Ajax - FC Twente 07-02-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: Ajax - FC Twente 07-02-2010

Bericht door Lionel » za feb 06, 2010 7:09 pm

Heb je hem ook weer..
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » za feb 06, 2010 7:11 pm

:ajaxscarf.gif:
Blij met de punten ...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za feb 06, 2010 8:43 pm

Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar wij worden dit jaar waarschijnlijk toch geen kampioen meer...

Als Voorwaarde dat een overwinning van Twente zou betekenen dat ze ook kampioen worden itt PSV. zou ik het niet eens erg vinden als ze zouden winnen morgen...

Laudrup

Bericht door Laudrup » za feb 06, 2010 9:16 pm

WP_LeGeNd schreef:Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar wij worden dit jaar waarschijnlijk toch geen kampioen meer...

Als Voorwaarde dat een overwinning van Twente zou betekenen dat ze ook kampioen worden itt PSV. zou ik het niet eens erg vinden als ze zouden winnen morgen...
Ik gun psv helemaal niks. Maar ik zal nooit maar dan ook nooit willen dat Ajax verliest. Ook al betekent dat een kampioenschap van Twente ten faveure van psv.
15 mei 2011.

Arthur

Bericht door Arthur » za feb 06, 2010 9:44 pm

Ik ben heel benieuwd of Jol het aandurft om Ajax vooruit te laten voetballen zoals in de meeste thuiswedstrijden. Wat mij betreft is dat de enige manier om een goed resultaat te halen, maar ik heb regelmatig de indruk dat we tegen de wat sterkere tegenstanders te angstig spelen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 06, 2010 9:47 pm

Logisch dat Aissati er niet bij is. Het zou van de zotte zijn als Lodeiro/de Jong, Eriksen en Aissati op de bank zitten.

Wat zitten we trouwens in de verdedigende rats, zeg. Armoe troef.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za feb 06, 2010 11:00 pm

D_skilled schreef:Aan de keuzes van Jol is een tijd al geen touw meer aan vast te knopen. Wat denk je met de aanwezigheid van Ogararu en Kennedy te kunnen forceren?
Daarom gaat er ook niemand weg, je kunt zo weer bij de selectie zitten. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 07, 2010 12:30 am

Kennedy zit er toch bijna altijd bij? Blijkbaar ziet Jol het in hem zitten.

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 07, 2010 9:44 am

Het zal voor die Lodeiro nog een hele klus worden om zich in de basis van deze geoliede voetbalmachine te spelen!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 07, 2010 10:46 am

Jöhnk schreef:Kennedy zit er toch bijna altijd bij? Blijkbaar ziet Jol het in hem zitten.
Yep. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar zijn mening is duidelijk.

Ik vind het logisch dat Suk er niet bij zit. Die moet duidelijk zijn draai nog vinden.
Het stinkt aan alle kanten!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 07, 2010 11:02 am

Ik ben ervan overtuigd dat Ajax geen kampioen gaat worden, domweg omdat PSV een stukje steviger, stabieler en dus beter is. Wat mij betreft staat er vanmiddag dus geen landstitel op het spel.

De Champions League boeit me niet. Of Ajax zich ervoor plaatst? Ben ik ambivalent in. Aan de ene kant is het wel eens leuk om eraan mee te doen, en sportief is het wel het summum natuurlijk. Aan de andere kant vind ik het een onsympathiek rottoernooi dat zo ongeveer voor alles staat dat ik akelig vind aan het moderne voetbal. Bovendien ben ik van mening dat het voor Ajax goed zou zijn als de club door de realiteit gedwongen wordt om financieel een forse, structurele stap terug te doen. Daar worden de club en (zo is mijn stellige overtuiging) ook het voetbal van Ajax-1 beter van, omdat Ajax dan weer volgens het principe "wie niet sterk is, moet slim zijn" moet gaan werken - en juist dat is altijd de kracht van deze club geweest.

Dan zal Ajax weer ánders moeten zijn dan de grote jongens om succes te behalen. De laatste tien jaar heeft Ajax vooral geprobeerd om hetzelfde te zijn als de grote jongens en ze krampachtig bij te benen. Het zou goed zijn als Ajax ondubbelzinnig en definitief van de illusie beroofd wordt dat dat een haalbare kaart is (laat staat een sleutel tot succes). Ik denk dat Ajax pas opnieuw kan beginnen (en weer goed kan worden) als de club weer klein is geworden en definitief is afgehaakt in de financiële wedloop van het internationale topvoetbal. Aangezien Ajax zeker niet zélf gaat besluiten om de begroting met 40% terug te schroeven en alle salarissen te halveren, ben ik er érgens wel voorstander van dat de zaak financieel dusdanig vastloopt dat er geen andere optie meer is. Dat Ajax door de financiële realiteit gedwongen wordt om weer zichzelf te worden en terug te keren naar de basis.

