Ajax - Juventus 18-02-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Daily Blind

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Daily Blind » do feb 18, 2010 9:02 pm

Neefkens schreef:
Toppie schreef:
Neefkens schreef:Trots op mijn AJAX!!!
En het gebazel dat Sulejmani niet meer hard kan lopen vanwege een rotte knie kan de prullebak in.

Schei toch uit met dat one day fly gelul je lijkt JD wel een prima aankoop van van Basten. :excited.gif:
Zondag bakt die er niks van of zit weer op de tribune deze bevlieging is leuk maar geen rendement
Ik doelde op de zogenaamde experts die zeker wisten dat hij uberhaupt niet meer hard kon lopen, omdat zijn knie kapot was. Dat is dus totale BULLSHIT.
is nooit gezegd. Alleen dat hij nooit lang op hoog tempo kan spelen en dat was vandaag ook gewoon weer het geval. Maar blijf maar lekker dromen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 18, 2010 9:03 pm

As zondag revanche en Vitesse van de mat spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do feb 18, 2010 9:03 pm

Kennedy schiet er in Turijn nu wel twee in. :neutral.gif:

Wat reteslecht verdedigd zeg door Jan bij die 2e goal. Hij komt niet eens van de grond.

Ajax is gezakt voor 't examen tegen een Italiaanse subtopper. De sterkhouders De Zeeuw en Suarez lieten zich minder gelden dan dat je van hun status mag verwachten. De Jong liet zien waarom sommige hier op AT wel in hem geloven. Het loont om een aantal wedstrijden achter elkaar te laten staan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » do feb 18, 2010 9:03 pm

Ik heb ontzettend genoten van De Jong. Wat jammer dat hij geen doelpunt heeft kunnen maken.

Ik heb geen zin in realisme, ik heb geen zin in 'het is afgelopen', ik heb geen zin in ons erbij neerleggen. Volgende week maken we het af. Volgende week maken we ze af.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 18, 2010 9:04 pm

Respect voor degene die nu nog naar de uitwedstrijd gaan. Turijn, een lelijke industriestad.. daar aangekomen is het 24/7 achterom kijken of er geen groepen Juve nazies erop uit zijn om je de stad uit te jagen, zeker na de relletjes van vanmiddag. Mocht je aan het begin van de avond nog leven dan ga je richting stadion en kom je bij een oude betonbak aan waar enige sfeer ontbreekt, tegen een Juve wat het heel saai uit zal gaan spelen.. daarna met je duffe kop midden in de nacht weer terug naar Holland.

martijn401

Bericht door martijn401 » do feb 18, 2010 9:04 pm

Haha that's the spirit Sylvie :ajaxscarf.gif:

Mano

Bericht door Mano » do feb 18, 2010 9:04 pm

ajax de complimenten Juve de punten.

Suarez beetje door het ijs gezakt? bracht niet wat we gewend zijn...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Toppie

Bericht door Toppie » do feb 18, 2010 9:05 pm

Jöhnk schreef:Waarom niet Enoh eruit? Die was weer dramatisch. Bovendien zie ik voor De Jong wel toekomst als meer controlerende middenvelder (mist de echte brille op 10).
We hebben weer op z'n Italiaans verloren drie kansen 2 goals 2 fouten van Jan. Koop nou eens een echte verdediger ipv een gelegenheids duo's.

De Jong een prima 2de helft

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do feb 18, 2010 9:07 pm

SylvievdVaart schreef:Ik heb ontzettend genoten van De Jong. Wat jammer dat hij geen doelpunt heeft kunnen maken.

Ik heb geen zin in realisme, ik heb geen zin in 'het is afgelopen', ik heb geen zin in ons erbij neerleggen. Volgende week maken we het af. Volgende week maken we ze af.
De jong speelde idd erg goed! Had ik niet meer van hem verwacht maar in de rol van een beetje bikkelen past idd wel bij hem. In iedergeval vele malen beter dan de matige enoh.

sander

Bericht door sander » do feb 18, 2010 9:07 pm

Jinne schreef:Ajax is gezakt voor 't examen tegen een Italiaanse subtopper. De sterkhouders De Zeeuw en Suarez lieten zich minder gelden dan dat je van hun status mag verwachten. De Jong liet zien waarom sommige hier op AT wel in hem geloven. Het loont om een aantal wedstrijden achter elkaar te laten staan.
Je zou toch idd verwachten dat een Suarez en de Zeeuw hier een hoger niveau zouden halen en zou het verschil kunnen maken. Maar dat is in topwedstrijden nog niet gebleken.

martijn401

Bericht door martijn401 » do feb 18, 2010 9:07 pm

Op Suarez stonden constant 2 man. Vertonghen doet helemaal niks maar stond ook in z'n eentje tegen een Amauri.

