Peter schreef:Hij heeft een miljoen gekost.Chris schreef:Deze kost maar 2 ton en geen 16 miljoen. Dat scheelt weer..
Ik vind het trouwens getuigen van weinig inzicht dat als een team (zowel FC Groningen als SC Heerenveen) niet draait, dat ineens de hele club niet meer deugt en dat men niks van het spelletje snapt.. Getuigt meer van jaloezie dat er over de laatste 10 jaar een beter beleid is gevoerd bij deze clubs dan bij Ajax..
Echt opvallend in beide topics van Groningen en Heerenveen. Jammer.
Jaloezie? Welnee, het gaat mij erom dat die jarenlange hosanna bij de pers en bij het publiek nergens op gebaseerd was. Men had toen een keer een treffertje met een speler en gelijk was het hallelujah geblazen. Nu slaat de meter helemaal uit naar 'miskopen' en hoor je er niemand meer over. Laten we wel wezen, Heerenveen en Groningen hebben in het verleden leuk gepresteerd met modale spelers, maar toppers afleveren is toch ook amper gelukt. Lasse Nilsson was bijvoorbeeld ook zo'n zeldzame topper en grote vondst van de scouting, maar nu blijkt hij tot de slechtste spitsen te behoren van de Eredivisie.
Het gaat er dus om dat de pers (en het publiek) wel eens wat kritischer mag worden richting het Noorden, want bij ieder goed balcontact van een nieuwe speler is er weer een meesterzet door de scouting gedaan.
Leuk gepresteerd? Deze ploegen (Heerenveen sowieso) over een langere periode constant zich in de top 5 van Nederland gevoetbald. Dat kunnen alleen PSV en Ajax zeggen! Dat is meer dan een leuke prestatie.
Het feit dat er bij elke club een vrachtwagen aan miskopen is, is een feit. Dat is bij Ajax zo, bij Heerenveen en bij PSV. Heb ik hier wel eens vaker onderschreven. Maar H'veen en Groningen hebben wel de zaken goed voor elkaar. Werd er één verkocht; stond de volgende al klaar.. En ze werden goed verkocht. Daar kunnen vele clubs een puntje aan zuigen. Dat is gewoon een goed beleid voeren. Omdat het nu minder gaat, kun je heel denigrerend gaan doen. Maar dan kijk je niet verder dan je neus lang is.
Oh ja? Wanneer heeft Ajax voor het laatst zelf een Suarez, Nevland, KJH, Sulejmani, Samaras, Alves, Tomasson, Tobiasen, Van Nistelrooy opgeduikeld? Ik moet terug gaan naar de tijd van Mido, Zlatan, Maxwell. Erg magertjes niet?Peter schreef: Dat wat Enganche zegt, onderschrijf ik. Die hele scouting van Heerenveen is overgewaardeerd en stelt nog minder voor dan de onze.