Feyenoord - Ajax 31-01-2010
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010
Heb het nu ff een uurtje laten zakken maar ben er nog steeds ongelooflijk ziek van.. ik vond het echt een kutwedstrijd van AJAX kant.. kijk van mij hoeft Jol niet weg hoor maar om nou te zeggen dat je progressie ziet gedurende de loop van het seizoen.. niet echt.
Jol: "Hadden die tweede goal moeten maken"
Martin Jol vond dat Ajax zondag verdiende te winnen van Feyenoord. Dat het uiteindelijk 1-1 werd ligt volgens de coach vooral aan de vele gemiste kansen na de openingstreffer van Marko Pantelic.
"We hadden natuurlijk die tweede goal moeten maken", verklaarde de oefenmeester na het gelijke spel. "Bovendien geven we die gelijkmaker simpel weg. Daarna kunnen we zelfs ook nog verliezen."
De fase na de openingstreffer was volgens Jol Ajax' sterkste in De Kuip. "Na de openingstreffer kreeg vooral Suarez enkele goede kansen. Normaal schiet hij die ballen er gewoon in. Maar ook hij kan een keer missen. Daarna laten we Feyenoord gelijk komen'', doelde hij op de foutieve terugspeelbal van Urby Emanuelson.
Jol merkte tot slot op dat het gelijkspel in Rotterdam werd ontvangen als een overwinning, iets wat in Amsterdam wel anders is. "Nu viert Feyenoord feest en zijn wij teleurgesteld. We zijn pas blij als we winnen."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Dus omdat hij zelf af en toe over Fer heen gaat hoeft hij zelf nog maar weinig te doen in de omschakeling en vanuit de discipline? Ik vind dat een speler zowel op z'n positieve inbreng als op z'n negatieve inbreng beoordeeld moet worden.Trab schreef:Pfff. Heb je niet gezien hoeveel ballen die veroverd heeft? En hoe vaak is De Zeeuw niet over Fer heen gegaan? Hoe vaak gaf ie niet op het juiste moment druk naar voren? Die 1e goal bereid hij ook schitterend voor. Fer was onzichtbaar, terwijl De Zeeuw heel nadrukkelijk aanwezig was. Dat zegt genoeg.Enganche schreef:
Sorry, maar bij mij krijg je geen voldoende als je constant mensen uit je rug weg laat lopen. En dan niet zo'n klein beetje hè. Gewoon 't op een drafje zetten terwijl Fer bij je wegloopt. Het is dat die jongen zichzelf voorbij liep, zoals Feest al aangaf.
Veel ruimte achter onze linie? Tsja, als je compact wilt spelen met druk op de bal dan kan je moeilijk in je eigen 16 blijven hangen. Oleguer deed het inderdaad uitstekend.Peter schreef:
Die eerste goal was heel mooi. Mooi druk gezet inderdaad, maar ik heb dat ook maar één a twee keer gezien. Heel vaak zag je dat er geen opbouw was en dat je binnen drie keer raken de bal kwijt bent. Vooral op het middenveld werd er echt heel slecht diepte gekozen, er werd gewoon slecht gevoetbald in het algemeen. Zo'n Enoh leverde bijvoorbeeld gewoon heel veel ballen zo maar in. Aansluiting naar de spitsen was ook dramatisch. Er kwam vaak een crosspass van Jan Vertonghen en dan moesten Rommedahl en Pantelic het maar uitzoeken. Heel zelden zag ik dan een keer de Zeeuw aansluiten. Als dat wel gebeurde, dan was het direct in de tegenaanval weer gevaarlijk, want dan ging de Zeeuw niet mee terug. Van der Wiel dekte een paar keer verschrikkelijk. Toen de Cler 5 minuten in het veld stond maakte hij ook weer zo'n blunder. Hij zat er niet dicht op bij Cissé en vervolgens zag je opeens de Cler helemaal vrij in die 16 staan.
Voor de rest lag er in de eerste helft verschrikkelijk veel ruimte achter onze linie, maar ik moet zeggen dat Oleguer het prima opving. Speelde goed op buitenspel en had Tomasson in zijn zak. Kort dekkend en alle luchtduels werden winnend afgesloten. Jammer dat Vink vaak floot voor die schwalbekoning, maar één op één was Oleguer heer en meester.
Te weinig aansluiting van het middenveld? Dat klopt. Enoh en Lindgren speelden vrij controlerend. En zeker Enoh was niet altijd even gelukkig aan de bal. Maar De Zeeuw speelde toch vrij diep.
En natuurlijk was het allemaal nog niet fantastich, maar zo slecht als sommigen het stellen was het ook weer niet.
En dus beoordeel jij hem maar alleen op zijn negatieve inbreng?Enganche schreef:
Dus omdat hij zelf af en toe over Fer heen gaat hoeft hij zelf nog maar weinig te doen in de omschakeling en vanuit de discipline? Ik vind dat een speler zowel op z'n positieve inbreng als op z'n negatieve inbreng beoordeeld moet worden.
Met Lodeiro op 10 kan De Zeeuw weer wat controlerender spelen, dan is hij op zijn sterkst. Kan Enoh meteen banken, terwijl Lindgren voorlopig blijft staan.Trab schreef:Veel ruimte achter onze linie? Tsja, als je compact wilt spelen met druk op de bal dan kan je moeilijk in je eigen 16 blijven hangen. Oleguer deed het inderdaad uitstekend.Peter schreef:
Die eerste goal was heel mooi. Mooi druk gezet inderdaad, maar ik heb dat ook maar één a twee keer gezien. Heel vaak zag je dat er geen opbouw was en dat je binnen drie keer raken de bal kwijt bent. Vooral op het middenveld werd er echt heel slecht diepte gekozen, er werd gewoon slecht gevoetbald in het algemeen. Zo'n Enoh leverde bijvoorbeeld gewoon heel veel ballen zo maar in. Aansluiting naar de spitsen was ook dramatisch. Er kwam vaak een crosspass van Jan Vertonghen en dan moesten Rommedahl en Pantelic het maar uitzoeken. Heel zelden zag ik dan een keer de Zeeuw aansluiten. Als dat wel gebeurde, dan was het direct in de tegenaanval weer gevaarlijk, want dan ging de Zeeuw niet mee terug. Van der Wiel dekte een paar keer verschrikkelijk. Toen de Cler 5 minuten in het veld stond maakte hij ook weer zo'n blunder. Hij zat er niet dicht op bij Cissé en vervolgens zag je opeens de Cler helemaal vrij in die 16 staan.
Voor de rest lag er in de eerste helft verschrikkelijk veel ruimte achter onze linie, maar ik moet zeggen dat Oleguer het prima opving. Speelde goed op buitenspel en had Tomasson in zijn zak. Kort dekkend en alle luchtduels werden winnend afgesloten. Jammer dat Vink vaak floot voor die schwalbekoning, maar één op één was Oleguer heer en meester.
Te weinig aansluiting van het middenveld? Dat klopt. Enoh en Lindgren speelden vrij controlerend. En zeker Enoh was niet altijd even gelukkig aan de bal. Maar De Zeeuw speelde toch vrij diep.
En natuurlijk was het allemaal nog niet fantastich, maar zo slecht als sommigen het stellen was het ook weer niet.
Face your fears and live your dreams, No Fear
x
Laatst gewijzigd door Feest op do feb 04, 2010 11:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ajaciedjuh
Een 4-4-2? Of Urby nog steeds hangend op links?Feest schreef:Enoh zal blijven staan. Die kan meer ruimte bestrijken dan Lindgren. Al verwacht ik dat als eeste de rechtervleugelspits sneuvelt en Lodeiro kort achter Suarez (vrije rol) en Pantelic (statischer) zal spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Enoh is onder Jol verzekerd van een basisplaats. Die vind hij een echte controleur. Weer gestoord aan de sloomheid van Pantelic, hetzij in het handelen, hetzij in de sprint.
x.
