AZ 2009-2010
Re: AZ 2009-2010
Laten wij eerst maar eens kritisch naar onze eigen selectie kijken voor we daar op zoek gaan naar zogenaamde koopjes. Anders komen we nooit aan een acceptabel aantal selectie spelers.
Er is natuurlijk best wat te halen maar er zal meer interesse zijn. En de kans bestaat natuurlijk nog altijd dat er wel een grote sponsor instapt. Er zijn wat verhalen over Gazprom. Die zouden wellicht interesse hebben om goodwill te kweken in Noord Holland waar ze zaken zouden willen gaan doen. Geen idee hoe serieus dat is hoor. Maar als zo'n bedrijf er wel in zou stapen dan heeft niemand het waarschijnlijk over een tekort van een paar miljoen.
Stapt er niet een bedrijf uit die categorie in dan zullen ze moeten inkrimpen. Wel het meest waarschijnlijke scenario natuurlijk.
Er is natuurlijk best wat te halen maar er zal meer interesse zijn. En de kans bestaat natuurlijk nog altijd dat er wel een grote sponsor instapt. Er zijn wat verhalen over Gazprom. Die zouden wellicht interesse hebben om goodwill te kweken in Noord Holland waar ze zaken zouden willen gaan doen. Geen idee hoe serieus dat is hoor. Maar als zo'n bedrijf er wel in zou stapen dan heeft niemand het waarschijnlijk over een tekort van een paar miljoen.
Stapt er niet een bedrijf uit die categorie in dan zullen ze moeten inkrimpen. Wel het meest waarschijnlijke scenario natuurlijk.
Nil volentibus arduum
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
en wanner die krimp er is dan gaat Ajax toch wcht niet achter Pocognoli aan hoop ik.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing
Van mij hoeft het in ieder geval niet. Ik heb niet het idee dat hij ons sterker gaat maken.
Nil volentibus arduum
Bron: VZ.nlAZ heeft beste doelman van WK voor spelers onder 20 op proef
Goalie Esteban Alvarado uit Costa Rica is op proef bij AZ. De twintigjarige doelman traint volgens het Noordhollands Dagblad sinds dinsdag mee met de selectie van de Alkmaarders, onder de nieuwe coach Dick Advocaat. Op het WK voor spelers tot twintig jaar werd Alvarado in september uitgeroepen tot de beste keeper.
Costa Rica, dat het toernooi eindigde als vierde, viel niet in de prijzen, maar voor Alvarado was er dus wel persoonlijk succes. In zijn vaderland staat de doelman onder contract bij Deportivo Saprissa, maar de jonge doelverdediger krijgt nu de kans om zich in Alkmaar te bewijzen.
De trainingsstage van de Costaricaan zal met het oog op de toekomst van de Alkmaarse ploeg zijn, maar komt op een moment dat eerste doelman Sergio Romero niet onomstreden is. De Argentijns international speelde vorig jaar vrijwel foutloos en droeg in belangrijke mate bij aan de titel van AZ, maar kent tot dusverre een tegenvallend seizoen.
Goede, stijlvolle keeper met veel uitstraling. Gaat denk ik een contract in de wacht slepen.
- Giacomo Puccini
Uhm, inderdaad ja. Romero was vorig seizoen met afstand de beste in Nederland en was een belangrijk onderdeel van de kampioensploeg. Dit seizoen een flinke dip, maar die jongen gaat zich zeker herpakken.
Ehhh, ja?
Niet dat ik afkomst een reden vind om een speler te kopen, maar OK.
Niet dat ik afkomst een reden vind om een speler te kopen, maar OK.
- Giacomo Puccini
Vorig seizoen was Romero ook wisselvallig hoor! Je moet sowieso nooit naar de pieken van een speler kijken, een fout waar veel clubs intrappen. Het basisniveau van een speler is veel belangrijker. Je ziet vaak zat dat spelers 10-20 wedstrijden boven hun niveau spelen, maar dat ze daarna weer terugzakken naar hun oude niveau.
Ajax!
Romero is een toptalent. Ik zie dezelfde grillen die Gomes in z'n PSV-tijd liet zien. Romero heeft dit seizoen wat vaker opzichtig geblunderd dan Gomes destijds deed, maar Gomes was ook zeer onrustig en kwam op rare momenten uit. En dat terwijl hij toen hij bij PSV kwam al evenveel wedstrijden bij Cruzeiro op het hoogste niveau had gespeeld als Romero ondertussen bij Racing (maar 5 wedstrijden) en AZ heeft gedaan. Romero is zeker voor een keeper nog enorm onervaren. Gewoon een uitstekende investering.
- Giacomo Puccini
Ik zie de overeenkomsten niet zo. Gomes was en is een goede keeper, oogde hooguit wat clownesk maar na een stroef begin met wat fouten in zijn eerste wedstrijden pakte hij snel de draad op en bleek direct een constante en betrouwbare keeper, seizoen na seizoen. Romero daarentegen heeft misschien potentie (kan ik niet beoordelen) maar is dit seizoen een zeer slechte keeper. Heeft AZ al handen vol punten gekost. Lekkere investering dan, mag hopen voor hem dat die 20-jarige Costa Ricaan hem niet uit de basis speelt.
Ajax!
Hij heeft rond de miljoen gekost en was een belangrijke pion in het kampioensteam. Nu inderdaad een mindere periode, maar klasse verloochent zich niet. Die jongen herpakt zich gewoon en dan gaat hij ook financiële winst opleveren. Die jongen is niet voor niets eerste doelman van het Argentijnse elftal.
Over Gomes was men in het begin ook heel sceptisch hoor. Vraag maar aan de PSV-supporters hier. Gomes pikte het daarna vrij snel op, maar zoals gezegd had hij voor z'n komst bij PSV al even veel wedstrijden op het hoogste niveau gekeept dan Romero nu heeft gedaan.
Over Gomes was men in het begin ook heel sceptisch hoor. Vraag maar aan de PSV-supporters hier. Gomes pikte het daarna vrij snel op, maar zoals gezegd had hij voor z'n komst bij PSV al even veel wedstrijden op het hoogste niveau gekeept dan Romero nu heeft gedaan.
Klopt, niet voor niets kreeg in het begin van het seizoen Zoetebier de voorkeur boven Gomes.Enganche schreef:Over Gomes was men in het begin ook heel sceptisch hoor. Vraag maar aan de PSV-supporters hier.
Zoetebier gaf achteraf wel aan dat hij er geen probleem mee had om reserve te zijn achter Gomes, aangezien hij op de trainingen had gemerkt dat Gomes een veel betere keeper is. Maar Gomes had tijd nodig om uit te kunnen groeien tot de topper die hij is en de eerste wedstrijden die hij keepte voor PSV waren niet heel overtuigend...op de lijn was hij al wel fantastisch, maar bij hoge ballen en terugspeelballen ging er nog van alles mis.
Romero was bij PSV in beeld om Gomes op te volgen, AZ handelde echter sneller. Romero was vorig seizoen erg belangrijk voor AZ, ook hij begon onwennig maar hij keepte een geweldig seizoen. Dit seizoen maakt hij regelmatig een (grote) fout, maar hij is nog jong en de chaos bij AZ helpt hem zeker niet. Ik blijf hem een toptalent vinden en hij komt er echt wel, die jongen heeft zoveel klasse

PS: Gomes ís trouwens 6 jaar ouder dan Romero en Gomes had toentertijd ook de hulp van enkele toppers en goede spelers voor hem, zoals Ooijer, Bouma, Alex, Cocu, Lee en Van Bommel. Dat helpt natuurlijk.
Precies. Romero is een fantastische keeper en nog hartstikke jong. Die komt er wel hoor! En als ze hem bij AZ willen verkopen.......Ajax 

IK GELOOF!!!!!!
Hmmm, joey....."Log in met je Mijn AZ account om dit artikel aan je favorieten toe te voegen."
LOL... betrapt, Joey... 

Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Ik ben even ingelogd met mijn MijnAZ-account, en het gaat om het broertje van Mitchell Donald.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dat artikel was tot eergisteren nog te zien zonder account, hoor.
http://www.vkblog.nl/blog/5452/BallenjongensEn wat nu, Gerbrands en Brands?
Twee weken geleden, in de perskamer van Standard Luik, hadden collega Hoijtink van Trouw en ik een beetje ruzie met de leiding van AZ, algemeen directeur Gerbrands en technisch directeur Brands. Ze kwamen, op de avond voor de laatste wedstrijd in de Champions League tegen Standard, toelichten dat Advocaat zijn contract had getekend.
Wij waren boos omdat Koeman volgens ons wel heel vroeg ontslagen was, na een maand of vier in Alkmaar. Weliswaar waren de prestaties van de kampioen matig tot slecht, in de 4 duels vóór de onverwacht verloren thuiswedstrijd tegen Vitesse waren 10 punten behaald.
Bovendien vonden wij dat de leiding hem wat langer de tijd moest gunnen, niet alleen omdat hij de trainer na de allesbepalende Van Gaal was. Laat Koeman wennen aan de mores bij de club en de spelers wennen aan Koeman.
Als het belangrijkst echter beschouwden wij het morele aspect van het ontslag. De DSB Bank was net failliet gegaan. Honderden, duizenden mensen waren hun baan kwijt, of hun geld. Velen waren supporter van AZ, de club immers van DSB-directeur Scheringa, die tevens voorzitter was van de club. Soberheid leek ons op zijn plaats.
En hoewel Gerbrands tot vervelens toe verklaarde dat AZ zijn eigen geldstromen had, wensten wij in ieder geval dat morele verband te zien. Koeman onnodig wegsturen kost geld (contract tot 2011), Advocaat aantrekken voor een half jaar kost geld, de andere werkgever van Advocaat (de Belgische voetbalbond) tevreden stellen kost ook geld. Al met al praat je dan toch gauw over miljoenen.
Dit nu alles vonden Gerbrands en Brands allemaal onzin. Het kostte bovendien helemaal geen miljoenen, rekende Brands voor. Op de vraag hoeveel dan wel, richtte hij zich rechtstreeks tot mij: `Ik vraag jou toch ook niet naar je salaris?’ Van mij mocht hij dat best weten, maar het één had totaal niets met het ander te maken.
Nee, wij hadden het idee dat Gerbrands en Brands genoten van de macht. Dat ze eindelijk onder het juk van Scheringa en Van Gaal, de grote bazen van voorheen, vandaan waren en zelf het beleid konden uitstippelen. Als hoofdredenen voor het ontslag noemden ze: 1. De slechte prestaties. 2. Het gebroddel van spelers die volgens AZ miljoenen waard zijn (El Hamdaoui, Dembélé). Hun transferwaarde daalde ziederogen. Waarbij aangetekend dat zich in de zomer, na de titel van Van Gaal, niemand serieus voor hen meldde.
Natuurlijk bracht het moment van ontslag risico’s met zich mee. Standard-uit, PSV-uit, ADO-thuis, dan Feyenoord-uit voor de beker. Moeilijke serie. Je zou zeggen: wacht nog even. Als het helemaal verkeerd afloopt, kun je Koeman altijd nog ontslaan.
Maar nee, AZ gokte. En verloor. Tegen Standard was Martin Haar eenmalig verantwoordelijk. AZ kreeg in blessuretijd een fataal doelpunt tegen. Geen UEFA Cup meer, na de winterstop.
Toen kwam Advocaat: verloren van PSV, met 1-0, gewonnen van ADO, met 3-0. En, hoewel onterecht, verloren van Feyenoord, weer met 1-0. Ook het bekertoernooi is dus voorbij. Wat overblijft: AZ kan zich nog steeds onder de eerste 5 scharen en proberen voetbal in de Europa League af te dwingen. Maar dat kon ook onder Koeman, die een paar puntjes achterstond op de vijfde plaats.
En daarom vond ik het toch jammer dat de camera na de uitschakeling in De Kuip niet even pende naar de gezichten van Gerbrands en Brands.
Wie beoordeelt hun functioneren eigenlijk?
Willem Vissers
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Jabu schreef:Hmmm, joey....."Log in met je Mijn AZ account om dit artikel aan je favorieten toe te voegen."
Huh?????

Het stinkt aan alle kanten!
AZ vraagt hulp van curatoren...
ALKMAAR - Als AZ deze winterstop geen spelers verkoopt, heeft het op korte termijn een stevig liquiditeitsprobleem. De club hoopt derhalve dat de curatoren 'met de club meedenken'. AZ stortte vijf miljoen euro terug aan DSB, een week voordat de bank van Dirk Scheringa omviel, waardoor de lopende lening werd teruggebracht tot 14 miljoen euro. Het is volgens de leiding van AZ de oorzaak van het liquide probleem. Het liefst doet de leiding uiteraard voetballers van de hand die 'overbodig' zijn.
Maar er is uiteraard meer aan de hand. Volgens ingewijden heeft AZ de curatoren voorgesteld alle aandelen voor één euro terug te kopen. Daardoor kan de club verder als stichting. Die optie noemde de clubleiding bij het ontstaan van de problemen al als mogelijkheid. De Alkmaarders zouden verder graag zien dat de curatoren de Alkmaarders de helft van de uitstaande schuld kwijtschelden. De 'management buy-in' werd al weken geleden voorspeld door één van de kandidaat-kopers, die het gevoel had dat de AZ-leiding niet echt meewerkte om vreemde investeerders binnen te halen. Die geluiden werden de laatste weken al sterker.
In dat opzicht is de AZ-actie niet heel vreemd. Het plan heeft overigens weinig kans van slagen. Want DSB Beheer heeft een schuld van 75 miljoen bij DSB Bank en dus moet er geld worden binnengehaald voor het faillissement van eerstgenoemde. Dat curatoren geld weggeven aan AZ in plaats van binnenhalen wordt derhalve in die kringen voor onmogelijk gehouden. AZ onthoudt zich van commentaar op de affaire.
Blij met de punten ...
'AZ moet topspelers verkopen'
Uitgegeven: 28 december 2009 09:37
Laatst gewijzigd: 28 december 2009 09:37
AMSTERDAM - AZ moet mogelijk in de winterstop enkele bepalende spelers van de hand doen. De Telegraaf meldt dat de club van oud-voorzitter Dirk Scheringa anders op korte termijn een stevig liquiditeitsprobleem krijgt.
© ANPHet grootste probleem zit hem in de lening van 14 miljoen euro die de Alkmaarders hebben uitstaan bij DSB Beheer. Net voordat de bank van Scheringa omviel, stortte de regerend landskampioen vijf miljoen euro terug aan DSB.
Volgens de krant heeft de club de curatoren voorgesteld om alle aandelen voor één euro terug te kopen zodat AZ verder kan gaan als stichting. Verder hopen de Alkmaarders dat de helft van hun uitstaande schuld kwijtgescholden wordt
Stijn Schaars voor 2 miljoen en Jaliens voor 1 deal or no deal

Schaars akkoord, maar Jaliens?! Zou Romero en Moreno er nog aan toevoegen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Wat denken ze bij AZ? Dat de curatoren geld weggeven? Curatoren zijn aasgieren, die geven geen cent weg.
Ik heb het idee dat ze bij AZ nog in de ontkenningsfase zitten. Ze doen net alsof er niets veranderd is.
Ik heb het idee dat ze bij AZ nog in de ontkenningsfase zitten. Ze doen net alsof er niets veranderd is.
Het stinkt aan alle kanten!