Urby Emanuelson
Moderator: mods
Re: Urby Emanuelson
Tja, zo krijg je dus ruimte in je salarishuis. Je biedt een van je betere spelers een belachelijk contract aan. Dan wordt ie link en verkast... Zodoende komt er meer ruimte om een complete idioot als Atouba meer dan een miljoen per seizoen te kunnen betalen.
Urby moet verkocht worden zodat Jol kan gaan handelen.
Urby moet verkocht worden zodat Jol kan gaan handelen.
Hop strik erom en kijken hoe snel we er nog geld voor kunnen vangen.
Voor iemand die nog zo weinig heeft gepresteerd verdient hij behoorlijk. Laat hem maar als niet-international lekker bij een buitenlandse B-club veel meer laten verdienen.
Voor iemand die nog zo weinig heeft gepresteerd verdient hij behoorlijk. Laat hem maar als niet-international lekker bij een buitenlandse B-club veel meer laten verdienen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Dus je betaalt iemand die niet presteert teveel en zodra hij tot je beste spelers behoort, ga je hem minder betalen. Nee, dat is logisch...
Laatst gewijzigd door Harm op ma jan 04, 2010 9:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat denk ik ook, ja.wimpey schreef:Urby moet verkocht worden zodat Jol kan gaan handelen.
Het stinkt aan alle kanten!
Gek genoeg hoor ik niemand over de belachelijke salarissen voor Pantelic en Atouba. Spelers die nog veel minder hebben gepresteerd. Maar Emanuelson wordt nu als de boeman weggezet. Hopelijk gaat iedereen dat doen, dan kan hij straks voor nop naar een mooie club in Frankrijk of Spanje. Gaan wij weer juichen voor Rommedahl en Pantelic.Harm schreef:Dus je betaald iemand die niet presteert teveel en zodra hij tot je beste spelers behoort, ga je hem minder betalen. Nee, dat is logisch...

Want wat hebben we gejuicht voor Emanuelson de afgelopen jaren.goodfella schreef:Gek genoeg hoor ik niemand over de belachelijke salarissen voor Pantelic en Atouba. Spelers die nog veel minder hebben gepresteerd. Maar Emanuelson wordt nu als de boeman weggezet. Hopelijk gaat iedereen dat doen, dan kan hij straks voor nop naar een mooie club in Frankrijk of Spanje. Gaan wij weer juichen voor Rommedahl en Pantelic.Harm schreef:Dus je betaald iemand die niet presteert teveel en zodra hij tot je beste spelers behoort, ga je hem minder betalen. Nee, dat is logisch...

´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Waanzin inderdaad. Luie Luque stuurt Urby ook nog wel een kaartje.goodfella schreef:Gek genoeg hoor ik niemand over de belachelijke salarissen voor Pantelic en Atouba. Spelers die nog veel minder hebben gepresteerd. Maar Emanuelson wordt nu als de boeman weggezet. Hopelijk gaat iedereen dat doen, dan kan hij straks voor nop naar een mooie club in Frankrijk of Spanje. Gaan wij weer juichen voor Rommedahl en Pantelic.Harm schreef:Dus je betaald iemand die niet presteert teveel en zodra hij tot je beste spelers behoort, ga je hem minder betalen. Nee, dat is logisch...
Urby behoort tot de top van deze Ajax selectie en dan moet hij daar ook naar verdienen, maar wees niet bang, want hij gaat heus wel weg. Voor deze niet grootverdiener is er namelijk wél interesse.
Een blik op dit forum is voor Emanuelson voldoende om te beseffen dat hij snel weg moet bij Ajax. En als hij bij Ajax nog geen miljoen euro per jaar gaat verdienen dan zijn er legio clubs die met hem wel een gokje willen wagen denk ik zo. Misschien heeft Louis nog wel een plekje voor hem vrij bedenk ik me net.Peter schreef:Waanzin inderdaad. Luie Luque stuurt Urby ook nog wel een kaartje.goodfella schreef:Gek genoeg hoor ik niemand over de belachelijke salarissen voor Pantelic en Atouba. Spelers die nog veel minder hebben gepresteerd. Maar Emanuelson wordt nu als de boeman weggezet. Hopelijk gaat iedereen dat doen, dan kan hij straks voor nop naar een mooie club in Frankrijk of Spanje. Gaan wij weer juichen voor Rommedahl en Pantelic.Harm schreef:Dus je betaald iemand die niet presteert teveel en zodra hij tot je beste spelers behoort, ga je hem minder betalen. Nee, dat is logisch...
Urby behoort tot de top van deze Ajax selectie en dan moet hij daar ook naar verdienen, maar wees niet bang, want hij gaat heus wel weg. Voor deze niet grootverdiener is er namelijk wél interesse.
Zo is het, Peter.
Lekker teken ook naar eigen jeugd. Parasieten als Luque en Atouba krijgen miljoenen, jongens die al hun leven lang bij de club rondlopen moeten interen zodat de parasieten betaald kunnen worden.
Ruim baan voor de opleiding dus!
Waarom zou je het in de achtertuin zoeken wanneer je het via Lemic en Raiola kan doen he!
Urby moet vertrekken, want Jol wil de boer op. Zo klaar als een klontje wat mij betreft.
Lekker teken ook naar eigen jeugd. Parasieten als Luque en Atouba krijgen miljoenen, jongens die al hun leven lang bij de club rondlopen moeten interen zodat de parasieten betaald kunnen worden.
Ruim baan voor de opleiding dus!

Waarom zou je het in de achtertuin zoeken wanneer je het via Lemic en Raiola kan doen he!
Urby moet vertrekken, want Jol wil de boer op. Zo klaar als een klontje wat mij betreft.
- Giacomo Puccini
Pantelic zit op 1,75 miljoen heb ik ergens gelezen. Hij heeft de afgelopen jaren meer gepresteerd in de Bundesliga dan Emanuelson in de Eredivisie en is een stuk ouder. Ik begrijp dus wel dat hij een paar ton meer krijgt dan Emanuelson.
Wie weet wat Atouba verdient? Iemand heeft hier ook wel eens gezegd dat hij op een prestatiecontract zou zitten, dus dan is zijn salaris lager dan dat van Emanuelson.
Wat mij betreft mag Urby blijven want hij voldoet op dit moment, maar ik hou er rekening mee dat hij vertrekt. Ajax kan in de tweede gespreksronde een schepje er bovenop doen, maar verder dan het huidige salaris moeten ze niet gaan. Als Urby dan nog niet wil bijtekenen of rare voorwaarden stelt, dan kan Ajax beter de eer aan zichzelf laten. Want zo bijzonder is Emanuelson ook weer niet en wie weet zakt hij wel weer terug naar zijn niveau van de afgelopen 5 jaar.
Wie weet wat Atouba verdient? Iemand heeft hier ook wel eens gezegd dat hij op een prestatiecontract zou zitten, dus dan is zijn salaris lager dan dat van Emanuelson.
Moeten is een groot woord, maar ik denk dat Ajax er wel rekening mee houdt dat Urby vertrekt. Die jongen klaagt aan één stuk door dat hij niet als linksback wil spelen en dat is de enige positie waar hij structureel voldoet. Urby is bovendien in vorm, dus misschien dat hij voor een leuk bedrag verkocht kan worden.joey schreef:Dat denk ik ook, ja.wimpey schreef:Urby moet verkocht worden zodat Jol kan gaan handelen.
Wat mij betreft mag Urby blijven want hij voldoet op dit moment, maar ik hou er rekening mee dat hij vertrekt. Ajax kan in de tweede gespreksronde een schepje er bovenop doen, maar verder dan het huidige salaris moeten ze niet gaan. Als Urby dan nog niet wil bijtekenen of rare voorwaarden stelt, dan kan Ajax beter de eer aan zichzelf laten. Want zo bijzonder is Emanuelson ook weer niet en wie weet zakt hij wel weer terug naar zijn niveau van de afgelopen 5 jaar.
Ajax!
- Giacomo Puccini
Ik denk eerder dat Emanuelson plaats zal maken voor jongere spelers die we al hebben. Shakison, Eriksen, Sulejmani. Ajax moet alleen spelers van buitenaf halen als ze een échte versterking zijn. Een nieuwe linksback zou dan mijn voorkeur hebben.wimpey schreef:Zo is het, Peter.
Ruim baan voor de opleiding dus!![]()
Ajax!
- peter
Ja, laat Ajax maar een back halen. Steken we 3-4 (plus salaris) miljoen in een back en ik weet het resultaat al. Ajax scout namelijk al jaren fan-tas-tische backs.
Hij speelt een goed seizoen en wordt dus blijkbaar binnen Ajax niet gewaardeerd. Als ik in zijn positie zou zijn, wist ik het wel. Ik zou die 2e gespreksronde niet eens ingaan en z.s.m. nokken.goodfella schreef: Een blik op dit forum is voor Emanuelson voldoende om te beseffen dat hij snel weg moet bij Ajax.
De 49-jarige Atouba verdient meer dan Urby: bizar.
Ik zie het voor me, Jol die zegt: nee, van het geld dat we voor Urby vangen haal ik een aanvaller. Want voor linksachter heb ik Anita en Atouba.

En wat dacht je van Oleguer, Wimpey? Die schijnt de bestbetaalde speler van Ajax te zijn.
Spelers die uit grote competities zijn overgekomen verdienen meer dan jongens uit de eigen jeugd.
Spelers die uit grote competities zijn overgekomen verdienen meer dan jongens uit de eigen jeugd.
- peter
Dat is overigens best apart, want het zijn vaak de jongens uit de jeugdopleiding die wat geld opleveren. Leuk dat Oleguer en Pantelic jaren ouder zijn en daarom meer moeten verdienen, maar ze leveren voor ons geen ene stuiver op. En voegen ze echt veel toe? Neuh, zo uitzonderlijk goed zijn die jongens uit de grote competitie niet. Logisch? Ja, natuurlijk, want anders hadden die jongens niet bij Ajax gespeeld.
Luque is nog niet weg, hoor.joey schreef:En wat dacht je van Oleguer, Wimpey? Die schijnt de bestbetaalde speler van Ajax te zijn.
Voor mijn gevoel wel, hoor.Jöhnk schreef:Luque is nog niet weg, hoor.joey schreef:En wat dacht je van Oleguer, Wimpey? Die schijnt de bestbetaalde speler van Ajax te zijn.

Van de spelers die nu bij Ajax rondlopen, bedoel ik dus, hehe.

@Peter: inderdaad, die spelers voegen weinig toe. Ik begrijp ook niet waarom ze steeds weer de fout maken zulke jongens binnen te halen. Maar er zullen er nog wel een paar volgen, gezien de contacten van Jol. Ik verwacht nog wel deze of gene reserve van HSV of zo.
- Giacomo Puccini
Ik niet, lijkt me niet dat Ajax daar sterker van wordt. Ik verwacht dat men eerder gaat voor 1-2 échte versterkingen, tenminste dat zou ik verstandig vinden.
Ajax!
- Giacomo Puccini
In dit geval ja. Voor zover ik kan beoordelen zijn Jol en Vd Boog mensen met kwaliteiten om de juiste beslissingen te nemen.
Ajax!
Een paar ton? Dus 800.000 noem jij een paar ton. Atouba heeft 1.4 miljoen per jaar. Denk je dat die jongens ooit nog eens wat opleveren?Giacomo Puccini schreef:Pantelic zit op 1,75 miljoen heb ik ergens gelezen. Hij heeft de afgelopen jaren meer gepresteerd in de Bundesliga dan Emanuelson in de Eredivisie en is een stuk ouder. Ik begrijp dus wel dat hij een paar ton meer krijgt dan Emanuelson.

Ik vind het altijd weer opvallend hoeveel mensen precies weten wat die spelers verdienen.
Overigens ben ik wel van mening dat Ajax een punt heeft wanneer ze van mening zijn dat er iets aan de salarissen moet gebeuren, maar dat moet dan wel consequent gebeuren.
Overigens ben ik wel van mening dat Ajax een punt heeft wanneer ze van mening zijn dat er iets aan de salarissen moet gebeuren, maar dat moet dan wel consequent gebeuren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
En dan zullen er onherroepelijk spelers vertrekken. Dat kun je dan die spelers niet kwalijk nemen. Niemand levert graag salaris in.
We zullen er denk ik aan moeten wennen dat Ajax (nog) minder slagkracht heeft op de transfermarkt. De salarissen gaan omlaag. Dat bleek trouwens al wat Elia vorige week zei: dat Ajax hem een slecht contract bood, want dat contract was niet beter dan wat hij bij Twente had.
We zullen er denk ik aan moeten wennen dat Ajax (nog) minder slagkracht heeft op de transfermarkt. De salarissen gaan omlaag. Dat bleek trouwens al wat Elia vorige week zei: dat Ajax hem een slecht contract bood, want dat contract was niet beter dan wat hij bij Twente had.
Je hoort overal dat de salarissen naar beneden moeten, vandaag Nerlinger (Bayern) weer. Je maakt mij niet wijs dat Ajax (voor Nederlandse begrippen) geen topsalarissen biedt. Anders waren Wielaert en co toch al lang weggeweest? En laten we wel wezen: de prestaties geven (in zijn algemeenheid) nu niet direct aanleiding tot verbeterde contracten. Emanuelson doet het momenteel goed, en wordt daar ook prima voor betaald, maar hij lijkt me niet onvervangbaar.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Exact, de salarissen gaan overal naar beneden. Maar bij Ajax nog een beetje meer dan elders, want Ajax kan de begroting niet rondkrijgen. Er worden zelfs geen jeugdcontracten meer uitgedeeld, terwijl die niets voorstelden volgens menigeen hier.
Wielaert zit nog op een 'oud' contract, dus een verbetering ten opzichte van wat hij had bij Twente. Zo'n contract krijgt hij nergens. Maar ik denk niet dat hij nog hetzelfde zou krijgen als hij nu kwam.
Wat die prestaties betreft: er is inflatie, dus salarissen hebben (overal) de neiging om omhoog te gaan en niet omlaag. Salarissen verlagen is een trendbreuk.
Natuurlijk is Urby niet onvervangbaar, maar ik heb liever dat hij een goed contract krijgt dan dat het geld gestoken wordt in Pantelic of zo. Ik vind dat Ajax moet beginnen dát soort spelers niet meer te kopen. Maar dat zal nog een heel probleem worden met Jol aan het roer.
Wielaert zit nog op een 'oud' contract, dus een verbetering ten opzichte van wat hij had bij Twente. Zo'n contract krijgt hij nergens. Maar ik denk niet dat hij nog hetzelfde zou krijgen als hij nu kwam.
Wat die prestaties betreft: er is inflatie, dus salarissen hebben (overal) de neiging om omhoog te gaan en niet omlaag. Salarissen verlagen is een trendbreuk.
Natuurlijk is Urby niet onvervangbaar, maar ik heb liever dat hij een goed contract krijgt dan dat het geld gestoken wordt in Pantelic of zo. Ik vind dat Ajax moet beginnen dát soort spelers niet meer te kopen. Maar dat zal nog een heel probleem worden met Jol aan het roer.