Laatst gewijzigd door Feest op do feb 04, 2010 11:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Pantelic is een spits met beperkingen maar hij weet heel goed wat zijn beperkingen zijn. Ik vind dat gezien zijn beperkingen hij toch het maximale er voor hem zelf uithaalt. Hij staat toch weer op de goede plek.D_skilled schreef:Enoh is onder Jol verzekerd van een basisplaats. Die vind hij een echte controleur. Weer gestoord aan de sloomheid van Pantelic, hetzij in het handelen, hetzij in de sprint.
Eriksen viel vandaag in als hangende linksbuiten, die lijkt me dan zowel voor Urby als Lodeiro de eerste wissel te worden.Feest schreef:Urby zal met z'n dynamiek de minpunten van Lodeiro op moeten vangen.Ajaciedjuh schreef:Een 4-4-2? Of Urby nog steeds hangend op links?Feest schreef:Enoh zal blijven staan. Die kan meer ruimte bestrijken dan Lindgren. Al verwacht ik dat als eeste de rechtervleugelspits sneuvelt en Lodeiro kort achter Suarez (vrije rol) en Pantelic (statischer) zal spelen.
x
Laatst gewijzigd door Feest op do feb 04, 2010 11:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ajaciedjuh
Hopelijk ontwikkelt Suk zich tot een aanspeelpunt, want hij heeft daarnaast wel snelheid en fysiek (en kopkracht).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Je bedoelt die in één keer door op Rommedahl?Feest schreef:En hij gaf wel de mooiste bal van de wedstrijd.Trab schreef:Pantelic is een spits met beperkingen maar hij weet heel goed wat zijn beperkingen zijn. Ik vind dat gezien zijn beperkingen hij toch het maximale er voor hem zelf uithaalt. Hij staat toch weer op de goede plek.
-
- AT Toto winner 15/16
Twente 1-0 voor.
-
- AT Toto winner 15/16
Bedankt Jol.
Wat heeft dit nou weer met Jol te maken? We hebben trouwens een aparte topic over Twente.
-
Feyenoord vond ik trouwens aardig voetballen. Voor het eerste leken ze niet bang om in de Kuip tegen Ajax te moeten voetballen.
Ajax mist gewoon heel veel kwaliteit. Middenveld was slecht en vanuit achteruit werd alleen maar de lange pass gehanteerd. Errug povertjes.......
Ajax mist gewoon heel veel kwaliteit. Middenveld was slecht en vanuit achteruit werd alleen maar de lange pass gehanteerd. Errug povertjes.......
Whitey on the moon.
EN wij vinden ook dat we ons niet in moeten graven. Maar dat weet je dan blijkbaar weer niet.Jol merkte tot slot op dat het gelijkspel in Rotterdam werd ontvangen als een overwinning, iets wat in Amsterdam wel anders is. "Nu viert Feyenoord feest en zijn wij teleurgesteld. We zijn pas blij als we winnen."
I think I lost my fucking headache
Vind ik ook. Jol koos ervoor om Aissati en Sulejmani een teken te geven en daarbij speelde Lindgren sterk de laatste weken. Vond de gedachte niet eens heel slecht. De uitvoering (in balbezit was Ajax slecht en Pantelic verloor ieder duel) was minder.Ajaciedjuh schreef:Tot aan de 16 was het wel redelijk van feyenooit, maar Ajax zakte ook bewust in (had ik het idee). feyenooit is amper gevaarlijk geweest en Ajax had gewoon de wedstrijd op slot moeten gooien.Peter schreef:
Dit is toch gewoon allemaal waar? Het spel was alleen om te huilen zo slecht. Feyenoord speelde beter voetbal en Ajax kreeg meer kansen.
ZWAAR KLOTE
IK GELOOF!!!!!!
Zo beroerd vond ik Pantelic niet hoor. Hij is traag, nou ja oke. Dat weet Ajax nu wel een keer lijkt me. Stond verder een paar keer goed opgesteld en vond hem een paar puike passes afleveren.
Enoh, die was pas kut.
Enoh, die was pas kut.
Face your fears and live your dreams, No Fear
x
Laatst gewijzigd door Feest op do feb 04, 2010 11:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.