Jong Ajax
Moderator: mods
Re: Jong Ajax
Aissati wordt in het verslag van Highlow niet genoemd. Valt blijkbaar niet op. Belooft weinig goeds.
En Sulejmani na z'n doelpunt ook niet meer, z'n knie zal wel pijn doen.
Dat denk ik ook. Enige spelers met perspectief in dit elftal zijn Eriksen en Suk. Ze bewijzen ook waarom.
Suk met een prachtige volley de 2-2 gemaakt, Lazic, die voor Kennedy is ingevallen, met de voorzet.
Toch wel typerende wissels trouwens, Kennedy en Wielaert eraf...
Toch wel typerende wissels trouwens, Kennedy en Wielaert eraf...
Het meest ergelijke is dat het contract van Kennedy nog tot 2011 doorloopt. 

Met Eriksen en Lodeiro dus twee talentvolle aanvallende middenvelders. Doet me denken aan Vaart/Sneijder.
Hopelijk halen we er nu meer uit.
Hopelijk halen we er nu meer uit.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Vervolgens loopt zo'n Wielaert ook nog een avondje ongeïnspireerd te ballen. Ook niet heel vreemd natuurlijk, maar dus ook gewoon niet meer opstellen dat soort figuren.Peter schreef:Gewoon pure lulkoek dus. Wel een hoop geblaat, maar dan vervolgens de daad niet bij het woord voegen. Jammer.MvB schreef:"Na de winterstop worden er geen spelers in Jong Ajax meer opgesteld die weg mogen."
Tja...
-
- AT Toto winner 10/11
Maar ís dat dan ook daadwerkelijk gezegd? Door wie? Wanneer? En in welke context?Peter schreef:Gewoon pure lulkoek dus. Wel een hoop geblaat, maar dan vervolgens de daad niet bij het woord voegen. Jammer.MvB schreef:"Na de winterstop worden er geen spelers in Jong Ajax meer opgesteld die weg mogen."
Tja...
Iedereen gaat er maar blindelings vanuit dat 'iemand' bij Ajax dat heeft gezegd, maar ik kan nergens een bron vinden. Let wel, het kan heel goed zijn dat het klopt en dat ik scheel loop te zoeken, maar ik zíe het niet. Iemand die een directe bron daarvan heeft? Kunnen we kijken wíe we dan daadwerkelijk aan de hoogste boom moeten opknopen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Boog. Boog zei dat na de winterstop er geen reserves meer in Jong Ajax zouden spelen, want:
'Momenteel bestaat Jong Ajax voor ongeveer de helft uit reservespelers van het eerste elftal. Dat moet anders. Jong Ajax moet weer echt Jong Ajax worden met jongens van 17,18 en 19 jaar.'
'Momenteel bestaat Jong Ajax voor ongeveer de helft uit reservespelers van het eerste elftal. Dat moet anders. Jong Ajax moet weer echt Jong Ajax worden met jongens van 17,18 en 19 jaar.'
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hier nog een verdachtmaking.MvB schreef:Van den Boog schijnt gezegd te hebben (in AjaxLife) dat spelers die weg mogen, na de winterstop geen basisplaats meer krijgen bij jong Ajax. Ze krijgen dus nog een paar wedstrijden om zich in de kijker te spelen en na de winterstop is het dan tijd voor andere spelers (misschien van de A1?).

Mijn quote komt rechtstreeks uit de Volkskrant.
Hij zegt hier niets waardoor we zouden moeten aannemen dat er na de winterstop opeens geen oudere spelers meer zouden spelen, wel dat dat het streven is (maar op welke termijn?).
Overigens, van AS:
Overigens, van AS:
Suk moet duidelijk nog een tijdje in Jong Ajax wennen, hij heeft echter wel iets. Eriksen bewijst zich meer en meer.Suk scoort bij debuut Jong Ajax
Door highlow, dinsdag 9 februari 2010 17:23, Amsterdam, Bron: Ajax Showtime
Jong Ajax heeft met 2-2 gelijkgespeeld tegen Jong SC Heerenveen/FC Emmen. Sulejmani en Suk scoorden voor de ploeg van trainer Pieter Huistra. Door het gelijke spel blijft Ajax op de derde plaats staan met drie punten achterstand op koploper Jong PSV, dat wel een wedstrijd meer speelde.
Voor de Friezen scoorden de aanvallers Papadopoulos en Narsingh. Van de A-selectie deden Vermeer, Ogararu, Wielaert, Eriksen, Aissati, Kennedy, Suk en Sulejmani mee. Aan Heerenveen-zijde speelden onder andere Papadopoulos, Elyounoussi, Lejsal, Koning, Djuricic en Djuric mee. Eriksen en Suk speelden hun eerste officiele wedstrijd voor de reserveploeg.
Jong Ajax speelde een matige eerste helft en ging met een gelijkspel de rust in. Suk had in de openingsfase twee keer kunnen scoren, maar schoot naast en stuitte op de doelman met een kopbal. Jong Ajax kwam op voorsprong door een een-twee tussen Sulejmani en Eriksen, waarvan de eerste uiteindelijk keurig binnen schoot, 1-0. De Friezen kwamen nog voor de rust langszij.
De tweede helft ging de ploeg van Huistra meer druk zetten, wat resulteerde in beter voetbal en meer kansen. Uiteindelijk was het Suk die, na een 1-2 achterstand, de gelijkmaker op het scorebord zette met een knap schot.
Het tweede bedrijf was er eentje in de vrieskou van De Toekomst met hoogtepunten en dieptepunt. Zo maaide Suk twee keer in zijn gretigheid over de bal heen, deed Eriksen een Bergkamp-aanname waarbij hij de bal op zijn voet liet stuiteren en al hooghoudend op het randje van de zestien de bal met akelige scherpte verlengde en verliet aanvoerder Will het veld met een knieblessure na vermoedelijk een trap van Vermeer.
In de slotfase waren Overtoom, Aissati en Suk nog dichtbij de winnende, maar hij mocht er niet in. Nadat Eriksen de bal geniaal over de keeper had gelobt, maar voor de doellijn mistte Suk de bal met zijn hoofd. Hij moest ook de paal ontwijken en belandde met zijn gedraaf in de touwen van het doel in plaats van dat de bal dat deed.
Jong Ajax verspeelt door het gelijkspel twee punten in de strijd om de landstitel.
Pieter Huistra was tevreden over de nieuwelingen Suk en Eriksen. 'Suk moet alleen nog wel aan de Nederlandse manier van spelen wennen. Gelukkig maakte hij een schitterende goal'. Over Eriksen zei Huistra op Ajax.nl: 'Hij heeft erg veel inzicht en laat met zijn 17 jaar al heel veel mooie dingen zien. Zijn goede gevoel voor passing koppelt hij aan snelheid, wat hem heel gevaarlijk maakt'.
Wat een verrassing.Peter schreef:Gewoon pure lulkoek dus. Wel een hoop geblaat, maar dan vervolgens de daad niet bij het woord voegen. Jammer.MvB schreef:"Na de winterstop worden er geen spelers in Jong Ajax meer opgesteld die weg mogen."
Tja...

Jol en Boog zwetsen erop los.

Het stinkt aan alle kanten!
Een poster op AN over Sulejmani:
Kijkend naar vandaag,speelde een goeie pot,goeie momenten gezien waarin die explosief was en ze tegenstandergeregeld voorbij ging....oogde goed fit en was enorm gretig......samen met Suk en Eriksen goed vandaag..
Komt wel van een persoonlijke vriend, D., die poster is die kale van 410.
Wat een beetje traplopen kan doen.
Maar serieus, ik heb al vaker gelezen dat Sulejmani in Jong Ajax goede dingen liet zien. Wat ik me dus niet kan voorstellen, aangezien hij consequent faalt in Ajax 1.

Maar serieus, ik heb al vaker gelezen dat Sulejmani in Jong Ajax goede dingen liet zien. Wat ik me dus niet kan voorstellen, aangezien hij consequent faalt in Ajax 1.
Het stinkt aan alle kanten!
Beoordeling van JaszaAFC op VBL.
Vermeer- 6 niets bijzonders moeten doen en keepte bij de 1-2 niet geweldig.
Will-6 gewoon solide maar ook niet bijzonder.
Wielaert-3 wat een drama weer, laat zich makkelijk uitspelen en is in de passing ook vrij matig.
Kappelhof- 7 Zat er vaak goed tussen.
Ogararu- 7 verdedigend voldoende, aanvallend niet bijzonder.
Kennedy- 2 Zelfs hier komt hij er niet langs.
Aissati- 2 Blijft maar lopen met de bal, komt niks goeds van die jongen.
Overtoom- 6 was wel redelijk.
Sulejmani- 7 Paar goede acties met Eriksen, verder mist hij echt zelfvertrouwen. Goede goal Smile
Eriksen- 7.5 Kan echt geweldig voetballen, ziet het ook goed en bijna alle goede kansen was hij bij betrokken.
Suk- 8 Was sterk aan de bal, liep goed, bleef maar doorgaan(heeft volgens mij meer gelopen dan de rest van het team bij elkaar) en maakte een prima goal.
Verder liep van Basten nog langs ons, wel mooi om te zien dat hij ook gewoon bij Ajax blijft komen.
http://www.youtube.com/watch?v=KDbgQPGNYgY
Prachtige acties van Eriksen, kan niet anders zeggen. Die lob aan het einde zou wel een bekroning zijn geweest.
Prachtige acties van Eriksen, kan niet anders zeggen. Die lob aan het einde zou wel een bekroning zijn geweest.
Suk scoort een mooi doelpunt en is zowel op links als rechts te zien met goede voorzetten. Ook nog erg onbeholpen zo nu en dan, maar dat moet bij te slijpen zijn.
Wat valt een Eriksen toch wel op in zo'n samenvatting he. Het zijn kleine dingen maar ik kan er wel van genieten hoor, het ziet er haast achteloos uit bij hem én in tegenstelling tot Aissati doet hij het wel rond de 16 van de tegenstander. Die jongen dit jaar lekker laten wennen aan de fysieke belastbaarheid van seniorenvoetbal en volgend jaar De Zeeuw vertellen dat hij dienend moet spelen als controlerende middenvelder en ruimte maken voor Eriksen.
Laatst gewijzigd door Rijkaard op do feb 11, 2010 4:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Is 1995 echt zolang geleden??
Zonder meteen mensen van hun roze wolk af te willen gooien. De aannames van Suk vielen me wel wat tegen. Het is een leuke voetballer, maar heeft nog een behoorlijke weg te gaan....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Huh? Zit er in dat filmpje ook maar één slechte aanname van Suk tussen?
Of heb je het nu over zijn minuutjes in het eerste?
Of heb je het nu over zijn minuutjes in het eerste?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Inderdaad, ik heb niet het idee dat ik op een roze wolk zit, maar ik vond zijn aannames juist wel goed. Vooral die aanname waarbij hij wegdraait op de rand van de 16 en vervolgens helaas gaat liggen. Dat is een echte spitsaanname, de bal een klein beetje weg laten springen, kont erin en laat de tegenstander maar trekken. Suarez zou het zelf niet beter doen.
Is 1995 echt zolang geleden??
Klinkt goed. We hebben alleen ook Lodeiro nog, nog een nummer 10.Rijkaard schreef:Wat valt een Eriksen toch wel op in zo'n samenvatting he. Het zijn kleine dingen maar ik kan er wel van genieten hoor, het ziet er haast achteloos uit bij hem én in tegenstelling tot Aissati doet hij het wel rond de 16 van de tegenstander. Die jongen dit jaar lekker laten wennen aan de fysieke belastbaarheid van seniorenvoetbal en volgend jaar De Zeeuw vertellen dat hij dienend moet spelen als controlerende middenvelder en ruimte maken voor Eriksen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Giacomo Puccini
Ajax moet haast wel 4-4-2 gaan spelen zo, want De Zeeuw kan nooit in zijn eentje de balans bewaken met Eriksen en Lodeiro naast hem op het middenveld.
Ajax!
Lodeiro en Eriksen kunnen toch ook op links? Die 2 die om en om linksbuiten en op 10 spelen. Kunnen ook switchen met Suarez om een vast aanspeelpunt heen (Pantelic).
IK GELOOF!!!!!!