PSV 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Baseman

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Baseman » ma jan 25, 2010 9:10 pm

Tuurlijk Doc, blijkbaar weet jij precies hoe de vork in de steel zit en ken je Reis persoonlijk.
Wij simpele zielen hebben dat voordeel niet en kunnen slechts afgaan op de berichten van PSV, Reker en de zaakwaarnemer. En wat weten die er nu van...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 25, 2010 9:48 pm

Nou, PSV heeft zich natuurlijk wel flink tegengesproken.

Harm

Bericht door Harm » ma jan 25, 2010 10:08 pm

Maar dat was in het belang van de speler (en natuurlijk ook in het belang van de club omdat het handelswaar betreft). Als hij geholpen had willen worden, dan had niet iedereen in Nederland hoeven te weten dat hij verslaafd is.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 25, 2010 10:18 pm

In het belang van de club omdat de speler handelswaar is, dus. PSV rekende al niet meer op Reis.

Ik zou het heel vreemd vinden als een club een werknemer ontslaat en dan nog een schadevergoeding eist. Zo werkt het nergens. Maar de voetbalwereld is een krankjoreme wereld natuurlijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » ma jan 25, 2010 10:23 pm

Dat weet ik niet. Bij VI zeiden ze dat hij om de 10 dagen een dopingcontrole kreeg. Tot nu toe was hij daar iedere keer doorheen gekomen. Ik denk dat ze hoopten dat ze hem op andere gedachten konden brengen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 25, 2010 10:35 pm

Harm schreef:Maar dat was in het belang van de speler (en natuurlijk ook in het belang van de club omdat het handelswaar betreft). Als hij geholpen had willen worden, dan had niet iedereen in Nederland hoeven te weten dat hij verslaafd is.
Juist vanwege al die belangetjes zou ik niet te veel waarde hechten aan die verklaringen.

Frank

Bericht door Frank » ma jan 25, 2010 10:54 pm

Baseman schreef:Tuurlijk Doc, blijkbaar weet jij precies hoe de vork in de steel zit en ken je Reis persoonlijk.
Wij simpele zielen hebben dat voordeel niet en kunnen slechts afgaan op de berichten van PSV, Reker en de zaakwaarnemer. En wat weten die er nu van...
En wij kennen Reker en zaakwaarnemer wel persoonlijk en weten exact hoe de vork in de steel zit? :hypocrite.gif:

Aangezien ik niemand van beide partijen persoonlijk ken, neem ik de berichtgeving maar voor kennisgeving aan en ga ik voor niemand partij kiezen en tegen de ander zijn.

In deze zaak zijn er alleen maar verliezers....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

999

Bericht door 999 » ma jan 25, 2010 11:42 pm

Dr. Living Stoned schreef:of Doc verschilt met jou van mening, Harm.

ik vind dat je als club een verantwoordelijkheid hebt, zeker wanneer je ozo lief en warm genoemd wil worden. PSV had hem ook in t trainingkamp kunnen laten zitten, en met de groep kunnen laten terugkeren naar nederland, dat had de aandacht van reis afgehouden. en dan had de club met reis naar een oplossing gezocht, nix schijnwerpers, nix ontslag. ik ben ervan overtuigt dat reis zich dan wel zou hebben laten behandelen.

je toevlucht zoeken tot drugs doe je echt niet zo maar
Mwah, op Sport1 ( Kieft, Goossens deed trouwens ook zijn verhaal ) vertelde men dat het een drugs en alcohol probleem is, en dat zijn vader dat ook heeft/had ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 26, 2010 10:31 am

Jonathan Reis te koop

EINDHOVEN - Jonathan Reis, de door PSV op drugsgebruik betrapte en daarop ontslagen spits, mag per direct elders voetballen. Volgens directeur Herman Ram van de Nederlandse dopingautoriteit heeft de Braziliaan de dopingwet niet overtreden.
"Het gebruik van het middel dat bij hem is aangetroffen, is alleen strafbaar als je het gebruikt in wedstrijdverband. Daar is hier geen sprake van", aldus Ram. PSV zal direct de FIFA inschakelen en een miljoenenclaim bij de speler neerleggen als hij ergens een contract tekent.

PSV-directeur Jan Reker wijst op de zaak tussen Adrian Mutu en Chelsea om duidelijk te maken dat zijn club sterk staat als Reis zijn carrière de komende 2,5 jaar, zo lang liep zijn contract nog, bij een andere club wil voortzetten. "Toen Mutu bij Fiorentina weer ging spelen, kreeg hij de rekening (zeventien miljoen euro, red.) gepresenteerd", weet Reker.

Dat Mutu bij een officiële controle werd betrapt, is volgens Reker geen reden tot zorgen. "We hebben bij alle mogelijke instanties informatie ingewonnen en de jurisprudentie zegt genoeg. We hebben recht op schadeloosstelling" De maatregel om het diep gezonken talent te ontslaan is PSV, dat inclusief salaris bijna vier miljoen euro in Reis investeerde, niet opgelegd. "Omdat we het risico niet konden lopen dat hij bij een dopingcontrole na een wedstrijd betrapt zou worden en hij niet wilde afkicken, zijn we tot ontslag overgegaan", zegt Reker.

"Dit middel blijft zo lang in je lijf, dat hij sowieso dit seizoen niet meer kon spelen. Hij vertelde ons dat hij ermee zou stoppen, maar dat was in onze ogen niet genoeg. Het middel is dermate verslavend dat opname in een kliniek noodzakelijk was." Volgens Herman Ram van de dopingautoriteit heeft PSV volledig op eigen initiatief gehandeld. "Bij een out of competion-controle, zoals PSV heeft uitgevoerd, testen we niet eens op deze middelen. Al staat een sporter dan stijf van de coke, xtc of cannabis, van ons zullen ze niets horen."

De incidenten rondom Reis, de speler verzorgde zijn lichaam bijna zijn gehele periode bij PSV bijzonder slecht, heeft de club aan het denken gezet. Reker: "Wij verplichten jonge spelers voortaan om in een gastgezin te gaan wonen. Als ze dat niet willen, dan hoeven we ze niet. Spelers van deze leeftijd hebben een papa en een mama nodig." Reker, clubarts Cees-Rein van den Hoogenband en hoofdtrainer Fred Rutten spraken de afgelopen dagen uitgebreid, maar tevergeefs met Reis. "Hij reageerde heel gelaten. Ik ben teleurgesteld en ook een beetje boos. Van imagoschade voor PSV zal echter geen sprake zijn. Ik denk zelfs eerder het tegenovergestelde. We hebben de juiste maatregelen genomen."
Telegraaf

Twijfelachtig dus of die claim van PSV iets gaat uithalen. Daarbij, wat is de waarde van deze speler? Mutu heeft zich bewezen op topniveau, maar Reis maakte zijn belofte al jaren niet waar.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 26, 2010 10:39 am

Er is ongetwijfeld een club die de gok aandurft (ervan uitgaande dat hij een medische test doorstaat).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 26, 2010 10:40 am

Ik ben benieuwd. Reis is geen Mutu.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di jan 26, 2010 10:42 am

En je punt is, Voetske? Uit je verhaal blijkt dat de club allang wist wat voor vlees men in de kuip had. Dan is het dus geen verrassing voor de club om hier tegenaan te lopen. dan had men een wat menswaardigere oplossing getroffen dan het direct wegsturen van Reis.

iedereen weet hoe de media werkt en iedereen kan op zijn vingers natellen hoe iemand die niets meer te verliezen heeft reageert. Die kiest hetgeen wat hem het minste moeite kost - dus het verslaafd zijn. Ik vind en blijf vinden dat PSV zich onbehoorlijk hard opstelt in deze kwestie, zeker wanneer je je club zo warm noemt gebeuren er dingen die niet door de beugel kunnen.
Ik durf de stelling best wel aan: Wie verslaafd is is ziek. En we hebben een ziektewet voor de tijdelijk arbeidsongeschikten. Fatsoensnorm 1, werkgevers ontslaan geen zieke werknemers tijdens de ziekte. PSV doet dat dus wel en daarmee blaas je je eigen imago op.

En nogmaals, Reis ken ik niet, maar ik ben sinds een krap jaartje zelf knetterstoned [valt best mee hoor] en heb jarenlang geworsteld tegen de morfine die mij helpt tegen de pijn. Stel mij de vraag en ik kies ook voor de verdoving. Reis' leven doet Reis even veel pijn als mij het mijne, dat is er dus aan de hand en dan had ik wat meer mededogen verwacht van de club.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Harm

Bericht door Harm » di jan 26, 2010 11:33 am

Het is dus geen coke. Misschien crack of een andere verslavende variant.

Harm

Bericht door Harm » di jan 26, 2010 11:36 am

Dr. Living Stoned schreef:En je punt is, Voetske? Uit je verhaal blijkt dat de club allang wist wat voor vlees men in de kuip had. Dan is het dus geen verrassing voor de club om hier tegenaan te lopen. dan had men een wat menswaardigere oplossing getroffen dan het direct wegsturen van Reis.

iedereen weet hoe de media werkt en iedereen kan op zijn vingers natellen hoe iemand die niets meer te verliezen heeft reageert. Die kiest hetgeen wat hem het minste moeite kost - dus het verslaafd zijn. Ik vind en blijf vinden dat PSV zich onbehoorlijk hard opstelt in deze kwestie, zeker wanneer je je club zo warm noemt gebeuren er dingen die niet door de beugel kunnen.
Ik durf de stelling best wel aan: Wie verslaafd is is ziek. En we hebben een ziektewet voor de tijdelijk arbeidsongeschikten. Fatsoensnorm 1, werkgevers ontslaan geen zieke werknemers tijdens de ziekte. PSV doet dat dus wel en daarmee blaas je je eigen imago op.

En nogmaals, Reis ken ik niet, maar ik ben sinds een krap jaartje zelf knetterstoned [valt best mee hoor] en heb jarenlang geworsteld tegen de morfine die mij helpt tegen de pijn. Stel mij de vraag en ik kies ook voor de verdoving. Reis' leven doet Reis even veel pijn als mij het mijne, dat is er dus aan de hand en dan had ik wat meer mededogen verwacht van de club.
Als je je als zieke niet aan de regels houdt die je werkgever je oplegt, dan ben je in overtreding en dan kan je werkgever je ontslaan. PSV wil dat hij in een kliniek afkickt en hij geeft geen gehoor aan die oproep. Hij is daarmee in overtreding. Maar ik snap niet waarom ik deze discussie met je voer, wat weet jij nou van arbeidsrecht.

Baseman

Bericht door Baseman » di jan 26, 2010 11:38 am

Dr. Living Stoned schreef:Fatsoensnorm 1, werkgevers ontslaan geen zieke werknemers tijdens de ziekte.
Euhm, wel als deze werknemers weigeren geholpen te worden aan hun ziekte...

PSV ontslaat Reis niet omdat hij verslaafd is, PSV ontslaat hem omdat hij alle hulp weigert. Daarbij is Reis een voetballer, gelden voor hem andere wetten dan voor een 'gewone' werknemer en krijgt hij een salaris waar Balkenende jaloers op is.

PSV en met name Rutten staan Reis al het hele seizoen bij, ondanks zijn verleden en ondanks dat hij afgelopen zomer al eens betrapt werd op het gebruik van drugs. Het houdt een keer op Doc en PSV zal echt niet zomaar enkele miljoenen door het toilet spoelen, vreemd dat jij hier zo'n moeite mee hebt.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 26, 2010 11:47 am

In alle rechtsposities staat dat het dienstverband beëindigd mag worden als de zieke niet meewerkt aan zijn genezingsproces. Als je verslaving gelijkstelt aan ziekte is daar in dit geval sprake van.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2010 11:48 am

Die Reis is gewoon een lul! PSV heeft groot gelijk. Hoop dat zo een rechter dat ook inziet.. zou wat zijn zeg als PSV hem niet mag ontslaan.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 26, 2010 11:50 am

