Engeland en Schotland
Moderator: mods
Re: Engeland en Schotland
Tja, aan de ene kant is het natuurlijk een klojo die Wenger om ziets te willen gaan doen, aan de andere kant .. Toen Nederland tegen Australië een nietszeggend oefenpotje afwerkte volgens mij alleen maar om de kas van de KNVB te spekken over de rug van de voetballers ..
Ben trouwens toch niet voor al die oefenpotjes maaaaaaaaaaaaaaanden voordat het eigenlijke werk moet beginnen ..
Ben trouwens toch niet voor al die oefenpotjes maaaaaaaaaaaaaaanden voordat het eigenlijke werk moet beginnen ..
Blij met de punten ...
- martijn401
Het is geen makkelijke die Wenger, maar vind het wel goed dat hij e.a. weer eens aan de kaak stelt.
bron:http://www.guardian.co.uk/football/2009 ... van-persieArsène Wenger's legal action set to change the face of football
Arsenal intend to sue the Dutch Football Federation, the KNVB, for compensation over the injury suffered by Robin van Persie while he was on international duty – and the case could transform the face of international football. The Holland striker will miss most of the remainder of this season, having damaged ankle ligaments during a friendly against Italy last month, though he is expected to be fit for the World Cup.
Arsène Wenger believes clubs are treated disdainfully by international federations, as they are often left to pay hefty wage bills when their employees are put out of action representing their country. "We are working on this with our lawyers at the moment and we are definitely going for it," he said. "I expect financial compensation for the damage it can make to the championship and the salary involved. It is especially frustrating to lose your players for the rest of the season in a friendly game. The question has to be raised."
Wenger was less than impressed by the treatment Van Persie received with Holland, and claims the injury was misdiagnosed. "Initially, the Dutch FA said it was a small problem and Robin called me to see if he could go and see this Serbian wonder doctor and it was OK. It was only when he came back here that we realised there was much more damage. In Holland they have a fight between the national doctor and the guy that did the surgery on Robin. We just want to go for it because there are a lot of things that have not been done properly after he was injured."
Wenger wants to force the issue to draw attention to a wider problem. The Arsenal manager wants an overhaul in the balance of power which he believes favours international federations over the clubs. "I am not against the national teams. But at the moment we sit here and they can do what they want," he said. "The players are paid by their clubs and get injured playing for another team. I am happy if England wins, but if we lose because England wins nobody cares about me. There is something completely wrong with the system. I want the power to be rebalanced more in favour of the clubs. "
The issue of compensation has been raised before, notably in a long-running case between Sporting Charleroi and Fifa, in which the Belgian club, backed by Europe's top club sides in the form of the now-defunct G14, sought compensation from the world governing body for an injury sustained by Abdelmajid Oulmers while he was playing for Morocco in a friendly against Burkina Faso in November 2004.
The case was discontinued in early 2008 when the European Club Association superseded the G-14. Under an agreement with Uefa and Fifa, clubs were to be handsomely compensated for players taking part in the finals of the European Championship and World Cup. But there is no compensation for players who take part in qualifiers, friendlies or continental championships outside Europe. This is what could change if Arsenal are successful, though poorer federations might then not call up their best players for fear of having to pay huge sums in compensation in the event of injury.
The repercussions in England would probably be less serious as the FA is one of the few federations who take out insurance on their players getting injured – they paid several million pounds to Newcastle after Michael Owen damaged his cruciate playing for England at the 2006 World Cup. The premiums, though, are enormous.
"In less rich countries Fifa has to come in," Wenger said. "If you look at a player like Emmanuel Adebayor getting injured and the wages he is on at Manchester City, you could not expect the Togo FA to pay his wages. That is when it becomes difficult. Still, Fifa and Uefa have the funds to compensate clubs even if the smaller countries cannot afford it."
Wenger also wants the banning of friendlies during the season, and the rescheduling of matchdays during international breaks to Friday-Tuesday instead of the traditional Saturday-Wednesday. "When you go to Sunderland and your players have just come back on Thursday night or Friday morning how can you prepare properly? It is impossible," he said.
voetbalprimeur.nlCruijff trekt zich niets aan van wens Wenger
Johan Cruijff heeft Cesc Fabregas opgeroepen voor de Catalaanse selectie, waar de oud-voetballer bondscoach van is. Dit druist in tegen de wens van Arsenal-trainer Arsène Wenger, die bepaald geen voorstander is van oefeninterlands.
De Catalaanse selectie speelt twee keer per jaar een oefenwedstrijd en komt op 22 december in Barcelona tegen Argentinië uit. Vijf dagen later dient Fabregas met Arsenal aan te treden in de Engelse Premier League met Arsenal.
"Ik heb geprobeerd in contact te komen met Cruijff, maar dat is niet gelukt'', liet Wenger maandag op de website van de Gunners weten. Hij had vrijdag al aangegeven dat Arsenal voorlopig geen spelers meer voor oefeninterlands afstaat wegens het drukke programma in Engeland.
