Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Ismail Aissati

Bericht door Marillion » di nov 10, 2009 4:45 pm

joey schreef:Kunnen we even terug naar Aissati? Even peilen: wie is er nog van overtuigd dat Aissati het gaat redden bij Ajax? Of anders gesteld: hoe hoog schatten jullie die kans in?

Ik niet erg hoog, want ik krijg de indruk dat Jol het niet in hem ziet zitten.
Inderdaad, terug naar Aissati. Discussiëren over het eigen vermogen mag verder in dit topic.

Ik denk niet dat Jol al klaar met hem is hoor. Alleen moet Aissati wel wat dwingender en completer worden. Of hij het gaat redden weet ik niet. Voorlopig lijkt Jol vooral te kiezen voor een 'stevig' middelveld met De Zeeuw, Gabri en Enoh. Maar ik ben er van overtuigd dat we daarmee dit seizoen nog de nodige problemen gaan krijgen. Het is teveel van hetzelfde en wie breekt een wedstrijd open die op slot zit? Daar ligt een kans voor Aissati. Maar dan moet hij zich wel professioneel opstellen en wachten op de kans die komen gaat.
Nil volentibus arduum

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di nov 10, 2009 4:57 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 12:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 10, 2009 6:02 pm

Aisatti is een zaalvoetballer, een spelvertrager. Met een groot ego, dat in geen verhouding staat tot hetgeen ie laat zien. Redt het niet. Niet bij Ajax en niet bij een club op het niveau van Ajax of hoger.

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 10, 2009 11:09 pm

Marillion schreef:Ik denk niet dat Jol al klaar met hem is hoor.
Mwah, ik weet het niet. Jol draait over Aissati hetzelfde riedeltje af als over Sulejmani: is een talent, moet nog veel leren, blabla. Maar intussen heeft hij voor allebei die jongens geen plaats, en dan wil hij zelfs VDV nog en Babel. Ik denk dat Jol met die twee omhoog zit. Hij zou willen dat hij ze niet had, en dat hij met de transfersommen die voor hen betaald zijn andere spelers kon halen.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 10, 2009 11:36 pm

Hij zal toch ook wel zien dat die jongens in het verleden veel beter hebben laten zien. Dat moet voor een coach toch een uitdaging zijn.

En anders komt hij uit armoede misschien alsnog bij hun uit. Want hij kan nog zo vaak de namen van V.d.Vaart, Babel en Huntelaar laten vallen maar die komen echt niet naar Amsterdam. En het ziet er ook niet naar uit dat hij voor volgend seizoen dik mag gaan investeren. Nou, als er dan een jongen als Aissati in Amsterdam rondloopt lijkt me dat een mooie uitdaging.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 10, 2009 11:44 pm

Ja, misschien moet hij wel. :smallgrin.gif:

Maar willen is iets anders. Hij wil de markt op om een aanvallende middenvelder te halen. Dus Issy is zeker niet zijn man (netje).

Ik ben benieuwd of Jol het gaat volhouden bij Ajax. Hoelang kan hij er tegen dat er zo goed als niets mogelijk is?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo nov 11, 2009 9:51 am

Marillion schreef:Hij zal toch ook wel zien dat die jongens in het verleden veel beter hebben laten zien. Dat moet voor een coach toch een uitdaging zijn.

En anders komt hij uit armoede misschien alsnog bij hun uit. Want hij kan nog zo vaak de namen van V.d.Vaart, Babel en Huntelaar laten vallen maar die komen echt niet naar Amsterdam. En het ziet er ook niet naar uit dat hij voor volgend seizoen dik mag gaan investeren. Nou, als er dan een jongen als Aissati in Amsterdam rondloopt lijkt me dat een mooie uitdaging.
Aisatti heeft nog helemaal niks laten zien.

Jol zal hem nooit openlijk afvallen, want dat is pure kapitaalvernietiging. Maar het lijkt me toch wel overduidelijk dat Aisattie het niet gaat redden op deze manier. Die gast piept maar en presteert geen ene reet.
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 11, 2009 10:24 am

Jawel hoor. Hij heeft bij zowel PSV als Twente laten zien dat hij veel kwaliteit in huis heeft. Weliswaar nog niet over een lange periode maar we hebben het dan ook 'slechts' over een talent. Dat Aissati zichzelf zal moeten verbeteren is duidelijk en of dat lukt weet ik niet. Het is aan hem om te laten zien dat hij een volwassen voetballer kan worden. Maar potentie heeft hij wel degelijk.

