NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Rooie

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Rooie » za jan 16, 2010 7:47 pm

Nog niet zo ver of Jol durft het gewoon niet aan. Zolang je Kennedy in de gelederen houdt, ben je wat dat betreft niet serieus te nemen, daar zit nul komma nul perspectief in (zowel op korte als lange termijn).

goodfella

Bericht door goodfella » za jan 16, 2010 7:49 pm

Jullie kunnen toch niet met droge ogen beweren dat Rommedahl en Kennedy beter zijn dan Zeegelaar? :ajaxsmiley.gif:

En een middenvelder als reserve spits?

Er is geen sprake van beleid of voetbalkennis.

999

Bericht door 999 » za jan 16, 2010 8:34 pm

Inmiddels sneeuwt het in Breda ..
Blij met de punten ...

Beloki

Bericht door Beloki » za jan 16, 2010 8:39 pm

999 schreef:Inmiddels sneeuwt het in Breda ..
Wilde net zeggen. Het sneeuwt hier in Brabant als een gek.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Feest

Bericht door Feest » za jan 16, 2010 8:43 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 16, 2010 9:00 pm

Morgen wordt het 7 graden met zon.. het gaat heus wel door hoor.

Beloki

Bericht door Beloki » za jan 16, 2010 9:30 pm

brigade zuid schreef:
Morgen wordt het 7 graden met zon.. het gaat heus wel door hoor.
Ik hoop het van harte. Nog een week zonder voetbal houd ik niet meer vol.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 17, 2010 1:12 am

Ajaciedjuh schreef:Dus gewoon een logisch gevolg.
Ja, een logisch gevolg van Jols opvattingen. Hij is geen trainer die graag met de jeugd werkt.

Wat heb je te verliezen? Spelers als Ogararu, Lindgren, Kennedy en Oleguer zijn al afgeschreven en kunnen er sowieso niets van.

Kortom, al die mooie verhalen zijn nu al onzin gebleken.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 17, 2010 1:46 am

goodfella schreef:Jullie kunnen toch niet met droge ogen beweren dat Rommedahl en Kennedy beter zijn dan Zeegelaar? :ajaxsmiley.gif:

En een middenvelder als reserve spits?

Er is geen sprake van beleid of voetbalkennis.
Misschien kan Steef ons meer vertellen over Castillion zijn optreden en gedrag tijdens de trainingsweek? Jol moet nu gewoon de punten pakken. Dan is het logisch dat hij nu nog ff kiest voor wat routine. Als Enoh en Pantelic er weer bij zijn kan hij er voor kiezen om bijvoorbeeld een vleugelspeler uit de jeugd te selecteren.

Ik zou gewoon gekozen hebben voor een Josefzoon, Castillion of Zeegelaar (afgaande op wat ik hier lees en wat ik heb gezien tijdens wat samenvattingen en wat beelden dus erg veel is dat ook niet :blush.gif: ) maar ik kijk het gewoon door Jol zijn ogen. Dan ga ik er wel van uit dat hij geen onzin loopt te verkondigen.

Hij ziet het gewoon zo denk ik: Pantelic + Suarez is voldoende om er een jeugdspeler bij te nemen. Met alleen Suarez vindt hij de kwaliteit en routine niet van een niveau om een jeugdspeler mee te nemen.

De komende maand vind ik de punten overigens belangrijker dan het spel, het beleid of wat dan ook! Kan me geen fuck schelen hoe we winnen..... :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jan 17, 2010 8:55 am

joey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Dus gewoon een logisch gevolg.
Ja, een logisch gevolg van Jols opvattingen. Hij is geen trainer die graag met de jeugd werkt.

Wat heb je te verliezen? Spelers als Ogararu, Lindgren, Kennedy en Oleguer zijn al afgeschreven en kunnen er sowieso niets van.

Kortom, al die mooie verhalen zijn nu al onzin gebleken.
Jij bent pas tevreden als we met de volledige A1 spelen volgens mij. En als hij dan een ZEVENTIENJARIGE erbij haalt is het een schaamlap. Ja dan houdt het op. :blush.gif:

999

Bericht door 999 » zo jan 17, 2010 9:31 am

En dan te bedenken dat Joey nooit iemand van de jeugd heeft zien spelen ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 17, 2010 10:00 am

Pas geleden nog, Voetske. Maar het gaat helemaal niet om mij. Ben ik soms degene die heeft gezegd dat alle kaarten nu op de jeugd werden gezet? En dat de jeugdopleiding wel degelijk heel goed was? Kom dan maar op met die talenten en zet spelers die nooit meer iets voor Ajax gaan betekenen op de tribune.

Het gaat mij om de tendens, Neef. Niet om die ene speler. Door nu Ogararu, Kennedy, Lindgren enz bij de wedstrijdselectie te halen, raak je die jongens nooit kwijt. Die blijven nu natuurlijk zitten. Kortom, kies je er nou voor om overbodige spelers te lozen of niet?

Toppie

Bericht door Toppie » zo jan 17, 2010 10:12 am

Afgekeurde bron (Blom) :ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op zo jan 17, 2010 10:56 am, 2 keer totaal gewijzigd.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo jan 17, 2010 10:17 am

Bron?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 17, 2010 11:33 am

joey schreef:Pas geleden nog, Voetske. Maar het gaat helemaal niet om mij. Ben ik soms degene die heeft gezegd dat alle kaarten nu op de jeugd werden gezet? En dat de jeugdopleiding wel degelijk heel goed was? Kom dan maar op met die talenten en zet spelers die nooit meer iets voor Ajax gaan betekenen op de tribune.

Het gaat mij om de tendens, Neef. Niet om die ene speler. Door nu Ogararu, Kennedy, Lindgren enz bij de wedstrijdselectie te halen, raak je die jongens nooit kwijt. Die blijven nu natuurlijk zitten. Kortom, kies je er nou voor om overbodige spelers te lozen of niet?
De opleiding is niet top (dat willen ze bereiken), maar wel goed. Kijk maar naar het aantal spelers uit de jeugdopleiding die in de Nederlandse competitie en verder in Europa spelen.

Daarnaast speelt Ajax 1 vaak met 6 - 7 eigen opgeleide spelers, dus je kunt niet zeggen dat het slecht is.
Kortom, zo slecht is het niet. Je kunt dus ook niet verwachten als je jeugd-beleid naar top wilt brengen, dat het er dan meteen is. Dat kost jaren. Ik lees van alles wat verder geprofessionaliseerd wordt (opnames & analyses, opleiding trainers, individuele trainingen et cetera). Daarnaast wordt gezocht naar buitenlands toptalent (Eriksen, Boilesen, Suk (aan komen waaien weliswaar, maar wel getest)).
Zo lang deze spelers er niet dicht tegenaan zitten m.b.t. kwaliteit, blijft de 'oude garde' nog even voorgaan. Nogmaals, we moeten niet vergeten dat we ver weg die jongste selectie van Nederland hebben (is dus jeugd). Dit houdt in dat nog jongere jeugd al meteen een meerwaarde moet hebben. Eriksen is de eerste in het rijtje hopelijk.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

999

Bericht door 999 » zo jan 17, 2010 11:35 am

joey schreef:Pas geleden nog, Voetske. Maar het gaat helemaal niet om mij. Ben ik soms degene die heeft gezegd dat alle kaarten nu op de jeugd werden gezet? En dat de jeugdopleiding wel degelijk heel goed was? Kom dan maar op met die talenten en zet spelers die nooit meer iets voor Ajax gaan betekenen op de tribune.

Schei toch uit, je ziet een of twee wedstrijden op Tv ( of Youtube ) .. Hoeveel voetbal minuten zijn dat ? .. Zeventig ?.En verder weet je helemaal niks .. En dat roepen van zet ze maar op de tribune slaat natuurlijk ook nergens op .. hoe had je dat dan gedacht op te vullen ?.Oja, de jeugd moet dat weer doen .. tis wa met de jeugd in ene hier op het forum ..

Alle kaarten worden op de jeugd gezet, alleen wel op een normale manier.En niet op de manier van .. zet ze maar in het eerste .. en lukt het niet ( omdat men er gewoon nog niet aan toe is ) .. volgende ..

De schifting zal heus wel gaan gebeuren, daar ben ik van overtuigd ..

Iets anders .. Jij vind Anita, De Jong, Aissati, Donald, Zeegelaar goed ?.
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » zo jan 17, 2010 11:42 am

Voetske ziet alle jeugdwedstrijden? En Voetske blijft Jol een kans geven, ook nu hij 9 punten achter de koploper staat.

Toppie

Bericht door Toppie » zo jan 17, 2010 11:45 am

Eriksen lust geen Ouzo volgens J van Halst klein detail naar je prof carriere :drecul.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 17, 2010 11:54 am

Ajaciedjuh schreef:Suk (aan komen waaien weliswaar, maar wel getest)
Wordt vaak negatief uitgelegd, maar dat is inderdaad best een goede zaak. Waar Sulejmani en Douglas (Piet Keizer bedankt!) niet getest werden, is Suk wel getest.

Rooie

Bericht door Rooie » zo jan 17, 2010 11:56 am

Toppie, dat heeft Van Halst uit dat filmpje over het gastgezin van Eriksen, volgens mij drinkt hij het daar niet omdat de camera van Ajax TV erop staat en lust hij best een ouzo :hypocrite.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jan 17, 2010 11:58 am

999 schreef:

Schei toch uit, je ziet een of twee wedstrijden op Tv ( of Youtube ) .. Hoeveel voetbal minuten zijn dat ? .. Zeventig ?.En verder weet je helemaal niks .. En dat roepen van zet ze maar op de tribune slaat natuurlijk ook nergens op .. hoe had je dat dan gedacht op te vullen ?.Oja, de jeugd moet dat weer doen .. tis wa met de jeugd in ene hier op het forum ..
Uh nee. De harde woorden zijn van vdBoog en Jol zelf. Zij zeggen dat Jong Ajax weer van de jeugd wordt en dat al die mislukte spelers geen speeltijd meer krijgen in Jong Ajax. Waarom ze dan in vredesnaam weer bij de selectie komen is mij een grote, grote vraag, hoor. Of zijn ze niet goed genoeg meer voor Jong Ajax, maar wel goed genoeg voor Ajax1?

Maar blijkbaar is de jeugd dus toch nog wat minder dan een Lindgren of een Ogararu. Prima, dan zetten we Ze Eduardo nu ook op het lijstje van grote miskopen/huren. Je gaat mij niet vertellen dat je minder in een 19 jarige jongen ziet, die we speciaal uit Brazilie laten overkomen, dan Lindgren. Laatstgenoemde werd tot 2 weken geleden met pek en veren de Arena uitgejaagd, maar zit nu weer met een grote grijns bij de selectie.

Ik maar denken dat we gaan saneren, maar als je jongens als Lindgren en Ogararu bij de selectie gaat halen, dan weet je dat ze sowieso rustig blijven zitten. En Donald? Die kan er niet zoveel van, maar Jol was helemaal te waus over die jongen. Blijkbaar is hij dus ingehaald door iemand wie men tot een maand geleden door de achterdeur wilde afvoeren. Allemaal in het teken van het grote beleidsplan, maar dat is logisch.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jan 17, 2010 12:01 pm

Ajaciedjuh schreef: Dit houdt in dat nog jongere jeugd al meteen een meerwaarde moet hebben.
Want anders kom je dus bij Ogararu uit? De man die er altijd staat als hij er moet staan haha. Ik wil de reacties hier wel eens zien als vdWiel uitvalt en Ogararu er in komt. Of zijn we dan opeens poeslief en zien we in hem de degelijke vervanger. Als dat zo is, dan hadden we V-10 hier niet zo op moeten aanvallen haha.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 17, 2010 12:05 pm

999 schreef: De schifting zal heus wel gaan gebeuren, daar ben ik van overtuigd ..
O vast, hahaha.
Iets anders .. Jij vind Anita, De Jong, Aissati, Donald, Zeegelaar goed ?.
Ik vind de jeugdopleiding echt niet zo goed. Dat merk je aan deze spelers. (Aissati uitgezonderd, want die komt natuurlijk niet uit de opleiding.)

Ik heb pas geleden de A1 nog zien spelen en daarvan uitgebreid verslag gedaan.

@Ajaciedjuh: de opleiding is vrij matig, maar Ajax heeft nog steeds een grote naam op het gebied van opleiden. Daardoor kan Ajax goede talenten krijgen. Het duurt altijd even voor de werkelijkheid doorgedrongen is.
Het is natuurlijk wel typerend dat de enige speler die Jol denkt te kunnen gebruiken er eentje is die voor een aardig bedrag is gekocht. De generatie van Rodney Sneijder, die twee jaar geleden nog werd gezien als zeer talentvol, dreigt geheel te mislukken. Van deze spelers zouden er allang een paar bij de selectie moeten zitten.
We hebben nu een jonge selectie, maar de jonge spelers zijn voor een deel niet zo heel goede spelers die zijn blijven hangen. Spelers als Anita, De Jong, Donald, Vermeer, enz. Sarpong ook en Blind, al zijn die nu verhuurd. Fijn dat deze speler nog niet oud zijn, maar heel erg goed zijn ze ook niet.

Rooie

Bericht door Rooie » zo jan 17, 2010 12:09 pm

En de speler van die generatie die (buiten die gekochte speler) er bovenuit steekt wordt door Kennedy/Rommedahl buiten de selectie gehouden.

goodfella

Bericht door goodfella » zo jan 17, 2010 12:15 pm

De kwaliteit van de jeugdopleiding kunnen we niet ophangen aan het mislukken van een generatie Joey. Bovendien staat de kwaliteit van een jeugdopleiding gelijk aan die paar supertalenten die een club levert. In de jaren '80 had Ajax echt geen betere opleiding dan nu, de club had alleen het geluk dat het met Rijkaard en van Basten twee supertalenten in huis had. Zoals Ajax geluk heeft gehad dat Keizer en Cruijff Amsterdammers zijn. Dit had zich net zo goed bij Utrecht of Twente kunnen afspelen.

Het Bosman arrest is desastreus geweest voor Ajax. Nu gaan jongens als Sneijder en v/d Vaart richting het buitenland, terwijl ze het bij Ajax nog moeten laten zien. In de jaren '90 hadden deze jongens nog gewoon bij Ajax gezeten, want clubs als Madrid en Inter waren gebonden aan het beleid dat er elke wedstrijd 8 spelers met de nationaliteit van het land waar deze clubs uitkomen moesten spelen.

Plaats reactie