NEC 2009-2010
Re: NEC 2009-2010
El A. won gister met Augsburg met 2-0 van Köln en staat in de halve finale van de beker.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
NEC ook......bijna. 

- Jinne
- Site Admin
NEC speelde dan ook met 2 man minder dan de tegenstander, Augsburg met 3 man meer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Snelle rentree voor John Goossens
don. 11 februari 2010
John Goossens trainde donderdag alweer voluit mee bij NEC. De linkspoot liep een maand geleden een enkelblessure op, waarvoor minimaal zes weken zou staan. Maar op de training maakte Goossens een opmerkelijk fitte indruk. Trainer Wiljan Vloet haalt hem mogelijk al meteen bij de selectie vrijdagavond thuis tegen NAC.
"Ik kijk in eerste instantie naar de gezondheid van de speler", legt Vloet uit. "Eerst kijken hoe hij reageert op deze training. Maar als het kan, waarom niet? Het is altijd prettig als je zo'n jongen erbij kunt hebben."
Papa Ntibazonkiza is heel erg moe
don. 11 februari 2010
NEC'er Saidi Ntibazonkiza is woensdag vader geworden van een dochter, Saida. "Super, het was de mooiste dag van mijn leven. Ik heb al een zoon, Saidi, maar ik was niet bij zijn geboorte. Hij is heel blij met zijn zusje, hij geeft haar de hele tijd kusjes. Zelf vind ik het geweldig, maar ik ben wel heel erg moe. Ik heb twee nachten niet kunnen slapen en zal thuis weinig rust krijgen, want Saidia huilt erg veel." Tegen NAC speelt Ntibazonkiza vrijwel zeker niet. "Ik heb last van mijn liezen. Jammer, want scoren voor Saida zou echt top zijn."
Bron: Omroep GelderlandNEC waarschijnlijk zonder Ntibazonkiza en Heubach
don. 11 februari 2010
NEC mist vrijdag tegen NAC waarschijnlijk Saidi Ntibazonkiza (foto) en Jeroen Heubach. Ntibazonkiza heeft liesklachten en Heubach kampt met een irritatie aan zijn achillespees. Bram Nuyticnk is zijn logische vervanger. Voor de positie van Ntibazonkiza zijn Rutger Worm, Erton Fejzullahu en Mitchell Burgzorg mogelijke opties. Mark Otten en John Goossens trainden voluit mee, Goossens zit misschien op de bank.
Opstelling;
Babos; Wellenberg, Pothuizen, Zomer, Nuytinck; Radomski, Sarpong, Sibum; Worm, Vleminckx, Davids.
- Ramona
Vloet overweegt accentverschuiving
vrij. 12 februari 2010
Wiljan Vloet overweegt wat accentverschuivingen aan te brengen in de speelwijze van NEC. De trainer was er gisteren na de ochtendtraining nog niet uit of hij tegen NAC vanavond (20.45 uur) al enkele aanpassingen doorvoert. „Ik sluit niet uit dat we iets anders gaan spelen”, zei Vloet. „We zijn daar met de technische staf wel mee bezig. Daar denk je voortdurend over na. Wat kan beter? Hoe kan de basis voor de langere termijn beter? Misschien dat we wat accenten anders leggen.”
De NEC-trainer zal de basiself tegen NAC vermoedelijk op twee posities moeten wijzigen. Bram Nuytinck start twee dagen nadat hij zijn contract bij NEC verlengde tot 2013 waarschijnlijk voor de tweede keer dit seizoen in de basis. Net als tegen Sparta vervangt hij Jeroen Heubach als linksback.
De 35-jarige Heubach moest de trainingen deze week laten schieten, vanwege wat irritatie aan een achillespees. Behalve de Tukker ontbreekt ook Saïdi Ntibazonkiza. De Burundees, die woensdag vader is geworden van dochter Saïda, heeft liesklachten. De langdurig geblesseerden Lasse Schöne en Mark Otten onbreken in ieder geval nog, maar daar tegenover staat dat John Goossens mogelijk terugkeert in de selectie.
„ John kan op de trainingen weer alles meedoen. We moeten daar verantwoord mee omgaan, dus ik weet nog niet of hij bij de selectie zit. Misschien komt dat te vroeg. Maar hij is vrijgegeven door de medische staf”, legde Vloet uit. De verwachting is dat ook Mark Otten binnenkort weer kan aansluiten bij de Nijmegenaren. De verdediger trainde gisteren weer volop met de groep mee. Vermoedelijk sluit hij volgende week de revalidatie bij de KNVB in Zeist definitief af.
Opstelling NEC: Babos; Wellenberg, Pothuizen, Zomer, Nuytinck; Radomski, Sarpong, Sibum; Worm, Vleminckx, Davids.
Bron: De Gelderlander

Wel supporten strakkies he, BanJovi?!