Ik ben in ieder geval wel bereid om hem de kans te geven om tot een meerwaarde uit te groeien. Zou voor Ajax erg prettig zijn als dat lukt want als de steekbal van Enoh of Gabri af moet komen hebben we toch een probleem.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » wo nov 11, 2009 12:44 pm

Aissati lijkt hetzelfde probleem te hebben als (ex-PSV'er) Leandro...heel veel talent, begenadigd kunnen voetballen, technisch goed, zo ongeveer alles in huis om op hoog niveau te kunnen spelen, alleen mentaal en psychisch helaas niet sterk genoeg. En dat breekt toch op, de persoonlijkheid van een speler is ontzettend belangrijk.

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 11, 2009 8:17 pm

Baseman schreef: ...heel veel talent, begenadigd kunnen voetballen, technisch goed, zo ongeveer alles in huis om op hoog niveau te kunnen spelen,
Vind je? Ik vind 'm voetballend helemaal niet zo goed. Handelingssnelheid ligt bijv. laag. Hij loopt vooral met die knikker aan de voet. Eindpass, scorend vermogen: weinig.

Vorig seizoen had ie een goede fase. Nog helemaal niets van gezien dit seizoen. Het zou kunnen wat je zegt: dat het in z'n kop zit. Dit is z'n 5e seizoen in het betaald voetbal en hij is nog steeds geen stap verder. Hetzelfde geldt bijv. voor Sarpong, ook nog altijd 'talent'.

Het koppie is idd doorslaggevend. Het talent op zich is maar het halve verhaal.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jan 06, 2010 11:44 am

Inderdaad, zeer zorgwekkend.

Ik blijf het ook raar vinden dat hij fysiek niets vooruit is gegaan in de afgelopen paar jaar. Zo'n scharminkel zou toch dagelijks een paar uur in de sportschool moeten zitten. Hij kan een voorbeeld nemen aan Wesley Sneijder, die ook klein is en het van zijn techniek moet hebben, maar die is op een gegeven moment wel heel breed en sterk geworden door gerichte training en heeft daar veel voordeel bij. Met meer spiermassa wordt je bovendien weerbaarder voor blessures.
Ajax!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jan 06, 2010 1:26 pm

Ach.. dat hij na een wedstrijd in Jong Ajax al boos wegloopt of met bidons gaat smijten, daaraan kan je zien dat hij het niet gaat worden.

Niks gepresteerd en toch al zulke uitspattingen hebben... ik vind dat er bij Ajax zeer mild gereageerd wordt... Had dit weleens mee willen maken met Adriaanse.
Whitey on the moon.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jan 06, 2010 1:35 pm

Zo erg was dat niet. En hoe lang is dat geleden? En het berustte ook nog een misverstand. Om daar nou uit af te leiden dat het helemaal niets meer wordt, is wel wat erg snel.
Dat hij verder had moeten zijn, ben ik wel met je eens.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 07, 2010 12:20 am

Ben het met Wimpey eens. Ik moet nog zien of Aissati gaat redden. Goede kans dat hij een dikke miskoop is.

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 08, 2010 7:42 am

wimpey schreef:Vind je? Ik vind 'm voetballend helemaal niet zo goed. Handelingssnelheid ligt bijv. laag. Hij loopt vooral met die knikker aan de voet. Eindpass, scorend vermogen: weinig.
Het vreemde is dus dat Issy zijn kracht zit in het laten rondgaan van de bal, maar dat laat hij al tijden nauwelijks meer zien. Dat hij voornamelijk loopt met de bal zegt veel.
Een eindpass en scorend vermogen heeft hij inderdaad minder, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Hij heeft andere kwaliteiten.
Het zou kunnen wat je zegt: dat het in z'n kop zit. Dit is z'n 5e seizoen in het betaald voetbal en hij is nog steeds geen stap verder.
Hij lijkt weinig geleerd te hebben van zijn vertrek bij PSV, erg jammer. Hij gedraagt zich nog veel te veel als een verongelijkt kind en ik betwijfel of hij ooit de vereiste mentaliteit gaat krijgen, hij heeft er kansen genoeg voor gehad.
Giacomo Puccini schreef:Ik blijf het ook raar vinden dat hij fysiek niets vooruit is gegaan in de afgelopen paar jaar. Zo'n scharminkel zou toch dagelijks een paar uur in de sportschool moeten zitten.
Dit was bij PSV ook al een probleem, maar Issy dacht (denkt) alles beter te weten...veel verstandiger was een voorbeeld te nemen aan zijn vriend Ibi, die is enkele seizoenen terug keihard gaan werken aan zijn fysiek met positieve resultaten als gevolg.