Mano

Bericht door Mano » do feb 18, 2010 9:08 pm

De jong deed het prima! maar toch wil ik Lodeiro op die plek zien voor een aantal weken.
Ik heb liever een flamboyante spielmacher dan een steady de Jong.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

sander

Bericht door sander » do feb 18, 2010 9:09 pm

Toppie schreef:
Jöhnk schreef:Waarom niet Enoh eruit? Die was weer dramatisch. Bovendien zie ik voor De Jong wel toekomst als meer controlerende middenvelder (mist de echte brille op 10).
We hebben weer op z'n Italiaans verloren drie kansen 2 goals 2 fouten van Jan. Koop nou eens een echte verdediger ipv een gelegenheids duo's.

Maar je mist toch ook een targetman iemand die ze vasthoudt of ze er gewoon inschiet. Dat de Jong daar elke keer moet staan is niet goed, want hij is geen goalgetter. Speelde verder uitstekend natuurlijk, maarja hebben we helaas weinig aan.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do feb 18, 2010 9:09 pm

Mano schreef:ajax de complimenten Juve de punten.

Suarez beetje door het ijs gezakt? bracht niet wat we gewend zijn...
Zoals zovaak gezegd suarez is geen spits. Hij is het beste op de vleugel waar hij maar een directe tegenstander heeft.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 18, 2010 9:09 pm

Mano schreef:De jong deed het prima! maar toch wil ik Lodeiro op die plek zien voor een aantal weken.
Wat is er eigenlijk met Lodeiro? is ie niet speelgerechtigd?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 18, 2010 9:10 pm

Zal Barca nog steeds Vertonghen willen? :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do feb 18, 2010 9:10 pm

Mano schreef:De jong deed het prima! maar toch wil ik Lodeiro op die plek zien voor een aantal weken.
En De Jong dan een plaatsje naar links op het middenveld. Al moet Lodeiro het eerst nog maar eens laten zien.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do feb 18, 2010 9:11 pm

brigade zuid schreef:
Wat is er eigenlijk met Lodeiro? is ie niet speelgerechtigd?
Hij liep zich wel warm, dus dat was hem niet.

Toppie

Bericht door Toppie » do feb 18, 2010 9:11 pm

Ajaciedjuh schreef:Zal Barca nog steeds Vertonghen willen? :666.gif:
Nee wel enkele bel chinezen

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do feb 18, 2010 9:12 pm

sander schreef:
Toppie schreef:

Maar je mist toch ook een targetman iemand die ze vasthoudt of ze er gewoon inschiet. Dat de Jong daar elke keer moet staan is niet goed, want hij is geen goalgetter. Speelde verder uitstekend natuurlijk, maarja hebben we helaas weinig aan.
Dat de jong er staat is juist uitstekend! Er moet alleen nog een spits van ons erbij staan. Het is lang geleden dat we een 10 hadden die op duikt in de 16 zoals de jong vandaag deed.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 18, 2010 9:12 pm

Toppie schreef:
Ajaciedjuh schreef:Zal Barca nog steeds Vertonghen willen? :666.gif:
Nee wel enkele bel chinezen
Zo te zien hebben ze Jan al.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » do feb 18, 2010 9:13 pm

Geen zorgen, LucaS zegt dat het in Turijn 0-3 wordt.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 18, 2010 9:16 pm

sander schreef: Je zou toch idd verwachten dat een Suarez en de Zeeuw hier een hoger niveau zouden halen en zou het verschil kunnen maken. Maar dat is in topwedstrijden nog niet gebleken.
Dat bedacht ik ook niet. Juist onze beste mensen (Vertonghen, Wiel, De Zeeuw, Suarez) lieten het afweten of maakten beslissende fouten. Het zal denk ik geen toeval zijn. Deze jongens worden de hemel in geprezen vanwege hun talent maar in de eredivisie krijgen ze amper echte weerstand.

Dit kun je ondervangen door héél scherp te trainen waardoor spelers elkaar beter maken, zoals dat onder LVG gebeurde. Maar misschien kan LVG dat alleen.

Ik vind het jammer, maar hopelijk leren de spelers ervan. Door Juventus uitgeschakeld worden is geen schande.
Het stinkt aan alle kanten!

