Dan zou ik in de spiegel kijken en me afvragen waarom jongens die nooit spelen en er geen ruk van kunnen nog meer verdienen dan ik. Waarom moet ik inleveren als ze bij Ajax een Atouba halen die mijn schoenen nog niet mag poetsen? Solidair? Laat Lindgren, Ogararu, Atouba maar solidair zijn en in de spiegel kijken. Dat zou ik dan weer denken als ik Urby was.Neefkens schreef:Ik zou graag weten wat de feiten zijn, dit is alleen de kant vanuit kamp Urby.
Ik mis in ieder geval in de reactie van zijn zaakwaarnemer enig besef van de huidige situatie bij AJAX. Alles wordt benaderd vanuit het smalle zelfbeeld dat Urby blijkbaar heeft. Het voetbal kent een grote crisis, er wordt centraal opgeroepen om te minderen, AJAX doet alles om rond te komen. En als hij nu idd 1.3 miljoen verdient en dat wordt dan wat minder, dan is het nog steeds een bedrag waar ik lang voor moet werken. Misschien ziet hij dat in de spiegel.
Urby Emanuelson
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Urby Emanuelson
Urby gaat gewoon weg. Dat lijkt me wel duidelijk.
Ajax gaat een andere kant op met het afsluiten van contracten. En dat lijkt me een goed plan. Al die dikbetaalde bankzitters hebben ons alleen maar in de problemen gebracht. Dat jongens die er niets van bakken op dit moment een dikker contract hebben is vervelend maar daar kunnen we nu niets aan doen. Als je bij het afsluiten van nieuwe contracten die verkeerde contracten als vergelijkingsmateriaal blijft gebruiken kom je nooit uit de problemen.
Ajax gaat een andere kant op met het afsluiten van contracten. En dat lijkt me een goed plan. Al die dikbetaalde bankzitters hebben ons alleen maar in de problemen gebracht. Dat jongens die er niets van bakken op dit moment een dikker contract hebben is vervelend maar daar kunnen we nu niets aan doen. Als je bij het afsluiten van nieuwe contracten die verkeerde contracten als vergelijkingsmateriaal blijft gebruiken kom je nooit uit de problemen.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
En kom je ook nooit een slag verder. Het is toch van de zotte dat als Suarez nu zou zeggen dat hij graag wil verlengen dat dat wel kan, maar dan alleen tegen mindere voorwaarden. Je verlengt juist je spelers die het goed doen en waar je geld uit kan halen.
Verder is dit dus het nieuwe beleid, maar voor Atouba en Pantelic gold dat niet. Vanaf nu wel. Heus waar.
Verder is dit dus het nieuwe beleid, maar voor Atouba en Pantelic gold dat niet. Vanaf nu wel. Heus waar.
Marillion, Jol & Boog zijn toch echt verantwoordelijk voor het feit dat Atouba op de loonlijst staat. Voor 1.4 miljoen, 2 seizoenen lang.
Volgens Jol was Urby de beste linksback die NL rijk is. Vreemd om zo'n jongen dan een karige aanbieding te doen.
Volgens Jol was Urby de beste linksback die NL rijk is. Vreemd om zo'n jongen dan een karige aanbieding te doen.
Ik neem aan dat Ajax het binnen de grenzen gewoon per geval bekijkt. Voor de ene speler heb je meer over dan voor de andere speler. Ik zou voor Urby ook niet al te ver gaan. Hij is voor mij toch vooral een speler die weinig progressie heeft gemaakt en niet constant genoeg presteert.
Bovendien kunnen we toch moeilijk tot in de eeuwigheid alle contracten vergelijken met die van mannen als Luque, Atouba en Pantelic? Daar kunnen we nu niets meer aan veranderen. Je moet een keer de knop om zetten. Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat Ajax vanaf nu dit beleid voert.
Bovendien kunnen we toch moeilijk tot in de eeuwigheid alle contracten vergelijken met die van mannen als Luque, Atouba en Pantelic? Daar kunnen we nu niets meer aan veranderen. Je moet een keer de knop om zetten. Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat Ajax vanaf nu dit beleid voert.
Nil volentibus arduum
Emanuelson zit volgend seizoen in de kleedkamer naast Sno en Wielaert en die lachen hem recht in zijn gezicht uit, omdat zij wel voor minimaal een miljoen euro op de loonlijst staan. En dan roept Jol dat Emanuelson de beste linksback van Nederland is, om vervolgens de slechtste linksback van Nederland een half miljoen meer per jaar te geven. Dan zou ik lekker blijven waar ik nu zat en volgend jaar transfervrij vertrekken.
Urby is gewoon aan het einde van het seizoen vertrokken want de partijen liggen zo te horen te ver uit elkaar. Tja, hij had van mij best mogen blijven maar ik zal er niet slecht van slapen. Zo'n wereldspeler is het nu ook weer niet.
Nil volentibus arduum
Ik denk niet dat Ajax met een betere linksback op de proppen komt dan Urby voor een miljoen of 4 ofzo.. Daarom is het zonde.
IK GELOOF!!!!!!
Volgens mij is het altijd belangrijk om in dit soort zaken van jezelf uit te gaan. Breng ik zélf wel wat er verwacht mag worden van iemand die zo'n salaris verdient? Kijk niet naar anderen, want er zullen altijd anderen zijn die meer verdienen dan jezelf terwijl ze minder produceren. Als je je daar alleen op richt, doe je jezelf tekort en verspil je alleen maar negatieve energie.
Heel makkelijk he. Maar zo werkt het niet. Zou ook oneerlijk zijn om dat te vragen van Urby. Want wie zou er nou mee akkoord gaan?
IK GELOOF!!!!!!
Zo werkt het niet. Voor voetballers is de pikorde heel belangrijk. Als Urby akkoord gaat met een minder contract terwijl anderen nu al meer verdienen dan hij, is hij het sukkeltje van de kleedkamer. Laat ik het zo zeggen: Ajax gaat Suarez heus niet een verslechterd contract bieden.Neefkens schreef:Volgens mij is het altijd belangrijk om in dit soort zaken van jezelf uit te gaan. Breng ik zélf wel wat er verwacht mag worden van iemand die zo'n salaris verdient? Kijk niet naar anderen, want er zullen altijd anderen zijn die meer verdienen dan jezelf terwijl ze minder produceren. Als je je daar alleen op richt, doe je jezelf tekort en verspil je alleen maar negatieve energie.
Voetballers zijn kuddedieren, Neef. En zelfkritiek hebben ze meestal ook niet.
Komt nog iets anders bij, dat misschien nog het belangrijkste is: Urby kan elders veeeel meer krijgen. Waarom zou hij dan inleveren? Hij vat dit ongetwijfeld op als een signaal dat Ajax van hem af wil, en waarschijnlijk terecht.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik weet ook wel dat Urby er zo niet over denkt, maar ik raad het hem wel aan. Zo komt ie verder in zijn leven.
In dezelfde als jij, neem ik aan.
Ik maak teveel mee dat mensen alleen maar anderen kijken en te weinig naar hoe ze zelf presteren.

Ik maak teveel mee dat mensen alleen maar anderen kijken en te weinig naar hoe ze zelf presteren.
Is toch ook logisch? Alle salarissen staan op internet. Als ik Urby zou zijn en je bent dit seizoen, of je nou bagger speelt of niet, belangrijk voor Ajax en je weet dat Atouba 1,4 miljoen verdient dan zou ik zelf al naar het bestuur gestapt zijn met de mededeling dat ik meer geld wil. En dan willen ze je contract verlengen en dan nog een salarisverlaging... zijn ze nou echt zo dom?
IK GELOOF!!!!!!
@Rishi: Waarom denk je dat Urby eigenlijk al jarenlang niet of nauwelijks progressie maakt?
Dat het niet leuk is dat een miskoop een hoger salaris heeft snap ik wel. Maar zo'n misser kan vervolgens natuurlijk niet de basis van je beleid worden. Dan zijn we nog veel verder van huis.
Dat het niet leuk is dat een miskoop een hoger salaris heeft snap ik wel. Maar zo'n misser kan vervolgens natuurlijk niet de basis van je beleid worden. Dan zijn we nog veel verder van huis.
Nil volentibus arduum
Ik denk dat er geen plan is gemaakt met Urby. Ze moeten van iedere speler gewoon een soort van dossier opstellen met daarin zijn vetpercentage, spiermassa.. Gerichter gaan trainen.
Het is toch te gek voor woorden dat hij niks en dan ook helemaal niks met zijn rechterbeen doet? Dat hij amper kan koppen. Dat hij fysiek amper vooruitgang heeft geboekt?
Bij Ajax, en ik las laatst ook ergens dat er alleen naar nummers 10 wordt gescout, stromen de beste voetballers door. Urby is gewoon 1 van de beste voetballers die er rondloopt in Nederland. In ieder geval iemand met een goede techniek en een mooie trap. Kan ook aardig een mannetje uitspelen en kapt heel mooi.
Maar wat willen ze nu met Urby? Willen ze van hem een verdediger maken? Laat die jongen dan trainen met Bogarde. Gooi hem in het krachthonk en laat hem fysiek sterker worden. Leer die jongen koppen!
Willen ze van hem een linksbuiten maken? Leer hem zijn bewegingen functioneler te maken en leer hem afronden.
Hetzelfde nu met Anita. Wat willen we met hem?
Het is toch te gek voor woorden dat hij niks en dan ook helemaal niks met zijn rechterbeen doet? Dat hij amper kan koppen. Dat hij fysiek amper vooruitgang heeft geboekt?
Bij Ajax, en ik las laatst ook ergens dat er alleen naar nummers 10 wordt gescout, stromen de beste voetballers door. Urby is gewoon 1 van de beste voetballers die er rondloopt in Nederland. In ieder geval iemand met een goede techniek en een mooie trap. Kan ook aardig een mannetje uitspelen en kapt heel mooi.
Maar wat willen ze nu met Urby? Willen ze van hem een verdediger maken? Laat die jongen dan trainen met Bogarde. Gooi hem in het krachthonk en laat hem fysiek sterker worden. Leer die jongen koppen!
Willen ze van hem een linksbuiten maken? Leer hem zijn bewegingen functioneler te maken en leer hem afronden.
Hetzelfde nu met Anita. Wat willen we met hem?
IK GELOOF!!!!!!
Het zal wel vaker voorkomen dat een speler een dik contract tekent en dat niet waard blijkt te zijn. Sterker nog, dat is meer regel dan uitzondering.Marillion schreef:@Rishi: Waarom denk je dat Urby eigenlijk al jarenlang niet of nauwelijks progressie maakt?
Voetballers kijken naar wat andere voetballers hebben. Simpel.
Het stinkt aan alle kanten!
Klopt. Maar dan moeten ze ook begrijpen dat Urby er niet mee akkoord gaat. Sowieso is het een slechte zaak dat je nu pas gaat onderhandelen over zijn contract. Je dwingt jezelf als club in een lastig pakket.Marillion schreef: Dat het niet leuk is dat een miskoop een hoger salaris heeft snap ik wel. Maar zo'n misser kan vervolgens natuurlijk niet de basis van je beleid worden. Dan zijn we nog veel verder van huis.
IK GELOOF!!!!!!
Je komt niet uit het stenen tijdperk? Zonder te vergelijken heb je geen referentiemateriaal. Maar als jouw baas zegt dat jij 1000 euro per maand minder gaat verdienen, terwijl jij beter presteert dan je directe collega kijk je ook alleen naar jezelf en ga je niet in andermans keuken koekeloeren of je daar meer kunt halen.Neefkens schreef:In dezelfde als jij, neem ik aan.![]()

Je kunt het wel belachelijk maken, maar dat helpt de discussie niet zo.
Urby zou ook kunnen vergelijken met het meerendeel van de spelers die veel minder verdienen dan hijzelf. Maar dat doet hij niet, alleen kijken naar degenen die vanuit het verleden teveel verdienen voor wat ze brengen. Dus begin bij jezelf, wat kan ik doen om mijn salaris waar te maken? Hoe kan IK beter worden.
Urby zou ook kunnen vergelijken met het meerendeel van de spelers die veel minder verdienen dan hijzelf. Maar dat doet hij niet, alleen kijken naar degenen die vanuit het verleden teveel verdienen voor wat ze brengen. Dus begin bij jezelf, wat kan ik doen om mijn salaris waar te maken? Hoe kan IK beter worden.
Stam was een totale miskoop. Het heeft Ajax geen zilverwerk opgeleverd en doordat hij zich over heeft laten halen om nog een paar maanden door te gaan waardoor Ajax halverwege het seizoen helemaal geen verdediging meer had. Als Stam speelde was hij trouwens ook niet meer goed genoeg voor de Eredivisie, hij viel vooral op vanwege zijn rushes naar het vijandelijke doel, en dat is geen compliment.Khraa schreef:Natuurlijk zie ik het verband.
Stam kwam bijvoorbeeld ook uit een grote competitie. Die is elke cent waard geweest (zolang het duurde). Er zijn niet veel nuttige spelers die uit topcompetities naar Ajax komen, maar je moet het nooit helemaal uitsluiten.
Mwah, dan verschillen we van mening. Ik vond Stam zeker in zijn eerste jaar een zeer nuttige aanwinst voor Ajax.Harm schreef:Stam was een totale miskoop. Het heeft Ajax geen zilverwerk opgeleverd en doordat hij zich over heeft laten halen om nog een paar maanden door te gaan waardoor Ajax halverwege het seizoen helemaal geen verdediging meer had. Als Stam speelde was hij trouwens ook niet meer goed genoeg voor de Eredivisie, hij viel vooral op vanwege zijn rushes naar het vijandelijke doel, en dat is geen compliment.Khraa schreef:Natuurlijk zie ik het verband.
Stam kwam bijvoorbeeld ook uit een grote competitie. Die is elke cent waard geweest (zolang het duurde). Er zijn niet veel nuttige spelers die uit topcompetities naar Ajax komen, maar je moet het nooit helemaal uitsluiten.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Vooral een hele dure modale Eredivisieverdediger.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!