Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door joey » zo feb 14, 2010 11:04 pm

Nee hoor. Ik heb ook geen hekel aan Martin Jol. Maar er zit weinig muziek in het voetbal van Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 14, 2010 11:40 pm

Uit jouw opmerking spreekt berusting, Arthur.
Wie berust er niet in? Weer een jaar zonder sprankelend voetbal, zonder titel of hoop op een van beide? Begin vorig seizoen zette ik mijn principes overboord (Waarom?) door te kiezen voor een "maakt niet hoe, als we maar kampioen worden". Het seizoen was een afgang voor Ajax.

Aan het begin van dit seizoen is er altijd weer die hoop, de hoop die ik ken vanuit Rotterdam, daar is die hoop er ook. Afgelopen donderdagavond ontmoette ik weer eens een (ex-)maatje, feyenoorder tot op het bot (En een denkend wezen, hoe gaat dat samen?) en hij constateerde berustend: "We hebben alleen nog maar het verleden". Zijn ze er bij feyenoord achter? Bij Ajax is dat nog niet het geval.
Het voetbal is niet echt beter geworden, de resultaten wel. Het feit dat de achterstand zo groot is ligt voornamelijk aan het feit dat PSV bizar weinig punten laat liggen.
Vergeet niet dat wij dezelfde tegenstanders hebben, m.a.w. waarom laten wij blijkbaar die punten wel liggen? Kwestie van kwaliteit?
Redelijk, maar liet aan de bal verdomd weinig zien. Er zit allemaal zo verdomd weinig lijn in dat je moeilijk spelers kan beoordelen. Het is allemaal god zegene de greep.
Koster, MvB, Jol, wie is de volgende? Het is te hopen dat Suarez snel wordt verkocht, dan zal er misschien weer aan combinatievoetbal worden gedacht. Nu wordt snel de gemakkelijkste oplossing gezocht, geef de bal maar aan die speler die en iets kan en wil winnen.
Zo'n Eriksen wil gisteren veel in één keer spelen, maar er is niemand die dit aankan. Uitverdedigen? Gewoon de bal naar voren hengsten en kijken of Suarez of Pantelic er iets mee kan.

Ik hoop niet dat hij verzuipt. Waarom een speler niet eerst in Jong Ajax laten uitblinken, fysiek sterker laten worden? (Het voetbal is de laatste vijftien jaar enorm veranderd, zeker wat medische begeleiding betreft) Tot wanneer heeft Eriksen een contract? Tot hij 20 of 21 is en zo kan vertrekken? Zo'n Lodeiro zal er moeten staan, international en een paar jaar voetbal in de hoogste klasse achter zich.
Siem de Jong vond ik wederom redelijk spelen. Die jongen is niet goed genoeg voor Ajax, maar hij kan zeker mee op subtop niveau. Verkoop hem maar aan Utrecht. Of desnoods verhuren.
Vanaf de B1 was hij wel goed genoeg voor Ajax, was zelfs uitblinker. Waarom moet hij na de A1 en Jong Ajax weer in Jong Ajax spelen of af en toe invallen? Zo'n speler moet iedere week voetballen, op het hoogste niveau. Waarom kan Sarpong nu ineens een paar assists geven? Onder MvB speelt Sarpong linksbuiten, in Jong Ajax rechtsbuiten! Zet Eriksen linksback, Suarez rechtsback, Vertonghen in de spits naast Alderweireld en iedereen zal klagen over gebrek aan talent/kwaliteit/niveau enz.

Jonge spelers moet je na een jaar Jong Ajax of verkopen (Als ze het niveau niet halen) of verhuren met contractverlenging als Ajax denkt dat die speler het wel zal kunnen halen. Ajax laat ze echter liever een paar jaar verpieteren in Jong Ajax, dat is nog eens kapitaalvernietiging: Goossens, Sarpong! Dat kost Ajax misschien wel meer dan de paniekaankoop Sulejmani.

Eindelijk worden spelers als Blind, Sarpong Van der Heijden, Donald en Goossens uitgeleend of verkocht met een terugkeerclausule. Na een jaar zie je wel of ze een stap gezet hebben of niet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 15, 2010 12:09 am

Natuurlijk heeft dat te maken met kwaliteit, Aristedes. Het feit dat PSV niet verliest bij Utrecht en Heracles, terwijl het op een manier wordt weggespeeld die Ajax nog niet is overkomen dit seizoen, is een kwaliteit. Velen hier hebben het over mazzel, maar dat is mij iets te makkelijk. PSV heeft dit seizoen nog niet verloren, dus ze zullen wel iets goed doen.
I think I lost my fucking headache

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma feb 15, 2010 7:53 am

LucaS schreef:Natuurlijk heeft dat te maken met kwaliteit, Aristedes. Het feit dat PSV niet verliest bij Utrecht en Heracles, terwijl het op een manier wordt weggespeeld die Ajax nog niet is overkomen dit seizoen, is een kwaliteit. Velen hier hebben het over mazzel, maar dat is mij iets te makkelijk. PSV heeft dit seizoen nog niet verloren, dus ze zullen wel iets goed doen.
Eens. Is geen mazzel. Ik vind het zelfs tamelijk onnozel om te denken dat dat het geval is.

