Ajax - Juventus 18-02-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

D_skilled

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door D_skilled » do feb 18, 2010 10:07 pm

Ajax heeft een prima wedstrijd gespeeld. 5-6 goede mogelijkheden gecreerd. Ajax is ten onder gegaan aan persoonlijke fouten. Juventus was efficient, maar zeker niet goed.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 18, 2010 10:08 pm

SylvievdVaart schreef:Ik tel zo al een penalty voor Suarez, een bal op de paal van de Jong en een niet te missen kopkans van Aldeweireld.
Alderweireld is niet zo´n heel goede kopper. Een kwestie van kwaliteit.

Ajax speelde weinig uit. Het was allemaal het betere toevalswerk.
Het stinkt aan alle kanten!

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » do feb 18, 2010 10:10 pm

Juventus daarentegen reeg de kansen na geweldige combinaties aaneen!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 18, 2010 10:12 pm

SylvievdVaart schreef:Juventus daarentegen reeg de kansen na geweldige combinaties aaneen!
Ik heb er zeker 15 geteld. We werden echt weggespeeld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do feb 18, 2010 10:12 pm

joey schreef:Hoe wil je het dan noemen? Steeds de lange bal spelen over veertig, vijftig meter. Het doelpunt ontstond niet voor niets uit een counter.

Tegen het einde ging Ajax nog even druk zetten, maar dat was een kwartier voor tijd. Tot die tijd deed Ajax dat juist niet.
Niet mee eens Joey. Ajax probeerde gewoon vanuit positiespel te voetballen. Lekker hoog tempo in BB. En bij BBT direct kort in de duels en alles onder druk zetten bij balverovering werden snel de vrije ruimtes gezocht. Gewoon perfect spel! Chapeau Ajax.. iest wat ik al erg lang niet meer had gezien. Ik heb daarom ook genoten van het spel. Alleen dat 2 domme situaties het verpesten.

En het matige optreden van de scheids zorgde er voor dat we het geluk niet mee hadden. 2 penalties bij 1-0 stand had de wedstrijd op slot gegooid.

hieronder even beide tegendoelpunten uitgewerkt.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do feb 18, 2010 10:13 pm

joey schreef:
SylvievdVaart schreef:Ik tel zo al een penalty voor Suarez, een bal op de paal van de Jong en een niet te missen kopkans van Aldeweireld.

Vertonghen had een penalty moeten hebben toen hij op doel probeerde te schieten en grof werd getackeld door Diego.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do feb 18, 2010 10:15 pm

joey schreef:

Nou zie ik Ajax niet zo vaak spelen maar ik kreeg het idee dat dit elftal naar zijn mogelijkheden heeft gespeeld tegen een sterkere tegenstander. En tja, De Jong, Alderweireld... ze missen die ballen natuurlijk omdat ze de kwaliteit missen om het koelbloedig af te maken. Als je derde bent in NL mag je ook niet verwachten dat je Juve wel even opzij zet. Ze waren uiteindelijk niet kansloos en dat is al heel wat. Het was best een leuke wedstrijd en een 2-2 was verdiend geweest. Daar moeten we het gewoon ff mee doen. Als we straks weer eens de beste van Nederland zijn dan kunnen we Europees misschien ook weer eens meedoen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 18, 2010 10:15 pm

SylvievdVaart schreef:Juventus daarentegen reeg de kansen na geweldige combinaties aaneen!
Twee heel fraaie doelpunten, ja. Aan die doelpunten kon je zien hoe goed die mannen kunnen ballen. Die hoef je maar een paar keer ruimte te geven en de bal zit erin.

Verder niet veel kansen, maar Juventus hoefde niet zo nodig. Die hebben waar ze voor gekomen zijn of nog meer. Italiaanse clubs gaan geen risico´s nemen als het niet hoeft.

D_skilled

Bericht door D_skilled » do feb 18, 2010 10:15 pm

Je legt het goed uit, ZSOG. Het spel werd snel verlegd van de ene naar de andere kant. Prima positiespel gezien. Alleen hoef je in balbezit natuurlijk niets te verwachten van Enoh. Die heeft al moeite met z'n balbehandeling.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 18, 2010 10:19 pm

Dubbel schreef:Nou zie ik Ajax niet zo vaak spelen maar ik kreeg het idee dat dit elftal naar zijn mogelijkheden heeft gespeeld tegen een sterkere tegenstander. En tja, De Jong, Alderweireld... ze missen die ballen natuurlijk omdat ze de kwaliteit missen om het koelbloedig af te maken. Als je derde bent in NL mag je ook niet verwachten dat je Juve wel even opzij zet. Ze waren uiteindelijk niet kansloos en dat is al heel wat. Het was best een leuke wedstrijd en een 2-2 was verdiend geweest. Daar moeten we het gewoon ff mee doen. Als we straks weer eens de beste van Nederland zijn dan kunnen we Europees misschien ook weer eens meedoen.
Mee eens. Dit Ajax kan niet beter.

