Ajax-Roda JC 3-2-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door LucaS » do feb 04, 2010 11:12 am

Ach, de naam is ook groter dan de daden. Suarez is ook al een maandje of 2 niets bijzonders.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 04, 2010 11:12 am

joey schreef:
LucaS schreef:Als ik zie wat voor brandhout Ajax heeft, op Suarez, Eriksen en Zoek na, dan is het een wonder dat we derde staan.
Ach, welke club in Nederland heeft er een betere selectie? In de eredivisie lopen maar een paar echt goede voetballers rond. Het gros is hooguit middelmaat.

En Ajax heeft Suarez, van zo'n speler kunnen ze bij PSV en Twente alleen maar dromen. Wat je ook van hem vindt, hij steekt er bovenuit in Nederland.
Ajax heeft in potentie een goede selectie, maar selectie's als NAC, Twente en Utrecht zijn wel stabieler. Voetballers als Penders, Keller ofzo, zijn niet beter dan de Ajacieden, maar wel meer ervaren.

Ajax moet het doen met spelers als Verthongen en Van der Wiel die af en toe grote hoogten bereiken, maar vaak genoeg door de ondergrens heenzakken. Zodra die ondergrens omhoog wordt gebracht, komt het buitenland bij ze aankloppen.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 04, 2010 11:13 am

Ajax heeft Wielaert, Oleguer, Lindgren, Zeeuw, Pantelic... genoeg ervaring..... Dus dat fabeltje gaat natuurlijk niet op he..
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 04, 2010 11:16 am

Rishi schreef:Ajax heeft Wielaert, Oleguer, Lindgren, Zeeuw, Pantelic... genoeg ervaring..... Dus dat fabeltje gaat natuurlijk niet op he..
Tsja.. maar die ervaring is gewoonweg niet goed genoeg. Zeeuw is goed begonnen, maar zakt erg ver terug. En Lindgren speelt ook pas sinds 2 wedstrijden weer mee. En die 2 kunnen niet zoveel goedmaken. Zelfde geldt voor Panty.

Oleguer en Wielaert zijn eigenlijk niet goed genoeg voor Ajax, die zijn zelfs door onervaren jeugdigen Ajacieden voorbij gestreefd.

De jongens die je benoemt, zullen het goed doen bij een subtopper waarbij de taakverdeling duidelijk is en waar de druk een stuk lager is. Ajax zal veel kieskeuriger moeten zijn bij dit soort aankopen.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 04, 2010 11:19 am

LucaS schreef:Ach, de naam is ook groter dan de daden. Suarez is ook al een maandje of 2 niets bijzonders.
Alleen al zijn aanwezigheid jaagt tegenstanders de stuipen op het lijf. Niemand is daarentegen bang voor Koevermans.

De tijd dat Ajax zeven, acht toppers had lopen is definitief voorbij. Het verschil met de grote competities is erg groot geworden. We zullen het moeten doen met wat we hebben, wat betekent dat de trainer het optimale uit de aanwezige spelersgroep moet halen. Juist op dat punt valt nog veel winst te boeken.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 04, 2010 11:20 am

joey schreef:En Ajax heeft Suarez, van zo'n speler kunnen ze bij PSV en Twente alleen maar dromen. Wat je ook van hem vindt, hij steekt er bovenuit in Nederland.
Ook als je vindt dat hij er niet bovenuitsteekt, bijvoorbeeld?

Volgens Steef ligt zijn plafond bij Atletico. Ik kan me zo voorstellen dat er spelers in Nederland rondlopen die het verder gaan schoppen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 04, 2010 11:22 am

Misschien wel, maar dat houden ze dan goed geheim op dit moment.

Suarez heeft elk jaar een winterdepressie, maar als hij in vorm is houdt geen verdediger in Nederland hem tegen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do feb 04, 2010 11:25 am

Jöhnk schreef:
joey schreef:En Ajax heeft Suarez, van zo'n speler kunnen ze bij PSV en Twente alleen maar dromen. Wat je ook van hem vindt, hij steekt er bovenuit in Nederland.
Ook als je vindt dat hij er niet bovenuitsteekt, bijvoorbeeld?

Volgens Steef ligt zijn plafond bij Atletico. Ik kan me zo voorstellen dat er spelers in Nederland rondlopen die het verder gaan schoppen.
Steef's voorspellende gave is vaak niveau Haarlem.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 04, 2010 11:33 am

Hahaha inderdaad.

Ben het wel eens met Joey dat Jol veel meer voetbal in dit team moet krijgen. Als je zag hoeveel ruimte er lag achter de verdediging van Roda... Dan moet je daar met 2 goede passes doorheen kunnen.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 04, 2010 11:41 am

Jinne schreef:Wat een gelul trouwens van die Belg bij Roda JC: "Ja, uitendelijk bleek dat het geen buitenspel was, maar dat kon de scheids nooit gezien hebben." Zelf correcte beslissingen worden nu al in twijfel getrokken.
Het was alleen geen correcte beslissing want Siem maakte hands.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do feb 04, 2010 11:43 am

Daar had die Belg en ook ik het niet over.

Baseman

Bericht door Baseman » do feb 04, 2010 11:45 am

Jinne schreef:Wat een gelul trouwens van die Belg bij Roda JC: "Ja, uitendelijk bleek dat het geen buitenspel was, maar dat kon de scheids nooit gezien hebben." Zelf correcte beslissingen worden nu al in twijfel getrokken.
Van Veldhoven had anders volkomen gelijk hoor...de grensrechter vlagde voor buitenspel, ten onrechte, maar dat kon Nijhuis nooit gezien hebben. Dat hij daarom liet doorspelen is belachelijk, helemaal aangezien De Jong daarna duidelijk hands maakte. Vervolgens is de penalty ook nog eens twijfelachtig.
Al met al bestond de 2e goal van Ajax uit enkele enorme blunders van Nijhuis, die Ajax ook al de 1e goal cadeau gaf.

Khraa

Bericht door Khraa » do feb 04, 2010 11:47 am

Wie weet wat Nijhuis wel en niet kan zien?

Hij maakt een correcte beslissing (vwb de buitenspelsituatie), hoe kan je dat met een gezond verstand een blunder noemen?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do feb 04, 2010 11:49 am

Inderdaad, van die logica snap ik niks.

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 04, 2010 11:59 am

Heel erg bijzonder. Het feit dat Nijhuis terecht liet doorspelen bij het vlagsignaal van de lijnrechter bewijst toch juist dat hij het wel goed zag?

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 04, 2010 12:00 pm

Baseman schreef:
Van Veldhoven had anders volkomen gelijk hoor...de grensrechter vlagde voor buitenspel, ten onrechte, maar dat kon Nijhuis nooit gezien hebben. Dat hij daarom liet doorspelen is belachelijk, helemaal aangezien De Jong daarna duidelijk hands maakte. Vervolgens is de penalty ook nog eens twijfelachtig.
Al met al bestond de 2e goal van Ajax uit enkele enorme blunders van Nijhuis, die Ajax ook al de 1e goal cadeau gaf.
Wat een onzin allemaal zeg! Als die grens voor buitenspel vlagt betekent het toch niet dat Nijhuis ook moet vlaggen? Misschien/Zeer waarschijnlijk zag hij dat het inderdaad GEEN buitenspel was..

Hoezo is het belachelijk dat hij dan laat doorspelen? Omdat De Jong hands maakte? Moet hij daarom vlaggen voor buitenspel?

Snap je het zelf wel allemaal Baseman?
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 04, 2010 12:01 pm

De grensrechter keek ook helemaal niet naar de buitenspelval, want hij keek richting Stekelenburg. Dat even terzijde.

Ik vond het wel hands, maar Baseman neemt een belachelijke stelling in door een foutieve beslissing van de grens goed te praten. De scheidsrechter is de baas en hij kan dingen overrulen. Het is aan hem om een buitenspelmoment af te fluiten en in dit geval beoordeelde hij het perfect. Alle lof daarvoor.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 04, 2010 12:03 pm

Baseman schreef:
Je mag hier niet over scheidsrechters zeuren, Baseman. :hypocrite.gif:

Tja, er werd weer volop geprutst. Niet de eerste keer dat Nijhuis Ajax in het zadel helpt, trouwens.

BTW: liet Nijhuis dat buitenspelgeval niet doorgaan omdat de bal werd aangeraakt door een Roda-speler? Het was vooral de grensrechter die liep te prutsen. Die had 1. niet moeten vlaggen, en 2. de handsbal van De Jong moeten constateren.

Baseman

Bericht door Baseman » do feb 04, 2010 12:06 pm

Khraa schreef:Hij maakt een correcte beslissing (vwb de buitenspelsituatie), hoe kan je dat met een gezond verstand een blunder noemen?
Iemand die achter de situatie staat kan het nooit beter inschatten dan iemand die op één lijn staat...waarom denk je überhaupt dat er 2 grensrechters zijn?
Daarbij stond Nijhuis op dat moment niet op een ideale positie, waardoor hij geen juiste inschatting kon maken.

Ik kan me eigenlijk niet één moment herinneren waarbij een scheidsrechter zijn grensrechter negeerde.

PS: Aangezien je niet reageert op de rest van mijn post, neem ik aan dat je daarmee wel instemt.

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 04, 2010 12:09 pm

Nogmaals, het feit dat hij door liet spelen is het bewijs dat hij het wel kon zien. Geen scheidsrechter overrulet zijn grens als hij het niet zeker denkt te weten.

Baseman

Bericht door Baseman » do feb 04, 2010 12:09 pm

Khraa schreef:Hij maakt een correcte beslissing (vwb de buitenspelsituatie), hoe kan je dat met een gezond verstand een blunder noemen?
Iemand die achter de situatie staat kan het nooit beter inschatten dan iemand die op één lijn staat...waarom denk je überhaupt dat er 2 grensrechters zijn?
Daarbij stond Nijhuis op dat moment niet op een ideale positie, waardoor hij geen juiste inschatting kon maken.

Ik kan me eigenlijk niet één moment herinneren waarbij een scheidsrechter zijn grensrechter negeerde.

PS: Aangezien je niet reageert op de rest van mijn post, neem ik aan dat je daarmee wel instemt.
Jöhnk schreef:Het was vooral de grensrechter die liep te prutsen. Die had 1. niet moeten vlaggen, en 2. de handsbal van De Jong moeten constateren.
Klopt :biggthumpup.gif:
Aan de andere kant had Nijhuis die handsbal ook moeten zien, aangezien hij zulke goede ogen heeft dat hij zelfs een buitenspelsituatie beter kan inschatten...

Grensrechters vind ik overigens sowieso ook van twijfelachtig niveau, die zijn meestal nog (veel) slechter dan onze scheidsrechters.

Khraa

Bericht door Khraa » do feb 04, 2010 12:11 pm

Natuurlijk. Het was hands.

Die penalty.... De Jong zoekt hem enigszins op, (hoeft daarvoor niet ver te zoeken), en als hij niet had gesprongen had, hadden ze hem van het veld kunnen dragen. De Fauw moet daar nooit zo'n sliding aangaan (volgens mij met 2 benen ook nog) zonder de bal te hebben.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 04, 2010 12:14 pm

Begrijp ik nou echt dat Baseman hier beweert dat Nijhuis Ajax bewust wilde bevoordelen? Bizar

Baseman

Bericht door Baseman » do feb 04, 2010 12:15 pm

De Fauw zet een enorm domme sliding in, maar het was absoluut geen harde sliding.
Hij miste de bal, maar hij lag al voor de Jong (en zou hem dus nooit hard geraakt kunnen hebben). De Jong had gewoon met een simpel hupje over de benen van De Fauw kunnen springen, maar hij koos ervoor om tegen hem aan te lopen. Begrijpelijk, maar ik vind het dan een twijfelachtige situatie.

Afellay had een soortgelijke actie als De Fauw in de wedstrijd tegen Utrecht, toen werd er echter geen penalty gegeven.

PS: Dat vond ik overigens geen blunder van Nijhuis, dat zijn nu eenmaal lastige situaties. Het gaat dan ook om het geheel van dat hele moment.

Baseman

Bericht door Baseman » do feb 04, 2010 12:18 pm

LucaS schreef:Begrijp ik nou echt dat Baseman hier beweert dat Nijhuis Ajax bewust wilde bevoordelen? Bizar
Euhm, nee. Waar zeg ik dit?

Plaats reactie