Baseman schreef:
Dr. Living Stoned schreef:Fatsoensnorm 1, werkgevers ontslaan geen zieke werknemers tijdens de ziekte.
Euhm, wel als deze werknemers weigeren geholpen te worden aan hun ziekte...
Dat zie je wel vaker bij verslaafden. Is een symptoom van de ziekte.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di jan 26, 2010 1:11 pm

welke "hulp" bood PSV? Uit het trainingskamp sturen en Reis niet uit de wind houden. Reis heeft dan alleen nog zijn vriendje "de verslaving" nog. De reden om datgene te doen wat Jonhk zegt. Dat vriendje laat hem tenminste niet in de steek - vraag het aan iedere deskundige, ZO werkt het principe. Zat teams die hun verantwoordelijkheid wel namen, die ontsloegen hun spelers niet vanwege een verslaving. Engelse clubs maar ook Nederlandse clubs. Theo Janssen rijdt een vriend missschien wel voor hel leven in de vernieling of dichter bij huis, kluivert rijdt met een belachelijk hoge snelheid een man dood en flikt het notabene op de dag van de begravenis van diezelfde man om bekeurd te worden voor te hard rijden. Schandalig? Zeker, maar de club bleef de speler wel steunen. En die club stond die tijd al te boek als koud en kil hè.

Terug naar Reis. Ik wens die gozer veel sterkte toe in de slag om de ontmaskering van "zijn vriendje".
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2010 1:19 pm

PSV zal het ook vast wel geprobeerd hebben hoor. Als Theo volgende maand weer wordt opgepakt met een borrel op ontslaat Twente hem ook hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » di jan 26, 2010 1:23 pm

Laat maar, Doc...dit is toch nutteloos.

PS: Je voorbeelden slaan overigens helemaal nergens op, echt volledig andere zaken dan waar Reis last van heeft (het betreffen niet eens verslavingen, wat een onzin zeg).
Mutu daarentegen is enigszins vergelijkbaar, die werd ook ontslagen. Of Maradona, die werd uit het WK gegooid.
Maar daar zullen de clubs/landen ook wel schandalig hebben gereageerd :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2010 1:38 pm

Huh? Ik ben het met je eens hoor Baseman.. Maar denk dat je mij ook bedoelde.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di jan 26, 2010 1:38 pm

Dr. Living Stoned schreef:En je punt is, Voetske? Uit je verhaal blijkt dat de club allang wist wat voor vlees men in de kuip had. Dan is het dus geen verrassing voor de club om hier tegenaan te lopen. dan had men een wat menswaardigere oplossing getroffen dan het direct wegsturen van Reis.

Tja, ik kan alleen maar Kieft en Goossens op hun blauwe ogen geloven Doc.En die gaven toch aan in dat programma dat Psv alles, maar dan ook alles heeft gedaan om hem weer clean te krijgen, om hem weer recht te maken ..

Uit ervaring weet ik dat iemand die verslaaft is er 100% achter moet staan ( en zelfs dan blijft het moeilijk ) om van zijn verslaving af te komen .. Wie verslaafd is " ziek ", maar het overgrote deel van de verslaafden erkent dat zelf niet, en doen ze dat wel willen meestal niet geholpen worden, dat lukt ze zelf wel is veelal ( ik stop gewoon hoor, dat kan ik makkelijk zelf ) het antwoord wat je krijgt.

Reis heeft geen " pijn " Doc, niet zoals jij pijn hebt.Dat is gewoon een heel ander nivo ..
Blij met de punten ...

generaal

Bericht door generaal » di jan 26, 2010 1:56 pm

Rishi schreef:PSV zal het ook vast wel geprobeerd hebben hoor. Als Theo volgende maand weer wordt opgepakt met een borrel op ontslaat Twente hem ook hoor.
Over Twente gesproken.. Die zie ik er wel voor aan om Reis te benaderen.

Rooie

Bericht door Rooie » di jan 26, 2010 2:38 pm

Die hebben in ieder geval warme contacten met ome Vlado. Zou overigens wel jonge spits nummer 20 zijn die ze aankopen, echt ongekend.

Plaats reactie