"Er zijn deze maand verzoeken binnengekomen voor een stuk of zes spelers'', gaf Wenger aan. "Maar ik heb de meeste basisspelers vorige week tegen Olympiakos voor de Champions League geen rust gegeven om hen later een oefeninterland te laten spelen.''
Door de zware enkelblessure die zijn sterspeler Robin van Persie vorige maand bij Oranje in de oefeninterland tegen Italië opliep, heeft Wenger het momenteel helemaal gehad met vriendschappelijk interlandvoetbal. De Franse coach overweegt zelfs een rechtszaak tegen de KNVB aan te spannen om financiële compensatie voor het wegvallen van zijn Nederlandse aanvaller af te dwingen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Blij met de punten ...
-
Einde van Benitez bij Liverpool?
1-0 achter bij Portsmouth (hekkensluiter) en een rode kaart voor Mascerano.
1-0 achter bij Portsmouth (hekkensluiter) en een rode kaart voor Mascerano.
Whitey on the moon.
Chelsea op achterstand door een penalty, met dank aan Cashley.
I have a season ticket for Villa and I think if us, Spurs or Man City cannot finish above Liverpool this year then we never will.
Benitez has lost the plot and is living off past glory.
Next week im going to watch us away at Arsenal. A draw there will be very good. Then it's home to Liverpool so 2 massive games!
(sorry for the english!)
Benitez has lost the plot and is living off past glory.
Next week im going to watch us away at Arsenal. A draw there will be very good. Then it's home to Liverpool so 2 massive games!
(sorry for the english!)
Welke club heeft er nog geld in Engeland? Dat verschilt behoorlijk.
Het stinkt aan alle kanten!
Suarez staat niet eens genoemd bij Chelsea. Zouden ze dan toch verstandig zijn geworden?
voetbalprimeur.nlWenger denkt aan afschaffing inworp
Als het aan Arsenal-trainer Arsène Wenger ligt, wordt de 'oneerlijke' inworp afgeschaft. De Franse oefenmeester vindt het niet goed dat bepaalde teams voordeel kunnen halen uit een inworp, terwijl dat niets met voetbal te maken heeft.
"Sommige clubs hebben een speler die zo ver kan ingooien, dat hij hele linies kan overslaan", zegt Wenger in gesprek met The Daily Mail. "Prachtig voor hen natuurlijk, maar ingooien heeft in mijn ogen niets te maken met voetbalkwaliteiten. Kijk bijvoorbeeld bij Stoke City. Zij hebben Rory Delap en het lijkt wel alsof hij de bal in schiet, zo ver kan hij gooien."
"Het is eigenlijk een oneerlijk voordeel", vervolgt Wenger zijn verhaal. "Hij gebruikt een kracht die verder niets met voetbal te maken heeft. Daarom vindt ik dat de regels veranderd moeten worden. Misschien inschieten. Waarom niet? Het zal het spel ook een stuk sneller maken."
Vorig seizoen verloor Arsenal op bezoek bij Stoke City met 2-1. De twee doelpunten van Stoke kwamen allebei voort uit een inworp van Rory Delap.
Ik vind het nog zo'n gek idee niet eigenlijk. Het is toch voetbal? Dan is inschieten logischer.
Bovendien zal de bal dan minder uitgeschoten worden.
Ik kan me ook wel in zijn idee vinden. Inschieten vergt ook veel meer voetbalkwaliteiten, ook voor de verdedigende partij. Een ingooi is heel makkelijk te verdedigen, inschieten kan veel sneller en preciezer. Het maakt het snel sneller en mooier.Hoeladans schreef:Ik vind het nog zo'n gek idee niet eigenlijk. Het is toch voetbal? Dan is inschieten logischer.
Voorbeeld: als je een counter wil opzetten, maar een verdediger tikt de bal nog net over de zijlijn, is je kans weg. Een ingooi duurt redelijk lang en de verdedigende partij is alweer opgesteld. Als je die bal gewoon snel vastpakt en inschiet naar de doorgelopen man, dan kost dat veel minder tijd en kan de counter dorgaan. komt het spel alleen maar ten goede. Verdedigers zullen dan ook veel sneller en alerter moeten handelen, wat de kwaliteit alleen maar ten goede komt.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
- Giacomo Puccini
Huh? Hoezo?Giacomo Puccini schreef:Gaan we de keeper dan ook afschaffen?
Omdat die de bal met zijn handen mag aanraken? Dat kan natuurlijk ook niet bij voetbal.... 

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
O, ik dacht even dat hij op mij reageerde. Verkeerd begrepen.Frank schreef:Omdat die de bal met zijn handen mag aanraken? Dat kan natuurlijk ook niet bij voetbal....