Resumerend: landskampioen (waar het mij allemaal draait) worden we niet en de tweede plek kan me niks schelen (sterker: als we geen kampioen worden, dan liever ook geen Champions League, wat mij betredt). Dus eigenlijk gaat het voor mij persoonlijk allemaal nergens meer om, dit seizoen. Ik heb niet het gevoel dat ik naar een 'topper' ga, waarin zoiets als een prijs op het spel staat.

Wat resteert, is de Ajax-eer. En die eer is dus de reden waarom ik vanmiddag graag van FC Twente win. Eigenlijk is het ook de enige juiste reden om van Twente te willen winnen (financiële overwegingen horen niet in de hoofden van supporters te zitten).

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 07, 2010 11:05 am

Kowalczyk schreef:Bovendien ben ik van mening dat het voor Ajax goed zou zijn als de club door de realiteit gedwongen wordt om financieel een heel wezenlijke stap terug te doen. Daar worden de club en (zo is mijn stellige overtuiging) ook het voetbal van Ajax-1 beter van, omdat Ajax dan weer volgens het principe "wie niet sterk is, moet slim zijn" moet gaan werken. Ik denk dat Ajax pas opnieuw kan beginnen als de club weer klein is geworden en definitief is afgehaakt bij de financiële wedloop van het internationale topvoetbal. Aangezien Ajax niet zélf gaat besluiten om de begroting met 40% terug te schroeven en alle salarissen te halveren, ben ik er érgens wel voorstander van dat de zaak financieel dusdanig vastloopt dat er geen andere optie meer is.
Maar dan moeten ze wel slim kúnnen zijn, Ko. Kijk naar F, dat al jaren in de problemen zit. Zijn ze daar tot de conclusie gekomen dat ze terug moeten naar de basis? Nee, ze rommelen gewoon door op de oude manier, alleen met minder geld, waardoor F. zowat failliet is.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » zo feb 07, 2010 11:09 am

Gewoon winnen deze wedstrijd, al doen ze het alleen voor mij!
Voor mij, de supporter!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 07, 2010 11:14 am

joey schreef:Maar dan moeten ze wel slim kúnnen zijn, Ko. Kijk naar F, dat al jaren in de problemen zit. Zijn ze daar tot de conclusie gekomen dat ze terug moeten naar de basis? Nee, ze rommelen gewoon door op de oude manier, alleen met minder geld, waardoor F. zowat failliet is.
Klopt. Ik reken op het gezonde verstand van Ajax, op dit vlak.

Niet dat ik daar een onwrikbaar vertrouwen in heb, maar het is onze enige kans, dus dan kun je er maar net zo goed op inzetten.

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 07, 2010 12:21 pm

Dat hopen we dan maar. Helaas krijg ik de indruk dat ze niet echt beseffen hoe het komt dat we in deze situatie zitten. Het gaat steeds over geld, geld, geld, geld. Over het geldgebrek van nu en over de zilvervloot (CL). Je krijgt de indruk dat alle leed geleden is als die zilvervloot is binnengevaren.

Het gaat zo weinig over VOETBAL. We zitten in een identiteitscrisis, hoe komen we daar uit? Waar staat Ajax voor, hoe wil Ajax zich onderscheiden? En hoe zorgen we dat we sterker worden ALS CLUB? Ajax is altijd David geweest en nooit Goliath. Nu wil Ajax de Goliath spelen, dat werkt niet.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 07, 2010 12:31 pm

Wat denken jullie, gaat Jol eindelijk eens een belangrijke wedstrijd winnen met Ajax? Tegen PSV, Twente en Anderlecht is dat vooralsnog niet gelukt. Ook de prestigeuze wedstrijd in de Kuip werd niet gewonnen.
Het moet er toch een keer van komen, denk ik dan maar. En waarom dan niet vandaag? Suarez lijkt ontwaakt uit zijn winterslaap en onze aanwist Lodeiro is erbij.

Aan de andere kant: Ajax lijkt altijd mentaal te blokkeren als het om 16.30 speelt. Ik herinner me zomaar Volendam-thuis, PSV-uit, Heerenveen-uit en Twente-uit. Stuk voor stuk verschrikkelijke wedstrijden. Zonder uitzondering.

goodfella

Bericht door goodfella » zo feb 07, 2010 12:35 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:Kennedy zit er toch bijna altijd bij? Blijkbaar ziet Jol het in hem zitten.
Yep. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar zijn mening is duidelijk.

Ik vind het logisch dat Suk er niet bij zit. Die moet duidelijk zijn draai nog vinden.
Jol zag het ook een half jaar totaal niet in Lindgren zitten.

De beste man zwalkt over het ijs. Vrijwel geen blessures gehad en nog steeds op zoek naar de ideale basiself.

goodfella

Bericht door goodfella » zo feb 07, 2010 12:39 pm

Jöhnk schreef:Wat denken jullie, gaat Jol eindelijk eens een belangrijke wedstrijd winnen met Ajax? Tegen PSV, Twente en Anderlecht is dat vooralsnog niet gelukt. Ook de prestigeuze wedstrijd in de Kuip werd niet gewonnen.
Het moet er toch een keer van komen, denk ik dan maar. En waarom dan niet vandaag? Suarez lijkt ontwaakt uit zijn winterslaap en onze aanwist Lodeiro is erbij.

Aan de andere kant: Ajax lijkt altijd mentaal te blokkeren als het om 16.30 speelt. Ik herinner me zomaar Volendam-thuis, PSV-uit, Heerenveen-uit en Twente-uit. Stuk voor stuk verschrikkelijke wedstrijden. Zonder uitzondering.
4 Punten tegen onze rivaal is nog enigszins acceptabel. Net als die 6 punten tegen AZ. Tegen Twente, Utrecht, en PSV noteren we vooralsnog 0 punten en tegen Anderlecht 1 schamel punt. Van de 9 zwaarste wedstrijden heeft Ajax er 3 gewonnen, 2 gelijkgespeeld en maar liefst 4 verloren. Dat is bijzonder mager.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo feb 07, 2010 12:43 pm

Jol schreeuwt al maanden dat hij FC Twente en PSV nog thuis krijgt. Dan moet het vandaag gebeuren. Het is erop of eronder.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 07, 2010 12:44 pm

Jöhnk schreef:Aan de andere kant: Ajax lijkt altijd mentaal te blokkeren als het om 16.30 speelt. Ik herinner me zomaar Volendam-thuis, PSV-uit, Heerenveen-uit en Twente-uit. Stuk voor stuk verschrikkelijke wedstrijden. Zonder uitzondering.
Pfff, speelt dat nu ook al een rol? :confused.gif:

@goodfella: daarom vind ik dat Jol nog maar eens goed moet kijken naar de spelers die er al zijn. Want wie weet kan hij nog ´uitvindingen´ doen, hehe.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 07, 2010 12:47 pm

goodfella schreef:
Jöhnk schreef:Wat denken jullie, gaat Jol eindelijk eens een belangrijke wedstrijd winnen met Ajax? Tegen PSV, Twente en Anderlecht is dat vooralsnog niet gelukt. Ook de prestigeuze wedstrijd in de Kuip werd niet gewonnen.

4 Punten tegen onze rivaal is nog enigszins acceptabel. Net als die 6 punten tegen AZ. Tegen Twente, Utrecht, en PSV noteren we vooralsnog 0 punten en tegen Anderlecht 1 schamel punt. Van de 9 zwaarste wedstrijden heeft Ajax er 3 gewonnen, 2 gelijkgespeeld en maar liefst 4 verloren. Dat is bijzonder mager.
Inderdaad. Ajax pakt bijna niets tegen de concurrentie. Klinkt gek, maar dat past ook wel bij Jol. Bij HSV en Spurs deed hij het altijd wel aardig, maar tegen de absolute top van een competitie (PL, BuLi, UEFA) pakt hij amper punten. Hopelijk winnen we nu wel een keer een duel van een club die boven ons staat.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 07, 2010 12:47 pm

Het lijkt er wel op, joey. Onze spelers zijn heel rap bang.

AZ en Feyenoord zijn middenmoters, GF. Daar winnen we eigenlijk altijd van, zeker thuis.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 07, 2010 12:48 pm

D_skilled schreef:Jol schreeuwt al maanden dat hij FC Twente en PSV nog thuis krijgt. Dan moet het vandaag gebeuren. Het is erop of eronder.
Eens.

goodfella

Bericht door goodfella » zo feb 07, 2010 1:03 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:Aan de andere kant: Ajax lijkt altijd mentaal te blokkeren als het om 16.30 speelt. Ik herinner me zomaar Volendam-thuis, PSV-uit, Heerenveen-uit en Twente-uit. Stuk voor stuk verschrikkelijke wedstrijden. Zonder uitzondering.
Pfff, speelt dat nu ook al een rol? :confused.gif:

@goodfella: daarom vind ik dat Jol nog maar eens goed moet kijken naar de spelers die er al zijn. Want wie weet kan hij nog ´uitvindingen´ doen, hehe.
Zeegelaar in plaats van Rommedahl. :biggrin.gif:

En ik ben het eens met D_skilled; ik verwacht dat Jol alle thuiswedstrijden gaat winnen.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 07, 2010 1:14 pm

Peter schreef:Inderdaad. Ajax pakt bijna niets tegen de concurrentie. Klinkt gek, maar dat past ook wel bij Jol. Bij HSV en Spurs deed hij het altijd wel aardig, maar tegen de absolute top van een competitie (PL, BuLi, UEFA) pakt hij amper punten. Hopelijk winnen we nu wel een keer een duel van een club die boven ons staat.
Ik heb het idee dat er een soort angst bij Jol is voor zulke tegenstanders die doorsijpelt in de ploeg. We spelen in de zwaardere wedstrijden ook altijd een stuk behoudender, terwijl daar totaal Ajax' kracht niet ligt. Wat dat betreft zou ik graag willen dat Jols gesproken bluf wat meer op het veld tot uiting zou komen.

Plaats reactie