;)
Met zo een vleugel aanval zal de verdediging van NAC wel staan te bibberen. Davids en Worm... da's gevaar ten op... pffff
Ik ga mijn best doen Ramoon... meer van zo'n opstelling wordt ik niet bepaald blij.
Ik ga mijn best doen Ramoon... meer van zo'n opstelling wordt ik niet bepaald blij.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
Ik word van die t ook niet blij...
;)
2-1!

2-1!

Moet je nagaan hoeveel moeite ik er mee heb... :-)... dat ik zulke fauten maak... 

Kan iemand mij 1 wedsrijd van de laatste tijd noemen dat hij belangrijk is geweest voor NEC?????Rutger Worm wil belangrijk zijn
Geplaatst op: 12-02-10 om: 10:04 door:Door: JJ
'Uit' tegen NAC stond hij voor de laatste keer in de basis. Daarna moest Rutger Worm zich toch weer schikken in een reserverol. Zoals wel vaker in zes jaar NEC.
Van de huidige selectie voetbalde alleen Patrick Pothuizen al bij NEC toen Rutger Worm vanuit de eigen jeugd doorkwam. Onder Johan Neeskens was dat nog. Het is intussen zijn zesde seizoen bij de hoofdmacht, een 'talentje' is Worm allang niet meer. Vorige week werd hij 24. Maar de voorspelde doorbraak heeft de jongen van de stad nog niet gemaakt. Als wissel is Worm eigenlijk altijd waardevol, maar als basiskracht kan hij zijn stempel zelden drukken. Het lopende seizoen is wat dat betreft exemplarisch voor zijn carrière tot dusver.
"Onder Wim Rip heb ik een kans gekregen 'op tien'. Mijn positie. Ik wilde me bewijzen. Maar ik heb die wedstrijden niet m’n niveau gehaald. Niet gebracht wat je daar moet brengen. Daar moet ik eerlijk in zijn", erkent Worm. In het eerste duel onder Wiljan Vloet, uit tegen NAC, hoorde hij ook nog bij de basiself. Maar daarna speelde Worm alleen nog mee als invaller. Hij kreeg kort na de wedstrijd in Breda van Vloet zelfs te horen dat hij waarschijnlijk nog weinig aan de bak zou komen.
Een vertrek op huurbasis was misschien wel de beste optie. "Heeft me wel wat gedaan, toen de trainer dat zei", bekent Worm. "Ik wilde daarna het tegendeel bewijzen, me terugvechten. Ik heb wel het idee dat ik de trainer inmiddels van mijn kwaliteiten heb overtuigd. Ik ben de laatste duels steeds de eerste wisselspeler. Dat zegt wel wat." Toch heeft het hem wel aan het denken gezet. Zijn contract loopt na dit seizoen af. NEC heeft een eenzijdige optie. "Als ik belangrijk kan zijn, wil ik blijven", zegt hij.
"NEC is mijn alles, de club zit in mijn hart. Ik vind het bovendien helemaal niet verkeerd om twaalfde man te zijn, zolang je maar veel aan spelen toekomt en belangrijk kan zijn. Maar ik twijfel wel. Soms vraag ik me wel eens af of het niet beter is ergens anders te spelen. Ik mis wel wat vastigheid. Beetje bij beetje gaat je vertrouwen toch omlaag als je steeds maar weer moet afwachten of je speelt of niet. Die situatie is nu al een paar jaar zo."
Voor vanavond tegen NAC is het niet anders. Saïdi Ntibazonkiza ontbreekt vermoedelijk, met een liesblessure. Gezien de voorgaande weken is Worm de logische vervanger. "Maar het kan maar zo zijn dat de trainer anders besluit", zegt Worm. Hij hoopt op zijn tweede basisplaats onder Vloet. Opnieuw tegen NAC dus. "Ik moet voorbereid zijn. Klaar om te spelen en alles te geven. Meer kan ik nu niet doen."
Bron: de Gelderlander
En over dat vertrek ... dat vraag ik me ook wel eens af of dat niet het beste is.
- Ramona
Ongetwijfeld...alleen vanavond niet. Ha!999 schreef:Nec gaat op z'n bek