K.
Still alive...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 15, 2010 8:09 am

LucaS schreef:Natuurlijk heeft dat te maken met kwaliteit, Aristedes. Het feit dat PSV niet verliest bij Utrecht en Heracles, terwijl het op een manier wordt weggespeeld die Ajax nog niet is overkomen dit seizoen, is een kwaliteit. Velen hier hebben het over mazzel, maar dat is mij iets te makkelijk. PSV heeft dit seizoen nog niet verloren, dus ze zullen wel iets goed doen.
psv zal zeker kwaliteit hebben, anders hadden ze niet zoveel punten. Maar de wedstrijden tegen Utreggg en Heracles hebben ze gewoon geluk gehad (lees hadden 6 punten minder moeten hebben).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 15, 2010 10:00 am

Kowalczyk schreef:
Eens. Is geen mazzel. Ik vind het zelfs tamelijk onnozel om te denken dat dat het geval is.

K.
Ga toch weg. Heb je die wedstrijden gezien? Heeft helemaaaaaaaaaal niks te maken met kwaliteit. Dat PSV desondanks terecht bovenstaat is wat anders. Maar dat die wedstrijden niet verloren werd is een wonder..
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 15, 2010 10:34 am

Enganche schreef:Ok, maar beter ten opzichte van voorafgaande jaren betekent toch nog niet meteen goed? Ik vind de verdediging (inclusief keeper) van Ajax nog steeds niet echt sterk hoor.
Maar dat ligt dan toch aan de spelers en daar kan Jol toch niks aan doen?

Ajax krijgt amper goals tegen en de goals die we tegenkrijgen zijn vooral fouten van de spelers zelf.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 15, 2010 1:07 pm

joey schreef:Nee hoor. Ik heb ook geen hekel aan Martin Jol. Maar er zit weinig muziek in het voetbal van Ajax.
Het Ajax van Jol is niet om aan te zien. Maar da's niets nieuws, want het Ajax van MvB, AK, HtC en DB was evenmin om aan te gluren.

Men maakt mij niet wijs dat er qua spel en resultaat niet meer uit te halen valt. Een betere trainer zou er meer van maken.

Tegen Juve en PSV kun je het met dit dik hout zaagt men planken voetbal schudden.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 15, 2010 1:11 pm

Ik vind Ajax vooral wat stabieler dan voorheen. En dat vind ik al positief. Daarbij denk ik dat er komende zomer echt stappen gemaakt kunnen worden.. Ik denk zelfs dat we nog kampioen kunnen worden...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 15, 2010 1:17 pm

Rishi schreef:Ik vind Ajax vooral wat stabieler dan voorheen. En dat vind ik al positief. Daarbij denk ik dat er komende zomer echt stappen gemaakt kunnen worden.. Ik denk zelfs dat we nog kampioen kunnen worden...
Ik vind Ajax vooral erg matig. Grote stappen deze zomer? Ik had liever gedurende dit seizoen wat stapjes voorwaarts gezien. Onder Jol zal Ajax voetballend niet beter worden.

Kampioen? Yeah right. PSV heeft een enorme flow. Ze spelen gelijk in Utrecht en jatten bij Heracles minimaal 2 punten. Die zien we echt niet meer terug.

Ik zie Ajax thuis ook niet van PSV winnen. Ajax zal ruimte weggeven en PSV zal dat benutten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 15, 2010 1:17 pm

wimpey schreef:Men maakt mij niet wijs dat er qua spel en resultaat niet meer uit te halen valt. Een betere trainer zou er meer van maken.
Eén ding moet je Wimpey nageven, consistent is hij wel. Deze tekst komt immers ieder jaar terug. Alleen vallen er steeds weer 'betere trainers' af.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 15, 2010 1:20 pm

Bertje schreef:
wimpey schreef:Men maakt mij niet wijs dat er qua spel en resultaat niet meer uit te halen valt. Een betere trainer zou er meer van maken.
Eén ding moet je Wimpey nageven, consistent is hij wel. Deze tekst komt immers ieder jaar terug. Alleen vallen er steeds weer 'betere trainers' af.
Ik vind Jol geen goede trainer, Bert. Net zoals HtC, MvB etc. geen goede trainers bleken te zijn. Jol heeft Ajax qua voetbal en resultaat geen stap verder weten te brengen.

Kijk eens over de grenzen, zou ik Ajax willen aanraden. Spelers worden van heinde en ver weggehaald. Qua trainers vist men in een klein vijvertje.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 15, 2010 1:21 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Ik vind Ajax vooral wat stabieler dan voorheen. En dat vind ik al positief. Daarbij denk ik dat er komende zomer echt stappen gemaakt kunnen worden.. Ik denk zelfs dat we nog kampioen kunnen worden...
Ik vind Ajax vooral erg matig. Grote stappen deze zomer? Ik had liever gedurende dit seizoen wat stapjes voorwaarts gezien. Onder Jol zal Ajax voetballend niet beter worden.

Kampioen? Yeah right. PSV heeft een enorme flow. Ze spelen gelijk in Utrecht en jatten bij Heracles minimaal 2 punten. Die zien we echt niet meer terug.

Ik zie Ajax thuis ook niet van PSV winnen. Ajax zal ruimte weggeven en PSV zal dat benutten.
Het was/is bij Ajax een enorme puinzooi. Jol had verwacht dat er iets te maken zou zijn van jongens als Aissati, Sulejmani, Cvitanich, Kennedy en noem maar op. Maar het was/is gewoon niet veel soeps. Daar zit hij mee en we moeten hem de tijd geven. Dat het voetballend niet gaat zoals we verwachten komt omdat de spelers die voor het goede voetbal zouden moeten zorgen niet thuisgeven....
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma feb 15, 2010 1:25 pm

Er zitten in ieder geval er een paar tussen waarvan de verwachting kwa creativiteit er ( nog steeds ) niet uitkomt ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 15, 2010 1:32 pm

Klopt.

Ik vind dat Jol de tijd moet krijgen. Ik verwacht Lodeiro er overigens wel bij tegen Vitesse. En ook Eriksen mag van mij spelen. Zet hem maar op de vleugels en geef hem een vrije rol.

-----------Stekelenburg--------------

Wiel --Toby/aankoop--Jan---Urby/aankoop

--------Zeeuw -----Lindgren/Enoh/Siem*

Lodeiro

Suarez -----Pantelic/Suk-------Eriksen

* Ik denk dat Siem een aardige controleur zou kunnen worden. Hij is jong, vind hem daar geen pootje en kan voetballen. Als nummer 10 vind ik hem te soft. Als controleur zie ik het wel zitten in hem. Heb dat ook al eerder aangegeven.

Eriksen zou samen met Lodeiro voor de creativiteit moeten zorgen. Pantelic vind ik persoonlijk niks maar Suk willen ze blijkbaar rustig brengen. Dan moeten er nu maar voor zorgen dat we S en P de ruimte geven om te doen wat ze het beste kunnen: aankloten!
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 15, 2010 2:56 pm

wimpey schreef:
Bertje schreef:
Ik vind Jol geen goede trainer, Bert. Net zoals HtC, MvB etc. geen goede trainers bleken te zijn. Jol heeft Ajax qua voetbal en resultaat geen stap verder weten te brengen.

Kijk eens over de grenzen, zou ik Ajax willen aanraden. Spelers worden van heinde en ver weggehaald. Qua trainers vist men in een klein vijvertje.
Ajax had zeker, de door jou bejubelde, Veh moeten halen die alweer bij regerend kampioen Wolfsburg is ontslagen.... Niet lullig bedoeld, maar de combinatie moet goed zijn en dat is vantevoren amper in te schatten.

By the way: Ajax heeft trouwens wel aardig gevoetbald onder HtC. Ik geloof dat hij een goede trainer is, maar een waardeloze coach.

En ik vind dat je nogal snel bent om Jol nu al af te schrijven. Jol is één van de best denkbare die Ajax kan krijgen. Van Gaal is de beste, maar die is weggepest. De rest is niet te betalen of is toch niet zo goed als het lijkt. Kijk bijvoorbeeld naar Juande Ramos. Prachtige resultaten met Sevilla, geflopt bij Tottenham.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 15, 2010 2:58 pm

En Van Gaal? Die maakte ruzie met Ribery en begon pas te presteren toen Robben hem een beetje lucht had gegeven. Achteraf is het zó makkelijk...
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 15, 2010 3:15 pm

Grindheim krijgt slechts 2 wedstrijden aan zijn broek. Zo ban je dit soort belachelijke tackles nooit uit.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Rooie

Bericht door Rooie » ma feb 15, 2010 3:19 pm

Daar komt hij inderdaad goed mee weg.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 15, 2010 3:34 pm

Ik vond de tackle wel meevallen... Bak Nielsen.. die moeten ze schorsen voor 4 wedstrijden n.a.v. trap op de enkel van Pantelic.
IK GELOOF!!!!!!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma feb 15, 2010 3:44 pm

over twee weken is het gewoon weer geel, of zelfs nog geel voor Rommeldael. Schwalbe...
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma feb 15, 2010 4:00 pm

Ik vind die Bak Nielsen sowieso zo'n ongeleid projectiel, iemand die ik liever niet in het donker op straat wil tegenkomen. Eng mannetje.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Toppie

Bericht door Toppie » ma feb 15, 2010 4:07 pm

Wat krijgt van der Wiel :blush.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » ma feb 15, 2010 4:08 pm

Die heeft geel gekregen, dus daar gebeurt verder niets mee.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 15, 2010 4:09 pm

Thijs schreef:Ik vind die Bak Nielsen sowieso zo'n ongeleid projectiel, iemand die ik liever niet in het donker op straat wil tegenkomen. Eng mannetje.
Hij lijkt ook net een oorlogsmisdadiger met die vieze baard.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie