De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » wo feb 03, 2010 9:43 am

Die zestig miljoen is bijvoorbeeld deels geïnvesteerd in De Toekomst, heb ik begrepen. Ga je dan De Toekomst verkopen om spelers te kopen? :confused.gif:

De enige reden waarom Ajax, tenminste op papier, niet in dezelfde situatie zit als bijvoorbeeld PSV is dat er eigen vermogen is. Dat is dus te danken aan de beursgang, die volgens Coronel nooit had mogen plaatsvinden. Hoor ik trouwens niets meer over, over dat vertrekken van de beurs.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 03, 2010 9:45 am

Nee, tuurlijk niet. Alleen joey doet aan de ene kant of we volledig aan de grond zitten en niets meer kúnnen doen. Dat is gewoon niet waar, we wíllen niets meer doen. Hoewel aan de andere kant zegt ie dat we DRIE MILJOEN EURO wel uit de lopende middelen kunnen dekken, terwijl die juist wel krap zitten. Misschien moet ie wat meer naar Luuk luisteren, naar mij doet ie dat toch niet. :ajaxsmiley.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo feb 03, 2010 9:47 am

Ik denk dat joey op één lijn zit met Lucas. Geen aankopen meer, want we geven structureel 15 tot 20 miljoen meer uit dan dat er in komt ieder jaar. Dat houd je nog geen 5 jaar vol.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 03, 2010 9:47 am

joey schreef:Die zestig miljoen is bijvoorbeeld deels geïnvesteerd in De Toekomst, heb ik begrepen. Ga je dan De Toekomst verkopen om spelers te kopen? :confused.gif:
Je zegt het al, deels.
De enige reden waarom Ajax, tenminste op papier, niet in dezelfde situatie zit als bijvoorbeeld PSV is dat er eigen vermogen is. Dat is dus te danken aan de beursgang, die volgens Coronel nooit had mogen plaatsvinden. Hoor ik trouwens niets meer over, over dat vertrekken van de beurs.
Ja en? We hébben het geld toch?

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2010 9:49 am

joey schreef:Exact. En dat moet dus omdat er geen geld is. Zelfs koopjes halen (op het oog koopjes dan) is niet mogelijk.
Jawel. Maar eerst moeten gewoon wat spelers weg.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 03, 2010 9:52 am

Ja, een beetje een jodenstreek was dat, met die beursgang. :666.gif: :smallgrin.gif:

Dat geld is voor geval van nood, want anders heb je niets meer. Ajax bezit geen eigen stadion.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 03, 2010 9:56 am

Ok, dan zijn we er. Er IS geld en je bepaalt zelf wanneer het nood is.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 03, 2010 10:04 am

Nood is niet dat Ajax al zeventig contractspelers heeft en de trainer er nog eens vijf wil hebben. Nood is werkelijk nood.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2010 10:14 am

Tuurlijk wilt de trainer meer spelers hebben. Dat wilt iedere trainer. Gelukkig hebben we nu een bestuur dat let op wat mogelijk is en wat niet... Is toch mooi?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 03, 2010 10:19 am

Ik vind het niet meer dan normaal, Rishi.

Trainers moeten geld verdienen voor de club. Niet geld uitgeven zonder dat duidelijk is wat er terugkomt.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2010 10:20 am

Maar dit was bij Ajax niet normaal Joey...
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 03, 2010 10:31 am

Mooi dat ook joey blij is met de lijn vdBoog. :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 03, 2010 10:38 am

Je hoeft de vlag toch niet uit te hangen omdat mensen doodnormale dingen doen? In het verleden is een regelrecht wanbeleid gevoerd. Maar dat mocht ik toen niet zeggen.

We zullen zien wat deze leiding gaat doen als de druk toeneemt. Als Ajax dit seizoen de CL mist en volgend seizoen na tien wedstrijden op de derde plaats staat, bijvoorbeeld. Dan komen Jol en VDB serieus onder druk te staan. Pas op dat moment kun je beoordelen hoe stressbestendig ze zijn.

Ik vind het wel goed dat de RVC er bovenop zit. Dat had eerder moet gebeuren. In het verleden heeft men de directie teveel speelruimte gegeven. Bij het uitblijven van prestaties gaan de AD en de TD en/of trainer meestal rare dingen doen om het eigen hachje te redden. De RVC moet elke poging van met name Jol om de portemonnee om te keren meteen blokkeren. Niet goed? Dan hoepelt hij maar op.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 03, 2010 10:42 am

Je krijgt het niet uit je bek hè? :ajaxsmiley.gif:

De RvC zit nergens bovenop, juist niet. Zij houden toezicht op afstand, vdBoog doet het.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2010 10:42 am

Schitterend die Joey!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 03, 2010 10:49 am

Van den Boog is een held, Neef. Zo'n topper hebben we nog nooit gezien. Vraag maar na bij TEG. O nee, dat bestaat niet meer. :hypocrite.gif:
Neefkens schreef:De RvC zit nergens bovenop, juist niet. Zij houden toezicht op afstand, vdBoog doet het.
Dat zou erg jammer zijn. Maar ik denk dat je dit verkeerd ziet. Ik denk ook dat ze wel moeten, in de huidige situatie. Ook bij PSV begon de RVC zich er pas mee te bemoeien toen de cashflow opdroogde.

Ik vind het interessant om te zien hoe VDB Jol in bedwang gaat houden. Het is zíjn trainer, dus geen excuses. Jol gaat dit niet eeuwig accepteren, dat staat voor mij als een paal boven water. Bij HSV stapte hij op toen hij niet mocht kopen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo feb 03, 2010 10:53 am

Welnee, Jol stapte pas op bij HSV toen Ajax aan de deur klopte. Daarna zei Jol dat hij de mogelijkheden te beperkt vond.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 03, 2010 10:58 am

Klopt niet, Jol ging al weken voordat Ajax kwam rollend over straat met de beleidsbepalers van HSV. Hij wilde daar het aankoopbeleid bepalen. Bij HSV wezen ze die eis af, ook omdat de aankopen van Jol niet bepaald rendeerden.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2010 10:58 am

Joey heeft wel gelijk.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 03, 2010 11:08 am

In die tijd keek ik elke dag even het nieuws over HSV na, want ik was benieuwd wat er met VDV ging gebeuren. Vandaar.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2010 11:11 am

:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 03, 2010 11:14 am

Huh? VDV zat toen allang bij Madrid.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2010 11:19 am

Hmmm inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 03, 2010 11:42 am

joey schreef:Van den Boog is een held, Neef. Zo'n topper hebben we nog nooit gezien. Vraag maar na bij TEG. O nee, dat bestaat niet meer. :hypocrite.gif:
Erg flauw hoor, het gaat hier over AJAX.
Neefkens schreef:De RvC zit nergens bovenop, juist niet. Zij houden toezicht op afstand, vdBoog doet het.
Dat zou erg jammer zijn. Maar ik denk dat je dit verkeerd ziet. Ik denk ook dat ze wel moeten, in de huidige situatie. Ook bij PSV begon de RVC zich er pas mee te bemoeien toen de cashflow opdroogde.
Juist niet jammer, dit was een van de problemen van vroeger. Iedereen bemoeide zich ermee, daarom staan ze nu op afstand. Alleen als vdBoog het beleid niet uitvoert, dan komen zij in beeld. En zoals laatst in parool stond, voert ie dat wel uit.
Ik vind het interessant om te zien hoe VDB Jol in bedwang gaat houden. Het is zíjn trainer, dus geen excuses. Jol gaat dit niet eeuwig accepteren, dat staat voor mij als een paal boven water. Bij HSV stapte hij op toen hij niet mocht kopen.
Daar ben ik ook benieuwd naar, tot nu toe gaat het gelukkig goed.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 03, 2010 1:11 pm

Jöhnk schreef:Huh? VDV zat toen allang bij Madrid.
Nu ga ik ook dingen door elkaar halen, hehe. Of VDV terugging naar HSV, bedoel ik. :blush.gif:

Overigens zegt Boula in de VI dat Ajax hem een aanbieding had gedaan, maar dat de clubleiding daar een stokje voor had gestoken. Dan ga ik toch denken dat het om de RVC gaat, hoor. Ik neem tenminste aan dat VDB bij de onderhandelingen met Stuttgart betrokken is geweest. Hij bemoeit zich steeds met dat soort dingen. Hij zal toch niet een stokje hebben gestoken voor zijn eigen plannetje? :confused.gif:

Plaats reactie