- Ramona
NEC pakt weer drie punten in enerverend duel met NAC
vrij. 12 februari 2010
In een zeer koude Goffert, waar zelfs speciale heaters moesten worden aangerukt om het veld op tijd speelklaar te krijgen, stond vanavond de 'klassieker' NEC-NAC op het programma. Heubach en Saidi ontbraken aan NEC-zijde vanwege blessures. Daarom mocht Bram Nuytinck voor de tweede maal dit seizoen in de basis starten op linksachter, terwijl Vloet blijkbaar ook Twitter volgt en Mitchell Burgzorg als rechtsbuiten posteerde. Op linksbuiten mocht Erton Fejzullahu, die de laatste weken uit de gratie was gevallen bij Vloet, weer eens opdraven in plaats van Davids.
Na de drama-optredens van de laatste twee weken trok NEC deze avond eindelijk weer eens voortvarend uit de startblokken, met veel inzet en een degelijk baltempo. Na tien minuten resulteerde dit dan ook in een enorme kans voor Vleminckx op aangeven van Fejzullahu, maar de Belg faalde jammerlijk op een meter van het doel. Aan de andere zijde mocht Feher aanleggen, maar zijn schot werd gekeerd door Babos.
In de 17e minuut was het de jonge Bram Nuytinck die uit een corner vrij mocht inkoppen en NEC zo op een 1-0 voorsprong zette. In de 25e minuut trok NAC de score echter alweer gelijk na een loepzuivere vrije trap van ex-NEC'er Snoyl. Drie minuten later lag ook de 1-2 in het net, na een snelle uitbraak van Lurling. NEC bleef echter aandringen, en na 36 minuten was het warempel wederom Bram Nuytinck die op bijna identieke wijze als zijn eerste treffer de 2-2 mocht binnenkoppen. Dit was ook de ruststand.
Beide ploegen begonnen ongewijzigd aan de tweede helft. Ook daar bleef het spelbeeld gelijk aan de eerste helft, met NAC de iets beter voetballende ploeg maar NEC met de meeste inzet en wilskracht. De ploeg speelde gedurfd, fel en werkte zich een slag in de rondte. Die instelling werd in de 56e minuut beloond toen Radomski op aangeven van Sarpong de bal op de rand van de 16 meter prima meenam en langs Ten Rouwelaar werkte: 3-2. En twee minuten later was het zowaar zelfs 4-2, nadat Pothuizen een hoge vrije trap van Sarpong binnenkopte.
NAC bracht Kolkka in voor Gilissen in een poging om het tij te keren. Een kwartier voor tijd werd ook Vleminckx, die wederom een matige wedstrijd speelde, naar de kant gehaald voor Rutger Worm. Zes minuten voor tijd bracht NAC ook nog Caïro en Reuser in voor Gorter en Lurling. NEC bleef echter redelijk eenvoudig de bovenliggende partij, afgezien van een schot op de paal van Kolkka in de laatste minuut, en stak dus geheel verdiend wederom de volle drie punten in de zak. En de Man Of The Match? Die ging uiteraard naar Bram Nuytinck.
http://www.detrouwehonden.nl/
Wat een wedstrijd.... !!
Dank Ramoon.... het was geweldig!
En Nuytinck in de basis aub... die speelde gewoon weer heel aardig.
En potje heeft speciaal voor Wouter ook nog een doelpuntje gemaakt.

Dank Ramoon.... het was geweldig!
En Nuytinck in de basis aub... die speelde gewoon weer heel aardig.
En potje heeft speciaal voor Wouter ook nog een doelpuntje gemaakt.

- Ramona
Dat we dat mee mogen maken... BanJovi positief!
...enne...
Nummer 1 van Gelderland...

...enne...
Nummer 1 van Gelderland...

NEC heeft gisteren laten zien dat ze het helemaal niet leuk vinden om op vrijdag te moeten voetballen, anders hadden ze wel gezorgd voor een verlies :-)
Nu tegen Willem II nog even 3 puntjes en je staat zomaar 9de, als de rest natuurlijk gewoon verliest...
Maargoed. Ze hoeven van mij niet in het linkerrijtje hoor... ik vind dit al heel behoorlijk voor zo'n ploeg. Want ik blijf er bij... het is echt een matig elftal wat af en toe een leuk balletje trapt.
Desalniettemin was dat balletje gisteren erg leuk getrapt.
Nu tegen Willem II nog even 3 puntjes en je staat zomaar 9de, als de rest natuurlijk gewoon verliest...

