De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Khraa

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Khraa » wo jan 13, 2010 10:03 pm

Aan de andere kant komt de hoofdtrainer nu wel "onder" iemand te werken met voldoende ervaring in de voetbalwereld.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Yo

Bericht door Yo » wo jan 13, 2010 10:15 pm

Zulke trainers hebben gewoon te weinig ervaring en moeten nog veel leren.
Bij ajax ben je dan niet op je plek, ook niet onder de 'vleugels' van een ervaren man, hooguit als assistent van een ervaren trainer.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jan 13, 2010 10:48 pm

Stel je vraag aan Rik van den Boog

13 januari 2010
2010 is het jaar waarin Ajax zijn 110-jarig jubileum viert. Dit is tevens het jaar waarin je je vraag over Ajax kunt stellen aan algemeen directeur Rik van den Boog.
Iedere maand krijg jij, supporter van Ajax, de mogelijkheid om een vraag te stellen aan Rik van den Boog. De algemeen directeur kiest enkele vragen uit en behandelt ze op Ajax TV, in het item 'Boogschieten'.

Alle Ajax-gerelateerde vragen kan je opsturen naar [email protected]. Stuur nu je vraag op en wie weet geeft algemeen directeur Rik van den Boog jou dan antwoord!

www.ajax.nl

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 13, 2010 11:39 pm

Morgen krijgen we een interview met de progressie die ze gemaakt hebben sinds hij het interview gegeven heeft?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 14, 2010 10:55 am

Ajax vroeg UEFA om hogere inkomsten

Ajax heeft bij de UEFA aangeklopt om hogere inkomsten te krijgen uit de Europa League in verhouding met de Champions League. Dit is ter plekke van tafel geveegd door de UEFA. 'Ze vielen bijna van hun stoel, zegt Rik Van den Boog.

'We hebben voorgesteld die inkomsten fifty-fifty te verdelen tussen die competities. Ze vielen bij de UEFA bijna van hun stoelen af. Ik weet heus wel dat het niet realistisch is, maar Ajax wilde een statement maken, een discussie aanwakkeren'.

'Zij denken in termen van 1 of 2 procent hogere inkomsten voor de Europa League. Dat is mij veel te weinig en veel te langzaam. Wij hebben dit seizoen een half miljoen euro verdiend in de Europa League. In de Champions League zou dat in deze fase 8 miljoen euro zijn geweest. Die financiele verschillen zijn te groot'.
AS

We zullen maar zeggen dat VDB het vak nog moet leren. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 14, 2010 11:27 am

Want?
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 14, 2010 11:31 am

Prima plan om dit probleem eens aan te kaarten. Want het gat tussen de deelnemers aan de Champions League en de Europa League is kwa inkomsten natuurlijk veel te groot. Zo zal het voor clubs steeds lastiger worden om aansluiting te maken met de topclubs. Dat het niet meteen naar 50/50 zal gaan snapt Ajax ook wel maar er valt zeker wat te winnen.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 14, 2010 11:33 am

Nee hoor, daar verandert de UEFA niets aan. De grote clubs gaan het geld echt niet delen met Bal op Dak uit Moldavië.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 14, 2010 11:44 am

Als clubs er van te voren van uitgaan dat het zo zal blijven weet je inderdaad zeker dat je er niets aan kunt veranderen. Voor Ajax zou het in ieder geval een gunstige ontwikkeling zijn om het verschil in inkomsten uit de CL en de EL te verkleinen. Prima dus om eens te kijken wat daar te realiseren valt. Zal een heel moeilijk verhaal zijn maar dat is voor mij geen reden om er dan maar niet aan te beginnen.

Overigens zou de UEFA hier eigenlijk vanuit zichzelf mee moeten komen. Want kleinere verschillen tussen clubs zullen uiteindelijk leiden tot meer concurrentie tussen de clubs en dat is goed voor de sport.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 14, 2010 11:59 am

De grote clubs zijn niet eens bereid om het geld van de CL eerlijk te delen met de kleinere clubs in de CL, laat staan dat ze zullen toestaan dat er geld wordt overgeheveld van de CL naar de EL. Ze redeneren, niet geheel ten onrechte, dat clubs die het geld van de CL willen zich maar moeten zien te plaatsen voor die CL. De EL is in commercieel opzicht niet interessant en dient als trapveldje voor clubs die internationaal niet meetellen. Met de EL, misschien op de halve finales en finale na, valt gewoon geen geld te verdienen, want het niveau is te laag.

Ook een beetje hypocriet van VDB, want Ajax staat vooraan als het erom gaat het Nederlandse tv-geld zo te verdelen dat Ajax het meeste krijgt. Ajax redeneert dan niet anders dan de grote clubs in Europa, namelijk: wij zorgen voor hoge kijkcijfers en wij gaan Haarlem en Telstar niet onderhouden.

Harm

Bericht door Harm » do jan 14, 2010 12:12 pm

Volgens mij kan VdB niet rekenen, want een overwinning in de EL levert 2 tot 4 ton (weet het precieze bedrag niet) op en daarnaast kunnen de clubs zelf de televisierechten vermarkten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 14, 2010 12:27 pm

Ik heb zo geen cijfers bij de hand. Maar de verschillen zijn onder de streep volgens mij wel erg groot. Het begint al met de bonus die je krijgt als je deelneemt aan de CL. En je profiteert als club uit een groot land bijvoorbeeld ook nog eens maximaal van de tv gelden. Voor het algemene niveau van het voetbal lijkt het mij wel interessant om de verschillen kleiner te maken. Ik zit er namelijk niet te wachten om elke keer dezelfde clubs in actie te zien. Sterker nog, bij mij is het al zo ver dat ik niet of nauwelijks naar de Champions League kijk. Louis van Gaal had destijds al gelijk. Het is een commercieel gedrocht.
Nil volentibus arduum

Harm

Bericht door Harm » do jan 14, 2010 12:28 pm

Ik zeg niet dat de verschillen niet groot zijn, maar PSV heeft al een paar miljoen aan de EL overgehouden. Dan moet Ajax dat ook minimaal hebben.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 14, 2010 12:34 pm

Het gaat mij juist om de verschillen. En ook niet eens zozeer alleen vanuit het oogpunt van Ajax gezien. Door het verschil in inkomsten tussen de CL en de EL is het voor clubs steeds moeilijker om aan te sluiten. Op termijn is dat denk ik niet goed voor het voetbal. Wie zit er nu op te wachten om telkens dezelfde clubs te zien strijden om de prijzen.

Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar het verschil in inkomsten tussen AZ, Ajax en PSV. Het zou me niets verbazen dat AZ aan het einde van het seizoen verreweg de meeste inkomsten heeft uit Europa. Terwijl ze er feitelijk helemaal niets hebben laten zien.

Ik zie onder de top graag een brede groep clubs die door goed beleid een uitschieter naar boven kunnen maken. Dat zal op deze manier alleen elk jaar iets moeilijker worden. Maar goed, misschien bekijk ik de sport wel te veel als liefhebber. Daarvoor is in het voetbal tegenwoordig eigenlijk geen plaats meer.
Nil volentibus arduum

Harm

Bericht door Harm » do jan 14, 2010 1:10 pm

AZ heeft daar gewoon recht op, ze waren vorig seizoen immers het meest constant. Het is de schuld van Ajax en PSV zelf dat ze niet deel mochten nemen aan de CL. De UEFA heeft de EL al fors opgewaardeerd ten opzichte van de Europa Cup.

Waar het mij om gaat is dat Van den Boog onjuiste argumenten gebruikt. Waarom moeten de deelnemers aan de CL boeten voor mismanagement bij andere clubs. Want het gaat er natuurlijk om dat Van den Boog vindt dat Ajax meer geld moet krijgen terwijl de regels van het spel gewoon duidelijk zijn. je moet eerste of tweede worden. Ajax kan dit niet, waarom moeten ze dan meer geld uit de marketingpot krijgen? Er kijkt toch niemand naar de EL omdat Ajax meedoet?

Cedric
Contacteer:

Bericht door Cedric » do jan 14, 2010 1:24 pm

Voetbalprimeur schreef:Schamel Europees bedrag voor Ajax, PSV en Twente

De Europa League is voor de Nederlandse clubs tot dusver geen vetpot. Ajax, PSV en FC Twente ontvingen uit de marketingpot een schamel bedrag van 75.000 euro. SC Heerenveen krijgt als bekerwinnaar het dubbele.

De UEFA had voor de groepsfase een bedrag van 27 miljoen euro beschikbaar, te verdelen onder 48 clubs. Bij het verdelen van dat bedrag wordt gekeken naar de Nederlandse inbreng op het gebied van televisiegelden en deze blijkt enorm laag te zijn.

PSV-directeur Jan Reker schrok van het lage bedrag, daar hij op zo'n vijf tot zes ton had gerekend. Vorig jaar ontvingen de Eindhovenaren in de Champions League nog zo'n tien miljoen euro. Overigens heeft PSV dankzij vier overwinningen en twee remises nog wel een respectabel bedrag aan prijzengeld ontvangen. Hun prestaties leverden in totaal 600.000 euro op.

PSV heeft voor dit seizoen vijf miljoen euro aan Europese inkomsten begroot. "Na de volgende ronde tegen Hamburger SV komen we redelijk in de buurt. Dan zijn we verzekerd van een vol stadion", aldus Reker in het Algemeen Dagblad.
"Geef Ajax z'n goede reputatie terug!"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jan 14, 2010 1:25 pm

Gewoon eens wat vaker de CL halen, dan heb je zo een bedeltochtje langs de Uefa helemaal niet nodig.

Harm

Bericht door Harm » do jan 14, 2010 1:30 pm

Cedric_AeF schreef:
Voetbalprimeur schreef:Schamel Europees bedrag voor Ajax, PSV en Twente

De Europa League is voor de Nederlandse clubs tot dusver geen vetpot. Ajax, PSV en FC Twente ontvingen uit de marketingpot een schamel bedrag van 75.000 euro. SC Heerenveen krijgt als bekerwinnaar het dubbele.

De UEFA had voor de groepsfase een bedrag van 27 miljoen euro beschikbaar, te verdelen onder 48 clubs. Bij het verdelen van dat bedrag wordt gekeken naar de Nederlandse inbreng op het gebied van televisiegelden en deze blijkt enorm laag te zijn.

PSV-directeur Jan Reker schrok van het lage bedrag, daar hij op zo'n vijf tot zes ton had gerekend. Vorig jaar ontvingen de Eindhovenaren in de Champions League nog zo'n tien miljoen euro. Overigens heeft PSV dankzij vier overwinningen en twee remises nog wel een respectabel bedrag aan prijzengeld ontvangen. Hun prestaties leverden in totaal 600.000 euro op.

PSV heeft voor dit seizoen vijf miljoen euro aan Europese inkomsten begroot. "Na de volgende ronde tegen Hamburger SV komen we redelijk in de buurt. Dan zijn we verzekerd van een vol stadion", aldus Reker in het Algemeen Dagblad.
Hmm, dan zat ik dus fout. Ik dacht dat een overwinning 2 ton opleverde.

PSV is net als Ajax trouwens zelf verantwoordelijk voor de lege stadions. Ook bij ons zijn de prijzen veel te hoog.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 14, 2010 1:40 pm

Ik ben best bereid om (veel) te betalen voor Ajax. Maar dan ga je naar Ajax-Anderlecht en dan voel je je toch ZO GENAAID!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 14, 2010 1:42 pm

Harm schreef:Waar het mij om gaat is dat Van den Boog onjuiste argumenten gebruikt. Waarom moeten de deelnemers aan de CL boeten voor mismanagement bij andere clubs. Want het gaat er natuurlijk om dat Van den Boog vindt dat Ajax meer geld moet krijgen terwijl de regels van het spel gewoon duidelijk zijn. je moet eerste of tweede worden. Ajax kan dit niet, waarom moeten ze dan meer geld uit de marketingpot krijgen? Er kijkt toch niemand naar de EL omdat Ajax meedoet?
Inderdaad. Ik denk ook niet dat we dit verhaal nog van VDB zullen horen als Ajax een paar jaar achter elkaar CL speelt. Dan heeft Ajax echt geen zin om FC Bal op Dak te onderhouden.

BZ heeft gelijk. Ajax moet niet bedelen maar presteren.

@Marillion: ergens is het jammer, maar voetbal is nu eenmaal business geworden. Ik vraag me ook af of Van Gaal er nu nog zo over denkt. Als trainer van Ajax had hij gemakkelijk kletsen natuurlijk. Nu hij bij Bayern zit, heeft hij de miljoenen uit de CL hard nodig om bij te blijven.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do jan 14, 2010 1:45 pm

Eens met Harm. En Joey.

K.
Still alive...

999

Bericht door 999 » do jan 14, 2010 2:13 pm

Zou het .. Misschien zou je vanaf volgend seizoen alleen maar clubs moeten toelaten in de C.L. die SCHULDEN VRIJ zijn .. Ik denk dat er weinig clubs te vinden zijn in de C.L. die dan nog mee zouden mogen doen ..

Ik denk zelfs, met hier en daar een uitzondering, dat de grootste vangers van C.L. inkomsten ook de grootste schulden hebben ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 14, 2010 2:54 pm

joey schreef:
Harm schreef:Waar het mij om gaat is dat Van den Boog onjuiste argumenten gebruikt. Waarom moeten de deelnemers aan de CL boeten voor mismanagement bij andere clubs. Want het gaat er natuurlijk om dat Van den Boog vindt dat Ajax meer geld moet krijgen terwijl de regels van het spel gewoon duidelijk zijn. je moet eerste of tweede worden. Ajax kan dit niet, waarom moeten ze dan meer geld uit de marketingpot krijgen? Er kijkt toch niemand naar de EL omdat Ajax meedoet?
Inderdaad. Ik denk ook niet dat we dit verhaal nog van VDB zullen horen als Ajax een paar jaar achter elkaar CL speelt. Dan heeft Ajax echt geen zin om FC Bal op Dak te onderhouden.

BZ heeft gelijk. Ajax moet niet bedelen maar presteren.

@Marillion: ergens is het jammer, maar voetbal is nu eenmaal business geworden. Ik vraag me ook af of Van Gaal er nu nog zo over denkt. Als trainer van Ajax had hij gemakkelijk kletsen natuurlijk. Nu hij bij Bayern zit, heeft hij de miljoenen uit de CL hard nodig om bij te blijven.
Dat V.d.Boog hier mee komt in een tijd dat Ajax het geld wel zou kunnen gebruiken is waar. En het is ook de vraag of hij er mee zou komen als Ajax wel structureel CL zou spelen. Maar dat doet niets af aan het feit dat de verdeling wel erg scheef is. Het heeft wat mij betreft in ieder geval niks met mismanagement van clubs die geen CL spelen te maken. En dat Ajax beter moet presteren is duidelijk. Maar dat heeft op zich niks met dit vraagstuk te maken.

Of van Gaal er nu nog zo over denkt weet ik niet. Maar ik denk er in ieder geval wel zo over. De CL is wat mij betreft toch wel verantwoordelijk voor het vergroten van de kloof tussen clubs en dat komt de competitie in mijn ogen niet ten goede. In ieder geval niet voor de neutrale supporter/liefhebber.
Nil volentibus arduum

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do jan 14, 2010 2:58 pm

Marillion schreef:Maar dat doet niets af aan het feit dat de verdeling wel erg scheef is.
Het is gewoon inconsequent.

Een paar jaar geleden eiste Ajax nog een groter aandeel uit de pot van Nederlandse tv-gelden, want de tv-gelden die de Eredivisie genereert zijn in veel hogere mate te danken aan de aantrekkingskracht van Ajax en Feyenoord dan aan die van Groningen of Willem II. Dus daar mocht Ajax dan ook wel eens naar betaald worden.

Daar pleitte Ajax onomwonden voor het vergroten van de financiële verschillen. Omdat ze aan de goeie kant van de streep zaten.

En dan nu dit... Alsof V/d Boog dit 'statement' (een woord dat iets principieels suggereert) ook had gemaakt wanneer Ajax al tien jaar op rij in de CL had gespeeld.

Kom op.

Slecht hoor.

K.
Still alive...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jan 14, 2010 3:03 pm

brigade zuid schreef:Gewoon eens wat vaker de CL halen, dan heb je zo een bedeltochtje langs de Uefa helemaal niet nodig.
Dit is alles wat je moet zeggen inderdaad. Krijgen we dit gehuil ook als we de komende 15 jaar in ronde één van de KNVB beker worden uitgeschakeld?

Hij is in ieder geval weer in het nieuws geweest vandaag haha.

Plaats reactie