdediging... dat wordt een feest voor 'n Kufo...Pothuizen en Wellenberg geschorst
Geplaatst op: 21-02-10 om: 14:40 door:Door: JJ
Wiljan Vloet zal volgend weekend moeten improviseren in de opstelling van NEC. De trainer mist in de uitwedstrijd tegen FC Twente zowel Patrick Pothuizen als Niels Wellenberg. De twee verdedigers ontvingen tegen FC Groningen hun vijfde gele kaart van het seizoen en zijn dus automatisch een duel geschorst.
- Jinne
- Site Admin
Die kan er niet meer zoveel van volgens de fans van FC Twente:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=98281
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=98281
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Mwah... tegen zo'n verdediging moet 'n Kufo het ook nog wel kunnen.
Als v Eijden op hem komt te spelen dan krijgt hij alle ruimte, want die is nogal goed in het laten lopen van een mannetje.
en over Heubach zal ik het maar helemaal niet hebben.
Als v Eijden op hem komt te spelen dan krijgt hij alle ruimte, want die is nogal goed in het laten lopen van een mannetje.
en over Heubach zal ik het maar helemaal niet hebben.
- Ramona
Misschien heeft-ie nog een pijntje...
http://www.forzanec.nl/

"Ik wil weer naar mijn niveau van voor de winterstop"
Geplaatst op: 21-02-10 om: 01:15 door:
Door: Steven de Jel
John Goossens speelde tegen FC Groningen weer voor het eerst in de basis na anderhalve maand uit de roulatie te zijn geweest met een enkelkwetsuur. De middenvelder had een moeilijke avond, maar is blij dat hij weer terug is. “Mijn streven is om weer op het niveau te komen van voor de winsterstop.”
Het was het niet de meest fijne wedstrijd om terug te komen.
“Nee, het was een moeilijke wedstrijd en het liep niet. En zeker niet op mijn positie. Om net terug van een blessure, na zes weken niet te hebben gevoetbald, het spel te maken is niet gemakkelijk. Ik had niet verwacht dat een makkelijke avond zou worden, maar zo moeilijk had ik het ook niet verwacht."
Jullie hadden vooral meer moeite met jullie eigen spel dan met de tegenstander.
"Je hebt natuurlijk ook een beetje pech op de manier waarop je achter komt, uit een corner. En dan moet je na rust de 1-1 maken en die maak je niet, waarna de 2-0 valt. Dat is gewoon heel zuur. Dat zag je vrijdagavond ook bij Roda JC – Heracles. Heracles kon 2-1 maken, die maken hem niet en hij ligt aan de andere kant er in. Dat is voetbal. Daar doe je niks aan. Je moet de kansen maken die je creëert, want anders krijg je ze zelf om de oren."
Ramon Zomer gaf aan dat de spelersgroep niet geheel fit was en drie wedstrijden in deze week dus ook wel erg zwaar was.
"We zijn drie wedstrijden in een week misschien ook niet gewend. Speel je bij een topclub, dan speel je wel drie keer in de week een wedstrijd, want dan speel je ook nog Europees. Maar goed, we hebben wel in een reeks van zeven wedstrijden er vijf gewonnen en dat is toch behoorlijk netjes. We hadden deze er graag bij geschreven, maar helaas. Het is heel jammer dat we hebben verloren, maar misschien is de negende plaats toch nog iets te mooi voor ons.”
“Maar het ging wel in de groep rond en wilde Groningen pakken om in het linker rijtje te komen. Natuurlijk top als je een reeks kan afsluiten met de negende plek. Dat gebeurt niet en is jammer, maar je moet het vergeten en doorgaan, want volgende week is weer belangrijk.”
En voor jou dus belangrijk om weer veel wedstrijden te spelen. Door de blessure van Jeffrey Sarpong ben je in ieder geval hard nodig.
“Gelukkig is Jeffrey er waarschijnlijk weer snel bij, maar we zullen zien hoe het gaat lopen. Ik moet eerst helemaal op niveau komen. Ik had het zwaarder dan verwacht vandaag. Het was op het middenveld toch vrij heftig; het ging aardig heen en weer. Dan zie je toch dat je qua wedstrijdritme nog even de tijd nodig hebt. Zulke wedstrijden kan je niet trainen. Je kunt je helemaal kapot trainen, maar een wedstrijd is gewoon iets aparts en veel zwaarder dan een training.”
Waar merk je dat vooral aan?
“Het zijn allemaal heel simpele dingen die je normaal goed doet en nu fout gaan. Het is gewoon het ritme. De vastigheid moet je weer krijgen. Dat je de bal krijgt, en je gewoon weer herkent hoe je hem moet pakken en meteen de vrije ruimte vindt. Dat is weer even wennen. Ook wil je jezelf extra bewijzen omdat je net terugkomt. Dan wil je jezelf niet over de kop lopen, want dan gaat alles fout. Dus je probeert simpel te voetballen, je vaste dingen te doen en dan zie je dat het hele team niet draait en wordt het gewoon heel moeilijk. Als iedereen om je heen gewoon heerlijk speelt, dan gaat alles vanzelf en ga je daar in meedraaien. Dat was nu niet, waardoor we heel veel lange ballen kregen. Dat is heel zwaar. Dan moet je constant bijkomen en weer omschakelen. Dat is echt slopend. En dan krijg je eindelijk de bal, ben je helemaal kapot. En om dan nog een goede oplossing te zoeken, dat is gewoon heel moeilijk.”
“Het is gewoon heel jammer. Voor de winterstop speel je een heel goede reeks en ben je de man in vorm en val je lullig weg. Maar je bent zo goed als je laatste wedstrijd, dus daar probeer ik aan te werken nu en daarbij is het mooi dat ik de enkel helemaal niet heb gevoeld. Ik hoop dat ik met twee, drie weken mijn niveau te pakken heb van voor de winterstop. Dat is mijn streven.”
http://www.forzanec.nl/
Heh, wat jammer nouw...
Van 't Schip haalt Worm naar Australië
Rutger Worm maakt na het lopende seizoen de overstap naar Australië. De NEC'er gaat spelen bij Melbourne Heart FC, waar voormalig assistent-trainer van Oranje en Ajax John van 't Schip de touwtjes in handen heeft.
Melbourne Heart FC treedt per ingang van het seizoen 2010/'11 toe in de Australische voetbalcompetitie. Worm is de eerste Nederlandse versterking van Van 't Schip en tekent voor twee seizoenen bij de club uit Melbourne.
"Het lijkt me een fantastische ervaring", zegt Worm - in het bezit van een aflopend contract bij NEC - tegen De Gelderlander. "Ik wilde wat anders. Australië is een mooi land, een sportland ook. Dat spreekt me erg aan. Van vrienden weet ik dat Melbourne een geweldige stad is. Ik kijk er naar uit daar te gaan spelen."
Of veel Nederlanders het voorbeeld van Worm gaan volgen, is twijfelachtig. Van 't Schip liet reeds weten niet al teveel landgenoten mee te willen nemen. "Melbourne heeft een grote Griekse en Italiaanse gemeenschap, dus ik wil niet met vijf Nederlandse voetballers komen aanzetten. Dat stoot mensen af."
Worm is bezig aan zijn zesde seizoen in de hoofdmacht van NEC. Daarin kwam de Nijmegenaar tot 105 competitieoptredens voor de club. Dit seizoen betrad hij negentien keer het veld in de Eredivisie.
- Ramona
Leuk voor 'm!

Zie (vooral als hij het goed blijft doen) NEC de optie tot koop wel lichten wat betreft Sarpong. Ik denk dan ook dat we hem kwijt zijn.Peter schreef:Vind ik ook, hoor. Als hij deze lijn doortrekt, dan zie ik hem volgend jaar zo maar weer bij Ajax belanden. Evenals Blind.Enganche schreef:Niet per definitie, nee. Die jongen moet nu eerst maar een jaar of twee iedere week spelen. Misschien dat hij via een omweg nog een keer in de top van Nederland terechtkomt. Maar op basis van wat ik tot nu toe heb gezien maakt hij van de Ajax-huurlingen in de Eredivisie in ieder geval de meeste indruk.
- peter
De overtreffende vorm van Gregory vd Wiel. Wat een domme vent.El Kabir benadrukt dat Twitter-berichten sarcastisch waren bedoeld
Dinsdag, 23 februari 2010 om 21:33 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden
Moestafa El Kabir betreurt de commotie die is ontstaan na enkele twitterberichten van zijn kant over de 3-0 nederlaag van Jong NEC tegen Jong Vitesse. De aanvaller van NEC meldde onder meer: "Heerlijke streep van Alexander Buttner. Ik heb manne gewaarschuwd. Manne willen niet luisteren. Zonder mij worden ze heerlijk geskiastert."
In verklaringen aan Omroep Gelderland nuanceert El Kabir zijn teksten. "Ik heb dit niet letterlijk bedoeld", benadrukt de aanvaller dinsdagavond. "Het was sarcastisch bedoeld. Mijn vrienden en de spelers van Jong NEC snappen dit wel. Ik steun mijn elftal, ook al mag ik zelf niet spelen. Ik val ze niet aan." El Kabir zei verder op Twitter: 'Jaaa leukere dingen zijn dat de keeper van NEC rood krijgt'
El Kabir kreeg onlangs een transfervrije status en werd in november om disciplinaire redenen van de hoofdmacht teruggezet naar het beloftenteam. Technisch directeur Carlos Aalbers liet El Kabir eerder deze maand weten dat hij geen wedstrijden meer mag spelen voor Jong NEC omdat zijn gedrag niet is verbeterd.
VZ
Tja, Sarpong speelt nu eindelijk eens op 10. In plaats van elke keer maar links- of rechtsbuiten bij Ajax. Die jongen is een middenvelder en een best behoorlijke. Goed genoeg voor Ajax? Hij is niet beter dan Lodeiro (denk ik) of Eriksen, maar is hij slechter dan de rest van de middenvelders?Peter schreef:Vind ik ook, hoor. Als hij deze lijn doortrekt, dan zie ik hem volgend jaar zo maar weer bij Ajax belanden. Evenals Blind.Enganche schreef:Niet per definitie, nee. Die jongen moet nu eerst maar een jaar of twee iedere week spelen. Misschien dat hij via een omweg nog een keer in de top van Nederland terechtkomt. Maar op basis van wat ik tot nu toe heb gezien maakt hij van de Ajax-huurlingen in de Eredivisie in ieder geval de meeste indruk.
Face your fears and live your dreams, No Fear
NEC kan toch beschikken over Ntibazonkiza
Saidi Ntibazonkiza kan zondag gewoon in actie komen namens NEC Nijmegen. De aanvaller kreeg eerder een schorsing van één duel aan zijn broek, maar door het succesvolle beroep van zijn club is hij toch inzetbaar.
Saidi kreeg maandag in het competitieduel van Jong NEC met Jong Vitesse de rode kaart voorgehouden. De tuchtcommissie van de KNVB schorste hem hierop voor één duel. NEC besloot echter in beroep te gaan tegen de strafeis.
Het beroep bleek woensdag succesvol. De schorsing van Saidi, die in eerste instantie voor zowel de hoofdmacht als het beloftenelftal gold, werd omgezet in een straf die alleen betrekking heeft op duels van Jong NEC. Daardoor kan trainer Wiljan Vloet komend weekend gewoon beschikken over de aanvaller.
- Ramona
Mooi!
Iest anders...
http://www.detrouwehonden.nl/

Iest anders...
NEC gaat strijden om Chippie Polar Cup
don. 25 februari 2010
Zoals eenieder bekend is NEC sinds enkele jaren betrokken bij een maatschappelijk project rond het eiland Curaçao, in samenwerking met investeerder Gregory Elias en de Antilliaanse voetbalbond NAVU. Eerder ging Mario Been met de hele selectie al op trainingskamp in de Antillen, en deze zomer zal ook Vloet met zijn mannen naar Curaçao overvliegen. NEC gaat daar meestrijden om de illustere Chippie Polar Cup. De cup is vernoemd naar twee fundamenten voor de lokale bevolking: Chippie (prepaid telefoonkaarten) en Polar (biermerk).
De Nijmegenaren zullen in een driedaags toernooi dat wordt afgetrapt op 21 mei de scheenbeschermers kruisen met Hubentud Fortuna (de kampioen van Curaçao in 2009), de Dutch Caribbean Stars en, last but not least, Ajax. NEC zal het toernooi openen tegen Hubentud Fortuna. Vorig jaar namen de Dutch Caribbean Stars, die onder leiding staan van voormalig NEC-speler Remco Bicentini en destijds jongens als Vurnon Anita, Gregory van der Wiel en Shanon Carmelia in de gelederen hadden, de beker mee terug naar Nederland. Bicentini is overigens ook assistent-coach van het Nederlands Antilliaans voetbalelftal.
In totaal zal de selectie tien dagen op Curaçao vertoeven, waar naast dit toernooi ook diverse voetbal-clinics voor de Antilliaanse jeugd gegeven zullen worden. De finale van de Chippie Polar Cup wordt gespeeld op 23 mei. Met een beetje mazzel zal onze Air Miles Cup dus eindelijk eens wat gezelschap krijgen in de prijzenkast van NEC.
- Ramona
Geen Goossens, wel Sarpong?
vrij. 26 februari 2010
Het blijft hotseklotsen in onze selectie. Hoewel Vloet vooral vastigheid van concept en basis predikt, wordt dit hem door de selectie niet bepaald makkelijk gemaakt. Zo misten we voor het aankomende duel tegen Twente al Pothuizen en Wellenberg vanwege een schorsing. Vanochtend op de training kwam daar naar het zich doet aanzien ook John Goossens weer bij. Na een fel duel verliet hij hinkend het veld met een kwetsuur aan zijn linkerenkel, diezelfde enkel die hem eerder dit jaar al problemen bezorgde. Hoe ernstig de blessure is, is nog niet helemaal duidelijk, maar de kans bestaat dat hij de wedstrijd van zondag mist.
Daar tegenover staat dat de schorsing van Saidi, die hij opliep in de wedstrijd van Jong NEC tegen Jong Vitesse/AGOVV, geen gevolgen heeft voor het eerste elftal na een besluit van de beroepscommissie. En, nog belangrijker wellicht, Jeffrey Sarpong is weer fit. "Ik heb net weer getraind. Ging goed, geen last. Dus ik ben weer fit." In de wedstrijd tegen Willem II kreeg de Ajax-huurling een schop tegen zijn knie. "De volgende dag werd-ie dik en stijf. Toen moest ik rusten. Godzijdank ging het heel snel. Ik ga keihard mijn best doen. Maar het is belangrijker dat we als team goed spelen en winnen. Twente is geen makkie. Het moet blijken of we aan voetballen toekomen. Maar ik heb er wel zin in."
Het is dus aannemelijk dat Sarpong weer stuivertje zal wisselen met Goossens op de 'nummer 10' positie achter de spits, terwijl Burgzorg waarschijnlijk naar rechtsback zal verhuizen en Saidi zijn plek op de vleugel in gaat innemen. Vloet heeft er in ieder geval wel vertrouwen in: "Dit was een frisse trainingspartij. We hebben lekker gespeeld. Wij boeken echt vooruitgang als groep. Dat is in het voetbal alleen vrij moeilijk meetbaar. Bij schaatsen is dat veel simpeler. Als iemand elfde wordt, maar zes seconden afrijdt van zijn persoonlijk record, is de progressie heel duidelijk waar te nemen." Over zijn speelstijl aanpassen aan Twente, door bijvoorbeeld 4-4-2 te gaan spelen om zo wat meer grip op het middenveld te krijgen, denkt Vloet vooralsnog niet. "Anders benutten we onze eigen kernkwaliteiten niet genoeg, dat zou jammer zijn."
Bron: de GelderlanderMiljoenen-injectie voor NEC
zaterdag 20 februari 2010 | 06:58 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 24 februari 2010 | 09:55
Tekstgrootte
De nieuwe topsporthal, naast het nieuwe Goffertstadion. Foto Mariska Hofman
NIJMEGEN - Het Nijmeegse stadsbestuur buigt zich komende week over een voorstel, waarbij NEC op korte termijn 2,2 miljoen euro beschikbaar krijgt. NEC heeft op grond van oude afspraken het recht om het trainingscentrum De Eendracht terug te kopen van de gemeente voor het vastgestelde bedrag van 300.000 euro.
Het gebouw heeft volgens deskundigen echter een economische waarde van 2,5 miljoen.
Het idee is nu dat NEC afziet van het recht op terugkoop en daarvoor beloond wordt met 2,2 miljoen die de gemeente dan aan NEC betaalt.
De club gaat vervolgens per jaar 150.000 euro huur betalen voor De Eendracht in plaats van de huidige 50.000 euro.
NEC hoopt met de 2.2 miljoen de komende drie jaar te overbruggen. De club wacht op een nieuw en groter stadion dat onderdeel gaat uitmaken van het zogenaamde Topsport Innovatie Park. Net als veel andere profclubs kampt NEC met grote tekorten op de begroting als gevolg van teruglopende tv- en sponsorinkomsten.