ZsoG, dan heb ik een andere wedstrijd gezien. Geren en gedraaf is iets anders dan goed positiespel.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do feb 18, 2010 10:21 pm

Zlatan Son of God schreef:
Niet mee eens Joey. Ajax probeerde gewoon vanuit positiespel te voetballen. Lekker hoog tempo in BB. En bij BBT direct kort in de duels en alles onder druk zetten bij balverovering werden snel de vrije ruimtes gezocht. Gewoon perfect spel! Chapeau Ajax.. iest wat ik al erg lang niet meer had gezien. Ik heb daarom ook genoten van het spel. Alleen dat 2 domme situaties het verpesten.

En het matige optreden van de scheids zorgde er voor dat we het geluk niet mee hadden. 2 penalties bij 1-0 stand had de wedstrijd op slot gegooid.

Wat een onzin. Als Ajax echt met druk had gespeeld dan had het Juventus vast gezet op de eigen helft en onder druk gehouden. Daar was totaal geen sprake van. Bijna iedere afvallende bal was voor Juventus. Een teken dat een elftal niet goed staat. Er was nooit sprake van controle. Snelle omschakeling was er inderdaad, maar niet zozeer met combinatiespel maar met een bal naar voren die als hij goed terecht kwam voor gevaar zorgde door de snelheid van Sulejmani en Suarez.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do feb 18, 2010 10:22 pm

joey schreef:
Dubbel schreef:Nou zie ik Ajax niet zo vaak spelen maar ik kreeg het idee dat dit elftal naar zijn mogelijkheden heeft gespeeld tegen een sterkere tegenstander. En tja, De Jong, Alderweireld... ze missen die ballen natuurlijk omdat ze de kwaliteit missen om het koelbloedig af te maken. Als je derde bent in NL mag je ook niet verwachten dat je Juve wel even opzij zet. Ze waren uiteindelijk niet kansloos en dat is al heel wat. Het was best een leuke wedstrijd en een 2-2 was verdiend geweest. Daar moeten we het gewoon ff mee doen. Als we straks weer eens de beste van Nederland zijn dan kunnen we Europees misschien ook weer eens meedoen.
Mee eens. Dit Ajax kan niet beter.

ZsoG, dan heb ik een andere wedstrijd gezien. Geren en gedraaf is iets anders dan goed positiespel.
De eerste 25 minuten was het spel gewoon erg goed! Het beste spel van Ajax in de afgelopen 2-3 jaar.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do feb 18, 2010 10:24 pm

Trab schreef:

Wat een onzin. Als Ajax echt met druk had gespeeld dan had het Juventus vast gezet op de eigen helft en onder druk gehouden. Daar was totaal geen sprake van. Bijna iedere afvallende bal was voor Juventus. Een teken dat een elftal niet goed staat. Er was nooit sprake van controle. Snelle omschakeling was er inderdaad, maar niet zozeer met combinatiespel maar met een bal naar voren die als hij goed terecht kwam voor gevaar zorgde door de snelheid van Sulejmani en Suarez.
De eerste 25 minuten had was dat neit het geval hoor. Later werd het idd minder en werden de ballen niet meer gewonnen op het middenveld. Volgens mij gaf iemand hier het ook aan dat Ajax een beetje zoekende raakte na de 1-0.. wat te doen nu??

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 18, 2010 10:26 pm

Logisch. Toen ging Juventus meer druk zetten.

Klassiek Italiaans.

Ajax speelde totaal niet compact. Dat is een voorwaarde om druk te kunnen zetten.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do feb 18, 2010 10:31 pm

joey schreef:Logisch. Toen ging Juventus meer druk zetten.

Klassiek Italiaans.

Ajax speelde totaal niet compact. Dat is een voorwaarde om druk te kunnen zetten.
Klopt! Dat moet de volgende stap dan maar zijn.. (ongelovelijk trouwens dat dit niet gebeurt btw) Maar De eerste 25 minuten jaagte Ajax gewoon veel af door dat iedereen dit deed had Juve het erg lastig en was Ajax net steeds een stapje eerder.

Daarna ging Juve idd meer druk zetten, waardoor ajax iets achteruit gedwongen werd en niet meer de krachten had om massaal weer te storen. maar ondanks dat werd er wel de gehele wedstrijd getracht te voetballen. Op een gegeven moment werd wel te vaak de lange bal gezocht, maar het waren geen blinde ballen zoals we die de laatste ajren vaak hebben gezien. Het waren allemaal lange passes op vrij staande mensen en of om de bal uit de drukte te halen en de vrije ruimtes te zoeken.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » do feb 18, 2010 10:32 pm

Sterk Ajax verliest van Juventus

Ajax heeft in de tweede ronde van de Europa League tegen Juventus een prima wedstrijd afgeleverd, maar de zege ging naar de Italianen: 1-2.

Ajax begon sterk. In een hoog tempo werd de aanval gezocht, bij balbezit van Juve werd gejaagd en bijna elke Italiaanse aanval werd nog voor de middenlijn tot staan gebracht.

En net toen Juventus wat los leek te komen, scoorde Ajax.

Miralem Sulejmani werkte zich met een lange run tot bij doelman Gianluigi Buffon en schoot raak. Juventus richtte zich snel op, zocht de aanval en sloeg met een rake kopbal van Amauri toe.

Ajax was niet aangeslagen en bleef de betere ploeg. Toby Alderweireld was met een kopbal dicht bij de 2-1.

Amauri kopt nog een keer raak
Ajax ging na rust op dezelfde voet verder, waarbij Juve, met de tegentreffer op zak, zich wat rustiger op eigen helft liet terugzakken.

Bij de Amsterdammers slopen er foutjes in het spel. Dat leverde een Italiaanse tegenstoot op, waarbij Jan Vertonghen in de lucht werd afgetroefd door Amauri: 1-2.

Ajax probeerde het daarna wel, maar het lukte niet meer om Juventus zo onder druk te houden als in de eerste helft.

Kansen kwamen er nog wel. Een schot van Siem de Jong zeilde net langs de kruising, hij raakte ook nog de binnenkant van de paal. Wat resteert is een zeer lastige klus in Turijn, waar Luis Suarez na een gele kaart verstek moet laten gaan.

www.nos.nl
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Rooie

Bericht door Rooie » do feb 18, 2010 10:42 pm

Net terug. Genoten van de sfeer, gestoord aan het optreden van Bloemen en helaas tegen de verhouding in verloren (al zou je dat ook wel als typisch kunnen beschouwen. Suarez slecht vandaag, domme gele kaart en liep na de wedstrijd direct door naar binnen (gefrustreerd?).

Mooi gebaar trouwens van Grygera om nog even bij de supporters langs te komen na de wedstrijd!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do feb 18, 2010 10:57 pm

De eerste 25 minuten had was dat neit het geval hoor. Later werd het idd minder en werden de ballen niet meer gewonnen op het middenveld. Volgens mij gaf iemand hier het ook aan dat Ajax een beetje zoekende raakte na de 1-0.. wat te doen nu??
Er is een verschil tussen ballen afjagen als elftal of een duel winnen. Tegen Twente vorige week waren er fases dat Ajax heel goed als elftal afjaagte en heel snel ballen terugveroverde en zo Twente onder druk hield. Vandaag in de beginfase wonnen De Zeeuw en Enoh een paar keer een duel door er stevig in te gaan, maar dat is wat anders dan een ploeg onder druk zetten. En de goal van Ajax viel al na 15 minuten. De gelijkmaker van Juventus na een halfuur. En voor die gelijkmaker was Juve al een tijdje aan het drukken en miste Diego nog een opgelegde kans. Dus denk dat het wel meevalt met die eerst 25 minuten. Helaas.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 18, 2010 11:07 pm

Even een paar korte reacties op datgene wat ik hier allemaal lees:

Ajax was zo/zo. Weinig spelers haalden hun niveau met als absolute dieptepunt Jantje V. Wat een pseudoverdediger, zeg. Uiteraard is een Amauri een verdomd goeie spits (hij kan meer dan alleen een balletje koppen Leo D.), maar dan nog. Ook van der Wiel was weer heerlijk dramatisch aan het dekken. Die goal deed me trouwens ook weer denken aan eerdere 'successen' bij de cornervlag. Tussen 2 man (en ja de Zeeuw was er ook weer bij betrokken) en dan nog het duel winnen. Het geeft te denken.

De Jong liet zien dat hij het niveau prima aankan. Beste man op het middenveld, maar dat is niet zo lastig, want Enoh liep weer eens als een kip zonder kop te voetballen.

Ik vond Ajax overigens aanvallend ook vrij kansloos, hoor. Hoe vaak ik wel een voorzet heb gezien naar het centrum waar niemand stond? Je moet de beelden er op na slaan, want je ziet dus ook vaak een Suarez die moet in houden omdat er voor de rest he-le-maal niemand was. Je mist een nummer 9 en ook de aansluiting vanuit het middenveld was dramatisch. Vanuit de verdediging kwam er niets door. Oleguer is een aardige mandekker, maar aan de bal is het brandhout. Alderweireld speelde ook weer matig en kan nog een hoop leren.

Sulejmani met snelheid? Och, hij kwam er 1x goed langs, maar mag ik even de aandacht voor die verdediging van Juve? Ik heb al gezegd dat dat dus echt een lachwekkend duo is (legrottaglie en zebina). Trager dan traag. Overigens was het na die goal ook wel weer gedaan met Mickey. Hij moet ook eens kappen met die balletjes buitenkant rechts op dijhoogte.

En de rest? Geen oordeel, want onzichtbaar. Urby, Suarez en ook de Zeeuw speelden verstoppertje. Domme kaart voor Suarez, trouwens. Als de scouts op de tribune zaten dan zou ik een negatief advies afgeven. Te groot voor een servet, maar te klein..enfin, je snapt 'em.

De wissels? Leuk, maar op dit niveau nog even niet. Mag je ook niet verwachten, maar op AT denk ik wel eens dat we te graag willen. Eriksen is er nog niet klaar voor en van Suk heb ik nog geen beeld.

Torino is geen lelijke industriestad, maar heeft een hartstikke mooi centrum.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 18, 2010 11:13 pm

Vertonghen is een middenvelder, vind ik. Alleen bij Ajax speelt zo iemand in het hart van de verdediging.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do feb 18, 2010 11:20 pm

Godverdomme! Goed gevoetbald, toch verloren. Story of our life against maffiadopingclubs.

Volgende week 0-2.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

999

Bericht door 999 » do feb 18, 2010 11:20 pm

Dit was een goede wedstrijd van AJAX, AJAX stond goed maar verliest dankzij onze slaapwandelaar Vertonghen ( Hoorde dat er belangstelling uit het buitenland was/is, maar dat zal na vanavond wel weer afgelopen zijn.

Je kan er lang of kort over schrijven, maar het begint toch wel echt op te vallen dat als het elftal in de combinatie probeert te spelen, en natuurlijk gaat er dan ook wel eens wat mis, Suarez gewoon niet aan de bak komt.Dan is ie er niet, en dat is niet de eerste keer dit seizoen.

En dan dat typische Italiaanse, op een kwartier na zie je ze niet.En dan opeens slaan ze toe, net alsof ze voelen dat ene Vertonghen staat te pitten, net als of ze het ruiken dat Jantje weer de mist ingaat.Die twee kansen en een redding van Stekeleburg en dat was het dan.

Beetje pech was er ook weer, een pingel had het moeten zijn ( skijken wanneer we dat gaan wegstrepen ) en dat schot op de paal van de Jong.

En dan Kraakbeen-Sulejmani, je zag hem gaan met zijn krukken, al hinkelend zijn tegenstanders voorbij vanaf de eigen helft gestart ..

Jammer, AJAX verdiende dit keer op basis van het voetbalspel een 3 - 1 overwinning, maarja .. dat telt dus niet .. Niet als persoonlijke fouten, waar een trainer 100.000 keer aangeeft dat het zo niet moet, steeds als het om het eggie gaat je de nek omdraaien ..
Blij met de punten ...

Beloki

Bericht door Beloki » vr feb 19, 2010 12:32 am

Ik baal natuurlijk van de uitslag, maar zie kansen volgende week. Ajax creerde meer dan genoeg tegen een sterke tegenstander. Volgende week iets scherper en je kan er gewoon 2 of 3 maken. Juve komt twee keer over de middenlijn en scoort er twee. Benieuwd of ze dat volgende week weer lukt. Ik sluit een 1-2 zeker niet uit.

Sulejmani rende trouwens weer bizar hard. Die actie waarbij hij geel kreeg voor een vermeende fopduik: nondeju! Gewoon op 10 meter achterstand beginnen en hem dan nog inhalen. Benieuwd of hij deze lijn kan doortrekken. Suarez daarintegen was samen met De Zeeuw minder sterk.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr feb 19, 2010 12:55 am

Godverdegodverdegodver! Ajax speelt enthousiast en af en toe doen ze iets dat op voetballen lijkt en de sfeer zit er lekker in en de afgeschreven man van zestien miljoen spartelt een onverwachte laatste stuiptrekking tevoorschijn en dan straft Juventus toch gewoon een paar foutjes af met gortdroog italiaans minimalisme zoals we eigenlijk vantevoren al zagen aankomen.

Eigenlijk voetbalden we natuurlijk beter en hadden we meer verdiend, en als we in de return in de uitgestorven betonklomp van Turijn nou een beetje scherper en geconcentreerder en iets minder naief...

Volgende week krijgen we gewoon weer hetzelfde te zien. Lijkt weer net alsof Ajax kans maakt en dan doet die verlepte ouwe dame een of twee keer vanuit het niets iets effectiefs en dan waren we eigenlijk beter en hadden we het verdiend en staan we net zoals al die vorige keren weer met lege handen.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Khraa

Bericht door Khraa » vr feb 19, 2010 12:59 am

Natuurlijk gaat dat gebeuren, maar toch hoop ik op een Panatinaikosiaanse ontsnapping. Zolang dat niet niet gebeurd is kunnen we doorgaan en zal ik hopen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie