Martin Jol ex-trainer Ajax
Moderator: mods
Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax
Hahaha het is wel grappig dat je dit gevonden hebt maar..
hij zegt alleen dat hij die trainers beter vindt dan Jol.. Niet dat het toptrainers zijn.
hij zegt alleen dat hij die trainers beter vindt dan Jol.. Niet dat het toptrainers zijn.
IK GELOOF!!!!!!
Onzin, hij zoekt een betere trainer als Jol voor AJAX.Dat flikken de meesten hier altijd . dan bedoelen ze het niet zo of moet ik het toch anders zien .. zal wel ..Rishi schreef:Hahaha het is wel grappig dat je dit gevonden hebt maar..
Daarbij, het gaat me niet om om iemand voor lul te zetten .. maar zo zie je maar ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma feb 01, 2010 2:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Leuk he, die zoekfuntie.
Toen Jol tekende was AT grotendeels positief over hem. Kijk maar eens naar de poll in dit topic. Natuurlijk waren er hier en daar wel wat nuances maar op de ja/nee vraag scoorde Jol toch 90% positief.
Hoewel Jol absoluut zijn gebreken heeft en ik me dit seizoen ook wel een aantal keren heb afgevraagd waarom hij bepaalde keuzes heeft gemaakt moet hij voorlopig lekker blijven zitten. En ik denk ook dat dat gebeurd tenzij de interne strijd over aankopen of bezuinigen verkeerd uitpakt. Aangezien Jol dat van te voren wist verwacht ik dat echter niet.

Toen Jol tekende was AT grotendeels positief over hem. Kijk maar eens naar de poll in dit topic. Natuurlijk waren er hier en daar wel wat nuances maar op de ja/nee vraag scoorde Jol toch 90% positief.
Hoewel Jol absoluut zijn gebreken heeft en ik me dit seizoen ook wel een aantal keren heb afgevraagd waarom hij bepaalde keuzes heeft gemaakt moet hij voorlopig lekker blijven zitten. En ik denk ook dat dat gebeurd tenzij de interne strijd over aankopen of bezuinigen verkeerd uitpakt. Aangezien Jol dat van te voren wist verwacht ik dat echter niet.
Nil volentibus arduum
Ja, dat zijn onze electronische hulpmiddelen ..Marillion schreef:Leuk he, die zoekfuntie.![]()

Blij met de punten ...
Ik was en ben nog steeds positief. Alleen aan sommige dingen irriteer ik me.
IK GELOOF!!!!!!
Zo is het maar net. Je hoort mij niet zeggen dat Rutten of Been de nieuwe Van Gaal is.Rishi schreef: hij zegt alleen dat hij die trainers beter vindt dan Jol.. Niet dat het toptrainers zijn.
Wel dat Been en Rutten meer uit hun teams halen dan Jol uit Ajax. Die mannen hebben progressie geboekt. Jol niet.
Al zal opperpositivo 999 ongetwijfeld beweren dat het onder Jol veeeellll beter gaat dan onder de vorige trainers.

Dat eerste heb ik niet, dat laatste wel.Rishi schreef:Ik was en ben nog steeds positief. Alleen aan sommige dingen irriteer ik me.

Opzouten met die dikkop. Ajax voetbalt als een middenmoter uit de Vauxhall Conference.
-
- AT Toto winner 15/16
Waar is dat vertrouwen dan op gebasseerd? Het voetbal valt vaak niet mee, welke spelers zijn er nou echt beter gaan spelen onder Jol? Qua puntenaantal zijn we niks opgeschoten t.o.v. vorig jaar. Jol zeurt veel in de media. Van mij hoeft ie niet weg hoor, maar om nou te zeggen dat ik er veel vertrouwen in heb, dat ook niet.
Ik zie wel waar hij naar toe wilt. Hij heeft alleen op een paar posities bagger.
IK GELOOF!!!!!!
Ik loop ook bepaald nog niet juichend over straat. Maar al bij de aanstelling van Jol heb ik besloten dat we een trainer maar eens wat meer tijd moeten gaan geven. We kunnen immers niet elk jaar overnieuw beginnen.
Van Jol verwacht ik niet dat hij Ajax flitsend voetbal gaat laten spelen. Wel dat hij er in slaagt om Ajax stabieler te maken zodat we weer serieus om prijzen kunnen spelen. Net als iedere andere trainer die bij een club binnenkomt heeft hij fouten gemaakt en probeert hij om zelf nieuwe spelers te halen. In de 2e seizoenshelft zal duidelijk moeten worden of hij kan werken met het beleid dat voor de komende jaren is uitgestippeld en of Ajax constanter kan worden. Dan moet Ajax volgend jaar een stap verder kunnen zetten.
Van Jol verwacht ik niet dat hij Ajax flitsend voetbal gaat laten spelen. Wel dat hij er in slaagt om Ajax stabieler te maken zodat we weer serieus om prijzen kunnen spelen. Net als iedere andere trainer die bij een club binnenkomt heeft hij fouten gemaakt en probeert hij om zelf nieuwe spelers te halen. In de 2e seizoenshelft zal duidelijk moeten worden of hij kan werken met het beleid dat voor de komende jaren is uitgestippeld en of Ajax constanter kan worden. Dan moet Ajax volgend jaar een stap verder kunnen zetten.
Nil volentibus arduum
Dat laatste begrijp ik dan niet: waarom hoeft ie dan niet weg wanneer je er geen vertrouwen in hebt?brigade zuid schreef:Waar is dat vertrouwen dan op gebasseerd? Het voetbal valt vaak niet mee, welke spelers zijn er nou echt beter gaan spelen onder Jol? Qua puntenaantal zijn we niks opgeschoten t.o.v. vorig jaar. Jol zeurt veel in de media. Van mij hoeft ie niet weg hoor, maar om nou te zeggen dat ik er veel vertrouwen in heb, dat ook niet.
Jol is een matige trainer gebleken. Dan moet je als club op zoek naar een goede trainer, denk ik dan.
Net zoals Jol het maar moet doen met de spelers die hij heeft, moeten wij het maar even doen met de trainer die we hebben. Nu de trainer eruit gooien kost weer bakken met geld, terwijl het verleden heeft uitgewezen dat we er 9 van de 10 keer toch niet op vooruit gaan met een nieuwe trainer.
Tja, je valt me toch vies tegen.Duidelijk was/is dat je van beide trainers geen hoge pet op had, nu ineens wel.Jammer trouwens dat je, net als bij HTC, meent dat je je gedraai kracht bij moet zetten met scheldnamen ...wimpey schreef:Zo is het maar net. Je hoort mij niet zeggen dat Rutten of Been de nieuwe Van Gaal is.Rishi schreef: hij zegt alleen dat hij die trainers beter vindt dan Jol.. Niet dat het toptrainers zijn.
Wel dat Been en Rutten meer uit hun teams halen dan Jol uit Ajax. Die mannen hebben progressie geboekt. Jol niet.
Al zal opperpositivo 999 ongetwijfeld beweren dat het onder Jol veeeellll beter gaat dan onder de vorige trainers.
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik sta er nog altijd hetzelfde in. Ik was gematigd positief over de aanstelling van Jol, maar had wel aardig wat kanttekeningen. Die kanttekeningen komen allemaal uit, maar dan nog. Het was voor Ajax niet makkelijk om een goeie trainer te vinden denk ik zo. Welke toptrainer wil Ajax trainen? Nobody.
Ajax moet alleen wel oppassen dat de kanttekeningen van Jol niet doorslaan. Als die vent blijft hameren op kopen, kopen, kopen en het voetbal blijft verloederen, dan moet hij 'gewoon' ontslagen worden. Simple as that.
Ajax moet alleen wel oppassen dat de kanttekeningen van Jol niet doorslaan. Als die vent blijft hameren op kopen, kopen, kopen en het voetbal blijft verloederen, dan moet hij 'gewoon' ontslagen worden. Simple as that.
Mee eens. We moeten hem wel de tijd geven maar hij moet ook normaal gaan doen..
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hij kan qua aankoopbeleid niet normaal doen, maar daarom moet Ajax ook een sterk tegengeluid op tafel leggen.Tot op heden ben ik daar niet heel ontevreden over, maar ik houd mijn hart vast als er wat mensen vertrekken bij Ajax. Ik ben echt heel bang dat Jol dan 15 aankopen doet, waarvan het merendeel kats zal mislukken.Rishi schreef:Mee eens. We moeten hem wel de tijd geven maar hij moet ook normaal gaan doen..
Qua spelopvatting ben ik bereid om hem wat meer tijd te geven, hoor. Dat het nu helemaal nergens op lijkt neem ik maar even voor lief, maar dan verwacht ik over een paar maanden (met Lodeiro) wel wat extra. Jol heeft nu namelijk wel een selectie waar hij wat mee zou moeten kunnen. Dan hoor ik sommige AT'ers wel weer zeggen dat het kwalitatieve armoede is, maar je kan wel iets van een raamwerk neerzetten. Dat als je Ajax ziet spelen je wel iets van een idee ziet. Dat heb ik nu nog helemaal niet, want naar mijn mening is het nu echt god zege de greep. Positiespel vind ik er bijvoorbeeld bijna niet in zitten. Sterker nog, dat vond ik bij vBasten dan nog ietsje beter voormekaar.
Poeh....wimpey schreef:De hoop dat Ajax onder Jol aanvaardbaar voetbal zal spelen kun je opgeven. En de hoop dat dat gehark en geploeter aansprekende resultaten zal opleveren m.i. ook. Ik wil dit dombo-voetbal niet ook volgend seizoen aanzien. Exit-Jol einde seizoen wat mij betreft. Wat is jouw mening, joey?

Om te beginnen, ik ben het met je eens dat Ajax dombo-voetbal speelt en veel schot zit er ook niet in. Tot op dit moment heb ik niet het idee dat er gericht gewerkt wordt. Technisch en tactisch ziet het spel van Ajax er beroerd uit. Ik vind zelfs F. beter voetballen en dat wil wat zeggen. Zoals ik al zei, ik wil wel eens een voetbaltechnische uitleg van Jol horen. 'Plaggen uit de grond', wat moet je ermee?
Ook vind ik het gezeur van Jol om spelers irritant. Wat wil hij nou, wij zijn de Spurs niet. Als hij zich er niet bij kan neerleggen dat Ajax het moet doen met jonge spelers en dat hij die jonge spelers verder moet brengen, dan hoepelt hij maar op. Tot op heden krijg ik niet de indruk dat hij de realiteit van Ajax wil accepteren. Wat mij betreft geven we Jol voorlopig NUL cent voor aankopen. Eerst verdienen, dan uitgeven. Hij moet niet zo verwend doen en gewoon aan het werk gaan.
Natuurlijk zijn er ook verzachtende omstandigheden. Vorige trainers liepen tegen soortgelijke problemen aan als Jol. Een en ander heeft met name te maken met onze haperende jeugdlopleiding. Zolang die niet aan de praat geholpen is, zal elke trainer moeite hebben aan de gestelde eisen te doen. Neemt niet weg dat er trainers bestaan die iets extra's zouden kunnen brengen, trainers met extra kwaliteit. Jol is niet zo'n trainer. Hij is niet slecht, maar ook niets bijzonders.
Moet hij dan weg? Loop je toch tegen het bekende probleem aan. Wie dan? Het is zeer de vraag of we een betere trainer kunnen krijgen. En Jol vervangen door Scholletje of Frank de Boer zie ik al helemaal niet zitten. Dat gaat niet werken en alleen maar geld kosten, geld dat we niet hebben, zoals Arthur terecht opmerkt.
Wel heb ik grote zorgen over de 'hervormingen' die Jol en zijn assistent-broer op onze opleiding willen loslaten. Ik mag hopen dat daar niet de norm wordt dat onze talenten 'de plaggen uit de grond' moeten lopen. Jol heeft het vooral over mentaliteit en fysieke kracht, dat komt op mij nogal 'Duits' over. Ik heb groot respect voor het Duitse voetbal, maar de Duitse manier van opleiden hoef ik niet. Ook in dit geval ziet Jol het volgens mij niet, want spelers fysiek werk laten doen is het gemakkelijkste wat er is. Dat is echt de weg van de minste weerstand en de dood in de pot, wat mij betreft. Daar maak ik me wel zorgen over.
Het stinkt aan alle kanten!
Rijkaard, Koeman, Lerby, Wouters enz, hadden ook allemaal mentaliteit en fysieke kracht.Tis maar net hoe je het uit wil leggen.joey schreef:Poeh....wimpey schreef:De hoop dat Ajax onder Jol aanvaardbaar voetbal zal spelen kun je opgeven. En de hoop dat dat gehark en geploeter aansprekende resultaten zal opleveren m.i. ook. Ik wil dit dombo-voetbal niet ook volgend seizoen aanzien. Exit-Jol einde seizoen wat mij betreft. Wat is jouw mening, joey?![]()
Om te beginnen, ik ben het met je eens dat Ajax dombo-voetbal speelt en veel schot zit er ook niet in. Tot op dit moment heb ik niet het idee dat er gericht gewerkt wordt. Technisch en tactisch ziet het spel van Ajax er beroerd uit. Ik vind zelfs F. beter voetballen en dat wil wat zeggen. Zoals ik al zei, ik wil wel eens een voetbaltechnische uitleg van Jol horen. 'Plaggen uit de grond', wat moet je ermee?
Ook vind ik het gezeur van Jol om spelers irritant. Wat wil hij nou, wij zijn de Spurs niet. Als hij zich er niet bij kan neerleggen dat Ajax het moet doen met jonge spelers en dat hij die jonge spelers verder moet brengen, dan hoepelt hij maar op. Tot op heden krijg ik niet de indruk dat hij de realiteit van Ajax wil accepteren. Wat mij betreft geven we Jol voorlopig NUL cent voor aankopen. Eerst verdienen, dan uitgeven. Hij moet niet zo verwend doen en gewoon aan het werk gaan.
Natuurlijk zijn er ook verzachtende omstandigheden. Vorige trainers liepen tegen soortgelijke problemen aan als Jol. Een en ander heeft met name te maken met onze haperende jeugdlopleiding. Zolang die niet aan de praat geholpen is, zal elke trainer moeite hebben aan de gestelde eisen te doen. Neemt niet weg dat er trainers bestaan die iets extra's zouden kunnen brengen, trainers met extra kwaliteit. Jol is niet zo'n trainer. Hij is niet slecht, maar ook niets bijzonders.
Moet hij dan weg? Loop je toch tegen het bekende probleem aan. Wie dan? Het is zeer de vraag of we een betere trainer kunnen krijgen. En Jol vervangen door Scholletje of Frank de Boer zie ik al helemaal niet zitten. Dat gaat niet werken en alleen maar geld kosten, geld dat we niet hebben, zoals Arthur terecht opmerkt.
Wel heb ik grote zorgen over de 'hervormingen' die Jol en zijn assistent-broer op onze opleiding willen loslaten. Ik mag hopen dat daar niet de norm wordt dat onze talenten 'de plaggen uit de grond' moeten lopen. Jol heeft het vooral over mentaliteit en fysieke kracht, dat komt op mij nogal 'Duits' over. Ik heb groot respect voor het Duitse voetbal, maar de Duitse manier van opleiden hoef ik niet. Ook in dit geval ziet Jol het volgens mij niet, want spelers fysiek werk laten doen is het gemakkelijkste wat er is. Dat is echt de weg van de minste weerstand en de dood in de pot, wat mij betreft. Daar maak ik me wel zorgen over.
Wat nu als Eriksen het talent blijkt te zijn maar in het hedendaagse voetbal juist deze twee belangrijke elementen te kort komt ?.Zou het dan niet goed zijn als men het jeugdig talent dat ook bij brengt inplaats van balletje hooghouden enz.?.
Jij was toch een groot voorstander van mentale begeleiding, en het fysieke aspecht moest toch volgens jou ( jullie ) meer oog krigen .. ( krachthonk ) .. Het kan toch ook alledrie, mentaal, Fysiek met daarbij een goede tactische en tecnische vaardigheid ?.
Blij met de punten ...
Jol heeft het vaak genoeg geprobeerd met spelers als Siem, Aissati, Sulejmani maar die jongens kunnen het niveau gewoon niet aan. Maken Ajax te kwetsbaar en daardoor heeft hij op dit moment gekozen voor wat meer zekerheid.
Ajax probeert wel degelijk te voetballen alleen zit het soms ook niet mee. Tegen Utrecht had Ajax bijvoorbeeld in de 1e helft kansen op de 1-0. Tegen Twente precies hetzelfde. Tegen NAC had Ajax ook kansen zat om te winnen.
Dat het veldspel verre van ideaal is ben ik met je eens maar ik vind er wel iets voor te zeggen.
Met Lodeiro verwacht ik wel de speler die ons beter laat spelen.
Ajax probeert wel degelijk te voetballen alleen zit het soms ook niet mee. Tegen Utrecht had Ajax bijvoorbeeld in de 1e helft kansen op de 1-0. Tegen Twente precies hetzelfde. Tegen NAC had Ajax ook kansen zat om te winnen.
Dat het veldspel verre van ideaal is ben ik met je eens maar ik vind er wel iets voor te zeggen.
Met Lodeiro verwacht ik wel de speler die ons beter laat spelen.
IK GELOOF!!!!!!
Ajax heeft zelden krachtpatsers voortgebracht. Niet toevallig zijn Koe, Lerby, Wouters, enz, van buiten gehaald.999 schreef:Rijkaard, Koeman, Lerby, Wouters enz, hadden ook allemaal mentaliteit en fysieke kracht.Tis maar net hoe je het uit wil leggen.
Wat nu als Eriksen het talent blijkt te zijn maar in het hedendaagse voetbal juist deze twee belangrijke elementen te kort komt ?.Zou het dan niet goed zijn als men het jeugdig talent dat ook bij brengt inplaats van balletje hooghouden enz.?.
Jij was toch een groot voorstander van mentale begeleiding, en het fysieke aspecht moest toch volgens jou ( jullie ) meer oog krigen .. ( krachthonk ) .. Het kan toch ook alledrie, mentaal, Fysiek met daarbij een goede tactische en tecnische vaardigheid ?.
Natuurlijk kun je aandacht besteden aan de fysieke ontwikkeling van spelers. Maar de nadruk moet liggen op technische en tactische vaardigheden, en daar hoor ik Jol niet over. Juist in technisch/tactisch opzicht schieten onze jeugdspelers vaak tekort.
Het stinkt aan alle kanten!
... maar als Jol echt de weg van vechtvoetbal in zou wilen gaan, haal je dan Eriksen ( Castellion ) en Lodeiro bij je selectie ?.Lijkt me van niet ..joey schreef:Ajax heeft zelden krachtpatsers voortgebracht. Niet toevallig zijn Koe, Lerby, Wouters, enz, van buiten gehaald.999 schreef:Rijkaard, Koeman, Lerby, Wouters enz, hadden ook allemaal mentaliteit en fysieke kracht.Tis maar net hoe je het uit wil leggen.
Natuurlijk kun je aandacht besteden aan de fysieke ontwikkeling van spelers. Maar de nadruk moet liggen op technische en tactische vaardigheden, en daar hoor ik Jol niet over. Juist in technisch/tactisch opzicht schieten onze jeugdspelers vaak tekort.
Daarbij, ik hoor juist dat deze spelers zeer technische en tactische vaardigheden hebben, volgens mij is dat toch goed ?.Dus dan blijft alleen over dat we niks horen van Jol over dit onderwerp ?.Tja . . ik vertel thuis ook niet alles ... ssstt ..
Blij met de punten ...
Mentaliteit en fysieke kracht zijn wel twee onderdelen van het spel die bij Ajax nogal eens slecht voor elkaar zijn. Dat hij daar wat aan wil doen vind ik niet zo vreemd wat overigens niet meteen betekent dat je met elf fysiek sterke eenheidsworsten moet gaan spelen. Er zit nog wel wat tussen. Als je er in slaagt om technisch goede spelers mentaal sterker te maken en er voor te zorgen dat ze fysiek hun mannetje staan dan krijg je hele complete spelers.
Dat we Jol misschien minder vaak over het technisch en tactisch niveau horen praten wil overigens niet zeggen dat er niks mee gebeurd. Misschien is men er op de training wel druk mee bezig. Ik wil wat dat betreft in ieder geval niet mijn oordeel baseren op een paar losse quotes vanaf het internet of bij een persconferentie.
Mijn grootste teleurstelling is dat het positiespel nog altijd zwaar onvoldoende is. Ik had wel gehoopt daar ondertussen wat meer van te kunnen zien. Daar moet Ajax in de 2e seizoenshelft echt wel wat progressie laten zien.
Dat we Jol misschien minder vaak over het technisch en tactisch niveau horen praten wil overigens niet zeggen dat er niks mee gebeurd. Misschien is men er op de training wel druk mee bezig. Ik wil wat dat betreft in ieder geval niet mijn oordeel baseren op een paar losse quotes vanaf het internet of bij een persconferentie.
Mijn grootste teleurstelling is dat het positiespel nog altijd zwaar onvoldoende is. Ik had wel gehoopt daar ondertussen wat meer van te kunnen zien. Daar moet Ajax in de 2e seizoenshelft echt wel wat progressie laten zien.
Nil volentibus arduum
Heb je Studio Voetbal niet gezien? Hugo zei tegen Jol dat ie van fysiek voetbal houdt, of niet. Jol ging er vervolgens op in en die zei dat ze natuurlijk ook moeten kunnen voetballen. Oftewel de moderne voetballer.
Ja dat zeg ik.Vandaag de dag kan je als moderne voetballer niet zonder dat mentale en fysieke.En net zoals men hier terecht opmerkt missen veel AJAX dat nog steeds ... Al moet je natuurlijk afachten hoe dat zich ontwikkeld.Maar dat is altijd zo.Neem Aissati, die mist dat mentale en fysieke .. iets wat Affelay wel veel meer heeft ( en het duikelen natuurlijk
)

Laatst gewijzigd door 999 op ma feb 01, 2010 3:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
In het moderne voetbal is het steeds belangrijker geworden dat je fysiek ook sterk bent. Je kunt niet aankomen met een elftal vol vlieggewichten die technisch en tactisch misschien wel heel goed zijn maar dat niet kunnen laten zien omdat ze gewoon omver worden geblazen. Zonder de voetbaltechnische aspecten uit het ook te verliezen heb je gewoon spelers nodig die duels kunnen winnen en die een tegenstander kunnen uitschakelen.
Nil volentibus arduum