Geen overbodige luxe ook, 3 gelijkwaardige centrale verdedigers. Ben wel benieuwd wie er donderdag naast Vertonghen staat. Van mij mag het weer Alderweireld worden, want ik vind Oleguer niet overtuigend beter dan Alderweireld, maar Toby heeft natuurlijk nog wel een hele carriere voor zich, en zou zich nog moeten kunnen ontwikkelen.Marillion schreef:Even doorgaan over Oleguer. Die is de laatste weken verdedigend toch wel behoorlijk stabiel. Straks speelt hij zich nog in de basis.
Heerenveen - Ajax 13-02-2010
Moderator: mods
- Giacomo Puccini
Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010
Ajax!
Ik zei het al direct na zijn debuut, Eriksen bezit de meeste voetbalintelligentie van alle 73 contractspelers bij Ajax. Die jongen moet minuten maken! Elke minuut op de bank, is er één te veel. Jol moet wat meer lef tonen met zulke jonge jongens a la Louis van Gaal.
Loderio idem dito, heb je zulke jongens, laat ze spelen! Ze leren niets van toekijken.
Blij met de 3 punten! Plaats 2 is nog altijd in zicht!
Loderio idem dito, heb je zulke jongens, laat ze spelen! Ze leren niets van toekijken.
Blij met de 3 punten! Plaats 2 is nog altijd in zicht!

AFCA!
De komst van Eriksen was dus geen tactische zet:
Lindgren heeft knieblessure
HEERENVEEN - Rasmus Lindgren heeft zaterdagavond een knieblessure overgehouden aan de uitwedstrijd van Ajax bij Heerenveen. De Zweed moest zich in de rust van het door zijn ploeg gewonnen duel (0-2) laten vervangen. Het is onduidelijk of hij donderdag tegen Juventus in de Europa League in actie kan komen.
Trainer Martin Jol hoopt dat hij tegen de Italianen ook weer over Urby Emanuelson en Eyong Enoh kan beschikken. Ook Gabri is waarschijnlijk weer beschikbaar. Jan Vertonghen is tegen Juventus ook inzetbaar. Hij was geschorst tegen Heerenveen.
Pantelic is traag, maar wel weer een assist vandaag. Vorige wedstrijd een assist en een goal... Die zit echt wel op een goed moyenne.Giacomo Puccini schreef:Eriksen heeft vandaag bewezen dat hij goed genoeg en dus oud genoeg is. Een verademing om naar te kijken. Hij zette ook nog een paar een stevig blok, die Popov werd zelfs een keer netjes op zij gezet. Hij zal misschien nog niet iedere wedstrijd 90 minuten kunnen spelen, maar wat mij betreft gooien we hem zo veel mogelijk in de basis. Uitstekende voetballer.
Verder een slechte wedstrijd van Ajax, voorin werd het zeer slecht en dom uitgespeeld. Pantelic is een slak en Rommedahl wisselt goede en matige acties af met bar slechte acties. Suarez was gewoon weer goed, maar niet fantastisch, want zijn beste spel bewaart hij gelukkig voor tegen Juventus. Suarez en Pantelic waren beiden egoïstisch, de ruimte die er lag op het eind had veel beter benut moeten worden.
...een beet're club dan deze is er niet!!
Dat lees ik steeds, maar het spel van Ajax blijft armetierig. En dan nog zeuren over Twente...Thijs schreef:In deze wedstrijd tellen de punten...

Het stinkt aan alle kanten!
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Eriksen is een goede voetballer maar de eerste 20 minuten van de 2de helft heb ik 'm niet gezien en vraag me af of hij uberhaupt een bal geraakt heeft.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Die jongen groeit door wedstrijden in het eerste te spelen. En hij is nu al niet minder dan Aisatti of de Jong. In onze herinnering is het misschien anders, maar Bergkamp en Rijkaard waren ook niet vanaf hun eerste wedstrijd bepalend.
I think I lost my fucking headache
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Gaat er mij meer om dat deze jongen al een heldenstatus heeft gekregen en voorlopig heeft ie mij in de wedstrijden die ik gezien heb nog niet geheel kunnen overtuigen. Als hij de ruimte krijgt, zoals vandaag na de 0-1 en de rode kaart, dan zie je een hele goede voetballer. Maar zoals gezegd, de eerste 20 minuten niet gezien. En ook de 1ste wedstrijd (NAC) van 'm vond ik 'm vrij onzichtbaar op een paar goede momenten na.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Oja, Die goal van Pantelic was dus geen buitenspel ... volgens mij ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo feb 14, 2010 12:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Waarom niet, het moment van spelen geldt toch en niet het moment dat de bal wordt aangeraakt door de verdediger?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
We kunnen de boel weer doodanalyseren maar in deze fase van de competitie tellen alleen de 3 punten..en dan zeker uit bij een ploeg waar je in het verleden flink op de kloten hebt gekregen.
Oleguer doet het prima verdedigend..helemaal waar. Ik ben dan ook benieuwd wie er zullen staan tegen Juve. Wellicht Vertonghen linksback??
Eriksen kan heel goed voetballen. Dat hij niet opvalt in zijn eerste wedstrijd in de basis (tegen NAC) en vandaag pas wel opvalt als hij ruimte voor zich heeft zegt me weinig. Hij is 17 en heeft tijd nodig om aan alles te wennen. Met de bal aan de voet is hij een van de beteren bij Ajax..nu al.
Ik ben geen fan van Pantelic en geen fan van De Jong maar de eerste scoort of geeft een assist en de tweede speelde vandaag in de 2de helft erg goed in zijn verdedigende rol.
Mensen nog Urby gemist vandaag?
Oleguer doet het prima verdedigend..helemaal waar. Ik ben dan ook benieuwd wie er zullen staan tegen Juve. Wellicht Vertonghen linksback??
Eriksen kan heel goed voetballen. Dat hij niet opvalt in zijn eerste wedstrijd in de basis (tegen NAC) en vandaag pas wel opvalt als hij ruimte voor zich heeft zegt me weinig. Hij is 17 en heeft tijd nodig om aan alles te wennen. Met de bal aan de voet is hij een van de beteren bij Ajax..nu al.
Ik ben geen fan van Pantelic en geen fan van De Jong maar de eerste scoort of geeft een assist en de tweede speelde vandaag in de 2de helft erg goed in zijn verdedigende rol.
Mensen nog Urby gemist vandaag?

Victory over oneself is the greatest of victories-Plato
Omdat de bal niet richting Pantelic gespeeld werd.Khraa schreef:Waarom niet, het moment van spelen geldt toch en niet het moment dat de bal wordt aangeraakt door de verdediger?
Blij met de punten ...
Ok.. Alhoewel ik in dit geval heel goed kan begrijpen dat er gevlagd en gefloten is.999 schreef:Omdat de bal niet richting Pantelic gespeeld werd.Khraa schreef:Waarom niet, het moment van spelen geldt toch en niet het moment dat de bal wordt aangeraakt door de verdediger?
Khraa schreef:Ok.. Alhoewel ik in dit geval heel goed kan begrijpen dat er gevlagd en gefloten is.999 schreef:Omdat de bal niet richting Pantelic gespeeld werd.Khraa schreef:Waarom niet, het moment van spelen geldt toch en niet het moment dat de bal wordt aangeraakt door de verdediger?
Mwah, ik heb zeker een keer of vijf gezien dat er onterecht gevlagd werd, b.v. waar Rommedahl alleen op de keeper gaat ...
Blij met de punten ...
Ik heb het ook alleen over deze situatie. Ik heb alleen de samenvatting gezien en ze lieten alleen de situatie met Pantelic zien.
Oke.Maar ik kan het dus niet begrijpen.Zeker bij de van Rommeldahl zit er minimaal een meter tussen ...
Blij met de punten ...
Op zo'n veld als vandaag is goed voetbal zo goed als onmogelijk. En zeuren over Twente is terecht, dat voetbal is nog slechter dan dat van Ajax, en de Duitse manier van winnen levert mij echt braakneigingen op.joey schreef:Dat lees ik steeds, maar het spel van Ajax blijft armetierig. En dan nog zeuren over Twente...Thijs schreef:In deze wedstrijd tellen de punten...
15 mei 2011.
Die overtreding op Pantelic was ook al zo'n onbegrijpelijke misser. Hoe kan je op 2 meter staan en dat niet zien?
