Welke 12 ?

Moderator: mods
Hoeveel volwaardige spelers heeft Anderlecht dan? Waarom verliezen we twee keer van die ploeg?Toppie schreef:Van den Boog zei onlangs dat Ajax momenteel 12 volwaardige spelers voor het 1e elftal in zijn selectie heeft. Ik ben zo vrij om te stellen dat hij daarmee zelfs nog aan de hoge kant zit.
Welke 12 ?Ik denk een stuk of 6
?joey schreef:Waarom verliezen we twee keer van die ploeg?
Zei hij dat echt?Toppie schreef:Van den Boog zei onlangs dat Ajax momenteel 12 volwaardige spelers voor het 1e elftal in zijn selectie heeft.
Dit werd gisteren wel pijnlijk duidelijk ja. We hebben misschien 6 of 7 spelers die van het gewenste niveau zijn en de rest is gewoon niet goed genoeg. Dan heb je ook nog eens geen geld en blijkbaar ook geen talenten in de jeugd die goed genoeg zijn. Kortom, 3x kut, met vooruitzichten op niets.... nou ja, het vooruitzicht is dat we Feyenoord achterna gaan. Wie weet halen we ze zelfs wel in... in negatieve zin dan.Toppie schreef:Van den Boog zei onlangs dat Ajax momenteel 12 volwaardige spelers voor het 1e elftal in zijn selectie heeft. Ik ben zo vrij om te stellen dat hij daarmee zelfs nog aan de hoge kant zit.
Welke 12 ?Ik denk een stuk of 6
www.volkskrant.nlAjax verveelt publiek met potje lapzwansenvoetbal
EUROPA LEAGUE, Van onze verslaggever Willem Vissers op 17 december '09, 23:22, bijgewerkt 18 december '09, 08:55
AMSTERDAM - Ajax had de winter buitengesloten door het dak van de Arena te sluiten, maar zelden sloeg de kilte zo om het hart als donderdag. Met bijna nooit vertoond lapzwansenvoetbal tegen Anderlecht zette Ajax zichzelf en het Nederlandse voetbal voor schut.
Natuurlijk, Ajax was al geplaatst voor de volgende ronde van de Europa League, waarvoor vandaag de loting is. Ajax kon alleen de eerste plaats verliezen, in het geval van een nederlaag tegen de Belgen, en deed dat dus met verve en overgave; 1-3.
Onvoorstelbare onbenulligheid
Het gebrek aan professionaliteit, aan instelling, aan concentratie, aan fysieke kracht, aan zin om het publiek een aardige avond te bieden, het is symptomatisch voor Ajax. Qua mislukkingen begint het elftal een beetje op de Noord-Zuidlijn door de stad te lijken. En dan was daar die onvoorstelbare onbenulligheid, ook bij internationals als Stekelenburg en Van der Wiel. ‘Je zult met dit soort situaties moeten leren omgaan’, aldus trainer Jol, over het feit dat Ajax al geplaatst was.
Wie Ajax zo aan het werk ziet, waarbij het woord werk tussen aanhalingstekens hoort, weet waarom de ploeg al vijf jaar geen kampioen is en het zesde seizoen aanstaande.
Wat een belediging voor eenieder die ook maar een cent voor de vertoning uitgaf. Spelers met salarissen die in sommige gevallen meer dan een miljoen euro bedragen, zouden elke supporter zijn geld moeten terugbetalen. Het liefst persoonlijk. Aanbellen, deemoedig kijken.
Rust
Het zij gezegd: trainer Martin Jol had Suarez, De Zeeuw, Alderweireld en, vooruit, Rommedahl en Aissati, rust gegeven. Ze zaten op de bank, ook met het oog op het laatste duel voor de winterstop, zondag in Breda tegen NAC. Suarez en De Zeeuw, beiden licht geblesseerd, vielen nog in, in een onbegrijpelijke poging iets van de wedstrijd te maken in het laatste kwartier. Jol: ‘Het is lastig om zonder twee of drie spelers te spelen.’
Nee, dan Anderlecht, dat zich door de groepszege eveneens plaatste voor de laatste 32. Romelu Lukaku, een jongen van 16 die woont in het lichaam van een volwassen kerel (hij is 1,92 meter), maakte de eerste twee doelpunten met het hoofd. Eerst na een vrije trap van Boussoufa, toen Van der Wiel zijn hoofd introk. En even later na balverlies van Oleguer, waarna Legear de bal perfect op het hoofd van de zoon van voormalig prof Roger Lukaku legde.
Met Oleguer, door Cruijff geselecteerd voor de Catalaanse ploeg die volgende week tegen Argentinië speelt, was de zwakste der zwakkelingen genoemd. Aan zijn instelling lag het niet, wel aan zijn kwaliteit en zijn gebrek aan ritme en vertrouwen. Hij durfde helemaal niets, elke overtuiging ontbrak.
Kolderiek
De 0-3 was kolderiek. Van der Wiel liep zomaar tegen een voorzet van Boussoufa aan. Stekelenburg grabbelde een beetje als een Kerstman in een zak cadeautjes, Legear tikte de bal halfslachtig in, waarna Oleguer vanachter de doellijn amechtig poogde de bal alsnog weg te werken.
Het Ajax-publiek leefde pas in het laatste kwartier op, vlak nadat Emanuelson 1-3 had gemaakt. Het is ook weer zo typisch Ajax: een hele tijd na de zonde een beetje berouw tonen.
De conclusie was somber stemmend. Vorige week schakelde Standard Luik AZ uit, nu eindigt Anderlecht alsnog boven Ajax. Zo groot is het verschil tussen het Nederlandse en het Belgische clubvoetbal niet meer. Het zal vooral Dick Advocaat deugd doen, in zijn hoedanigheid als bondscoach der Belgen.
En dan kom ik toch weer uit bij Jol. Die zei nog net niet letterlijk dat hij de wedstrijd niet serieus nam.joey schreef:Het resultaat van gisteravond had niets met een gebrek aan kwaliteit te maken. Wel met een gebrek aan inzet, een gebrek aan eergevoel, een gebrek aan professionaliteit en een gebrek aan respect voor de supporters.
We hebben een 'gewoon' elftal, niets bijzonders. Onze spelers moeten elke wedstrijd hard werken, anders kunnen we van bijna elke ploeg verliezen.Jöhnk schreef:En dan kom ik toch weer uit bij Jol. Die zei nog net niet letterlijk dat hij de wedstrijd niet serieus nam.joey schreef:Het resultaat van gisteravond had niets met een gebrek aan kwaliteit te maken. Wel met een gebrek aan inzet, een gebrek aan eergevoel, een gebrek aan professionaliteit en een gebrek aan respect voor de supporters.
We staan zo zwaar voor schut he.
Goed stuk van de Volkskrant. Vooral het dikgedrukte moet maar eens gelezen worden door beleidsbepalers binnen Ajax.Duke schreef:Ajax verveelt publiek met potje lapzwansenvoetbal
EUROPA LEAGUE, Van onze verslaggever Willem Vissers op 17 december '09, 23:22, bijgewerkt 18 december '09, 08:55
Wie Ajax zo aan het werk ziet, waarbij het woord werk tussen aanhalingstekens hoort, weet waarom de ploeg al vijf jaar geen kampioen is en het zesde seizoen aanstaande.
Wat een belediging voor eenieder die ook maar een cent voor de vertoning uitgaf. Spelers met salarissen die in sommige gevallen meer dan een miljoen euro bedragen, zouden elke supporter zijn geld moeten terugbetalen. Het liefst persoonlijk. Aanbellen, deemoedig kijken.
http://www.volkskrant.nl
Betrokken bij alle drie de tegengoals. Zelfde geldt voor Stekelenburg, die nooit van z'n lijn af komt. Wat een prutser is dat toch. Maar goed, de desinteressa straalde er bij iedereen vanaf.Feest schreef:Zou zo'n vdWiel nou echt denken dat je in de PL niet hoeft kunnen dekken bij dode spelmomenten tegen?
Waarom heeft niemand hem in de jeugd gewoon verplicht om elke hoge bal te klemmen en op elke hoge bal te komen?Marillion schreef:Stekelenburg gaat dat inderdaad nooit leren. En het ergste is nog dat hij er wel het fysiek voor heeft. Met zijn postuur moet hij alles wat ook maar enigzins in de buurt van z'n doel komt makkelijk hebben. Maar hij durft gewoon niet te komen.
Jöhnk schreef:En dan kom ik toch weer uit bij Jol. Die zei nog net niet letterlijk dat hij de wedstrijd niet serieus nam.joey schreef:Het resultaat van gisteravond had niets met een gebrek aan kwaliteit te maken. Wel met een gebrek aan inzet, een gebrek aan eergevoel, een gebrek aan professionaliteit en een gebrek aan respect voor de supporters.
We staan zo zwaar voor schut he.
Nou, volgens mij namen ze de wedstrijd hartstikke serieus.Maar zakten er enkele internationals volledig door het ijs .. Juist die spelers waarvan je hoopte dat bij afwezigheid van de " anderen " zij het voortouw zouden nemen kwa instellingen, passie en kwaliteiten ..„SALONREMISE HARTSTIKKE MOEILIJK”
JOL GAAT VOOR WINST
AMSTERDAM, donderdag ( smorgens )
Het feit dat Ajax vanavond aan een gelijkspel genoeg heeft om eerste in de groep te worden en Anderlecht één punt nodig heeft om door te gaan, betekent volgens Martin Jol beslist niet dat het Europa Leagueduel in een salonremise eindigt. „Ik zou niet weten hoe je dat moet doen. Dat is hartstikke moeilijk”, aldus de trainer. „Dan zouden we samen met Anderlecht moeten trainen en afspraken moeten maken. Maar dat zou ook opvallen”, grapte Jol.
De trainer speelt met het oog op de lastige uitwedstrijd van zondag tegen NAC met de gedachte om een aantal basisspelers te sparen. „Maar wij zijn nog niet zover dat we ongestraft elf anderen kunnen opstellen. Misschien dat ik één of twee jongens rust kan geven.”
Wellicht dat de keuze daarbij op Luis Suarez valt. De Uruguayaan kampt sinds vrijdag – NEC thuis – met knieklachten en liet gisteren een scan maken. Daaruit kwam tot opluchting van heel Ajax geen letsel aan het licht. Suarez maakt ook gewoon deel uit van de selectie, die zoals gebruikelijk wel uit negentien in plaats van achttien man bestaat.
Toby Alderweireld liet er net als Jol geen twijfel over bestaan, dat Ajax voor de winst zal gaan. „We spelen thuis en willen eerste worden.” Dat zijn broer politieagent in Brussel is en Anderlecht bij een nederlaag uitgeschakeld kan zijn, deert de Belg niet. „Jullie hebben je kans gehad tegen Zagreb thuis”, zei Alderweireld tegen de Belgische journalisten.
Dat is me ook een raadsel. Want zoals gezegd heeft hij er wel de fysieke mogelijkheden voor. Onder Henk ten Cate had hij een periode waarin hij duidelijk beter spel liet zien. Volgens mij viel dat gelijk met de entree van L'Ami als keeperstrainer. Hij liet zich destijds veel meer gelden in de zestien meter. Toen dacht ik dat hij de stap ging maken. Helaas is hij daarna weer teruggezakt naar zijn huidige niveau. Jammer, want er zit volgens mij gewoon meer in.Ajax Rules schreef:Waarom heeft niemand hem in de jeugd gewoon verplicht om elke hoge bal te klemmen en op elke hoge bal te komen?Marillion schreef:Stekelenburg gaat dat inderdaad nooit leren. En het ergste is nog dat hij er wel het fysiek voor heeft. Met zijn postuur moet hij alles wat ook maar enigzins in de buurt van z'n doel komt makkelijk hebben. Maar hij durft gewoon niet te komen.
Nou vond ik Stekelenburg het tot gisteravond beter doen dan voorgaande jaren.Marillion schreef:Dat is me ook een raadsel. Want zoals gezegd heeft hij er wel de fysieke mogelijkheden voor. Onder Henk ten Cate had hij een periode waarin hij duidelijk beter spel liet zien. Volgens mij viel dat gelijk met de entree van L'Ami als keeperstrainer. Hij liet zich destijds veel meer gelden in de zestien meter. Toen dacht ik dat hij de stap ging maken. Helaas is hij daarna weer teruggezakt naar zijn huidige niveau. Jammer, want er zit volgens mij gewoon meer in.Ajax Rules schreef:Waarom heeft niemand hem in de jeugd gewoon verplicht om elke hoge bal te klemmen en op elke hoge bal te komen?Marillion schreef:Stekelenburg gaat dat inderdaad nooit leren. En het ergste is nog dat hij er wel het fysiek voor heeft. Met zijn postuur moet hij alles wat ook maar enigzins in de buurt van z'n doel komt makkelijk hebben. Maar hij durft gewoon niet te komen.