Maargoed. Ze hoeven van mij niet in het linkerrijtje hoor... ik vind dit al heel behoorlijk voor zo'n ploeg. Want ik blijf er bij... het is echt een matig elftal wat af en toe een leuk balletje trapt.
Desalniettemin was dat balletje gisteren erg leuk getrapt.
Toch weer even nuilen.
Vloet heeft ze gewoon niet allemaal op een rijtje. Nuytinck heeft gisteren laten zien echt niks onder te doen voor die slome Twent die meteen weer terug mag, want je hebt er echt nix aan. En dan zegt de trainer dit!!
ps: hij heeft natuurlijk nog maar 2 goede wedstrijdjes gespeeld, maar ik ben best onder de indruk van die jongen. Hij kan echt wel wat en Heubach niet...
Vloet heeft ze gewoon niet allemaal op een rijtje. Nuytinck heeft gisteren laten zien echt niks onder te doen voor die slome Twent die meteen weer terug mag, want je hebt er echt nix aan. En dan zegt de trainer dit!!
Vervanger??? Die Heubach is nog niet eens een goede vervanger voor Bram man...Reacties van Vloet, Nuytinck en Sarpong
zat. 13 februari 2010
Waar eigenlijk bijna alle spelers aan NEC-zijde vandaag een pluim verdienden, waren er toch twee spelers die er bovenuit sprongen. Bram Nuytinck scoorde twee belangrijke doelpunten in slechts zijn tweede wedstrijd in de basis, terwijl Sarpong aan de basis stond van alle vier de goals. Beiden hadden dan ook de Man of the Match uitverkiezing verdiend, al was het de jonge Heumenaar die ditmaal aan het langste eind trok.
"Bram speelde een prima wedstrijd'', zei Vloet over de 19-jarige verdediger uit de eigen jeugdopleiding. Ook Nuytinck zelf was tegenover Omroep Gelderland uiteraard zeer verheugd over zijn optreden. "In de A-jeugd maakte ik ook een keer twee doelpunten, maar dit is toch wat anders. In zo'n wedstrijd en dan ook nog 4-2 winnen. Het waren hele goede corners van Jeffrey Sarpong. Ik liep en Bas Sibum hield mijn man tegen. Het lijkt makkelijk, maar goed ingestudeerd."
Nuytinck zag het team de laatste weken langzaam wegkruipen uit de gevarenzone. "Na de winterstop hebben we heel veel punten gepakt. Dit hebben we als team bereikt, dus we gaan gewoon zo door. Het positiespel was goed en we zaten er kort op. Gewoon super."
Of hij woensdag tegen Willem II weer in de basis start liet zijn trainer in het midden. "Ik ben nog helemaal niet met die wedstrijd bezig", reageerde Vloet. "Het is jammer dat we dan alweer moeten spelen, we hadden graag nog wat langer van carnaval willen genieten. Het ligt er ook aan of Jeroen Heubach dan alweer fit is. Op dit moment kan hij namelijk niet spelen. Bram heeft eerder tegen Sparta en vanavond opnieuw laten zien dat hij een prima vervanger is. Hij klopt nadrukkelijk aan de deur.''
Ajax-huurling Jeffrey Sarpong vierde ondertussen zijn eigen feestje. Met vier assists was hij instrumenteel voor de overwinning op NAC. "Het was een heerlijke avond voor NEC en voor mij. Spelhervattingen is een kwestie van veel oefenen, zodat het vastigheid wordt. Het is kunst om ze goed neer te leggen. Gevoel en een idee hebben waar de bal moet komen."
Sinds de Ajaxied in de winterstop overkwam naar 'Knotsenburg' haalde NEC twaalf punten uit vijf wedstrijden en won het in zo'n zes weken tijd al evenveel wedstrijden als in het hele kalenderjaar 2009. "Een beetje een Sarpong-effect", lacht de middenvelder. "Maar het spel was veel beter nu dan in voorgaande wedstrijden toen het veel stroever liep. We kunnen nu omhoog kijken, dat is mooi."

ps: hij heeft natuurlijk nog maar 2 goede wedstrijdjes gespeeld, maar ik ben best onder de indruk van die jongen. Hij kan echt wel wat en Heubach niet...
- Ramona
Ajaxied... 

- Ramona
Voorbeschouwing: NEC - Willem II
maa. 15 februari 2010
Terwijl het carnaval in het zuiden van Nederland al enkele dagen in volle hevigheid is losgebarsten, is het voor onze jongens alweer terug naar de orde van de dag. Woensdagavond staat immers de inhaalwedstrijd tegen Willem II uit Kruikenstad op het programma. Wederom een belangrijke wedstrijd, want ook al heeft NEC met vier overwinningen uit de laatste vijf wedstrijden zichzelf weer wat ademruimte gegeven, de verschillen in het rechterrijtje blijven nog altijd miniem. Plek 18 is dan weliswaar bijna uit het zicht verdwenen, de voorsprong op nacompetitie-plek 16 is slechts vier punten. Aankomende tegenstander Willem II vult het gat tussen die twee gevreesde plaatsen op met 17 punten uit 22 wedstrijden, acht minder dan de Knotsenburgers.
Toch zijn de vooruitzichten zeer hoopgevend. Waar Willem II afgelopen zaterdag nog troosteloos met 3-0 de plomp in ging tegen mede-degradant ADO Kreesiedentie (waar halen ze het vandaan), daar knokte NEC zich de avond ervoor in de eigen Goffert op hartverwarmende wijze naar een fraaie 4-2 overwinning op bijna-naamgenoot NAC uit Kielegat. Een zeer belangrijke en, om eerlijk te zijn, nogal onverwachte zege – want laten we wel wezen, de wedstrijden tegen Sparta Dwalmdam en RKC Schoenlapperslaand waren werkelijk niet om aan te zien – die ons ineens zowaar weer op koers lijkt te brengen voor het linkerrijtje. Winnen we woensdag dan staan we immers gewoon tiende, op twee punten afstand van FC Groningen (geen carnaval daar). Zoals Bredero zei: het kan verkeren.
De laatste twee duels van NEC tegen Willem II eindigden beide in een gelijkspel. In Kruikenstad werd een openingstreffer vlak voor rust van Fejzullahu door Boutahar in de tweede helft onschadelijk gemaakt. Eerder dat jaar stond na 90 minuten de hatelijke brilstand nog altijd op het scorebord in de Goffert. De laatste overwinning van Willem II in de Goffert dateert van november 2006. Een doelpunt van Brett Holman werd toen teniet gedaan door treffers van (ex-NEC huurling) Kevin Bobson en Mathieu Assou-Ekotto.
Wedstrijden
Datum Thuisteam Uitteam Uitslag
03-10-2009 Willem II NEC 1-1
21-03-2009 NEC Willem II 0-0
13-12-2008 Willem II NEC 1-2
30-12-2007 Willem II NEC 3-0
30-09-2007 NEC Willem II 1-0
31-03-2007 Willem II NEC 1-0
03-11-2006 NEC Willem II 1-2
28-01-2006 Willem II NEC 2-2
Eredivisie
Gespeeld Gewonnen Gelijk Verloren DV DT
Thuis 21 9 6 6 32 25
Uit 22 5 6 11 26 42
Totaal 43 14 12 17 58 67
Waar wij langzaamaan weer omhoog kunnen kijken, daar zijn de Kruikenzeikers nog vol verwikkeld in de degradatiestrijd. De drie punten zijn dan ook cruciaal voor de ploeg en we mogen aannemen dat het ondanks de weersomstandigheden een heet avondje kan worden in de Goffert. De in de winterstop aangetrokken versterkingen zullen daarin ongetwijfeld een belangrijke rol spelen. Zo is met Stef Nijland een gevaarlijke aanvaller binnengehaald, en ook Ajaxied Mitchell Donald werd op huurbasis aan de selectie toegevoegd. Daarnaast kwam arnepse huurling Van der Struijk de gelederen van Willem II verzwakken, maar die ligt inmiddels alweer in de lappenmand met een scheurtje in de hamstring. Ook Gregoire en Swinkels waren het afgelopen weekend afwezig door blessures en missen dus wellicht eveneens het duel van woensdag.
Bovendien borrelt het aan alle kanten daar in het zuidwesten. Voor de wedstrijd tegen RKC was er al een protestmars van de supporters, de positie van draaikont Groenendijk wankelt en als klap op de vuurpijl vonden de heren Bruma en Schenkel het nodig om een groepje kwade supporters na de wedstrijd tegen ADO op enkele niet voor herhaling vatbare krachttermen te trakteren. Reden genoeg voor de supportersclub om in een open brief richting beide heren hun ongenoegen over deze uitlatingen kenbaar te maken.
Bij de Kruikenzeikers zijn momenteel twee ex-NEC'ers actief. Frank Demouge scoorde vorig seizoen een periode lang aan de lopende band voor de Brabanders en liet het respectabele aantal van 14 competitiedoelpunten noteren, maar dit seizoen gaat het allemaal wat moeizamer en heeft hij er pas 5 in het netje liggen. Voor de afgelaste pot was hij geschorst omdat hij zijn vijfde gele kaart had geïncasseerd. Inmiddels heeft hij die schorsing uitgezeten en kan hij dus, ondanks zijn alweer zesde prent in de competitie tegen ADO, gewoon aan de aftrap verschijnen. Dwalmdammer Saïd Boutahar scoorde zoals gezegd in de vorige wedstrijd tegen NEC nog de gelijkmaker en draait een goed seizoen bij de Kruikenzeikers.
Ook coach Alfons Groenendijk heeft natuurlijk nog een dubieuze link met NEC; de Willem II coach had volgens NEC deze zomer het ja-woord al gegeven om Mario Been op te volgen, totdat hij opeens doodleuk vertelde dat hij alsnog zijn verbintenis met Willem II wilde verlengen. Wij van DTH waren in ieder geval niet al te rouwig om deze plotselinge omslag, al bleek zijn plaatsvervanger Dwight Lodeweges ook niet de gehoopte droomopvolger van Been te zijn.
Aan NEC zijde heeft Rens van Eijden een Willem II verleden. De centrumverdediger kwam vorig seizoen op huurbasis uit in het rood-wit-blauw, maar Willem II slaagde er niet in om de toenmalig PSV'er aan hen te binden. In het rood-zwart-groen beleeft Rens momenteel helaas een moeilijk seizoen en wordt wekelijks door ‘Good Old’ Patrick Pothuizen uit de basis gehouden. Misschien dat hij tegen zijn oude ploeg toch weer de voetbalschoenen aan mag trekken, ingeval de Zeister maffia alsnog besluit de vermeende elleboogstoot van Potje op Lulring van afgelopen vrijdag nader te bestuderen.
Uiteraard gaan wij uit van een overwinning, zeker met de puike wedstrijd tegen NAC in het achterhoofd. Het wordt interessant om te zien welke mannen Vloet het veld in zal sturen. Goossens heeft zich inmiddels weer aangesloten bij de groep en ook Otten traint weer mee. Het is nog afwachten of Heubach en Saidi op tijd hersteld zullen zijn van hun blessures. Unibet dicht ons in elk geval de meeste kans toe. Een thuisoverwinning maakt van elke euro €1.57, terwijl een Tilburgse stunt €5.80 oplevert. Een gelijkspelletje wordt gewaardeerd op €3.75 voor elke ingelegde euro.
Vermoedelijke opstelling NEC: Babos; Wellenberg, Pothuizen, Zomer, Nuytinck; Sibum, Sarpong, Radomski; Burgzorg, Vleminck, Fejzullahu
- Ramona
Wiljan Vloet moet mogelijk gaan schuiven
woe. 17 februari 2010
Wiljan Vloet was gisteren op de kop af drie maanden trainer van NEC. In die periode hebben de Nijmegenaren afstand genomen van de gevarenzone in de eredivisie, wat de eerste vereiste was toen de Brabander half november in Nijmegen aan de slag ging. De derde van drie overwinningen op rij, vrijdag op NAC (4-2), was bovendien de gewenste bevestiging dat NEC onder zijn leiding niet alleen in punten vooruitgang heeft geboekt. „Bij tijd en wijle was het positiespel heel goed, met meer diepte en positiewisselingen. Het elftal is rustiger en speelt herkenbaarder. Tegen NAC lieten we zeer acceptabel voetbal zien. Nu willen we de wedstrijd van NAC een vervolg geven”, sprak Vloet gisteren, na de laatste training in aanloop naar de inhaalwedstrijd van vanavond tegenWillem II (20.00 uur).
Als NEC van de Tilburgers wint, klimt de ploeg naar de tiende positie, op twee punten van FC Groningen dat negende staat. En uitgerekend Groningen is zaterdag de tegenstander in De Goffert. Daardoor lonkt voor het eerst sinds half september het ‘linkerrijtje’. Vloet drukte al te hoge verwachtingen evenwel meteen vakkundig de kop in.
„We zijn nog niet uit de gevarenzone”, zei hij. „We moeten naar boven én beneden kijken, want we hebben nog lang niet zo’n gat geslagen dat we nu al veilig zijn. We kunnen tegen Willem II een concurrent een tik uitdelen. Dat zou mooi zijn. Maar verder wil ik nog niet kijken.”
Mogelijk moet de NEC-trainer voor het duel met Willem II gaan schuiven met zijn opstelling, aangezien gisterochtend drie basiskrachten vanwege ziekte ontbraken. De centrale verdedigers Patrick Pothuizen en Ramon Zomer en spelmaker Jeffrey Sarpong keerden alle drie met lichte verhoging huiswaarts.
„Ik ga ervan uit dat ze kunnen spelen, maar ik ben geen dokter of waarzegger. Het is even afwachten hoe het morgen (vandaag, red.) met ze gaat. Ik heb in mijn hoofd al wel een idee over hoe we het gaan oplossen, bij afwezigheid van één of twee van hen en zelfs wanneer ze alle drie niet kunnen beginnen.”
Saïdi Ntibazonkiza en Jeroen Heubach, die tegen NAC geblesseerd waren, trainden beiden weer volop mee. Vloet liet nog in het midden of de aanvaller en verdediger vanavond meteen weer in de basis beginnen.
Opstelling NEC: Babos; Wellenberg, Pothuizen, Zomer, Heubach (Nuytinck); Radomksi, Sarpong, Sibum; Ntibazonkiza ( Burgzorg), Vleminckx, Fejzullahu (Davids).
Bron: De Gelderlander
- Ramona

NEC stijgt naar tiende plaats
woensdag 17 februari 2010 | 22:07 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 18 februari 2010 | 04:22
Een luchtduel tussen Patrick Pothuizen en Frank Demouge.
Foto: Broer van den Boom
NIJMEGEN - NEC heeft woensdagavond het inhaalduel tegen Willem II in winst omgezet. De ploeg van coach Wiljan Vloet zegevierde met 2-1 en steeg naar de tiende posiie op de ranglijst.
Het was voor NEC de vierde overwinning op rij. Daarmee nemen de Nijmegenaren royaal afstand van de gevarenzone. Dat geldt niet voor Willem II dat alleen nog streekgenoot RKC onder zich weet.
NEC sloeg in de slotfase van de eerste helft toe. Verdediger Ramon Zomer verschalkte Willem II-doelman Maikel Aerts in de 40e minuut met een vrije trap, die via de muur binnen viel. Op slag van rust stapte Zomer over een voorzet van Jeffrey Sarpong en bood daarmee Björn Vleminckx een niet te missen kans: 2-0.
De Nijmeegse zege kwam niet meer in gevaar, ook al zag Willem II zijn wanhoopsoffensief met een treffer beloond. In blessuretijd zorgde PSV-huurling Stef Nijland voor de 2-1 eindstand.
http://www.gelderlander.nl/
Reacties Vloet en Babos
woe. 17 februari 2010
Vloet was na de gewonnen wedstrijd tegen Willem II vooral tevreden over de manier waarop zijn ploeg als een collectief met de omstandigheden was omgegaan. "We hebben toch een moeilijke week gehad. We hadden meerdere jongens die ziek of zwak waren. Vanmorgen kreeg ik bijvoorbeeld nog een telefoontje van Arek Radomski. En wat problemen met blessures die terug zijn gekomen en moeilijkheden met trainen door de wisselende weersomstandigheden elke keer. Dan werden we vanmorgen geconfronteerd met een x aantal spelers die ziek of niet helemaal fit zijn. Toen hebben we besloten om die toch gewoon te laten staan voor deze wedstrijd, dus dan ben ik eigenlijk toch heel tevreden met dit resultaat. We hebben met z'n allen pijn geleden, de oudjes en de jongens die ziek waren voorop. Dat is klasse."
Met denken over Europees voetbal is Vloet nog helemaal niet bezig. "In eerste instantie moeten we gewoon zoveel punten halen dat je bij de onderste ploegen in de ranglijst weg blijft. Dat is nog een heel gevecht. Want de plek waar we staan is leuk, maar het aantal punten is nog steeds niet voldoende. Er is nog een heel zwaar programma voor de boeg. We wisten dat we in januari veel punten moesten halen gezien het aantal thuiswedstrijden en de komende tegenstanders. Aan die opdracht hebben we voldaan en dat is een groot compliment aan deze ploeg."
Hij vervolgt: "Ik heb het in het verleden wel eens meer meegemaakt met een ploeg waar je op een gegeven moment heel veel punten had en dat je aan het eind van de competitie toch ineens net een punt tekort komt om nacompetitie te ontlopen. Deze ploeg moet van heel ver komen, ze hebben een hele moeilijke competitiestart gehad. We hebben heel weinig tijd gehad om ons goed voor te bereiden op dit soort wedstrijden. En dan verdienen ze een heel groot compliment dat ze, ondanks geen al te sprankelend voetbal te spelen, toch het maximale resultaat weten te halen."
Vloet kent zijn geschiedenis in ieder geval wel en lacht een beetje als een boer met kiespijn als hij zich herinnert: "In 2008 was er inderdaad ook een prachtige wederopstanding. Maar ze hebben hier een paar jaar geleden ook nog uit tegen RKC op het laatste moment door een doelpunt van Simr Europees voetbal gehaald, waardoor ik het destijds met Roda op het nippertje misliep. Maar goed, momenteel is het op de eerste plaats belangrijk dat we bij die onderste plekken wegblijven."
Aanvoerder Babos baalde wel van het doelpunt van Willem II diep in de blessuretijd. "We staan 2-0 voor en dan laten we Willem II eigenlijk in de laatste 10 minuten terug komen in de wedstrijd en dan krijg je nog een tegendoelpunt ook. Maar goed, we hebben een mooie reeks neergezet en we staan nu op het tiende plekkie, dat is gewoon een mooie prestatie na de winterstop."
Wel vond Babos dit de moeilijkste wedstrijd van de afgelopen vier. "We spelen nu heel vaak achter elkaar. Met een moeilijk veld, veel spelers die een beetje ziek zijn geweest de laatste dagen, maar ja, uiteindelijk hebben wij toch gewonnen. Je kunt nu misschien weer voorzichtig naar boven gaan kijken."
Zou banjavi nog iets te nuilen hebben? Vast wel. 

Zeker wel.
Ze hebben nu, buiten NAC om, gewonnen van directe degradatiekandidaten. Dat moet voor een cluppie die in het begin Europees voetbal nastreefde inderdaad geen probleem zijn en dat was het voor NEC zeker wel. Tegen Sparta en RKC hebben ze gewoon gezwijnd en dat had echt NIETS met inzet of goed voetbal te maken.
Het is nog verre van goed wat ze laten zien, maargoed... de punten zijn binnen en daar gaat het momenteel om, maar als je verder wil kijken dan je neus lang is, dan kom je er toch wel achter dat er nog een hoop schort aan dit magere clubje hoor.
Ze hebben nu, buiten NAC om, gewonnen van directe degradatiekandidaten. Dat moet voor een cluppie die in het begin Europees voetbal nastreefde inderdaad geen probleem zijn en dat was het voor NEC zeker wel. Tegen Sparta en RKC hebben ze gewoon gezwijnd en dat had echt NIETS met inzet of goed voetbal te maken.
Het is nog verre van goed wat ze laten zien, maargoed... de punten zijn binnen en daar gaat het momenteel om, maar als je verder wil kijken dan je neus lang is, dan kom je er toch wel achter dat er nog een hoop schort aan dit magere clubje hoor.
- Ramona
'Bedankt', Jöhnk...

Sarpong geblesseerd, Goossens als vervanger in de basis
vrij. 19 februari 2010
De man of the match van de wedstrijd tegen Willem II is geblesseerd. Jeffrey Sarpong blijkt vocht in de knie te hebben. Wiljan Vloet verklaarde tegenover Omroep Gelderland: "Hij heeft problemen in zijn linkerknie na een zware tackle van Kargbo. Er is een MRI gemaakt en daar is geen blijvend letsel uit geconstateerd. Gelukkig hebben we een brede selectie, maar ik vind het vooral erg voor de speler zelf."
Hoe lang hij uitgeschakeld is is momenteel niet duidelijk. Mochten wij meer informatie hebben dan zullen wij dat zo dat zo spoedig mogelijk laten weten. Wij wensen Sarpong veel sterkte en hopen hem snel weer op het veld te zien.
Positief nieuws is dat John Goossens fit genoeg is om in de basis te starten, ter vervanging van Sarpong.
Opstelling: Babos; Wellenberg, Pothuizen, Zomer, Nuytinck; Radomski, Goossens, Sibum; Burgzorg, Vleminckx en Fejzullahu.
detrouwehonden.nlVoorstel gemeente: NEC vangt miljoenen voor Eendracht
zat. 20 februari 2010
In de Gelderlander valt vandaag te lezen dat NEC op korte termijn kan beschikken over 2,2 miljoen euro, als het stadsbestuur het voorstel goedkeurt. De club krijgt dat bedrag van de gemeente en ziet in ruil daarvoor af van de koop van de eigendomsrechten van De Eendracht.
NEC beschikt over een optie om De Eendracht te kopen voor 300.000 euro. Het pand is echter 3,5 miljoen euro waard. Het idee is nu dat de gemeente de optie tot koop van NEC terug neemt tegen het verschilbedrag, 2,2 miljoen euro dus. Dit bedrag zou een extra buffer moeten vormen om de komende drie jaar te overleven, totdat het nieuwe stadion er is.
In ruil voor deze verkapte steun gaat de huur overigens wel omhoog. NEC betaalt nu 50.000 euro per jaar voor De Eendracht, dat wordt straks 150.000 euro.
In een ander artikel in dezelfde krant wordt duidelijk dat NEC, net als de meeste clubs, de begroting dit jaar niet sluitend zal krijgen. De club stevent momenteel op een tekort van 2 miljoen euro af. Jacco Swart geeft aan dat de broekriem aangehaald zal moeten worden. Niet alleen de selectie zal kleiner worden, ook elders in de organisatie zal er gesneden moeten worden. Op een recentelijke vergadering van alle clubs werd een voorstel voor een bedrijfstakbrede salarisreductie van vijf tot tien procent per 1 juli aanstaande alleen door NEC, Heracles en Groningen gesteund.
Ik begrijp het niet goed. De eendracht kunnen kopen voor 300.000 en dat niet doen. Daarvoor het verschil terugkrijgen van de gemeente, maar de eendracht is 3,5 miljoen waard?
Vind het maar een wazige constructie wat er eigenlijk op neer komt dat de gemeente NEC weer gaat financieren? Mocht dat zo zijn... niet mee een. Laat voetbalclubs hun eigen ding maar financieren en als dat niet lukt, dan stop dr maar mee. Zo moeten andere bedrijfjes dat ook doen.
Sarpong is nu al een belangrijke speler bij NEC.