Khraa

Bericht door Khraa » do feb 18, 2010 9:17 pm

We zijn nog niet uitgeschakeld.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do feb 18, 2010 9:18 pm

Zlatan Son of God schreef:is nooit gezegd. Alleen dat hij nooit lang op hoog tempo kan spelen en dat was vandaag ook gewoon weer het geval. Maar blijf maar lekker dromen.
Er zijn juist hele pagina's over vol geschreven, dit was de eerste hit op AT:
joey schreef:
999 schreef:Oja ?.Dat zou dan dus betekenen dat de medishe staf, de TD enz. deze jongen BEWUST met een fysiek mankement laten voetballen.Met het risico dat het beetje kapitaal wat Sulejmani nog vertegenwoordig op het veld helemaal zal verdampen.Want voetballen met een fysiek mankement, op dit nivo maakt dat fysieke mankement er niet beter op.
Als hij niet voetbalt, is hij helemaal niets meer waard.
En wat is er dan aan Sulejmani te zien op het veld kwa z.g.n. fysiek mankement ?.Stopt hij abrupt na een sprint, hink ie na een actie of heeft ie van een pijn vertrokken gezicht ?.Nee, niks van dit alles.
O, dat hoeft ook niet. Het gaat om de laatste tien procent, die jongen is echt niet invalide. Pijn hoeft hij ook niet te hebben, met die pijnstillers van tegenwoordig.
Ik weet niet precies hoe het zit, hoor. Maar een echt fitte indruk maakt hij niet op mij.
Al dit gespeculeer komt omdat Sulejmani zijn versnelling zou missen.Die versnelling heeft ie nooit gehad.Kijk er de wedstrijden maar op na van Heerenveen.
Tja, dan zie je een speler die heel wat dynamischer is dan de Sulejmani van Ajax.
Volgens mj ( en dat heb ik ook al eens aangegeven hier ) en Riemer van de Velde vertelde dat ook in Studio Voetbal j.l. zondag, is dat hij bij AJAX heel anders moet spelen, en dat Sulejmani zijn aanspeelpunt voorin ( en zijn stofzuiger achter hem ) mist.Sibon en Pranjic.Dat waren zijn automatisme in het veld, zijn, zoals van de Velde het zei : Zijn begeleiders waarbij die twee in principe altijd degene waren die de aanval opzette, de combinaties ( de automatisme ) inzette.
Slimme man, die Riemer. Hij glimlachte er fijntjes bij. Ze zullen bij Heerenveen natuurlijk nooit toegeven dat ze Ajax voor zestien miljoen een geblesseerde speler hebben aangesmeerd. Dus mist Sulejmani nu... Sibon. Een vijfendertigjarige lantaarnpaal van middelmatig niveau. En zonder die Kroaat van Ludwig kan hij ook niet, want die moet hem vertellen wat hij moet doen. En of dat dubbele gemis nog niet genoeg is, zit Mickey opgescheept met Suarez. Eigenlijk, werd ons duidelijk gemaakt, is het falen van Mickey de schuld van Suarez. Dat klopt natuurlijk, want we weten allemaal dat Suarez nooit een assist geeft. Wat een prutser, die Suarez. Tja, Riemer hoefde dit voorzetje maar te geven en Adriaanse zat druk te knikken. Bah, Suarez. 'Die doet maar wat'. Nee, dan kun je beter Sibon hebben.
Leuk bedacht, maar ik geloof er geen pest van. De verdedigers van de tegenstander zijn doorgaans doodsbang voor Suarez. Dus komt er ruimte voor andere spelers. Urby en zelfs Rommedahl profiteren ervan. Je gaat mij niet vertellen dat de Sulejmani van Heerenveen niet had gekund wat Rommedahl kan. Is dat wel zo, dan hebben we een levensgrote kat in de zak gekocht.

Maar gelukkig nuanceer jij dat nog:
Zet dat nu eens af tegenover ( en dat zei v.d. Velde ook ) het onvoorspelbaar gedrag van onze voorhoede speler(s).Dat onvoorspelbaar gedrag is de kracht van Suarez, maar het manko voor spelers zoals Sulejmani en deze voorhoede.Maar ook Urby heeft dat gedrag.Niet meteen de combinatie zoeken waardoor het moment van vrijheid, vrijlopen van je medespelers het grootst is benutten maar altijd eerst die kap/draai beweging maken ( Aisatti heeft dat ook ) voordat hij de bal gaat afspelen.En meestal duurt dat ook nog eens een eeuwigheid dat afspelen ( zag je ook weer teegn Twente ).
Het ligt dus ook aan Urby. Die prutser.
Daarbij zijn de afstanden die Sulejmani nu moet maken ( stijf aan de zijkanten in de meeste gevallen om het veld breed te houden ) ook niet zijn ding.
Bij Heerenveen zag ik hem het hele veld over denderen. Dat doet hij bij Ajax dus nooit.
Wat is trouwens wel 'zijn ding'?

Nu niks van dit alles.Nu mag ie het allemaal zelf uitzoeken, moet ie proberen om zijn dubbele dekking te paseren.Tja ..
Dat vind ik wel meevallen. Er zijn genoeg situaties geweest waarin ik dacht: hup Mickey, nu heb je de ruimte, doe er iets mee. Maar dan komt er niets, geen actie, geen versnelling. Hij is tot op heden geen schim van de speler die hij was bij Heerenveen.

Plaats reactie