De plannen van Jan
Moderator: mods
Re: De plannen van Jan
De hele voetbalwereld is veranderd en AJAX is daar nu eenmaal onderdeel van, dat valt niet te ontkennen.
AJAX heeft nog steeds de meeste eigen jeugdspelers in de selectie, je kunt niet alle posities dekken met jeugdspelers. Nu zijn het spitsen, vroeger waren het vaak verdedigers die we niet uit de opleiding hadden. Dat varieert nu eenmaal.
Met alleen technische spelers wordt elke spelhervatting een billenknijper, evenwicht is het woord.
AJAX heeft nog steeds de meeste eigen jeugdspelers in de selectie, je kunt niet alle posities dekken met jeugdspelers. Nu zijn het spitsen, vroeger waren het vaak verdedigers die we niet uit de opleiding hadden. Dat varieert nu eenmaal.
Met alleen technische spelers wordt elke spelhervatting een billenknijper, evenwicht is het woord.
Echt waar, ik begrijp je gewoon niet. Jol moet werken met de erfenis die hij heeft gekregen van een hele trits van trainers die ons hebben opgezadeld met de selectie die er nu is. Afgezien van Atouba (die vanwege zijn blessure niet kon spelen) heb ik niet het idee dat hij fysieke beulen aankoopt (overigens zou het zo maar kunnen dat Atouba een beter back is dan Anita- daar krijg ik nu echt grijze haren van). Panty, De Zeeuw (nu wat slechter soms, maar in het begin een verademing in dit team) en Lodeiro vind ik prima aankopen (nou ja, Lodeiro moeten we hopen dat het echt goed gaat). Voor het overige ging de hand op de knip. Terecht natuurlijk, maar ik kan mij herinneren dat zijn voorganger met geld mocht smijten.joey schreef:Multifunctioneel, bedoel je? Daar heb je die ellende weer.![]()
Werkers opleiden is niet interessant. Laat FC Utrecht dat maar doen. Wij hebben altijd de BIJZONDERE spelers opgeleid. Wel zo prettig was dat, dan hoefden we die niet te kopen.
Jol is typisch zo'n trainer die zijn elftal volplempt met fysiek sterke werkers en dan een of twee individualisten voorin zet. Maar Ajax heeft altijd technisch begaafde spelers op de meeste posities gehad, dat is een heel andere manier van denken. (Ajax was sowieso altijd ANDERS. Maar nu niet meer. Dat mis ik zo.)
Als je de spelers ziet dan zie ik opeens dat ze meer samen doen, goede sfeer. Dat is ook de rol van de trainer. Op termijn werpt dat zijn vruchten af.
Kortom, geef Jol een kans en probeer niet voortdurend alleen het slechte te zoeken. Dat lukt altijd, maar is wel de makkelijke weg.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Bron: Goal.comCruyff: "Ajax ziet eindelijk in dat jeugdopleiding niet deugt"
Johan Cruyff zet zijn vraagtekens bij de reorganisatie van de jeugdopleiding van Ajax.
De oud-voetballer en -trainer stond twee jaar geleden op om Ajax te helpen. Vooral over de jeugdopleiding was hij niet tevreden. De plannen van Cruyff waren Marco van Basten echter te rigoreus, waarop El Salvador zo snel als hij kwam ook weer vertrok.
'Blijkbaar zien ze eindelijk ook zelf in dat die niet deugt', schrijft hij in De Telegraaf over de aangekondigde reorganisatie. 'Alleen vraag ik me af, wie binnen de club weet hoe het straks wel moet. Het huidige hoofd opleidingen Jan Olde Riekerink zit er al een tijdje, maar is er blijkbaar nu pas achter dat het roer om moet, Martin Jol is er amper een jaar en Danny Blind heeft zo'n beetje alle functies binnen Ajax gehad. Ik wil hier alleen maar mee zeggen, dat als je dingen verandert om te verbloemen, dat niet wil zeggen dat je het probleem oplost'
'Het simpele feit, dat Ajax 55 spelers onder contract heeft voor twee elftallen, geeft aan dat de club niet geleid wordt zoals het geleid moet worden. Er is toegestaan, dat er vijftien spelers te veel zijn gecontracteerd, waardoor er ten minste tussen de 2 en 3 miljoen euro te veel op de begroting drukt', aldus Cruyff.
En de vrijheid van meningsuiting dan?
Misschien kun je naar de rechtbank stappen omdat je je beledigd voelt.

Misschien kun je naar de rechtbank stappen omdat je je beledigd voelt.

Het stinkt aan alle kanten!
Weetje, ik snap dus nooit zo goed waarom hij dit zo roept. Hij kan toch beter een brief schrijven aan de directie? Vermelden hoe hij denkt dat het beter kan. Als hij echt van Ajax zou houden zou hij nooit de club op deze manier afkraken. Snap dat niet..
IK GELOOF!!!!!!
Cruijffs redenatie is alleen wel een beetje krom. Zo stelt dat hij Jol er pas een jaar zit (en zodoende nog niet alle ins en outs kan kennen), maar in het geval van Olde Riekerink houdt hij er een andere benadering op na. Immers, Olde Riekerink zat er ook pas een jaar toen Van Basten aantrad (toen Cruijff alles wilde omgooien maar Van Basten dat niet wilde) en het jaar daarop (toen Jol aantrad) waren alle mensen die bij het technische beleid betrokken zijn net vervangen (V/d Boog zat er pas een half jaar en Jol had Van Basten net vervangen).
Dit is, uitgaande van de omstandigheden waarmee je nu eenmaal te maken hebt, juist wél een logisch moment om veranderingen door te voeren.
Dit is, uitgaande van de omstandigheden waarmee je nu eenmaal te maken hebt, juist wél een logisch moment om veranderingen door te voeren.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Jol staat er verder vanaf, lijkt me.
Jan Olde H. heeft lang volgehouden dat er he-le-maal niets mis was met de opleiding. Dat heeft Cruijff ongetwijfeld gestoord.
Jan Olde H. heeft lang volgehouden dat er he-le-maal niets mis was met de opleiding. Dat heeft Cruijff ongetwijfeld gestoord.
Verder vanaf dan wie? Hij loopt inmiddels meer dan een half jaar mee bij het huidige Ajax. Dan zie je meer dan vanuit Barcelona, bijvoorbeeld. En nu geloof ik best dat Cruijff ook vanuit Barcelona redelijk weet hoe de opleiding van Ajax in elkaar steekt (hij heeft immers contact met veel mensen binnen Ajax), maar Jol loopt er dagelijks rond. Sowieso geeft Cruijff ook nergens aan dat het probleem volgens hem is dat Jol niet weet hoe de huidige stand van zaken is, maar dat hij mogelijkerwijs (!) niet weet hoe het zou moeten.
En wat Olde Riekerink in de media zegt vind ik niet zo interessant. Het gaat erom wat hij binnenskamers communiceert. Zeker aangezien Olde Riekerink geen veranderingen kan doorvoeren zonder toestemmingen van de directeuren boven hem (nu v.d Boog en Jol, in het verleden Van Geel en Van Basten) zou ik ook niet te veel waarde hechten aan zijn uitspraken in de media.
Verder was Cruijff twee jaar geleden nog van mening dat Olde Riekerink hem op geen enkele wijze in de weg zou zitten als HO.
En wat Olde Riekerink in de media zegt vind ik niet zo interessant. Het gaat erom wat hij binnenskamers communiceert. Zeker aangezien Olde Riekerink geen veranderingen kan doorvoeren zonder toestemmingen van de directeuren boven hem (nu v.d Boog en Jol, in het verleden Van Geel en Van Basten) zou ik ook niet te veel waarde hechten aan zijn uitspraken in de media.
Verder was Cruijff twee jaar geleden nog van mening dat Olde Riekerink hem op geen enkele wijze in de weg zou zitten als HO.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Hoeveel jeugd stroomt er niet door , meer dan bij alle andere clubs.Muilkorfen die vent
Het simpele feit dat JC dit zegt, geeft aan dat JC niet eens weet dat de 55 spelers onder de oude leiding hun contracten hebben gekregen en dat je dus de húidige leiding daar de schuld niet van kan geven. Als er "werd geleid" had gestaan, had hij wel gelijk gehad.D_skilled schreef:'Het simpele feit, dat Ajax 55 spelers onder contract heeft voor twee elftallen, geeft aan dat de club niet geleid wordt zoals het geleid moet worden. Er is toegestaan, dat er vijftien spelers te veel zijn gecontracteerd, waardoor er ten minste tussen de 2 en 3 miljoen euro te veel op de begroting drukt', aldus Cruyff.
- Daily Blind
Cruijff heeft echt helemaal gelijk!