Toppie

Bericht door Toppie » vr jan 08, 2010 9:18 am

Issy niet :hypocrite.gif:

Harm

Bericht door Harm » vr jan 08, 2010 1:07 pm

Baseman schreef:
wimpey schreef:Vind je? Ik vind 'm voetballend helemaal niet zo goed. Handelingssnelheid ligt bijv. laag. Hij loopt vooral met die knikker aan de voet. Eindpass, scorend vermogen: weinig.
Het vreemde is dus dat Issy zijn kracht zit in het laten rondgaan van de bal, maar dat laat hij al tijden nauwelijks meer zien. Dat hij voornamelijk loopt met de bal zegt veel.
Een eindpass en scorend vermogen heeft hij inderdaad minder, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Hij heeft andere kwaliteiten.
Het zou kunnen wat je zegt: dat het in z'n kop zit. Dit is z'n 5e seizoen in het betaald voetbal en hij is nog steeds geen stap verder.
Hij lijkt weinig geleerd te hebben van zijn vertrek bij PSV, erg jammer. Hij gedraagt zich nog veel te veel als een verongelijkt kind en ik betwijfel of hij ooit de vereiste mentaliteit gaat krijgen, hij heeft er kansen genoeg voor gehad.
Giacomo Puccini schreef:Ik blijf het ook raar vinden dat hij fysiek niets vooruit is gegaan in de afgelopen paar jaar. Zo'n scharminkel zou toch dagelijks een paar uur in de sportschool moeten zitten.
Dit was bij PSV ook al een probleem, maar Issy dacht (denkt) alles beter te weten...veel verstandiger was een voorbeeld te nemen aan zijn vriend Ibi, die is enkele seizoenen terug keihard gaan werken aan zijn fysiek met positieve resultaten als gevolg.
Er zijn ook voetballers die slechter werden toen ze veel aan hun spieren hadden gewerkt. met meer blessures en een lagere handelingssnelheid tot gevolg.
Aissati was juist altijd goed in het vermijden van de duels en in mijn ogen hoef je dan geen spierbundel te zijn.

Cedric
Contacteer:

Bericht door Cedric » wo jan 20, 2010 9:55 am

ED.nl schreef: De zelfkritiek van Ismaïl Aissati
door Dick Sintenie. woensdag 20 januari 2010 | 02:41 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 20 januari 2010 | 07:46

Ismaïl Aissati is nog steeds een talent. Je bent pas talent-af als je één seizoen constant kan presteren, vindt hij. En daarin is de 21-jarige Ajacied nog niet geslaagd. "Je moet elke wedstrijd minimaal een zes halen, dat is de basis."

Het is de zelfkritische kant van een ouderwetse pingeldoos, die door PSV op twaalfjarige leeftijd bij het Utrechtse Elinkwijk werd weggeplukt en op zijn zeventiende in San Siro debuteerde in de Champions League tegen AC Milan. In de return, een week later, kreeg hij zelfs een basisplaats van Guus Hiddink. PSV won met 1-0 en er waren lovende kritieken voor Aissati, van Hiddink en van aanvoerder Phillip Cocu.

Hiddink had voor de tweede wedstrijd met één zin veel spanning bij hem weggenomen: voetbal alsof je op het pleintje in Tuinwijk bent.

Er is in die vier jaar daarna veel gebeurd, maar zijn grote doorbraak is vooralsnog uitgebleven. Aissati liet zich een half jaar verhuren aan FC Twente, waar hij veel indruk maakte, maar bij PSV zagen de opvolgers van Hiddink weinig in een middenveld met Aissati én zijn drie jaar oudere jeugdvriend Ibrahim Afellay.

Vorig seizoen verkaste Aissati voor bijna vier miljoen euro naar Ajax. Een meniscusblessure hield hem vervolgens een half jaar aan de kant. "Drie keer was ik bijna fit en kreeg ik een terugslag. Ik ken inmiddels de weg in bijna alle ziekenhuizen in Amsterdam. Soms zat ik in de auto op weg naar huis en dacht: bekijk het allemaal maar. Na een paar minuten trok dat gevoel weer weg. Mijn leven draait om voetbal, ik zou niet zonder kunnen."

Zijn doorzettingsvermogen werd beloond. Bij zijn terugkeer na de winterstop nam hij Ajax bij de hand. "Trainer Marco van Basten zei: Ik wil dat jij je met de opbouw bemoeit. Haal de bal achterin op." Aissati blonk uit in de UEFA Cupwedstrijden tegen Olympique Marseille en in de competitiewedstrijd tegen NAC. "Maar toen het er in de laatste fase van de competitie op aan kwam, bij Sparta, kregen we met 4-0 een pak slaag. Onvoorstelbaar. Dat overkomt ons nog te vaak."

Van Basten trok zijn conclusies en stapte op, Martin Jol kwam. Andere trainer, andere visie. "En daar horen ook andere maatstaven bij waarlangs de spelers worden beoordeeld", zegt Aissati. "Martin Jol wil dat ik vaker in het strafschopgebied van de tegenstander kom, dat ik meer doelpogingen onderneem en vaker ga scoren. Dat is best lastig, want ik ben van nature meer een aangever dan een afmaker. En je moet ook niet geforceerd uit alle standen op doel schieten."

Met de constatering dat hij zichzelf nog moet 'uitvinden' als voetballer is hij het deels eens. "Ik zoek voortdurend naar de manier waarop ik mijn kwaliteiten het beste kan gebruiken. Dat is mede afhankelijk van de bezetting van het middenveld en de manier waarop de trainer het elftal wil laten spelen. Daarnaast heb ik als ieder ander taken uit te voeren. De trainer stelt me soms op als een soort vrije linksbuiten, maar ook dáár kan ik het elftal helpen. Ik voel me nog geen basisspeler van Ajax. Ik moet me elke keer bewijzen. De trainer heeft veel vertrouwen in me, maar ik wil dat hij niet om mij heen kan."

Voetbal is eigenlijk voortdurend keuzes maken: tussen risico nemen en geduld betrachten. "Hoe ouder je wordt, hoe sneller je situaties in het veld gaat herkennen en daar de juiste handeling op laat volgen", zegt Aissati. "Beter worden is dus een proces, er is helaas geen kant-en-klaar recept voor."

Het is boud te stellen dat die ene wedstrijd tegen AC Milan hem tot op de dag van vandaag achtervolgt, maar helemaal bezijden de waarheid is het niet. Aissati heeft moeite met de schijnwerpers, zegt hij zelf. "Voor die wedstrijd tegen AC Milan kon ik rustig mijn partijtjes spelen, daarna werd van alles van mij verwacht."

Natuurlijk bedoelde Hiddink het niet letterlijk, toen hij zei dat Aissati tegen AC Milan moest voetballen alsof het een potje op het pleintje van Tuinwijk betrof. De kleine middenvelder wist donders goed welke belangen op het spel stonden: de Champions League is geen speeltuin. En anders had hij altijd nog de ervaren Cocu aan zijn zijde om hem dat duidelijk te maken.

Wat hij zich nog herinnert van die wedstrijd? "Dat we vanuit de 'nul' speelden." Als Ajax iets zou kunnen leren van PSV, is dat het, zegt Aissati. "Dat klinkt misschien een beetje vreemd uit mijn mond, want ik ben wel een Ajax-voetballer in de zin van: het publiek vermaken, mooie dingen laten zien. We hebben meer dan vijftig goals gemaakt dit seizoen, dat is veel. We scoren vooral makkelijk in thuiswedstrijden en dat moet zo blijven. Maar in lastige wedstrijden, of als het eens niet loopt, moeten we niet ongeduldig worden als het na een uur nog 0-0 staat. PSV wint dat soort potjes gewoon met 1-0. Wij hebben geen team dat negentig minuten kan domineren. Er is één ploeg in de wereld die dat kan: Barcelona. Maar we moeten wel in staat zijn een wedstrijd negentig minuten te controleren, en op het laatst toe te slaan."

Aissati heeft het kampioenschap nog niet uit zijn hoofd gezet, maar hij beseft dat daar ook een sportief verval bij de twee concurrenten voor nodig is. Dat lijkt ijdele hoop, want zowel FC Twente als PSV is dit seizoen nog ongeslagen.

Ismaïl Aissati maakte de huidige PSV-coach Fred Rutten mee bij FC Twente. " Toen ik daar binnenkwam, heb ik ook aan jongens die niet speelden gevraagd wat ze van de trainer vonden. Ze waren allemaal enthousiast. Hij was met iedereen bezig en gaf alle vijfentwintig spelers in de selectie het gevoel dat ze erbij hoorden. Dat is moeilijk in het hedendaagse voetbal. Na een half jaar op de bank gaan veel voetballers klagen, of ze willen naar een andere club. Dat probleem heeft bij PSV een paar jaar gespeeld, maar het is nu rustig. En dat is aan de resultaten te merken."
"Geef Ajax z'n goede reputatie terug!"

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 20, 2010 10:16 am

Hij is te licht om het spel van achteruit te verdelen.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo jan 20, 2010 10:20 am

Hij heeft de handelingssnelheid daar niet voor.

Toppie

Bericht door Toppie » wo jan 20, 2010 11:07 am

Ismaïl Aissati (Ajax): 'Ik voel me nog geen basisspeler' (bron sportweek)

--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 20-jan-2010 10:30

Ismaïl Aissati is aan zijn tweede seizoen als Ajacied bezig. Onomstreden is hij in Amsterdam nog niet. ‘Ik voel me nog geen basisspeler van Ajax,’ vertelt Aissati woensdag in het Eindhovens Dagblad. ‘Ik moet me elke keer bewijzen. De trainer heeft veel vertrouwen in me, maar ik wil dat hij niet om mij heen kan.’

Over zijn eigen spel zegt de middenvelder: ‘Martin Jol wil dat ik vaker in het strafschopgebied van de tegenstander kom, dat ik meer doelpogingen onderneem en vaker ga scoren. Dat is best lastig, want ik ben van nature meer een aangever dan een afmaker. En je moet ook niet geforceerd uit alle standen op doel schieten.’

‘Hoe ouder je wordt, hoe sneller je situaties in het veld gaat herkennen en daar de juiste handeling op laat volgen, weet de oud-PSV’er. ‘Beter worden is dus een proces, er is helaas geen kant-en-klaar recept voor.’ (MT)

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 22, 2010 2:25 pm

Uit de Lodeiro-topic:
Feest schreef:
999 schreef:
Feest schreef:Aissati naar Bunga Melati.
Tja, jammer .. Als hij z'n handelings snelheid, overzicht omhoog had weten te schroeven ( doeltreffendheid ) .. zou je hem nog kunnen gebruiken .. nu blijft het net niet ( of een wedstrijd net, en dan weer drie wedstrijden niet ) .. Afijn, Jol zijn schuld .. Moet ie die speler(s) maar aan het voetballen zien te krijgen ..
En z'n diepgang, kracht, van de bal afvoetballen, passingsrange groter dan 5-10 meter, echte loop ipv schuifel-schuifel en z'n drive.

Ja, dan zou het wat kunnen worden.
Bij Twente deed ie het toch erg aardig?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » vr jan 22, 2010 3:30 pm

Duke schreef:Uit de Lodeiro-topic:
Feest schreef:
999 schreef:
Tja, jammer .. Als hij z'n handelings snelheid, overzicht omhoog had weten te schroeven ( doeltreffendheid ) .. zou je hem nog kunnen gebruiken .. nu blijft het net niet ( of een wedstrijd net, en dan weer drie wedstrijden niet ) .. Afijn, Jol zijn schuld .. Moet ie die speler(s) maar aan het voetballen zien te krijgen ..
En z'n diepgang, kracht, van de bal afvoetballen, passingsrange groter dan 5-10 meter, echte loop ipv schuifel-schuifel en z'n drive.

Ja, dan zou het wat kunnen worden.
Bij Twente deed ie het toch erg aardig?
Mwah, wat is aardig.Die keren dat ik hem zag voetballen begreep ik het hosanna geroep niet echt.
Blij met de punten ...

Mano

Bericht door Mano » do feb 18, 2010 10:50 am

krijgt PSV toch gelijk. Net-niet voetballer.

lodeiro, Eriksen,
ik denk dat Aissati inmiddels bijna voorbij gestreven is in de pikorde.

is werkelijk 0,0 gegroeid. Mentaliteitsding. (zelfde als bij Sulejmani)

middenmoters stijgt ie naar een hoger niveau, in topteams valt ie niet op.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Toppie

Bericht door Toppie » do feb 18, 2010 12:46 pm

Mano schreef:krijgt PSV toch gelijk. Net-niet voetballer.

lodeiro, Eriksen,
ik denk dat Aissati inmiddels bijna voorbij gestreven is in de pikorde.

is werkelijk 0,0 gegroeid. Mentaliteitsding. (zelfde als bij Sulejmani)

middenmoters stijgt ie naar een hoger niveau, in topteams valt ie niet op.
Met Sulejmani erbij 20.000.000 kapitaal vernietiging en dan ook nog 6 miljoen salaris berekend over 3 of 4 jaar. Halelujah :baaa.gif:

Plaats reactie