Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010
Volgens mij zijn er drie mogelijkheden.
1. het is allemaal onzin.
2. Ajax gaat deze speler eerst een half jaar huren. (las ergens dat dat bespreekbaar was)
3. er vindt een wisseltruc plaats (Urby uit, Lodeiro in?)
Eigenlijk is er ook nog een vierde optie, namelijk dat Ajax diep in de reserves gaat tasten om deze speler te halen. Dat lijkt me erg onverstandig en ook onwaarschijnlijk.
1. het is allemaal onzin.
2. Ajax gaat deze speler eerst een half jaar huren. (las ergens dat dat bespreekbaar was)
3. er vindt een wisseltruc plaats (Urby uit, Lodeiro in?)
Eigenlijk is er ook nog een vierde optie, namelijk dat Ajax diep in de reserves gaat tasten om deze speler te halen. Dat lijkt me erg onverstandig en ook onwaarschijnlijk.
Optie 4 is geen optie. Als ze dat doen, is het finito met dat zogenaamde nieuwe beleid.
Het stinkt aan alle kanten!
Een topper binnenhalen voor 8 miljoen lijkt me prima beleid mits het werkelijk een topper is.
beter dan 8 x een kennedy voor 1 miljoen (of meer)
beter dan 8 x een kennedy voor 1 miljoen (of meer)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Daar gaat het niet om. Ajax moet saneren, dan past het niet om meer geld uit te geven dan je ontvangt. Scouts en trainers (en supporters) zien altijd buitenkansjes, daar moet je als clubleiding nee tegen zeggen als het niet kan. Laat Martin Jol eerst maar eens geld verdienen voor Ajax door spelers beter te maken. Trainers met een gat in hun hand hebben we genoeg gehad.
(Sulejmani en Aissati waren ook toppers, weet je nog?)
(Sulejmani en Aissati waren ook toppers, weet je nog?)
Duivels dilemmma, aan de ene kant wil je alles doen om financieel beter op orde te komen. Aan de andere kant moet je ook zo flexibel zijn om unieke mogelijkheden te benutten.
Hamvraag is dus: is Lodeiro een unieke mogelijkheid die je niet kunt laten lopen.
En ook: Wat is er al bekend over mogelijke verkopen in de zomer?
Hamvraag is dus: is Lodeiro een unieke mogelijkheid die je niet kunt laten lopen.
En ook: Wat is er al bekend over mogelijke verkopen in de zomer?
Dat zeiden ze ook met Sulejmani, Neef. 'Af en toe moet je gewoon flink betalen om een topper binnen te halen, zo flexibel moet je zijn'. Nou, we hebben het gezien. Nu zitten we met een probleemgeval opgescheept.
Je weet het NOOIT. Dus moet je je kunnen permitteren dat een speler mislukt. Ajax kan zich op dit moment juist niets permitteren. Heus, die Lodeiro kan voetballen, maar je moet je gewoon aan je begrotingsdiscipline houden.
Tja, als Suarez of zo al verkocht is, dan heb ik niets gezegd.
Je weet het NOOIT. Dus moet je je kunnen permitteren dat een speler mislukt. Ajax kan zich op dit moment juist niets permitteren. Heus, die Lodeiro kan voetballen, maar je moet je gewoon aan je begrotingsdiscipline houden.
Tja, als Suarez of zo al verkocht is, dan heb ik niets gezegd.
Eens, dat is dus precies het dilemma dat ik bedoelde.
Ook als Suárez is verkocht kun je fout zitten. En ook dan kun je zó veel geld weggooien dat je failliet gaat.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
In feite is het geen dilemma. Geld dat je niet hebt moet je niet uitgeven. Daarin moet je hard voor jezelf zijn. Eerst verdienen, dan kopen.
Eerst maar eens een paar verdiepinkjes van het 'salarisgebouw' halen. Dan zien we weer verder.
Eerst maar eens een paar verdiepinkjes van het 'salarisgebouw' halen. Dan zien we weer verder.
Komende drie seizoenen dus meer even om de plekken vijf tot en met drie spelen? Dan zijn die contracten van die overbodige spelers wel een keer afgelopen en als we geluk hebben hebben we door een gebrek aan voldoende inkomsten dan nog wat geld waarmee we spelers kunnen halen die wel voldoen.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Als je in het overzicht van spelers kijkt, dan zie je dat er iets van 15 spelers een aflopend contract hebben. Waaronder Luque, Ogararu én Rommedahl. Misschien is er al wel besloten om die gewoon allemaal af te laten lopen. Dat scheelt vele miljoenen.
Als er nu ook een deal is rondom Suarez, dan scheelt dat dus heel veel geld. Dat zijn dus zekerheden. Daarom zei ik: je weet niet wat er speelt op financieel gebied.
Als er nu ook een deal is rondom Suarez, dan scheelt dat dus heel veel geld. Dat zijn dus zekerheden. Daarom zei ik: je weet niet wat er speelt op financieel gebied.
Van buitenaf kan altijd blijken dat een speler chronische knieproblemen heeft. Maar vanuit het management van een club mag die fout niet gemaakt worden. Dat valt Ajax zeer te verwijten. En dan nog zijn er inderdaad omstandigheden die er voor kunnen zorgen dat een speler tegen alle verwachtingen in niet slaagt, maar betekent dat dat je dan maar nooit meer een speler moet kopen?joey schreef:Dat zeiden ze ook met Sulejmani, Neef. 'Af en toe moet je gewoon flink betalen om een topper binnen te halen, zo flexibel moet je zijn'. Nou, we hebben het gezien. Nu zitten we met een probleemgeval opgescheept.
Natuurlijk moet Ajax zichzelf niet over de kling jagen. Wat dat betreft ben ik het dus met je eens dat Ajax zuinig moet zijn op de centen en dat deze winter vooral in het teken moest staan van saneren (en toch moet Ajax Champions League halen, en dat gaat niet lukken met deze selectie). Ik krijg de laatste tijd alleen wel vaker de indruk dat je vanwege het Sulejmani-debakel, waar de medische afdeling dus schuldig voor is, vindt dat Ajax eigenlijk maar nooit meer moet investeren.
Tja, áls... Dat zeg ik ook, Neef. Als het zeker is dat er geld binnenkomt, kun je daar een deel van uitgeven.
Tja, er lopen wel wat contracten af, maar we hebben nog steeds ons CL-pakje aan, zegt Slop. Kortom, de uitgaven moeten naar beneden.
Ja, ik weet dat jij een groot voorstander bent van de gedachte dat je moet investeren om succes te kunnen behalen. Je stond dan ook te juichen toen Van Basten het geld over de balk smeet. Was jij het niet die vond dat Ajax desnoods tien miljoen aan de transfer van Aissati moest besteden? En dan nu Aissati op de tribune zetten zeker en een andere speler halen die ook een hoop kost?
@Thomas: nee, ik vind dat Ajax onder de huidige omstandigheden, nu er geen geld is en weinig uitzicht op CL en Ajax bovendien kampt met een spelersoverschot, dat Ajax dus onder de huidige omstandigheden geen dure aankopen moet doen. Ik heb het niet over nooit investeren, dat is me te globaal.
Tja, er lopen wel wat contracten af, maar we hebben nog steeds ons CL-pakje aan, zegt Slop. Kortom, de uitgaven moeten naar beneden.
Nee, meer uit de huidige groep halen. Jol moet eerst maar eens laten zien dat hij dat kan. Dat vind ik cruciaal, hoor. Je moet alleen geld ter beschikking stellen van een trainer die spelers ook beter maakt. Anders staat hij over een tijdje weer bij je voor de deur met een verzoek om aankopen. Voor de trainer geldt wat mij betreft hetzelfde als voor de club als geheel: eerst verdienen, dan uitgeven.Bertje schreef:Komende drie seizoenen dus meer even om de plekken vijf tot en met drie spelen?
Ja, ik weet dat jij een groot voorstander bent van de gedachte dat je moet investeren om succes te kunnen behalen. Je stond dan ook te juichen toen Van Basten het geld over de balk smeet. Was jij het niet die vond dat Ajax desnoods tien miljoen aan de transfer van Aissati moest besteden? En dan nu Aissati op de tribune zetten zeker en een andere speler halen die ook een hoop kost?

@Thomas: nee, ik vind dat Ajax onder de huidige omstandigheden, nu er geen geld is en weinig uitzicht op CL en Ajax bovendien kampt met een spelersoverschot, dat Ajax dus onder de huidige omstandigheden geen dure aankopen moet doen. Ik heb het niet over nooit investeren, dat is me te globaal.
Laatst gewijzigd door joey op ma jan 18, 2010 5:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zit niet meer in, Joey.
Jij dit, jij dat. Niet echt bevorderlijk voor de discussie. Ik heb het hier toch ook niet over je liefdesaffaire met Gekke Henkie?
Mijn punt is dat je wat er niet in zit er ook niet uit kunt halen.
Edit: Enganche, exact.
Mijn punt is dat je wat er niet in zit er ook niet uit kunt halen.
Edit: Enganche, exact.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Flauwekul. Dus er is geen enkele speler binnen Ajax die zich kan verbeteren? Het is onmogelijk om met de huidige spelersgroep van Ajax hetzelfde te presteren als laten we zeggen Twente nu of AZ vorig seizoen? Spelers kopen is de weg van de minste weerstand, dat moet je zo weinig mogelijk en heel gericht doen. Eerst maar eens kijken wat je in huis hebt, bijvoorbeeld.
Tja, je was destijds erg stelling over het nut van die investeringen, Bertje. Toen kwam je met exact dezelfde redenering als nu. Dan kun jij er wel iets bijslepen wat er totaal niets mee te maken heeft, maar daar gaat het even niet om.
Tja, je was destijds erg stelling over het nut van die investeringen, Bertje. Toen kwam je met exact dezelfde redenering als nu. Dan kun jij er wel iets bijslepen wat er totaal niets mee te maken heeft, maar daar gaat het even niet om.
AZ als voorbeeld is wel grappig, want die hebben juist ieder jaar een blik nieuwe spelers opengetrokken.
Verder laat ik het hier maar bij, want je manier van discussiëren nodigt weinig uit.
Verder laat ik het hier maar bij, want je manier van discussiëren nodigt weinig uit.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Maar aan dat geringe uitzicht op de Champions League moet Ajax dus wel iets doen. En dat gebeurt niet alleen maar door de overbodige spelers te laten vertrekken of te verkopen.joey schreef:@Thomas: nee, ik vind dat Ajax onder de huidige omstandigheden, nu er geen geld is en weinig uitzicht op CL en Ajax bovendien kampt met een spelersoverschot, dat Ajax dus onder de huidige omstandigheden geen dure aankopen moet doen. Ik heb het niet over nooit investeren, dat is me te globaal.
Er zitten een aantal spelers tussen die naarmate ze volwassener worden vast nog wel wat beter worden, maar er zijn natuurlijk maar erg weinig spelers die tot volle wasdom komen bij Ajax. En ondertussen is die potentie -die bij vele spelers overschat wordt- niet toereikend om prijzen te winnen, nee. Hoewel jij het daar niet mee eens was vond ik AZ vorig jaar een stuk beter dan Ajax en dat kwam uit (ik weet het, dat vond ik dit jaar ook, maar Koeman maakt meer kapot dan je lief is). Dit seizoen vind ik PSV beduidend beter.joey schreef:Flauwekul. Dus er is geen enkele speler binnen Ajax die zich kan verbeteren? Het is onmogelijk om met de huidige spelersgroep van Ajax hetzelfde te presteren als laten we zeggen Twente nu of AZ vorig seizoen? Spelers kopen is de weg van de minste weerstand, dat moet je zo weinig mogelijk en heel gericht doen. Eerst maar eens kijken wat je in huis hebt, bijvoorbeeld.
Onder dat motto heeft al menige club zich vergaloppeerd. Het gaat vaker mis dan het goed gaat. En Ajax kan zich op dit moment dus geen zeperds permitteren.Enganche schreef:Maar aan dat geringe uitzicht op de Champions League moet Ajax dus wel iets doen. En dat gebeurt niet alleen maar door de overbodige spelers te laten vertrekken of te verkopen.
Daarbij, het is nu waarschijnlijk te laat.
Dat ben ik met je eens, maar dat is dus een probleem van de opleiding. Mijns inziens gaan er teveel spelers over naar de senioren die niet weten wat het vak inhoudt en allerlei tekortkomingen hebben waaraan gewerkt had moeten worden. Maar juist daarom denk ik dat een structureel werkende trainer meer uit deze spelers kan halen.Er zitten een aantal spelers tussen die naarmate ze volwassener worden vast nog wel wat beter worden, maar er zijn natuurlijk maar erg weinig spelers die tot volle wasdom komen bij Ajax.
Europees gezien niet, maar zo bijzonder is de concurrentie in Nederland niet.En ondertussen is die potentie -die bij vele spelers overschat wordt- niet toereikend om prijzen te winnen, nee.
Ja, en Van Basten heeft meer kapotgemaakt dan ons lief was. Ik zeg je dat het Ajax van vorig seizoen en dat van dit seizoen onder Van Gaal een goede kans had gemaakt op de titel. AZ had vorig seizoen vooral een betere trainer.Hoewel jij het daar niet mee eens was vond ik AZ vorig jaar een stuk beter dan Ajax en dat kwam uit (ik weet het, dat vond ik dit jaar ook, maar Koeman maakt meer kapot dan je lief is). Dit seizoen vind ik PSV beduidend beter.
Rutten vind ik ook een vakman trouwens, al is zijn presentatie beroerd. PSV vind ik verder niet veel bijzonders, maar PSV heeft vooral geïnvesteerd in verdedigers - verdedigers die Ajax dus amper heeft. PSV kan daarom beter dan Ajax op de nul spelen en dat voetbal wel prettig.
PSV heeft vooral geinvesteerd in Engelaar. Ooijer was gratis en die Manolev kwam uit Bulgarije.
Rutten is inderdaad een vakman. Zou me trouwens niets verbazen als hij Aissati terugneemt.
Rutten is inderdaad een vakman. Zou me trouwens niets verbazen als hij Aissati terugneemt.
De opleiding moet verbeterd worden, maar Ajax heeft nu te maken met een selectie waarin veel van die overschatte spelers uit de eigen opleiding zitten. En daar reageer ik dus op. Ik vind het gewoon weinig bijzonders, zelfs naar Nederlandse maatstaven. Daarmee zeg ik niet dat er niets gedaan moet worden met de opleiding of dat Ajax maar even vijf spelers moet aantrekken. Maar helemaal niets doen op het gebied van transfers heeft, net als niets doen op het gebied van jeugdopleiding (wat overigens ook gewoon geld kost hoor), geen zin. Met alleen maar nutteloze spelers laten vertrekken wordt Ajax niet beter. Er moet ook iets voor teruggehaald worden, want doorgaan met wat er overblijft heeft ook geen zin. Alderweireld is een verdediger, maar gewoon niet zo'n hele goede. Is vrijwel al het gehele seizoen basisspeler bij Ajax hoor.joey schreef:Onder dat motto heeft al menige club zich vergaloppeerd. Het gaat vaker mis dan het goed gaat. En Ajax kan zich op dit moment dus geen zeperds permitteren.Enganche schreef:Maar aan dat geringe uitzicht op de Champions League moet Ajax dus wel iets doen. En dat gebeurt niet alleen maar door de overbodige spelers te laten vertrekken of te verkopen.
Daarbij, het is nu waarschijnlijk te laat.
Dat ben ik met je eens, maar dat is dus een probleem van de opleiding. Mijns inziens gaan er teveel spelers over naar de senioren die niet weten wat het vak inhoudt en allerlei tekortkomingen hebben waaraan gewerkt had moeten worden. Maar juist daarom denk ik dat een structureel werkende trainer meer uit deze spelers kan halen.Er zitten een aantal spelers tussen die naarmate ze volwassener worden vast nog wel wat beter worden, maar er zijn natuurlijk maar erg weinig spelers die tot volle wasdom komen bij Ajax.
Europees gezien niet, maar zo bijzonder is de concurrentie in Nederland niet.En ondertussen is die potentie -die bij vele spelers overschat wordt- niet toereikend om prijzen te winnen, nee.
Ja, en Van Basten heeft meer kapotgemaakt dan ons lief was. Ik zeg je dat het Ajax van vorig seizoen en dat van dit seizoen onder Van Gaal een goede kans had gemaakt op de titel. AZ had vorig seizoen vooral een betere trainer.Hoewel jij het daar niet mee eens was vond ik AZ vorig jaar een stuk beter dan Ajax en dat kwam uit (ik weet het, dat vond ik dit jaar ook, maar Koeman maakt meer kapot dan je lief is). Dit seizoen vind ik PSV beduidend beter.
Rutten vind ik ook een vakman trouwens, al is zijn presentatie beroerd. PSV vind ik verder niet veel bijzonders, maar PSV heeft vooral geïnvesteerd in verdedigers - verdedigers die Ajax dus amper heeft. PSV kan daarom beter dan Ajax op de nul spelen en dat voetbal wel prettig.
Van Basten deed het tot aan de winterstop net zo goed als een ervaren trainer als Jol. Ten Cate bakte er in z'n tweede seizoen (toen het materiaal beduidend minder was dan in z'n eerste seizoen) ook niets van. Zou het dan aan al die trainers liggen, of overschatten veel mensen de kwaliteiten van de spelers, waardoor er altijd naar de trainers of puur naar de instelling van de spelers wordt gewezen?
-
- AT Toto winner 15/16
Kom op, meen je dit nu serieus? De selectie van Twente is slechter als die van AJAX hoor.Enganche schreef:Er zit niet meer in, Joey.
Van Basten haalde evenveel punten, maar zijn groep viel uit elkaar. In deze tijd van het jaar had hij de helft van zijn spelers al afgekeurd en vervolgens gerecyceld. Maar je wilt toch niet zeggen dat je het met me oneens bent? Of vind je werkelijk dat Van Basten er het optimale uitgehaald heeft?Enganche schreef:De opleiding moet verbeterd worden, maar Ajax heeft nu te maken met een selectie waarin veel van die overschatte spelers uit de eigen opleiding zitten. En daar reageer ik dus op. Ik vind het gewoon weinig bijzonders, zelfs naar Nederlandse maatstaven. Daarmee zeg ik niet dat er niets gedaan moet worden met de opleiding of dat Ajax maar even vijf spelers moet aantrekken. Maar helemaal niets doen op het gebied van transfers heeft, net als niets doen op het gebied van jeugdopleiding (wat overigens ook gewoon geld kost hoor), geen zin. Met alleen maar nutteloze spelers laten vertrekken wordt Ajax niet beter. Er moet ook iets voor teruggehaald worden, want doorgaan met wat er overblijft heeft ook geen zin. Alderweireld is een verdediger, maar gewoon niet zo'n hele goede. Is vrijwel al het gehele seizoen basisspeler bij Ajax hoor.
Van Basten deed het tot aan de winterstop net zo goed als een ervaren trainer als Jol. Ten Cate bakte er in z'n tweede seizoen (toen het materiaal beduidend minder was dan in z'n eerste seizoen) ook niets van. Zou het dan aan al die trainers liggen, of overschatten veel mensen de kwaliteiten van de spelers, waardoor er altijd naar de trainers of puur naar de instelling van de spelers wordt gewezen?

De spelers die uit de opleiding komen verstaan vaak hun vak nog niet, en moeten dat bij de A-selectie gaan leren. Dat wil niet zeggen dat ze te weinig talent hebben. Dat verschilt nogal; de een heeft wel het talent om nog bij te leren en de ander niet. Wat Alderweireld betreft, heb ik Jol niet horen zeggen dat hij een topper ging worden? Jol is het dus niet met je eens. Ik overigens wel, vooralsnog. Alderweireld zal zich op cruciale onderdelen van zijn vak enorm moeten verbeteren, wil hij de top halen. Maar ik constateer ook dat hij dezelfde fouten maakt als andere verdedigers uit de opleiding (man uit zijn rug laten lopen, even niet opletten, aan de verkeerde kant dekken, enz) dus ik vraag me af of het aan hem ligt. Misschien zou een goede trainer hem kunnen helpen zich op deze punten te verbeteren. Wel is hij vrij log, dat is zijn fysiek en daar doe je waarschijnlijk weinig aan.
Ik zeg ook niet dat er niets teruggehaald mag worden. Ik zeg met nadruk: EERST saneren. Dit om te voorkomen dat de lijst contractspelers nog langer wordt. Als Ajax er niet in slaagt ook maar iemand te verkopen, is het niet verantwoord om spelers te halen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Als we Sulejmani en Cvitanich niet hadden gekocht, dan hadden we het hele elftal van Twente zo kunnen kopen in Juli. Wisgerhof (1 mil), Douglas (7 mil), Tiote (gratis), Perez (hadden we al), Stoch (huren), NKufo (mwah, 1 miljoen?), Ruiz (5 miljoen), Janssen (5 miljoen), Stam (1 miljoen), Brama (5 miljoen), Kuiper (1 miljoen).brigade zuid schreef:Kom op, meen je dit nu serieus? De selectie van Twente is slechter als die van AJAX hoor.Enganche schreef:Er zit niet meer in, Joey.

Oei, als je het zo ff op een rijtje zet, doet het best wel zeer. 
Wel de vraag of ze het bij AJAX gered zouden hebben, maar toch.

Wel de vraag of ze het bij AJAX gered zouden hebben, maar toch.