NEC 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Banjavi
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za jan 09, 2010 11:20 am

Er is dus eigenlijk geen ene moer veranderd. Geen verdediger erbij, dus dat blijft ellende en veel tegendoelpunten. Geen vleugelaar erbij, dus daar zit ook een zwak punt.

Een middenvelder, waar eigenlijk helemaal geen behoefte aan was.

GEFELICITEERD!!

Jupiler... here we come.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za jan 09, 2010 12:07 pm

Wouter schreef:
Heb je gelezen dat de derby waarschijnlijk met 1 Nimwegenaar minder gespeeld wordt ...
Ahhhhh...Pietje is geblesseerd...
Het is nog maar de vraag of het doorgaat. Het winterse weer schijnt nog twee weken aan te houden en in Nijmegen kunnen ze geen veld onderhouden.

http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... en/4057641

Frank

Bericht door Frank » za jan 09, 2010 12:08 pm

Banjavi is ook een supporter die de ogen sluit voor de financiele situatie bij zijn club en verlangt dat er in deze tijden daadwerkelijke versterkingen aangetrokken kunnen worden?

Het lijkt me toch vrij duidelijk wat Aalbers aangeeft, er is geen geld om te versterken.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 09, 2010 6:02 pm

Dan hadden ze op de ingelaste supportersavond (waarvan ik wel wist dat het een onzinavond zou worden met allemaal gedraai en mooie woorden) niet moeten zeggen dat ze gingen versterken in de winterstop en dat er geldschieters waren die spelers wilde halen.

Allemaal kletspraat. NEC is niets opgeschoten en heb barweinig vertrouwen in de rest van het seizoen.

Ramona

Bericht door Ramona » ma jan 11, 2010 7:33 am

Had je toch al niet. Ik vond het verschil na Vloet toch wel merkbaar; je zult 't zien zondag! :headbang.gif:

Ligt je sjaaltje al klaar, BanJovi? :necsjaal.gif:

Gaat de derby zondag door?
zon. 10 januari 2010

Moeten we ons alweer zorgen gaan maken of het zondag door gaat? Volgens Theo van Benthum hoeven we ons tot nu toe geen zorgen te maken.

“Ik ben blij dat er een laagje sneeuw op de grasmat ligt. Dit werkt namelijk isolerend en zo werkt de veldverwarming beter. Normaal moet het niet harder vriezen dan -10 maar nu met de isolerende sneeuwlaag kan dat gerust. Tot nu toe werkt de veldverwarming prima; de grasmat is goed te bespelen. De sneeuw zullen we op het allerlaatste moment er af halen. Dit kan wellicht zaterdag op zondagnacht wel eens gaan gebeuren”, aldus Theo van Benthum.

Het bier en de pretartikelen kunnen dus in huis gehaald worden. Zondag gaan wij en hopelijk ook de spelers er voor!

Afbeelding
Het sneeuwteam, hier in aktie op 19-12, zal binnenkort waarschijnlijk weer opgeroepen worden

http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 11, 2010 10:59 am

Ligt je sjaaltje al klaar, BanJovi
En mijn muts en handschoenen ook al.. :-)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 11, 2010 11:06 am

Geen idee wat er van waar is. Weet ook niet of dit nog een goede speler is...
'NEC probeert Edman tot terugkeer te verleiden'
Erik Edman maakt volgend seizoen mogelijk weer zijn opwachting in de Eredivisie. De oud-verdediger van sc Heerenveen is bij NEC in beeld om Youssef El-Akchaoui op te volgen.

Dat meldt het Algemeen Dagblad. El-Akchaoui mag bij de Nijmegenaren transfervrij vertrekken. De linksback drukt volgens NEC te zwaar op de begroting en daarbij is club sinds de afgeketste transfer naar Feyenoord niet tevreden over de prestaties van de verdediger.

Tot de zomer heeft NEC voor de positie van El-Akchaoui Jeroen Heubach (FC Twente) gehuurd. Edman zou vanaf volgend seizoen de linksbackpositie moeten invullen. De 31-jarige Zweed heeft bij de Premier League-club Wigan Ahtletic een aflopend contract.

Edman verliet de Eredivisie in 2004 na drie jaar te hebben gespeeld voor sc Heerenveen. Via Tottenham Hotspur en Stade Rennes belandde hij bij Wigan Athletic, maar daar komt hij nauwelijks aan spelen toe. In ruim twee jaar tijd kwam hij tot slechts tien optredens namens The Latics.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma jan 11, 2010 11:50 am

edman was als Heerenveen-speler een prima speler. Geen supertechnische speler maar wel een prima speler. niet voor niets wilde Tottenham hem daarna hebben. Een prima alternatief voor El Ak, lijkt me. Edman is wel 32+ dacht ik dus in hoeverre hij slijtageplekken heeft weet ik niet. Maar hoeveel pakte El Ak aan salaris als het goedkoper is om twee vervangers voor hem te halen?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 11, 2010 9:57 pm

Erik Edman niet naar NEC
maa. 11 januari 2010

Meldde wij vanochtend nog dat NEC bezig was met Erik Edman als opvolger van El-Akchaoui dan kunnen wij nu melden dat zijn komst van de baan is.

Technisch directeur Carlos Aalbers polste de Zweed of hij de rest van het seizoen naar Nijmegen wilde komen. 'Edman had wel interesse, maar zijn club Wigan Athletic wilde niet meewerken', zei directeur Jacco Swart tegen Voetbal International.

Maar ook mét de medewerking van Wigan was de transfer niet zomaar afgerond. 'Edman zou dan flink wat salaris in moeten leveren, want NEC gaat echt geen salarissen van Engels niveau betalen', aldus Swart. 'Voor dat geld wat die jongens daar verdienen kunnen wij hier een hele verdediging betalen. We hebben inmiddels Jeroen Heubach erbij van FC Twente, daar zijn we heel tevreden over.'
detrouwehonden.nl

Jaja...
El-Akchaoui wijst FC Augsburg af
maa. 11 januari 2010

FC Augsburg meldde zich bij NEC voor Youssef El-Akchaoui maar onze linksback zag de overstap naar de Tweede Bundesliga echter niet zitten, zo meldt Voetbal International. Vooral Augsburgs trainer Jos Luhakay was erg gecharmeerd van Youssef El-Akchaoui en probeerde hem weg te halen uit Nijmegen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma jan 11, 2010 10:07 pm

Ramona schreef:
Het ware verhaal achter de kwestie-El Ak!
vrij. 8 januari 2010

Net als de meeste NEC-supporters, waren ook wij stomverbaasd toen we hoorden van El-Ak's plotse transfervrije status. Volgens onze TD was het een voetbaltechnisch verhaal, volgens Youssef zelf heeft het met geld te maken. In grote verwarring bleven we achter, totdat Heubach als opvolger werd gepresenteerd. De puzzelstukjes begonnen langzaam op hun plaats te vallen en onze conclusie wordt door onze doorgaans zeer betrouwbare bronnen bevestigd: er is sprake van een heus schandaal.

In de selectie blijkt er de afgelopen tijd behoorlijke tweespalt te zijn ontstaan en met de trip naar Estepona in het verschiet is het tot een uitbarsting gekomen. Wat is het grote probleem? Aan de ene kant staan Pothuizen en Vleminckx, al laten Wellenberg en Zomer zich ook niet onbetuigd. Want of het nu Jupiler, Heineken of Grolsch is, van een pilsje houden ze allemaal. Zozeer zelfs dat werd voorgesteld een Beertender mee te nemen op trainingskamp. Vloet vond het allemaal best, maar El-Ak ontplofte! De geheelonthouder eiste dat het drankgebruik werd beperkt tot het minimum, maar Vleminckx en Potje, inmiddels redelijk aangeschoten, zetten met luide stem het aloude Bierlied in en weigerden te stoppen met zingen! Onze ex-aanvoerder deed vervolgens een beroep op Babos, maar die kon alleen grappend antwoorden met 'yes, sör'.

Inmiddels was het voor de Bourgondiërs in de selectie tijd om in de tegenaanval te gaan. Carlos werd dronken gevoerd, bij Jacco was dat al niet meer nodig, en de rest is geschiedenis. Afgesproken werd om dit onder de pet te houden, maar wel op zoek te gaan naar een bierwaardige vervanger. Maar daarmee hadden ze buiten ons gerekend. Gelukkig hebben we voor jullie de stippen verbonden en onze betrouwbare bron met een flesje Glenmorangie Port Wood Finish gepaaid, want anders waren we nog jaren blijven zitten met een mysterie van het formaat Lok. Niet dus. Biergate is een feit, proost!

:alc.gif:
Haha wat een onzin verhaal.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma jan 11, 2010 10:21 pm

El Akchaoui wacht op een club uit het Midden-Oosten. :hypocrite.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » di jan 12, 2010 7:49 am

:smallgrin.gif:

De overpeinzing van Pothuizen
din. 12 januari 2010

De twijfel keert ieder jaar te­rug bij Patrick Pothuizen: stoppen of toch nog door­gaan. In het Spaanse Estepo­na laat ‘Potje’ de gedachten de vrije loop.

Als Patrick Pothuizen denkt aan het einde van het seizoen, gaan de gedachten nogal heen en weer. Het ene moment vindt de 37-jarige verdediger het wel mooi geweest, tijd voor de jon­ge jongens. „ Aan de andere kant: ik heb er nog ontzettend veel ple­zier in”, zegt hij. „ Ik denk ook vaak zat: ‘ik wil zo lang mogelijk blijven voetballen’. Dit leven wil je bij wijze van spreken tot je tachtig­ste wel houden, toch?”

De jaarlijks terugkerende overpein­zing kenmerkt zijn tweede Nij­meegse periode. De vreugde die hij dagelijks op het veld heeft, gaf tot dusverre steeds de doorslag. Maar het moment komt een keer daar dat hij er toch echt een streep onder moet zetten, beseft ‘Potje’ zelf ook wel. „ Als Carlos (Aalbers, technisch directeur, red.) nu zou vragen of ik nog een jaar door wil, zou ik het antwoord echt niet we­ten”, zegt Pothuizen. „Ik ben het aan het overwegen en ik heb geen haast met de beslissing. Maar ik weet zeker: áls er een jaartje bij­komt, dan is het daarna écht klaar.

Ik moet het nog maar eens overleg­gen met mijn vriendin, en mijn ouders.” Het aantal streepjes achter zijn naam vormen een extra stimulans er nog een jaartje aan vast te plak­ken. Een jaar geleden tijdens het trainingskamp in Marbella sprak Pothuizen de hoop uit de 250 com­petitieduels voor NEC te halen. Dat lukte, in maart trad de verdedi­ger toe tot de ‘Club van 250’. „Voor dit seizoen wist ik dat ik dicht bij de vierhonderd competi­tieduels in mijn carrière in totaal zat. Leek me wel een aardig doel. Doordat ik voor de winterstop al zoveel wedstrijden heb meege­daan, lijk ik dat te gaan halen. Nog drie te gaan.”

Als hij er alleen als klankbord voor de jonge spelers en als gangmaker in de groep bij zou zijn, was het makkelijker er een punt achter te zetten. Maar meer nog dan voor­gaande jaren is Pothuizen in de eerste seizoenshelft al geregeld van waarde geweest. In bijna alle com­petitiewedstrijden speelde hij mee, veertien keer al. De laatste weken voor de winterstop, na de komst van Wiljan Vloet als trai­ner, was hij zelfs basiskracht. „ De afgelopen seizoenen voetbalde ik voor de winterstop niet zo veel, nu juist wel”, weet hij. „Ik had wat invalbeurten gehad en nadat Rens ( van Eijden, red.) geblesseerd af­haakte voor de wedstrijd tegen Groningen gaf de trainer mij het vertrouwen. Onverwachts. Ik denk dat ik rust in de ploeg heb kunnen brengen, de organisatie neergezet. Dat hadden we in die fase nodig. Iemand die coacht.”

Hij is wat dat betreft lovend over zijn ‘ slapie’ aan de Costa del Sol, de 19-jarige Bram Nuytinck. “Als ik zie hoe hij het oppakt, echt klas­se hoor”, zegt de man die in mei 38 wordt. “Gun die jongen wat tijd. In het tweede was ik vaak de enige die coachte, maar Bram neemt die rol ook op zich. Over de komende jaren hoeft NEC zich geen zorgen te maken. Met Bram, Rens van Eijden en Ramon Zomer heeft de club drie heel goede cen­trumverdedigers in huis, waar ze nog jaren mee vooruit kunnen.”

Bron: De Gelderlander

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 12, 2010 10:05 am

Nou... dan moet v Eijden toch echt wel meer laten zien, willen ze hier nog jaren mee vooruit kunnen. Als hij zo blijft prutsen dan neemt NEC netjes afscheid van hem in de zomer wat mi betreft.

En Potje moet natuurlijk gewoon nog een jaartje doorgaan. Al is het alleen om Wouter een plezier te doen.

Ramona

Bericht door Ramona » di jan 12, 2010 10:21 am

Voor de Ottenfans... :headbang.gif:

Exclusief uit Estepona - Mark Otten
Uitgegeven op 11 januari 2010 19:34

Vandaag in Exclusief uit Estepona spreken we met Mark Otten. Na lang blessureleed is de verdediger, ijs en wederdienende, aanbeland in de eindfase van zijn revalidatie. De dagelijkse ritjes naar Zeist lijken hiermee tot het verleden te behoren want hij is weer terug in de spelersgroep. Hoe blij is hij hiermee, wat waren voor hem de moeilijkste momenten tijdens dit proces, waar haalde hij voldoening uit en hoe zien zijn dagen in Spanje er nu uit?

Afbeelding

Hoe gaat het met je?
‘Met mij gaat het goed hoor. Ik ben blij dat ik in Spanje ben en zodoende volgens het schema wat ik vanuit Zeist heb meegekregen, kan werken samen met Han Tijshen en Michel de Gruyter. Nog steeds wordt vanuit Zeist bepaald hoe ik het laatste deel van mijn revalidatie invul. Ik zit nu in de lactische fase waarbij de focus op de verzuring ligt, ‘in verzuring trainen’ heet dat. Het betekent dat ik oefeningen doe, afwisselend met en zonder bal van 8 keer 30 seconden sprinten en draaien op het hoogste tempo. Ik train nu eigenlijk het melkzuursysteem in mijn lichaam. Dit is nodig wanneer je spieren verzuren, de zuurstof is op, dan moet mijn lichaam melkzuur aanmaken. Dit systeem moet na lange tijd weer geprikkeld worden om goed te kunnen functioneren.’

Ben je blij om weer onderdeel van de groep uit te maken?
‘Nou, zolang ik niet volledig met de groep train of speel heb ik ook niet het gevoel dat ik er onderdeel van uitmaak. Ik heb inmiddels genoeg ervaring om te weten wat mijn rol is en welke stappen ik nog moet maken. Als je geblesseerd bent, ernstig of minder zwaar, hoor je er gewoon niet bij. Zelfs de wissels zullen dit gevoel kennen. Om je 100% betrokken te voelen moet je naar mijn idee spelen. Ik vind het wel belangrijk om de nieuwe trainer aan het werk te zien en zijn visie te ervaren. De hoofdreden voor mij om in Spanje te zijn, blijft puur omdat het hier niet vriest en ik dus veel beter mijn veldwerk kan doen. Als ik terug ben in Nederland moet ik de komende weken nog een paar keer terug naar Zeist’

De trainer legt het trainingsaccent deze week op de verdediging. Hoe heb je dit vanaf de zijlijn bekeken en wat heb je zien veranderen?
‘Vaak ben ik zelf bezig als de groep aan het trainen is, de details krijg ik dus niet helemaal mee. Hij hamert erg op de verdedigende organisatie. Daarmee bedoelt hij niet alleen de laatste linie, maar het hele team. Je hebt elkaar nodig en dat lijkt me een belangrijk aspect in de fase waarin we als N.E.C. nu zitten. Door een betere organisatie en duidelijke afspraken kun je beter spel bewerkstelligen. Dat hebben we de laatste wedstrijden voor de winterstop al kunnen zien en daar borduurt hij nu op voort. De trainer weet ook wel dat we in een week niet ineens allemaal betere voetballers worden. Hij krijgt nu ook eigenlijk pas de tijd om zijn visie op het team los te laten. Wat ik daarvan zie bevalt die visie me zeker.’

Wat waren de moeilijkste momenten voor je de afgelopen tijd?
‘Ik ben nu bijna 2 jaar en 9 maanden bezig met geblesseerd zijn en revalideren. De korte periode tussendoor dat ik ‘fit’ was tel ik niet eens mee want achteraf gezien ben ik in die tijd nooit echt fit geweest. Alles wat tegen kon zitten, heeft bij mij tegen gezeten. Daar kan en wil ik niemand de schuld van geven. Het is vooral frustrerend om het gevoel te krijgen dat het je door een deel van de buitenwereld kwalijk wordt genomen dat je geblesseerd bent. Als mensen willen weten hoe het echt zit met mij of mijn blessure, dan lijkt N.E.C. me niet de moeilijkste club om mee in contact te komen. Soms veroordelen mensen me en verkondigen ze dat mijn lichaam zwak zou zijn terwijl ik juist iemand ben die altijd in zichzelf investeert en dat ook altijd heeft gedaan. Ik heb gewoon veel pech gehad, maar medisch gezien is er geen enkele beperking of meer en geen sprake van blijvende schade. Ik snap dat mensen het moeilijk te geloven vinden dat het weer goed komt, maar het komt echt goed.Het steekt me dat er mensen zijn die zich supporter noemen en mij in deze fase neersabelen met dit soort verhalen. Ik heb niet gevraagd om deze blessure, ik heb hier niet voor gekozen.’

Wat waren de ‘krenten in de pap’, wat hield je op de been?
‘Nou, die krenten heb ik wel echt moeten zoeken%u2026 De mensen om mij heen zoals mijn vriendin en mijn ouders, maar ook de fysio’s bij N.E.C. zijn ontzetten belangrijk voor me. Han Tijshen heeft mij bijna net zo vaak, zo niet vaker dan mijn eigen moeder, wakker zien worden na weer een nieuwe operatie, inmiddels 6 keer! Deze mensen hebben mij positief weten te houden. Zij hadden een houding van ‘niet zeiken, nog ff doorbijten’. Mijn dierbaren konden het zo juist relativeren. Dat heeft me meer steun gegeven dan de ‘joh, kom op-klopjes’ op mijn schouder. Fysiek gezien waren de momenten dat je merkt dat klachten minder worden of de momenten dat je merkt dat de knie weldegelijk verbetert, natuurlijk fijn. Ik heb maar één doel voor ogen; Fit worden, pijnvrij kunnen spelen en dus zorgeloos voetballen. Daar hou ik me aan vast.’

Durf je bij benadering aan te geven wanneer we je weer op het veld zien?
‘Ja hoor, eind februari of begin maart als alles goed blijft gaan. Dat is de planning en dan hoop ik weer wedstrijden te kunnen spelen. In mijn ogen is fit ook gewoon fit, al zal ik natuurlijk eerst ritme op moeten doen. Het is gelukkig niet zo dat ik opnieuw moet leren voetballen. Eigenlijk is voetballen als fietsen, dat verleer je niet. Alleen mijn lichaam is dan de fiets en als die fiets goed is dan is de rest aan mij!’

Afbeelding

http://www.nec-nijmegen.nl/

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 12, 2010 8:21 pm

Vlemmix heeft weer eens rood gescoord. Ditmaal in een oefenwedstrijd tegen amateurs.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 12, 2010 8:29 pm

NEC wint met 8-0 van FK Pelister
Geplaatst op: 12-01-10 om: 18:52 door:Door: Jeroen
NEC speelde vanmiddag een oefenwedstrijd tegen het Macedonische Pelister Bilota. De ploeg uit Oost-Europa oefende eerder deze winterstop tegen NAC Breda. De Brabanders wonnen met 5-2. Ook NEC ging het erg makkelijk af vandaag.

Tegen de arme Macedoniërs, die achtste staan in de hoogste klasse, scoorde de ploeg uit Nijmegen maar liefst acht keer en kreeg het niks tegen. Na 45 minuten spelen stond het nog maar 1-0 voor NEC door een doelpunt van Erton Fejzullahu.

Vlak voor rust moesten beide spelers met een man minder verder. Björn Vleminckx en een speler van FK Pelister werden met een rode kaart van het veld gestuurd na een opstootje.

Na de onderbreking kwam de ploeg van trainer Wiljan Vloet op stoom. Rutger Worm, Jeffrey Sarpong (2x) en Saïdi Ntibazonkiza (4x) waren de doelpuntenmakers. De Nijmegenaren beginnen dus vol zelfvertrouwen aan de tweede seizoenshelft. Zondag staat het duel met Vitesse op het programma.

Opstelling NEC. : Gabor Babos; Niels Wellenberg, Patrick Pothuizen (46' Rens Van Eijden), Ramon Zomer, Jeroen Heubach; Bas Sibum (46' Lorenzo Davids), Arek Radomski, John Goossens (50' Rutger Worm); Erton Fejzullahu (46' Jeffrey Sarpong), Björn Vleminckx, Saidi Ntibazonkiza.
forzanec.nl

Een opgefokt vervelend etterventje is het dat gewoon eens moet voetballen en ophouden met dat getreiter en gezeur de hele tijd op het veld.

Ramona

Bericht door Ramona » di jan 12, 2010 10:59 pm

Die amateurclub schopte anders als de beste; daarover klaagde NAC al...geen idee wat er voorgevallen is, maar Goossens is ook uit de wedstrijd geschopt bijv.; dus enige nuance is wellicht op z'n plaats.

Ramona

Bericht door Ramona » di jan 12, 2010 11:20 pm

Goossens wekenlang aan de kant
din. 12 januari 2010

Zoals we vanmiddag in het live verslag al meldden moest John Goossens de oefenpot tegen FK Pelister voortijdig beëindigen na een charge van een Macedonische tegenstander. Het zag er toen al niet goed uit en de officiële site meldt nu dat nader onderzoek in een kliniek in Marbella heeft uitgewezen dat er een flinke beschadiging is aan de buitenbanden van de linkerenkel van de nummer 10 van de laatste tijd. Dit zal helaas betekenen dat Goossens vier tot zes weken zal moeten toekijken.

Afbeelding
Foto: © Broer van den Boom

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 12, 2010 11:22 pm

Vleem is iemand die zich snel laat opfokken. Vaak onterecht omdat hij degene is die loopt te trekken en te irriteren. Soms terecht (zoals tegen Groningen).

Een speler hoort gewoon wijs te wezen en als een tegenstander je dusdanig irriteert, ga hem dan uit de weg. Ik kan me voorstellen dat je soms erg irriteert en je je best kan laten gaan, maar bij Vleem gaat dat allemaal wel erg makkelijk.

Ik zou het eerder raar vinden als, ik noem maar iemand, een Litmanen, daarvoor rood gekregen zou hebben. Of, bij NEC blijven, een Schone of Babos. (die laten zich ook niet snel opfokken, geloof ik... zoals het hoort).

ps: dit is getypt nadat ik las over Goossens... vind ik overigens nog niet dat Vleem zich aan moet stellen, want in dat geval had heel NEC rood mogen krijgen.

Overigens wel vervelend dat hij eruit ligt. Het hele (beste) middenveld van NEC ligt nu plat. Schone/ Goossens. Maargoed dat die Sarpong gehaald is.

Ramona

Bericht door Ramona » wo jan 13, 2010 9:58 am

Ntibazonkiza: 'Ik ga het bij NEC weer laten zien

13/01/2010 09:15

In augustus liet NEC-aanvaller Saidi Ntibazonkiza (22) uit Burundi zijn club in verbijstering achter door dagen onbereikbaar te zijn en vervolgens nog mee te trainen met Red Bull Salzburg ook. Inmiddels heeft hij spijt betuigd en praat hij openhartig over zijn angsten.

In Voetbal International vertelt de politieke vluchteling Ntibazonkiza voor het eerst waarom hij zich tot dusver in interviews op de vlakte hield. 'Mijn familie in Burundi kan elk moment doelwit worden van bendes. Iedereen daar weet dat ik hier ben doorgebroken. De slechte mensen weten dat ik mijn familie financieel ondersteun. Nu heb ik mijn vrouw en kind hier, ben ik op mijn gemak en doe ik mijn verhaal '

Ook over zijn plotselinge vertrek wil de aanvaller wel wat kwijt. Hij was onder de indruk geraakt van het verhaal van fictieve makelaars uit Polen, die hem uiteindelijk naar een grote Russische club zouden brengen 'Zoiets gebeurt me nooit meer', zegt Ntibazonkiza stellig. 'Ik heb het afgesloten en laat voortaan mijn voeten spreken. Ik ga dat de komende tijd bij NEC laten zien.'

Lees meer in Voetbal International 2, die sinds woensdag in de winkel ligt.

http://www.vi.nl/

...te beginnen met a.s. zondag graag!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jan 13, 2010 10:39 am

Ramona schreef:Die amateurclub schopte anders als de beste; daarover klaagde NAC al...geen idee wat er voorgevallen is, maar Goossens is ook uit de wedstrijd geschopt bijv.; dus enige nuance is wellicht op z'n plaats.
Goossens er een paar weken uit: kans voor Sarpong op 10?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Ramona

Bericht door Ramona » wo jan 13, 2010 11:15 am

De Dominee schreef:
Ramona schreef:Die amateurclub schopte anders als de beste; daarover klaagde NAC al...geen idee wat er voorgevallen is, maar Goossens is ook uit de wedstrijd geschopt bijv.; dus enige nuance is wellicht op z'n plaats.
Goossens er een paar weken uit: kans voor Sarpong op 10?

Geen idee...Radomski, Worm of toch...?

De NECsupporters waren meer dan tevree over zijn invalbeurt gisteren iig...
Hier een liveverslag van de oefenwedstrijd gisteren. Vanaf de 46e minuut is over Sarpong te lezen...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jan 13, 2010 2:24 pm

Het zal me ook niets verbazen als die Fayzullahuh (hoe je dat ook schrijven mag, zonder te spieken) weer op 10 terecht komt. Ik hoop i.i.g. van niet.

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 14, 2010 12:10 pm

Volle bak een keer w.b. het uitvak, BanJovi... die wespen zullen wel winst ruiken anders komen ze niet met 14 bussen... Jij gaat daar zeker ook vanuit... Nou, ikke niet. No way! :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 14, 2010 3:11 pm

Davids niet langer reserveaanvoerder
don. 14 januari 2010

Na de perikelen rond de aanvoerdersband afgelopen jaar, is nu de aandacht verlegd naar de reserve-aanvoerder rol. De Gelderlander meldt dat Lorenzo Davids heeft tijdens het trainingskamp in Estepona bij trainer Wiljan Vloet aangegeven met die rol liever te willen stoppen. De reden: de middenvelder wil zich meer op zijn eigen spel concentreren nu hij de strijd met Sibum en Radomski aan moet gaan voor de twee verdedigende middenveldposities.

Wiljan Vloet vindt het geen probleem: "Hij heeft aangegeven zich niet zo lekker te voelen in de rol van reserveaanvoerder door de extra belasting die dat met zich meebrengt. Ik vind dat verder niet zo spannend, het is goed dat hij zich meer op zijn eigen presteren wil richten."

Uiteraard vinden wij het ook niet zo’n probleem. Sterker nog, we waren een beetje verbaasd dat die rol blijkbaar officieel vast staat. En heel eerlijk gezegd nog verbaasder dat ie dus blijkbaar zoveel tijd opslokt. Maar goed, opperste concentratie voor zondag is natuurlijk nooit verkeerd.
detrouwehonden.nl

LOL

Plaats reactie