Saneren of investeren
Moderator: mods
Re: Saneren of investeren
Tja, dat zien me dan wel weer.Maar in het verleden was dit toch heel normaal.Dus blijkbaar gaat het de goede kant op .. beetje bij beetje ..
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Ajax heeft geprobeerd Oleguer, Gabri, Ogararu en Wielaert te slijten
Interessant stukje op VI - Clubwatchers
Interessant stukje op VI - Clubwatchers
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Hij wil natuurlijk zijn eigen team versterken, zoals elke trainer dat wil. Slop zegt dat het financieel niet kan en Rik moet dan de eindbeslissing menen. Zo werkt het. Dan kunnen nu de fabeltjes dat vdBoog Jol niet aan zou kunnen meteen weer de vuilnisbak in.joey schreef:Ik wel. Maar ik vraag me wel af hoe Jol dit verwerkt. Hij heeft duidelijk een heel andere mening op dit punt. Kortom, komende zomer moet de RVC even standvastig zijn.
Echt jammer dat geen van de 4 genoemden weg is gegaan.

Wat doen we nu met die vijftien aankopen van Jol ?.
Blij met de punten ...
Zijn het er alweer meer geworden?
Ik tel maar 4 echte aankopen voor het eerste: de Zeeuw, Pantelic, Atouba en nu net Lodeiro.

Ik tel maar 4 echte aankopen voor het eerste: de Zeeuw, Pantelic, Atouba en nu net Lodeiro.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
En die twee Brazilianen zijn gehuurd om Jong Ajax, althans de A1 op sterkte te houden?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Ajaciedjuh
Je geeft zelf al het antwoord.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En die twee Brazilianen zijn gehuurd om Jong Ajax, althans de A1 op sterkte te houden?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dat lijkt mij ook. En voordat we weer de eeuwige dicussie over wel of geen TD krijgen: Van Geel dacht ook alleen maar aan kopen, kopen en nog eens kopen.Neefkens schreef:Hij wil natuurlijk zijn eigen team versterken, zoals elke trainer dat wil. Slop zegt dat het financieel niet kan en Rik moet dan de eindbeslissing menen. Zo werkt het. Dan kunnen nu de fabeltjes dat vdBoog Jol niet aan zou kunnen meteen weer de vuilnisbak in.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Het ZOUDEN er toch vijftien wordenNeefkens schreef:Zijn het er alweer meer geworden?![]()

Blij met de punten ...
Ajaciedjuh schreef:Je geeft zelf al het antwoord.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En die twee Brazilianen zijn gehuurd om Jong Ajax, althans de A1 op sterkte te houden?
Huren is in dit geval een ander woord voor geld in het water gooien.
Ik hoop dat iedereen dat filmpje bekeken heeft en de boodschap heeft meegekregen: Ajax heeft GEEN geld.
Het stinkt aan alle kanten!
AJAX heeft gewoon grenzen gesteld, tot hier en niet verder. En daar wijkt vdBoog niet vanaf, ondanks de ongetwijfeld grote druk van Jol.
Ajax moet gewoon 20 miljoen lenen en gewoon wat spelers kopen!
IK GELOOF!!!!!!
Heb jij nog wat geld liggen? 

Goed plan, Rishi, dan hebben we volgend jaar dertig miljoen te kort en nog steeds geen topspelers
I think I lost my fucking headache
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Huren kost óók geld. En in beide gevallen is het over de balk gegooid, als je het mij vraagt.Ajaciedjuh schreef:Je geeft zelf al het antwoord.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En die twee Brazilianen zijn gehuurd om Jong Ajax, althans de A1 op sterkte te houden?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Ik zou het niet weten, we weten niet wat de deal inhield. Kerlon is jammer maar helaas, Eduardo kan wel wat. Of het het waard is, niemand weet het. 

*bis* ER IS DUS GEEN GELD.Neefkens schreef:AJAX heeft gewoon grenzen gesteld, tot hier en niet verder. En daar wijkt vdBoog niet vanaf, ondanks de ongetwijfeld grote druk van Jol.
Anders was Boula wel gekomen.
Tja, Jol wil er niet aan. Hij blijft het proberen. Dat gaat botsen, denk ik.
Joey, er is wel geld. Anders was Lodeiro niet gekomen remember? Je was er namelijk ook heilig van overtuigd dat Ajax geen 1,2,3,4,5 miljoen kon neerleggen. Het punt is dat Boula gewoon te blessuregevoelig is, Braafheid liever naar Celtic gaat en die Hongaar niet goed genoeg..
IK GELOOF!!!!!!
Dat is niet het argument, want Ajax heeft tot gisteren onderhandeld om Boula tóch te halen. Het is op de financiën afgeketst. Die Hongaar liep al in de Arena rond, dus zal hij wel goed genoeg geweest zijn in de ogen van (in elk geval) Jol, en wat Braafheid betreft weten wij geen van beiden of Celtic al in beeld was toen Ajax en PSV naar hem informeerden.
De transfersom van Lodeiro wordt in de komende jaren afbetaald, in termijnen. Niet met geld dat er op dit moment is.
Ajax zit in de stront door het CL-jasje, de miskopen Sulejmani (met name), Cvitanich en Aissati en het feit dat dure, overbodige spelers niet geloosd kunnen worden. Tel maar eens bij elkaar op wat dat financieel betekent.
De transfersom van Lodeiro wordt in de komende jaren afbetaald, in termijnen. Niet met geld dat er op dit moment is.
Ajax zit in de stront door het CL-jasje, de miskopen Sulejmani (met name), Cvitanich en Aissati en het feit dat dure, overbodige spelers niet geloosd kunnen worden. Tel maar eens bij elkaar op wat dat financieel betekent.
Dat herinner ik me ook, ja.Rishi schreef:Je was er namelijk ook heilig van overtuigd dat Ajax geen 1,2,3,4,5 miljoen kon neerleggen.
Om het extreme voorbeeld van AR er even bij te halen: als Boulahrouz Messi had geheten, was die vier ton heus wel op tafel gelegd. Waarmee ik niet zeg dat Ajax er florisant voor staat (sterker nog, we gaan dramatische jaarcijfers tegemoet), maar Ajax kan heus wel aan geld komen als men erop had gestaan.
Tja, en als een bijstandsmoeder een koffer met goud kan kopen voor vijfhonderd euro, heeft ze ook opeens geld. Kortom, dat voorbeeld van Messi is absurd. Iedereen zou iets kopen dat overduidelijk meer waard is dan de vraagprijs.
Ajax kan weinig meer zolang het aantal contractspelers niet drastisch verminderd is. Men probeerde Gabri, Oleguer, Ogararu en Wielaert te slijten om met het binnengekomen geld te kunnen kopen, maar veel zouden die spelers sowieso niet opleveren. Je mag al blij zijn als je voor alle vier tegelijk krijgt wat is betaald voor Oleguer alleen.
De markt is totaal veranderd. Spelers waar Ajax de afgelopen jaren grof geld voor betaald heeft zijn zo goed als waardeloos geworden.
Ajax kan weinig meer zolang het aantal contractspelers niet drastisch verminderd is. Men probeerde Gabri, Oleguer, Ogararu en Wielaert te slijten om met het binnengekomen geld te kunnen kopen, maar veel zouden die spelers sowieso niet opleveren. Je mag al blij zijn als je voor alle vier tegelijk krijgt wat is betaald voor Oleguer alleen.
De markt is totaal veranderd. Spelers waar Ajax de afgelopen jaren grof geld voor betaald heeft zijn zo goed als waardeloos geworden.
Precies. Dat is Boulahrouz dus niet. Toegegeven, in andere tijden had Ajax hem waarschijnlijk wel gehaald. Wat dat betreft heeft ook dit nadeel z'n voordeel.joey schreef:Iedereen zou iets kopen dat overduidelijk meer waard is dan de vraagprijs.
Messi is inderdaad absurd, maar stel dat Ajax over een half jaar in dezelfde situatie zit en Seedorf heeft oren naar een terugkeer, dan wordt daar ongetwijfeld ruimte voor gemaakt. Zo gaan die dingen.
Ja, daarom zit Ajax nu krap bij kas. Door dat soort 'creatieve oplossingen'.
Weet ik niet. De grootste missers zijn begaan toen we nog wel geld hadden.