De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » ma feb 08, 2010 3:10 pm

Jammer dat je het weer over die boeg moet gooien. Ik heb nu nog geen enkel argument gehoord waarom ik zou moeten denken dat een Atouba, Luque of een Pantelic een schijntje verdient.

999

Bericht door 999 » ma feb 08, 2010 3:17 pm

Pot .. ketel .. niemand heeft het over een schijntje .. typische lulkoek van de bovenste plank ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 3:28 pm

Praat je nu tegen jezelf?
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » ma feb 08, 2010 3:28 pm

De enige die hier met lulkoek komt ben jij. Ik citeer je nog een keer:
Dus omdat Ogararu niet naar een Roemeense club gaat weten jullie dat hij een grootverdiener is ( +- 1.8 miljoen ), zelfde telt voor Wielaert.Dat Heerenveen zijn salaris eisen niet wil of kan voldoen houdt dus in dat Wielaert zo'n 2 miljoen per jaar in zijn zakken steekt ?.Dat zelfs een salaris van 700.000 te veel van het goede is voor deze clubs kan dus niet ( zeker in deze crisis tijden ).En hoe concreet was die belangstelling ?.Niemand die het er het fijna van weet ..
Dit zegt dus he-le-maal niemand. Iedereen roept hier dat Wielaert dusdanig veel geld verdient waardoor het verdomd lastig is om hem te slijten. Luque? We dachten die gozer verkocht te hebben, maar we moeten het toch weer met een verhuur doen. Hoe komt dat? Dat komt omdat Malaga niet zijn volledige salaris kan/wil ophoesten. Dat is toch volstrekt logisch? Die gozer heeft nog een jaarcontract, maar zelfs dan zijn we dus niet van hem af. Dat komt omdat Malaga niet het gehele bedrag op zich kan/wil nemen. Dat komt niet omdat Ajax niet van hem af wil, hoor. Waarom voetbalt Ogararu nu al jaren in Ajax2? Maar we zullen het wel zien. Eens zien of we Atouba in de zomer weten te verkopen. Misschien dat een club als NEC nog interesse heeft. Ze zullen er met Atouba vast en zeker uitkomen. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 3:34 pm

:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma feb 08, 2010 3:35 pm

Rishi schreef:Praat je nu tegen jezelf?
Gij bent de mooiste van allemaal, als Oguraru niet naar een Roemeense club ( buitenland ) wil is dat niet goed, als andere dat wel doen dan is dat ook niet goed ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 3:37 pm

Dat zeg ik volgens mij toch nergens?

Ik snap best dat die gasten niet weggaan. Waarom begrijp ik dat? OMDAT DIE GASTEN VEEL VERDIENEN. Dat geef je dus niet zomaar op.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma feb 08, 2010 3:59 pm

Peter schreef:De enige die hier met lulkoek komt ben jij. Ik citeer je nog een keer:
Dus omdat Ogararu niet naar een Roemeense club gaat weten jullie dat hij een grootverdiener is ( +- 1.8 miljoen ), zelfde telt voor Wielaert.Dat Heerenveen zijn salaris eisen niet wil of kan voldoen houdt dus in dat Wielaert zo'n 2 miljoen per jaar in zijn zakken steekt ?.Dat zelfs een salaris van 700.000 te veel van het goede is voor deze clubs kan dus niet ( zeker in deze crisis tijden ).En hoe concreet was die belangstelling ?.Niemand die het er het fijna van weet ..
Dit zegt dus he-le-maal niemand. Iedereen roept hier dat Wielaert dusdanig veel geld verdient waardoor het verdomd lastig is om hem te slijten. Luque? We dachten die gozer verkocht te hebben, maar we moeten het toch weer met een verhuur doen. Hoe komt dat? Dat komt omdat Malaga niet zijn volledige salaris kan/wil ophoesten. Dat is toch volstrekt logisch? Die gozer heeft nog een jaarcontract, maar zelfs dan zijn we dus niet van hem af. Dat komt omdat Malaga niet het gehele bedrag op zich kan/wil nemen. Dat komt niet omdat Ajax niet van hem af wil, hoor. Waarom voetbalt Ogararu nu al jaren in Ajax2? Maar we zullen het wel zien. Eens zien of we Atouba in de zomer weten te verkopen. Misschien dat een club als NEC nog interesse heeft. Ze zullen er met Atouba vast en zeker uitkomen. :hypocrite.gif:
Maar volgens mij bestrijd ik toch niet dat die gasten veel verdienen.Volgens mij heb ik dat nu ook weer tig keer gezegt.Alleen wil ik met dat voorbeeld aangeven dat jullie niet weten wat voor aanbieding deze jongens gekregen hebben.Daar weten jullie dus wederom geen ruk vanaf, dat is weer het zelfde verhaal als met hoeveel ze nu precies verdienen.

Misschien heeft luque wel ingeleverd om bij Malaga te kunnen voetballen, misschien dat Silva, Sno dat ook hebben gedaan.En misschien dat er bij Wielaert zo'n groot verschil tussen zat dat hij het niet deed.Misschien dat er bij hem ook nog een stukje trots bijzit.Misschien dachten clubs wel dat Wielaert voor een schijntje bij hun zou willen voetballen en deden ze hem een belachelijke aanbieding.Kan ik ook zomaar gaan roepen.

Weet jij veel.Dus al wat jullie hier roepen, die aannames waar ik dus moeite mee heb, wat moet je daar mee ?.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 4:03 pm

Ik geef het op..
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma feb 08, 2010 4:05 pm

Rishi schreef:Ik geef het op..
Waarom ?.Omdat er maar eens waarheid is .. die van jullie ?.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 4:08 pm

Ja. Peter en ik hebben altijd gelijk!
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma feb 08, 2010 4:12 pm

Jij bent homo Rishi ? ( niet dat het iets uitmaakt )
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 4:14 pm

Als jij dat wilt....
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma feb 08, 2010 4:17 pm

Ja die aanname had ik al een beetje, wel moeilijk te controleren of het ook daadwerkelijk zo is, dat wel natuurlijk ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 4:19 pm

Prima!
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » ma feb 08, 2010 4:37 pm

Rik vd Boog hebben we nu al een tijdje niet meer gehoord ook. :biggthumpup.gif:

999

Bericht door 999 » ma feb 08, 2010 4:56 pm

Wat verdient ie ?. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 08, 2010 9:14 pm

Enig licht in de financien:
sander schreef:
Ter illustratie van deze waanzin: Luque heeft Ajax de afgelopen drie jaar met loon en tekengeld veertien miljoen (!) euro gekost, zo begreep ik van een goed ingevoerde collega
Aldus Wilfred Genee.
Voetbal International bevestigde tevens een aantal zaken die al in de media verschenen. Zo heeft Ajax voor Nicolai Boilesen een half miljoen euro aan opleidingsvergoeding betaald, verdient Atouba 1,4 per jaar en neemt Ajax slechts een deel van het salaris van de gehuurde Brazilianen Kerlon en Zé Eduardo voor haar rekening.

Aan het eind van het seizoen zijn 5 Ajacieden transfervrij: Javier Martina, George Ogararu, Marko Pantelic, Dennis Rommedahl en Albert Luque. Van de niet-basisspelers staan Kennedy Bakircioglu, Gabri en Oleguer tot medio 2011 onder contract, Bruno Silva (inmiddels verlhuurd) tot medio 2012 en Dario Cvitanich (inmiddels vehuurd) tot medio 2013. Het totale salarissenpakket kost Ajax 42,9 miljoen euro.
1.4 miljoen per jaar voor Atouba (wisten we al lang en breed) en Ajax betaalt slechts een deel an het salaris van de gehuurde Brazilianen Kerlon en Zé Eduardo. Dat Boog de hand op de knip moge houden en niet ingaat op de wensen van Jol. Geef Jol een vinger en je bent je arm kwijt.

999

Bericht door 999 » ma feb 08, 2010 9:29 pm

Volgens V.I. zou AJAX Suarez moeten verkopen om niet in de afgrond te storten .. Bweeee ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 08, 2010 10:51 pm

Als Ajax volgend jaar opnieuw geen CL speelt zal er een groot tekort zijn. Reken daar maar op.

@goodfella: ik weet niet of ze in Enschede al in de gaten hebben dat ze koploper zijn (geweest). Ik denk dat een nederlaag in Amsterdam niet zo heel schokkend is in hun ogen. Dat is toch het verschil tussen een omhooggevallen subtopper en een topclub.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » ma feb 08, 2010 11:04 pm

Derksen had het over in de winterstop .. Maar goed ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » ma feb 08, 2010 11:05 pm

joey schreef:Als Ajax volgend jaar opnieuw geen CL speelt zal er een groot tekort zijn. Reken daar maar op.

@goodfella: ik weet niet of ze in Enschede al in de gaten hebben dat ze koploper zijn (geweest). Ik denk dat een nederlaag in Amsterdam niet zo heel schokkend is in hun ogen. Dat is toch het verschil tussen een omhooggevallen subtopper en een topclub.
Ah, Daarom stond McLaren als een gek te schuimbekken langs de zijlijn ..
Blij met de punten ...

martijn401

Bericht door martijn401 » di feb 16, 2010 1:16 pm

'Rik van den Boog heeft kilo's boter op zijn hoofd'

16/02/2010 12:00

Ik zag vorige week beelden van Ajax-directeur Rik van den Boog, die tijdens het programma Langs de Lijn zijn beklag deed over het gedrag van Feyenoord-supporters. Rik van den Boog, die van zijn goede vriend Marco Borsato heeft geleerd hoe je moet kijken als je medelijden wilt ontvangen, zat er bij met een intens droeve hondenkop.

Hij liet de schouders wat hangen. Daar was goed over nagedacht. Dat is het moderne directeurschap: ook als je op de radio bent, weten hoe je er uit moet zien. Rik vertelde dat hij zich tijdens de wedstrijd Feyenoord-Ajax enorm had geërgerd aan de spreekkoren van de Feyenoord-aanhang. Die waren zo erg geweest, dat hij ze niet eens durfde te herhalen. Er werden ook sneeuwballen gegooid.

Mijn aandacht bleef hangen bij die sneeuwballen. Dat zegt veel. Kankerhomo, Joden, sisgeluiden en schuimbekkende haat, we weten het allemaal wel, maar dat van die sneeuwballen was nieuw voor mij. Goed dat Rik van den Boog daar nu eens de aandacht op vestigde en het gooien van sneeuw gelijk stelde aan het verbaal willen vergassen van de bezoekende supporters.

Een laffe daad, sneeuwballen gooien. Daar is sneeuw niet voor bedoeld. Sneeuw, daar moet je verliefd doorheen buitelen. Echte supporters laten sneeuw liggen waar het gevallen is, vanuit een diep respect voor het veranderende klimaat.

Bij AZ zouden ze wel raad weten met dat sneeuwballentuig. Gooi één sneeuwbal in het AZ Stadion en je staat de rest van je leven taak-vervangend erwtensoep uit te delen aan invalide schaatsers. Ik verzin het niet. AZ-supporters die onlangs kanker riepen moeten, als alternatieve straf, kankerpatiënten interviewen.

Ik verwacht er niet al te veel van. 'Goed, u hebt dus kanker, maar wat ik heb is veel erger. Een seizoenskaart bij AZ.'

Er is tijdens Feyenoord-Ajax met sneeuwballen gegooid. Een schande. De onderste steen zal boven komen. Als het aan Rik van den Boog ligt worden in de toekomst ook mensen die een leeg zakje mosterd, een volle strippenkaart of een theezakje naar het veld gooien keihard aangepakt. Verplicht negentien jaar thee pukken op een sawa net ten zuiden van Peking.

Ik vind Rik van den Boog nogal naïef. Of hij acteert het. Hoe hypocriet is het om als de directeur van Ajax te gaan zitten klagen over de supporters van Feyenoord? Ik ben een aantal jaren terug met mijn kinderen naar Ajax-Feyenoord geweest. Die durven, door de fantastische sfeer rond De Arena, niet meer naar een voetbalwedstrijd.

Liever nog laten ze zich door een vriendje van een meter afstand vijftien ijsballen op hun oog gooien, dan dat ze ooit nog een keer met de metro naar het Ajax-stadion reizen.

Wij zijn er, hoe krankzinnig dat ook is, gewend aan geraakt en vinden dat wedstrijden niet meer stilgelegd moeten worden als er eens iemand wat roept over de pleuristyfuskanker, maar voor mijn kinderen was het de eerste echte ontmoeting met hardcore fans. In de metro, vlak tegenover ons, zat iets dat ongeveer op mij, hun vader, leek. Tot zover niets aan de hand.

Opeens stond de man op, ontblote zijn enorme pens, en schreeuwde met het hoofd in zijn nek. 'Kankeerrrrrrrrrrrrr!!!!!! Jodennnn!!!!!!!!' Het maakte de nodige indruk. Er werd iets geleerd. Volwassenen weten het af en toe ook niet meer.

Rik van de Boog zijn klacht richting Feyenoord is nogal ridicuul. Een zwaar gevalletje pot verwijt de ketel. Ik heb, vlak voor diezelfde Ajax-Feyenoord van jaren geleden, staan kijken naar het naar binnen persen van de Feyenoord-supporters. De Arena, het stadion van Ajax, is zo gebouwd dat supporters van een vijandige ploeg, als nog te vermalen vlees, rechtstreeks vanuit de trein via een buis een afgesloten vak in kunnen worden gedrukt.

Een luguber gezicht. Ik heb de gezichten gezien van Ajax- supporters toen de Feyenoord aanhang uit de trein stapte. Wilde dieren, en ze waren er trots op. Ik heb volwassen mannen, met hun gezicht tegen een hek gedrukt, zien proberen of ze over een afstand van 160 meter een Feyenoorder tussen zijn ogen konden spugen. Zou er sneeuw hebben gelegen, er zouden spijkers in zijn gestopt.

De Ajax-supporters zongen die middag ook geen versjes van Annie M.G. Schmidt. Juichend en springend werd een nieuw bombardement op Rotterdam besteld. Iedereen mocht dood, graag zelfs. Na de wedstrijd sprak iedereen van een relatief rustig verlopen Ajax-Feyenoord.

Niks nieuws onder de zon. Rik van den Boog heeft kilo's boter op zijn hoofd en maakt zichzelf een beetje belachelijk met zijn klacht op Radio 1. Dat verbaast mij niet. Hoe kan je van iemand die gelooft in Marco Borsato een coherent verhaal verwachten?

Het is de bekende marginale rondedans van driedelige pakken die voor een paar jaar neerstrijken op de voetballerij en zich voor onbepaalde tijd laten fêteren op foute feestjes, om zich daarna walgend af te keren van het monster dat betaald voetbal heet.

Rik van den Boog had, als hij toch iets over verloedering had willen zeggen, beter kunnen wijzen op het gedrag van Jon Dahl Tomasson, die met de gênantste schwalbe van de laatste 120 jaar voetbal de boel op scherp zette. Mario Been, altijd zo recht door zee en eerlijk, had hem meteen naar de kant moeten halen. Juist dat soort acties laten een stadion ontploffen.

In verschillende praatprogramma’s werd ingegaan op de krankzinnige haat in De Kuip. De man die het lont aanstak bleef onbesproken. Ja, er werd wat gelachen om zijn schwalbe. Uitvoering een 3. Volgende onderwerp.

Dat vind ik pas gevaarlijk, weglachen wat Tomasson daar deed. In een vol stadion, een stadion vol met potentiële kankerroepers, een stadion vol met jodenhaters, proberen een strafschop te versieren en dan verongelijkt gaan lopen doen als je zelf een gele kaart krijgt, het heeft niets met voetbal te maken en het is levensgevaarlijk.

De harde kern van Feyenoord schopt je de stad al uit als je betrapt wordt op het eten van een broodje Old Amsterdam. Tomasson probeerde met zijn domme, lelijke actie, precies die groep razend te krijgen.

Mario Been, die hem niet direct wisselde en de scheidsrechter die er geen rood voor gaf, zij zijn uiteindelijk de mensen die zich voorgoed hebben neergelegd bij blinde haat.

Nico Dijkshoorn
vi.nl

999

Bericht door 999 » di feb 16, 2010 1:20 pm

Van dieje Nico Dijkshoorn daar is het " leuke " ook al wel weer vanaf ..
Blij met de punten ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di feb 16, 2010 1:28 pm

Moest hardop lachen om het grapje over die seizoenskaart van AZ, maar verder slaat de strekking van zijn column helemaal nergens op.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie