Jong Ajax
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Jong Ajax
Mijn gevoel zegt me dat Frank de Boer trouwens een goede coach wordt. Sterker nog, ik denk dat hij het stokje van Jol gaat overnemen na een jaar of 3 (mocht Jol zijn termijn voltooien).
Een gevoel, niet meer dan dat.
Dat heb ik ook. Van der Vaart geeft trouwens in de nieuwe VI aan dat Frank de Boer vanaf seconde 1 al scherpte verwacht en er bovenop zit. Precies wat die luie flikkers bij Ajax nodig hebben!
IK GELOOF!!!!!!
De Boer is de nieuwe Van Gaal. Opvolger van Jol bovendien. Prachtige vent, prima coach.Peter schreef:Mijn gevoel zegt me dat Frank de Boer trouwens een goede coach wordt. Sterker nog, ik denk dat hij het stokje van Jol gaat overnemen na een jaar of 3 (mocht Jol zijn termijn voltooien).
Face your fears and live your dreams, No Fear
Ajax moet Frank de Boer ECHT alle ruimte geven om zich te ontwikkelen inderdaad en te doen wat hij het liefst wilt. Als ik alle verhalen mag geloven wordt het een goeie.
IK GELOOF!!!!!!
Het was eigenlijk wel mooi geweest als De Boer komende zomer wel naar groningen was gegaan, om daarna terug te komen. Volgens mij is het ook min of meer de planning van De Boer om eerst ergens anders coach te worden. Maar dat is ook maar een gevoel.
- Daily Blind
Frank de Boer blijft het liefst het komende seizoen nog op de A1 zitten om vervolgens minimaal 2 jaar een 2de elftal te hebben. Hij heeft voor zichzelf enkele jaren terug een pad geschetst die voor voldoende bagage moet zorgen om klaar te zijn om op langer termijn hoofdcoach te worden. Vergeet niet dat hij momenteel samen met Bob de klerk verantwoordelijk is voor de A1. Op eigen benen staat hij nog niet eens.
- Daily Blind
Zou mooi zijn, maar hij heeft nog erg veel te leren. Tot nu toe zie ik hem nog veel fouten maken. Maar hij heeft een goed karakter en is een perfectionist. Dus ik zie hem snel leren.Rishi schreef:Hij wordt onze Guardiola!!
- Daily Blind
Vooral op tactisch gebied. Je ziet dat hij nog veel moet leren om wedstrijden om te kunnen zetten, zodra de tegenpartij haar tactiek wijzigd of op voorsprong komt. Daarnaast vind ik dat de coaching soms ook wel wat specifieker mag zijn.Rishi schreef:Wat voor fouten?
- Daily Blind
Ik heb absoluut het idee dat hij er voor is gemaaakt. Hij heeft de passie om jongens beter te maken en dat is een van de belangrijkste eigenschappen de rest leer je door te doen. Wat nu fout gaat is een gebrek aan ervaring. Hij is wel erg scherp en het mooie van hem vind ik dat hij echt probeert het uiterste uit de spelers te halen.Rishi schreef:Wat kan hij dan wel goed in jouw ogen?
- Giacomo Puccini
Frank de Boer komt op mij een beetje dommig over. Hoeft voor een voetbalcoach geen probleem te zijn, maar wel voor de absolute top. Ik vraag me dus af of hij een geschikte trainer voor Ajax kan worden.
Dit is gebaseerd op mijn indruk als buitenstaander, zegt dus niks.
Ajax!
- Giacomo Puccini
Gewoon hoe 'ie praat, zo traag en hakkelend. Hij lijkt een beetje simpel. Maargoed, misschien is hij tactisch wel ijzersterk en weet hij zijn spelers wel te inspireren. Mij in ieder geval vooralsnog niet.
Ajax!
Oh oke. Toekomst zal het uitwijzen. Misschien dat hij wel goede besprekingen en trainingen geeft. Dat is moeilijk oordelen voor ons.
IK GELOOF!!!!!!
Ik had eerlijk gezegd het gevoel dat DB ook een toptrainer zou worden...Peter schreef:Mijn gevoel zegt me dat Frank de Boer trouwens een goede coach wordt. Sterker nog, ik denk dat hij het stokje van Jol gaat overnemen na een jaar of 3 (mocht Jol zijn termijn voltooien).

Als ie verstandig is, laat ie Jong Ajax links liggen. Da's vooral een elftal van oude en jonge spelers die niet goed genoeg zijn voor Ajax-1.
Daar is geen eer aan te behalen. Wielaert en Oleguer prikkelen voor een potje in Lisse...Rishi schreef:Kijken of hij daar dus wel iets van kan maken!
Daar kan een fanatiek iemand als FdB z'n ei echt niet kwijt.
Frank en Ronald hebben zich met de grootse moeite door de toenmalige LTS geworsteld, dus hoogvliegers zijn ze niet.Giacomo Puccini schreef:Frank de Boer komt op mij een beetje dommig over. Hoeft voor een voetbalcoach geen probleem te zijn, maar wel voor de absolute top. Ik vraag me dus af of hij een geschikte trainer voor Ajax kan worden.
Ik moet het nog zien met Frank. Heb het idee dat hij zelf ook niet zeker is van zijn zaak.
Het stinkt aan alle kanten!
- Giacomo Puccini
Dat zeker zijn van zijn zaak dat kan nog groeien, is mede een kwestie van ervaring. Maar intelligentie heb je of heb je niet.
Ben het eens met Wimpey, dat hij beter bij de A1 kan blijven dan bij Jong Ajax. Als volgende stap moet hij 2 jaar een goede coach assisteren (Jol?) en vervolgens 2-3 jaar een Eredivisieclub onder zijn hoede nemen. Daarna komt het trainerschap van Ajax 1 in beeld, mits hij bewezen heeft goed genoeg te zijn.
Ben het eens met Wimpey, dat hij beter bij de A1 kan blijven dan bij Jong Ajax. Als volgende stap moet hij 2 jaar een goede coach assisteren (Jol?) en vervolgens 2-3 jaar een Eredivisieclub onder zijn hoede nemen. Daarna komt het trainerschap van Ajax 1 in beeld, mits hij bewezen heeft goed genoeg te zijn.
Ajax!
Wat mij betreft gaat-ie zo spoedig mogelijk een eerste elftal trainen. Assistent worden mag ook. Ik heb het niet zo op jeugdtrainers die zichzelf niet als jeugdtrainer zien.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Mee eens! Want op die manier raakt de opleiding steeds te snel (goede) trainer/coaches kwijt. Maar is dat 'nu' ook bij Frank de Boer het geval dan?Bertje schreef:Wat mij betreft gaat-ie zo spoedig mogelijk een eerste elftal trainen. Assistent worden mag ook. Ik heb het niet zo op jeugdtrainers die zichzelf niet als jeugdtrainer zien.
Ik heb de indruk dat hij wel wat langer wilt aanblijven als coach van Ajax A1.
AFCA!
Hier word je niet blij van. Brand maar los heren.[Live] Jong Ajax-Jong Sparta
maandag 18 januari, door SV, Amsterdam, 18:30u, AS
Verhoeven; Ogararu, Wielaert, Kappelhof, Burnet; Aissati, De Jong, Donald; Rommedahl, Castillion en Zeegelaar.
bank: Bizot, Aslan, Bonevacia, Claasen, Lazic, Campos en Ozbiliz.
Gedverderrie.
Het enige dat me nog op de been houdt is dat dit natuurlijk de unieke mogelijkheid is voor alle geinteresseerde clubs om deze toppers nog een keer aan het werk te zien voordat de portemonnee getrokken wordt....
Het enige dat me nog op de been houdt is dat dit natuurlijk de unieke mogelijkheid is voor alle geinteresseerde clubs om deze toppers nog een keer aan het werk te zien voordat de portemonnee getrokken wordt....