Tja, daar gaat het bij Wenger niet om.Hij vind dat een andere club geen " wapen " mag hebben om zijn club te bestrijden.Een intrap duurt net zolang als een ingooi, zeker als men voorstaat.Verder krijg je van die dombo ballen vanaf het middenveld de zestien ingeschoten, of van die halve corners ( metertje of wat van de corner vlag af ).Beloki schreef:Ik kan me ook wel in zijn idee vinden. Inschieten vergt ook veel meer voetbalkwaliteiten, ook voor de verdedigende partij. Een ingooi is heel makkelijk te verdedigen, inschieten kan veel sneller en preciezer. Het maakt het snel sneller en mooier.Hoeladans schreef:Ik vind het nog zo'n gek idee niet eigenlijk. Het is toch voetbal? Dan is inschieten logischer.
Voorbeeld: als je een counter wil opzetten, maar een verdediger tikt de bal nog net over de zijlijn, is je kans weg. Een ingooi duurt redelijk lang en de verdedigende partij is alweer opgesteld. Als je die bal gewoon snel vastpakt en inschiet naar de doorgelopen man, dan kost dat veel minder tijd en kan de counter dorgaan. komt het spel alleen maar ten goede. Verdedigers zullen dan ook veel sneller en alerter moeten handelen, wat de kwaliteit alleen maar ten goede komt.
Maar waarom zou je het eigenlijk moeten veranderen ?.Omdat Wenger dat vind.Ik vind dat er niks mis is met hoe het spel nu voortgezet moet worden ..
Blij met de punten ...
- Giacomo Puccini
Precies. Wenger moet accepteren dat in het voetbal ook de kleine clubs zich kunnen wapenen tegen een betere ploeg. Hierdoor kan iedereen winnen van iedereen, en dat is juist de charme! Wenger wil dat de regels zo worden gemaakt dat zijn team altijd alles wint. Heel doorzichtig. En onwenselijk, want voetbal moet niet té voorspelbaar worden.
Ajax!
-
- AT Toto winner 15/16
Wenger heeft gelijk. Het is voetbal, geen handbal.
Goed, geven we Wenger en jou je zin, vanaf nu mogen de keepers de ballen niet meer met de handen aanraken ..
Tis voetbal geen handbal ..
Wenger begint steeds meer op een wauwelende lul te lijken ... Arsenal wint zijn potjes nu, en Wenger hoor je niet meer over van Persie .. tot dat ze weer punten laten liggen .. dan is ie er weer ...
Tis voetbal geen handbal ..
Wenger begint steeds meer op een wauwelende lul te lijken ... Arsenal wint zijn potjes nu, en Wenger hoor je niet meer over van Persie .. tot dat ze weer punten laten liggen .. dan is ie er weer ...
Blij met de punten ...
- Liberty
- Contacteer:
Ik heb altijd heel veel respect gehad voor Wenger. Een uitstekende manager en zo op het oog ook een fijne vent.
Maar dat is totaal verdwenen. Wenger is een zeikerd geworden. Zeker sinds de zomer zeurt hij aan één stuk door over van alles en nog wat. Over het speelschema, over Van Persie, over de scheidsrechters, over de inworpen, over de tegenstanders. Het begint zo langzamerhand een beetje een ouwe zeur te worden. Niks is goed genoeg, alles moet in het voordeel van Arsenal werken, en als dat niet zo is dan ligt dat aan anderen.
Ik denk dat Wenger de druk begint te voelen. De magie van 5 jaar geleden (ongeslagen kampioen worden) is bijna verdwenen. Het mooie spel is gebleven, maar de resultaten zijn totaal weg. Hij zal dit seizoen toch iets moeten winnen om de fans en het bestuur van Arsenal tevreden te houden. Anders kan het weleens einde verhaal zijn voor hem. En die druk zie je terug in zijn gedrag.
Maar dat is totaal verdwenen. Wenger is een zeikerd geworden. Zeker sinds de zomer zeurt hij aan één stuk door over van alles en nog wat. Over het speelschema, over Van Persie, over de scheidsrechters, over de inworpen, over de tegenstanders. Het begint zo langzamerhand een beetje een ouwe zeur te worden. Niks is goed genoeg, alles moet in het voordeel van Arsenal werken, en als dat niet zo is dan ligt dat aan anderen.
Ik denk dat Wenger de druk begint te voelen. De magie van 5 jaar geleden (ongeslagen kampioen worden) is bijna verdwenen. Het mooie spel is gebleven, maar de resultaten zijn totaal weg. Hij zal dit seizoen toch iets moeten winnen om de fans en het bestuur van Arsenal tevreden te houden. Anders kan het weleens einde verhaal zijn voor hem. En die druk zie je terug in zijn gedrag.
Tijd voor iets nieuws.
Als er niet meer ingegooid mag worden, hoe moet NEC dan tegen Vitesse scoren? 

Twee schitterende counters gezien in Engeland. Goal van Fabregas ( de 2-0) en de gemiste kans van Tevez gisteravond. Schitterend hoor!
IK GELOOF!!!!!!