Aan de andere kant had Vd Wiel er ook afgekund, wat denk je als je zo inkomt (niets waarschijnlijk)
Aan de andere kant had Vd Wiel er ook afgekund, wat denk je als je zo inkomt (niets waarschijnlijk)
Klopt.Die op Pantelic was een smerige bewust op de enkel.Die van v.d. Wiel zat ook dicht tegen rood aan.Dieje van Heerenveen, Grindheim was gewoon diep rood.Van achter en ook nog eens op de enkel ..
Blij met de punten ...
Khraa schreef:Ik heb het ook alleen over deze situatie. Ik heb alleen de samenvatting gezien en ze lieten alleen de situatie met Pantelic zien.
Bij SS hadden ze een andere wedstrijd gezien dan bij EL.Rood voor van der Wiel en buitenspel voor Panty

Maar die grens moet toch nog een keer op EL de hele match terug zien eerste helft zag die alles redelijk goed 2de helft echt een drama. Net zoals Bossen die staat met z'n neus kijkend in de richting van Panty en Bak Nielsen die trapt hem op z'n voet en laat Bak Nielsen gewoon doorspelen en had dit een gele kaart moeten zijn.
Kom op, zeg. Ajax speelt week na week slecht voetbal. We hebben de ene smoes na de andere nodig: scheidsrechter, veld, enz.Laudrup schreef:Op zo'n veld als vandaag is goed voetbal zo goed als onmogelijk. En zeuren over Twente is terecht, dat voetbal is nog slechter dan dat van Ajax, en de Duitse manier van winnen levert mij echt braakneigingen op.joey schreef:Dat lees ik steeds, maar het spel van Ajax blijft armetierig. En dan nog zeuren over Twente...Thijs schreef:In deze wedstrijd tellen de punten...
Kun je doen, maar begin dan niet over anderen.
Het stinkt aan alle kanten!
Eens met Joey. Ik begin te twijfelen aan de kwaliteiten van Jol. We zijn ongeveer driekwart seizoen onderweg en er is nog steeds geen lijn te ontdekken in het spel van Ajax. Ik zie de hand van de trainer niet. Je begint je af te vragen waar ze de hele week op trainen, want ik kan niet een specifiek aspect eruit pakken en zeggen dat het aantoonbaar beter is geworden. Het aantal goals voor en tegen daargelaten, maar puur kijkend naar het spel. Tweede seizoenshelft heb ik nog geen goede wedstrijd gezien. Jol lijkt mij te veel peoplemanager en te weinig trainer.
De Zeeuw heeft welgeteld één keer iets goed gedaan en dat was bij die prachtige pass waaruit Suárez de lat raakte.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Komop zeg, op een paar mindere momenten na speelde AJAX tegen b.v. AZ en Twente gewoon redelijk goed tot goed ..joey schreef:Kom op, zeg. Ajax speelt week na week slecht voetbal. We hebben de ene smoes na de andere nodig: scheidsrechter, veld, enz.Laudrup schreef:Op zo'n veld als vandaag is goed voetbal zo goed als onmogelijk. En zeuren over Twente is terecht, dat voetbal is nog slechter dan dat van Ajax, en de Duitse manier van winnen levert mij echt braakneigingen op.joey schreef: Dat lees ik steeds, maar het spel van Ajax blijft armetierig. En dan nog zeuren over Twente...
Kun je doen, maar begin dan niet over anderen.
Blij met de punten ...
Het was bij de laatste 48 trainers moeilijk om de hand van de trainer te ontdekken na driekwart seizoen. Zou het daarom misschien niet zozeer aan de trainer liggen, maar aan de korte tijd de de trainers gegund is? Ergo, geef die man de tijd....D_skilled schreef:Eens met Joey. Ik begin te twijfelen aan de kwaliteiten van Jol. We zijn ongeveer driekwart seizoen onderweg en er is nog steeds geen lijn te ontdekken in het spel van Ajax. Ik zie de hand van de trainer niet. Je begint je af te vragen waar ze de hele week op trainen, want ik kan niet een specifiek aspect eruit pakken en zeggen dat het aantoonbaar beter is geworden. Het aantal goals voor en tegen daargelaten, maar puur kijkend naar het spel. Tweede seizoenshelft heb ik nog geen goede wedstrijd gezien. Jol lijkt mij te veel peoplemanager en te weinig trainer.