Ach, Cruijff heeft de kok ook horen fluijten..Neefkens schreef:Het simpele feit dat JC dit zegt, geeft aan dat JC niet eens weet dat de 55 spelers onder de oude leiding hun contracten hebben gekregen en dat je dus de húidige leiding daar de schuld niet van kan geven. Als er "werd geleid" had gestaan, had hij wel gelijk gehad.D_skilled schreef:'Het simpele feit, dat Ajax 55 spelers onder contract heeft voor twee elftallen, geeft aan dat de club niet geleid wordt zoals het geleid moet worden. Er is toegestaan, dat er vijftien spelers te veel zijn gecontracteerd, waardoor er ten minste tussen de 2 en 3 miljoen euro te veel op de begroting drukt', aldus Cruyff.
I think I lost my fucking headache
Hoe kun je nou iemand verwijten maken over iets wat zijn voorgangers hebben gedaan?Zlatan Son of God schreef:Cruijff heeft echt helemaal gelijk!
- Daily Blind
Blind, Olde Riekerink zitten er al een hele tijd.Neefkens schreef:Hoe kun je nou iemand verwijten maken over iets wat zijn voorgangers hebben gedaan?Zlatan Son of God schreef:Cruijff heeft echt helemaal gelijk!
Hoezo onder de oude leiding? JOR zat er al toen al die jeugdspelers contracten kregen. Die man snapt er niets van, want als je ziet welke prutsers Ajax daardoor op de loonlijst heeft staan... Sorry, hoor. 

Die spelers zijn er niet de oorzaak van dat de salarissen bij Ajax veel te hoog zijn. JOR gaat niet over de Luque's en Atouba's. Blind ook niet trouwens
Ze hebben wel veel te veel jeugdspelers een contract aangeboden.
Tenn eerste is die beslissing waarschijnlijk niet door JOR genomen en ten tweede kosten 20 jeugdspelers per seizoen nog niet de helft van wat 1 Luque kost
Dat zeker, en sommige van die spelers kunnen er weinig van. Dat wist ik zelfs, dus dat zou Jan Olde H. ook moeten weten.Benji schreef:Ze hebben wel veel te veel jeugdspelers een contract aangeboden.
Blijft overbodige ballast, zowel financieel als speltechnisch. Dat er door andere beleidsbepalers fouten worden gemaakt betekent niet dat deze heren dat dan ook ongestraft mogen doen.LucaS schreef:Tenn eerste is die beslissing waarschijnlijk niet door JOR genomen en ten tweede kosten 20 jeugdspelers per seizoen nog niet de helft van wat 1 Luque kost
Laatst gewijzigd door Rooie op ma feb 15, 2010 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daily Blind
Precies Joey! Lees mijn verslag nog maar eens door van AJAX c1 - Sparta c1. Ik meen dat Peter de wedstrijd ook heeft gekeken. Ik heb later nog even met Spijkerman en Olde Riekerink er over gehad. JOR was zelfs van mening dat Ajax erg goed speelde en onterecht verloor. Hij was het niet met me eens dat bij Sparta op elke positie een betere, voetbaltechnische, snellere, balvaardige speler rond liep. Nou sorry hoor dat snap je er niks van en heb je niks op deze positie te zoeken.joey schreef:Hoezo onder de oude leiding? JOR zat er al toen al die jeugdspelers contracten kregen. Die man snapt er niets van, want als je ziet welke prutsers Ajax daardoor op de loonlijst heeft staan... Sorry, hoor.
Die wel ja, dat klopt. Maar die werkten toen met hele andere beleidslijnen als nu. Nu wordt er juist wel gekeken naar het aantal contracten, moeten de jeugdspelers hun contract echt verdienen etc. Dus om nu juist de mensen die het nieuwe beleid in gang hebben gezet te veroordelen, is natuurlijk totaal belachelijk en in tegenspraak met wat jezelf verkondigt.Zlatan Son of God schreef:Blind, Olde Riekerink zitten er al een hele tijd.Neefkens schreef:Hoe kun je nou iemand verwijten maken over iets wat zijn voorgangers hebben gedaan?Zlatan Son of God schreef:Cruijff heeft echt helemaal gelijk!
Neef, over Blind en JOR ben je wel erg mild. Deze heren zijn niet onervaren en hadden best tegen dat beleid in kunnen gaan.Neefkens schreef: Die wel ja, dat klopt. Maar die werkten toen met hele andere beleidslijnen als nu. Nu wordt er juist wel gekeken naar het aantal contracten, moeten de jeugdspelers hun contract echt verdienen etc. Dus om nu juist de mensen die het nieuwe beleid in gang hebben gezet te veroordelen, is natuurlijk totaal belachelijk en in tegenspraak met wat jezelf verkondigt.