Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

GangstaRiB

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door GangstaRiB » di jan 26, 2010 12:48 pm

Rishi schreef:Ik zal het je uitleggen. Jol houdt vast aan zijn 433. Suarez zie ik liever niet als spits maar meer in een vrije rol vanaf rechts. Als Pantelic er niet is komt een Kennedy of een Rommedahl dus te spelen. En DAT wil ik dus voorkomen.

Ik was 442 gaan spelen met Cvitanich en Suarez in de spits.
Dat heeft Jol toch ook al een paar keer aangegeven? Hij zie in Suarez geen aanspeelpunt en overwoog zelfs om Suk tegen AZ te laten starten, omdat Suk wellicht beter die rol kon vervullen. In dat opzicht deelt Jol jouw (en mijn) mening.

Verder is het out of the question om te denken dat je met Cvitanic kampioen wordt.... Als we het hebben over miskopen zeg..... Dario zit in het rijtje Gabrich.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2010 12:51 pm

Haha, wat een onzin. Dat het geen wereldspits is oke.. Maar hij was zeker nuttig mits goed gebruikt.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di jan 26, 2010 12:56 pm

Rishi schreef:Haha, wat een onzin. Dat het geen wereldspits is oke.. Maar hij was zeker nuttig mits goed gebruikt.
Civanitch heeft toch niks laten zien.Is een slap aftreksel van Gerd Muller, een heel slap slap slap aftreksel ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2010 1:02 pm

Pantelic is een zwak zwak aftreksel van Zlatan.. zo kunnen we wel doorgaan.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di jan 26, 2010 1:04 pm

Nee dan dat ... mits goed gebruikt ..

Pantelic is er nog, jou(w) wereldspits niet.Waar zit ie trouwens op de bank, dieje wereldspits ?.

Zelfs MVB zag niks in hem .. notabene degene die hem kocht ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2010 1:15 pm

Marco Van Basten.... was dat niet die man die Lindgren aanvoerder maakte, en 2 weken later tribuneklant?

Zo kunnen we wel doorgaan. Iedere trainer heeft bepaalde inzichten. Ik denk dat Pantelic van waarde had kunnen zijn, het duurde wel een maand voordat hij iets liet zien maar in het huidige systeem is hij van waarde. Niet omdat hij nou zo geweldig is maar omdat we dan Rommedahl en Kennedy niet zien!
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 26, 2010 1:20 pm

Rishi schreef:Marco Van Basten.... was dat niet die man die Lindgren aanvoerder maakte, en 2 weken later tribuneklant?

Zo kunnen we wel doorgaan. Iedere trainer heeft bepaalde inzichten. Ik denk dat Pantelic van waarde had kunnen zijn, het duurde wel een maand voordat hij iets liet zien maar in het huidige systeem is hij van waarde. Niet omdat hij nou zo geweldig is maar omdat we dan Rommedahl en Kennedy niet zien!
Maareh... topic gaat over Jol... En je zegt hierboven precies hoe het zit: een trainer heeft bepaalde inzichten.

Daarom moeten we gewoon Jol de tijd geven. En niet al te overspannen reageren op een interviewtje of uitspraak.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2010 1:22 pm

Ik geef Jol ook de tijd. Nogmaals, ik wil Jol ook de tijd geven om er iets van te maken. Maar ik ga niet nog een keer al die punten opnoemen die ik minder vind van/aan Jol....
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di jan 26, 2010 1:26 pm

Rishi schreef:Ik geef Jol ook de tijd. Nogmaals, ik wil Jol ook de tijd geven om er iets van te maken. Maar ik ga niet nog een keer al die punten opnoemen die ik minder vind van/aan Jol....
Dan blijft het toch raar, en daar ben jij niet de einge in.Je zeikt Jol af tot het bot op bijna alle vlakken ( sommige doen dat met aannames die nergens te controleren zijn ) .. maar hij mag wel blijven ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 26, 2010 1:32 pm

Dat vind ik ook raar. Als je iemand echt slecht vindt, dan moet diegene toch weg?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » di jan 26, 2010 1:32 pm

Kritiek hebben is gelijk aan willen dat iemand opstapt?
Aparte manier van denken...

Harm

Bericht door Harm » di jan 26, 2010 1:32 pm

Dan blijft het toch raar en daar ben jij niet de enige in. Sommigen blijven Jol ophemelen met argumenten die niet te controleren zijn, of zelfs onwaar zijn... Ondanks dat Ajax helemaal niks is opgeschoten ten opzichte van de vorige seizoenen. Want niet alleen presteert Jol niets beter dan zijn voorganger. Die voorganger presteerde ook niet beter dan zijn voorganger. Zowel niet qua spel als qua punten.

Rishi geeft Jol in ieder geval het voordeel van de twijfel. Jullie twijfelen niet eens en roepen dat het positiespel goed is, de looplijnen goed zijn, etc. Dat is gewoon niet zo. Zowel het spel als de resultaten vallen tegen.

Baseman

Bericht door Baseman » di jan 26, 2010 1:36 pm

Inderdaad Harm...daarbij vind ik het helemaal niet erg als Jol bij Ajax blijft, ik juich het zelfs toe :kwijl.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2010 1:36 pm

Nogmaals voor Bertje en 999:

- IK zeik niet over de lastige wedstrijden na een Europees duel
- IK zeik niet over een jong 1e elftal
- IK zeik niet over de erfenis van Marco
- IK klaag niet over een gebrek aan geld
- IK kom niet met domme en loze argumenten bij Studio Voetbal

Daar ging het trouwens over. Dat Jol gewoon heel slecht overkwam bij Studio Voetbal.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 26, 2010 1:45 pm

Ik heb jouw naam niet genoemd, Rishi. Maar er zijn mensen op AT die vinden dat Jol werkelijk alles fout doet. Nou, dan kan ik niet begrijpen dat die mensen hem nog een kans willen geven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2010 1:46 pm

Excuses
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di jan 26, 2010 1:48 pm

Bertje schreef:Ik heb jouw naam niet genoemd, Rishi. Maar er zijn mensen op AT die vinden dat Jol werkelijk alles fout doet. Nou, dan kan ik niet begrijpen dat die mensen hem nog een kans willen geven.
Inderdaad, daar gaat het mij ook om.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2010 1:50 pm

Ik vind dat in ieder geval niet. Maar door zijn interviews krijg ik wel een beeld van een trainer die het allemaal niet meer weet. Als hem wordt gevraagd wat er beter gaat kan hij niks noemen. Dat moet toch beter kunnen?
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 26, 2010 1:50 pm

Harm schreef:Dan blijft het toch raar en daar ben jij niet de enige in. Sommigen blijven Jol ophemelen met argumenten die niet te controleren zijn, of zelfs onwaar zijn... Ondanks dat Ajax helemaal niks is opgeschoten ten opzichte van de vorige seizoenen. Want niet alleen presteert Jol niets beter dan zijn voorganger. Die voorganger presteerde ook niet beter dan zijn voorganger. Zowel niet qua spel als qua punten.

Rishi geeft Jol in ieder geval het voordeel van de twijfel. Jullie twijfelen niet eens en roepen dat het positiespel goed is, de looplijnen goed zijn, etc. Dat is gewoon niet zo. Zowel het spel als de resultaten vallen tegen.
Kijk jij iedere wedstrijd van Ajax, Harm? Of baseer je nu alles op de wedstrijd tegen AZ, die inderdaad aan Ajax' kant niet goed was. Kijk een wedstrijdtopic van een aantal maanden terug en toen was iedereen lyrisch. Want we hebben voor de winter, echt een paar behoorlijke potten gespeeld.

Dus ja, er is progressie. Ja, Jol presteert beter.
Er is in de selectie een hoop duidelijkheid (gevalletje Lindgren zal je altijd houden. Zo heeft PSV ook lopen leuren met Salcido of Lazovic bijvoorbeeld). De spelers lopen met Jol weg en dat was onder Bassie wel anders.
Misschien nog niet in punten, maar dat is voor mij op dit moment bijzaak. Ik had voor dit seizoen toch niet verwacht (wel gehoopt natuurlijk) dat we mee zouden doen om de titel. Daar heeft Bassie teveel voor kapot gemaakt.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » di jan 26, 2010 1:53 pm

Harm schreef:Dan blijft het toch raar en daar ben jij niet de enige in. Sommigen blijven Jol ophemelen met argumenten die niet te controleren zijn, of zelfs onwaar zijn... Ondanks dat Ajax helemaal niks is opgeschoten ten opzichte van de vorige seizoenen. Want niet alleen presteert Jol niets beter dan zijn voorganger. Die voorganger presteerde ook niet beter dan zijn voorganger. Zowel niet qua spel als qua punten.

Looplijnen, in de eerste minuten van AZ waren die te zien.Met Urby ( 2* op links, en nog een speler ) .. Dat daarna de bal niet goed wordt gegeven gaf ik meteen al in de wedstrijd aan in de AJAX - Az topic.

Verder roepen ik ( wij ) geen hosanna, dat zijn steeds jouw woorden .. Maar er is een groot verschil tussen dat en Jol op alles en nog wat afzeiken.Zelfs zijn broer wordt er bij gehaald, Blind zit te azen op, Jol vult zijn zakken met transfers enz. enz. enz.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2010 1:55 pm

GangstaRiB schreef:

Kijk jij iedere wedstrijd van Ajax, Harm? Of baseer je nu alles op de wedstrijd tegen AZ, die inderdaad aan Ajax' kant niet goed was. Kijk een wedstrijdtopic van een aantal maanden terug en toen was iedereen lyrisch. Want we hebben voor de winter, echt een paar behoorlijke potten gespeeld.

Er is in de selectie een hoop duidelijkheid (gevalletje Lindgren zal je altijd houden. Zo heeft PSV ook lopen leuren met Salcido of Lazovic bijvoorbeeld). De spelers lopen met Jol weg en dat was onder Bassie wel anders.
Misschien nog niet in punten, maar dat is voor mij op dit moment bijzaak. Ik had voor dit seizoen toch niet verwacht (wel gehoopt natuurlijk) dat we mee zouden doen om de titel. Daar heeft Bassie teveel voor kapot gemaakt.
Dat is het ook. De Arena is gewoon van Ajax! Dat gevoel is ook weleens anders geweest. Voor de winterstop hebben we zeker goede wedstrijden gespeeld, was het soms ook gewoon genieten. Alleen jammer dat die progressie niet is doorgezet....
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 26, 2010 1:58 pm

Rishi schreef:
GangstaRiB schreef:

Dat is het ook. De Arena is gewoon van Ajax! Dat gevoel is ook weleens anders geweest. Voor de winterstop hebben we zeker goede wedstrijden gespeeld, was het soms ook gewoon genieten. Alleen jammer dat die progressie niet is doorgezet....
Maar dat is aantoonbaar niet aan Jol te verwijten. Hij heeft razendsnel een nieuwe verdediging geinstalleerd en heeft daaraan vast gehouden. Dat die jonge gasten (allen Ajax opleiding!!), na een paar maanden vermoeider worden, dat is inderdaad te wijten aan hun jeugdigheid. Een vervanger heeft Jol niet, want de dure Oleguer (bedankt Bassie!!) speelt slechter dan onze jeugd. De selectie is dus hartstikke smal en dat kan je Jol niet aanrekenen.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2010 1:59 pm

Aan de andere kant, hij heeft de hele voorbereiding gehad om aan de verdediging te sleutelen... Toen die jonge verdediging een beetje tegenstand kreeg vielen ze door de mand.

Maar goed. Ik ben nog steeds positief hoor...
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 26, 2010 2:20 pm

@GangstaRib: misschien was het een idee geweest om een verdediger aan te trekken? Een betere dan Atouba, bedoel ik dan.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2010 2:28 pm

Waar komt die 4 miljoen voor Lodeiro eigenlijk opeens vandaan? Was die in de zomer niet beschikbaar?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie