Nicolás Lodeiro
Moderator: mods
Re: Nicolás Lodeiro
Dat gelul over die trouwe aanhang in de Kuip ben ik ook wel zat. Het lijkt allemaal wat trouwer omdat de Arena zo een sfeerloos kutstadion is. Zelfs als 50.000 man los zullen gaan vind ik de sfeer nog minder dan in sommige stadions waar de helft maar vol zit.
Vorig jaar bij Feyenoord was het ook maar al vaak halfvol.
Vorig jaar bij Feyenoord was het ook maar al vaak halfvol.
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Laten we nu niet van alles erbij halen. Leuk zo'n Lodeiro, maar als hij niet komt is het ook goed. Het is per slot van rekening vast geen Maradona.
Ik stel in ieder geval alvast voor dat Ajax de schuld krijgt. Vanwege het feit dat ze een goede speler naar AZ laten lopen terwijl we alleen maar Atouba's halen óf vanwege het feit dat we toch weer geld uitgeven terwijl er is aangegeven dat we moeten bezuinigen en dat de jeugd een kans moet krijgen. 

Nil volentibus arduum
Ik denk niet dat De Dominee die zeven kampioenschappen enkel aan Lodeiro verbindt.
Ik ken hem niet, dus ik kan er weinig over zeggen. Voor wat ik heb gehoord klinkt hij wel als een behoorlijk waardevolle versterking.

Ik ken hem niet, dus ik kan er weinig over zeggen. Voor wat ik heb gehoord klinkt hij wel als een behoorlijk waardevolle versterking.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat ben ik met je eens, leuk als ie zou komen, maar niet het einde van de wereld als het niet zou lukken.Peter schreef:Laten we nu niet van alles erbij halen. Leuk zo'n Lodeiro, maar als hij niet komt is het ook goed. Het is per slot van rekening vast geen Maradona.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Luuk heeft ooit geschreven dat Ajax, historisch gezien, het best presteert als er géén geld is. Daar zit wel wat in, al is het maar omdat de situatie dan duidelijk is. Zonder geld geen aankopen, dus moet de trainer het doen met wat er is en met wat er uit de jeugdopleiding doorkomt. Is er wel geld, dan wil de trainer kopen en na de eerste nederlaag nog meer kopen. Dan gaat hij roepen dat het heus niet aan hem ligt dat er verloren wordt, maar aan het gebrek aan kwaliteit, en dat hij spelers nodig heeft, enz.Marillion schreef:Ik stel in ieder geval alvast voor dat Ajax de schuld krijgt. Vanwege het feit dat ze een goede speler naar AZ laten lopen terwijl we alleen maar Atouba's halen óf vanwege het feit dat we toch weer geld uitgeven terwijl er is aangegeven dat we moeten bezuinigen en dat de jeugd een kans moet krijgen.
Van Gaal riep ooit bij zijn aantreden: 'Dit is mijn groep niet'. Vervolgens won hij met die groep de UEFA-cup. Dat is natuurlijkeen extreem voorbeeld, maar toch...
Het stinkt aan alle kanten!
Maar de jeugd is toch zo slecht en deze groep is toch ook belabberd?
IK GELOOF!!!!!!
We zullen er de EL niet mee winnen, maar naar Nederlandse begrippen valt het nog wel mee, hoor. Maar inderdaad, de opleiding moet beter, zodat spelers er eerder klaar voor zijn.
Elke trainer heeft de neiging om te zeggen: doe al die spelers maar weg, ik koop mijn eigen groep wel bij elkaar. Ajax is daar jarenlang in meegegaan. Het heeft ons veel geld gekost en gepresteerd is er niet, want we moesten elke twee jaar opnieuw beginnen. Dus moet het anders: de trainer mag eerst geld binnenhalen en vervolgens met dat geld spelers kopen. Omgekeerd werkt dus niet.
Vergelijk Van Gaal, die Jonk uit het tweede van Ajax haalde en voor veel geld verkocht. Je gaat mij niet vertellen dat er bij Ajax niemand rondloopt die kan voetballen.
Elke trainer heeft de neiging om te zeggen: doe al die spelers maar weg, ik koop mijn eigen groep wel bij elkaar. Ajax is daar jarenlang in meegegaan. Het heeft ons veel geld gekost en gepresteerd is er niet, want we moesten elke twee jaar opnieuw beginnen. Dus moet het anders: de trainer mag eerst geld binnenhalen en vervolgens met dat geld spelers kopen. Omgekeerd werkt dus niet.
Vergelijk Van Gaal, die Jonk uit het tweede van Ajax haalde en voor veel geld verkocht. Je gaat mij niet vertellen dat er bij Ajax niemand rondloopt die kan voetballen.
- peter
Precies. Zeker niet als je ziet waar de buidel voor wordt getrokken. Alderweireld is geen helder licht, maar is hij slechter dan de peperdure Oleguer en Wielaert? Nee, zeker niet. Urby om Atouba? Een makkie. Ogararu? Silva? Niets speciaals. Lens en Elia worden weggestuurd bij Ajax, maar er wordt wel voor 16 miljoen een buitenspeler gehaald. Tuurlijk moet die jeugdopleiding beter, maar nog altijd heb ik daar meer vertrouwen in dan datgene wat we kopen.
De voorzitter van Nacional, Ricarco Alarcón en Alex Saul hebben met AZ een akkoord bereikt over de overgang van Nicolás Lodeiro, aldus Urugol.com.
Laten we het niet romantiseren. Jonk liep allerminst in het tweede elftal rond en was eerste back-up voor Wouters, die natuurlijk ook geen onverdienstelijke speler was (zo'n speler hebben we nu niet rondlopen, hoor). Verder klinkt de zin 'je gaat mij niet vertellen dat er bij Ajax niemand rondloopt die kan voetballen' natuurlijk lekker, maar biedt nogal weinig basis voor een discussie over de kwaliteit van de spelers. Je baseert het namelijk nergens op.
Het verhaal van Peter begrijp ik ook niet bepaald. Ook Peter heeft constant kritiek op deze jeugdspelers (mijn inziens veelal terecht), maar nu moeten ze opeens wel tot betere prestaties in staat zijn?
Deze groep is niet goed genoeg voor een kampioenschap en ook niet goed genoeg voor een tweede plek. Dat hebben voorgaande jaren bewezen en dat kun je ook afleiden aan de hand van de vergelijking met de spelersgroepen die de afgelopen jaren die posities op de ranglijst wél haalden.
Het verhaal van Peter begrijp ik ook niet bepaald. Ook Peter heeft constant kritiek op deze jeugdspelers (mijn inziens veelal terecht), maar nu moeten ze opeens wel tot betere prestaties in staat zijn?
Deze groep is niet goed genoeg voor een kampioenschap en ook niet goed genoeg voor een tweede plek. Dat hebben voorgaande jaren bewezen en dat kun je ook afleiden aan de hand van de vergelijking met de spelersgroepen die de afgelopen jaren die posities op de ranglijst wél haalden.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Waar? Zie niks staan.
- peter
Ik heb veel kritiek, maar het aankoopbeleid van Ajax is dusdanig suf dat de matige jeugdspelers nog altijd wel wat beter zijn. Zo'n Wielaert is een parodie op een verdediger en dan zijn jongens als Alderweireld nog wel wat beter. Zeker geen wereldtop, maar wel beter. Zelfde als een vdWiel ook gewoon beter is dan een Ronnie Stam. Om maar eens wat te noemen.Bertje schreef:
Ja, maar dat is geen argument waarom deze spelersgroep beter zou moeten kunnen.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
We presteren conform de verwachting en vooral met eigen jeugd, omdat de gekochte spelers nog slechter zijn. Ik vind alleen wel dat we niet aantoonbaar zwakker zijn dan Twente. PSV is van een andere orde.Bertje schreef:Ja, maar dat is geen argument waarom deze spelersgroep beter zou moeten kunnen.
Jonk kwam niet aan de bak bij Ajax voor de komst van Van Gaal. Bij Volendam had hij trouwens ook geen basisplaats.
Maar het gaat niet om Jonk, natuurlijk. Het gaat erom dat je eens heel goed kijkt wat spelers kunnen. Jol leek enigszins verbaasd over wat Lindgren zondag bracht, 'het was beter dan verwacht'. Zou hij dan weten wat al die jonge spelers in hun mars hebben? Ik betwijfel dat, hoor. Kijk, Cruijff en Van Gaal wisten alles, die kenden elke jeugdspeler. Daar maakten ze gebruik van op het moment dat ze voor een bepaalde positie iemand nodig hadden.
Ajax heeft natuurlijk talent lopen, Ajax heeft altijd talent gehad. Er wordt alleen niet goed met die jongens gewerkt.
Maar het gaat niet om Jonk, natuurlijk. Het gaat erom dat je eens heel goed kijkt wat spelers kunnen. Jol leek enigszins verbaasd over wat Lindgren zondag bracht, 'het was beter dan verwacht'. Zou hij dan weten wat al die jonge spelers in hun mars hebben? Ik betwijfel dat, hoor. Kijk, Cruijff en Van Gaal wisten alles, die kenden elke jeugdspeler. Daar maakten ze gebruik van op het moment dat ze voor een bepaalde positie iemand nodig hadden.
Ajax heeft natuurlijk talent lopen, Ajax heeft altijd talent gehad. Er wordt alleen niet goed met die jongens gewerkt.
- peter
Enero 05:15 | Primera División
Lodeiro transferido al AZ
Los tricolores llegaron a un acuerdo con el AZ Alkmaar de Holanda por Nicolás Lodeiro. El volante fue negociado por 5 millones de dólares y estaría partiendo luego del Mundial. Lodeiro podría viajar hacia Holanda para acordar su vinculación en los próximos días.
urugol
- Ajaciedjuh
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Het zou me verbazen. In Zuid Amerika hebben spelers minder macht dan hier.
Bovendien denk ik dat hij hooguit een lichte voorkeur voor Ajax heeft. Die wil ook wel naar AZ.
Bovendien denk ik dat hij hooguit een lichte voorkeur voor Ajax heeft. Die wil ook wel naar AZ.
Dan gaan ze er bij Ajax zeker van uit dat die jongen alleen naar Ajax wilt. Als dat zo is, zit Nacional in een lastige spagaat, spelers hebben tegenwoordig steeds meer macht.
Ajax schijnt vandaag ook met een nieuw bod te zijn gekomen, aldus Urugol.
http://www.urugol.com/primera-division/ ... va-lodeiro
Ajax schijnt vandaag ook met een nieuw bod te zijn gekomen, aldus Urugol.
http://www.urugol.com/primera-division/ ... va-lodeiro
- SylvievdVaart
Onzin om in de huidige financiële situatie een speler te kopen die achter de spitsen of links op het middenveld speelt. Volgens mij hebben we daar Aissati en Eriksen komt eraan. Dus als je zo nodig geld uit moet geven, graag een goede vleugelspits.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Ajax moet haar vleugelspitsen in principe zelf opleiden, gezien het systeem (4-3-3) waarin alle jeugdelftallen spelen. Er is momenteel vooral behoefte aan een linksback en een centrumverdediger.
- SylvievdVaart
We hebben toch Atouba, Anita en Furby? 

so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Weet je zeker dat jij het bent, Sylvie?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali