Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Rooie

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Rooie » do dec 17, 2009 10:33 pm

Hoop dat ze in ieder geval wel dat eergevoel in hun donder hebben.

Kou viel overigens wel mee in het stadion, hing weer zo'n heerlijk warm, cynisch deken over de supporters heen :hypocrite.gif:

Wat lees ik nu trouwens op AN? 'Nu Cvitanich definitief weg is, is de technische staf benieuwd naar de ontwikkeling van Castillion', hebben ze dan serieus is het afgelopen half jaar geen één keer overwogen die jongen mee te nemen i.p.v. het grut wat er nu staat?

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 17, 2009 10:37 pm

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, ja. En na afloop flink fluiten om de vingers op te warmen? :hypocrite.gif:

Volgens Ko is het belangrijk om eerste in de groep te worden, volgens de spelers niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Rooie

Bericht door Rooie » do dec 17, 2009 10:42 pm

Typerend overigens om het verschil in beleving te zien tussen spelers. Zo'n Suarez staat echt te trappelen om er in te komen, supergefrustreerd dat hij niet mocht starten (volgens Jol niet helemaal fit, maar dat geloof ik niet als je hem wel 10 minuten voor de kat-ze-kut laat meespelen), sprint elke keer achter de keeper aan die weer doet alsof z'n neus bloed en een 2e bal 30 meter verderop gaat pakken, pakt nog even op die manier een domme gele kaart (maar vond het wel begrijpelijk). Vervolgens denk ik aan de 80 minuten ervoor dat ik zo'n Donald of De Jong heb zien sjokken...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do dec 17, 2009 10:42 pm

gelezen op A.N.N

Gekwalificeerd voor de eerste groep (dus mogelijke tegenstanders van Ajax): Anderlecht en PSV (beide kan Ajax niet loten), Sporting Lissabon, AS Roma, Galatasaray, Shakhtar Donetsk, Werder Bremen, Unirea Urziceni, Juventus, VFL Wolfsburg en Olympique Marseille.

Nee hier wordt ik vrolijk van... NOT
Weer op zoek naar een Interim coach..

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » do dec 17, 2009 10:46 pm

mattie schreef:gelezen op A.N.N

Gekwalificeerd voor de eerste groep (dus mogelijke tegenstanders van Ajax): Anderlecht en PSV (beide kan Ajax niet loten), Sporting Lissabon, AS Roma, Galatasaray, Shakhtar Donetsk, Werder Bremen, Unirea Urziceni, Juventus, VFL Wolfsburg en Olympique Marseille.

en dan vergeet je Red Bull Salzburg, Benfica en Valencia nog. Of kunnen we daar ook niet tegen loten??
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

Rooie

Bericht door Rooie » do dec 17, 2009 10:47 pm

Daar kan ik me dus weer juist niet druk om maken, laat Ajax maar zo zwaar mogelijk loten, heerlijk!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 17, 2009 10:48 pm

Er zit weinig verschil tussen de twee potten.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 17, 2009 10:53 pm

Benji schreef:Wat lees ik nu trouwens op AN? 'Nu Cvitanich definitief weg is, is de technische staf benieuwd naar de ontwikkeling van Castillion', hebben ze dan serieus is het afgelopen half jaar geen één keer overwogen die jongen mee te nemen i.p.v. het grut wat er nu staat?

Ja, wat een rare formulering. Alsof ze nu nog eens aandacht aan die jongen gaan besteden.

Ik sluit het niet uit, hoor. :blush.gif:

Hoop maar dat het niet Shakhtar Donetsk wordt.

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » do dec 17, 2009 10:54 pm

Benji schreef:Daar kan ik me dus weer juist niet druk om maken, laat Ajax maar zo zwaar mogelijk loten, heerlijk!
precies! lekker volle bak ipv die half lege (of half volle voor de positivo's onder ons) zoals vanavond!!
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 17, 2009 10:54 pm

Dit was toch ongelooflijk?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 17, 2009 10:56 pm

Rishi schreef:Dit was toch ongelooflijk?
Hoezo?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do dec 17, 2009 10:56 pm

joey schreef:Hoop maar dat het niet Shakhtar Donetsk wordt.
Ach, waarom niet? Dan zien we nog eens voetbal.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 17, 2009 10:59 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Hoop maar dat het niet Shakhtar Donetsk wordt.
Ach, waarom niet? Dan zien we nog eens voetbal.
Van Shakhtar Donetsk zeker. :blush.gif:

Publiek voelt zich bekocht

AMSTERDAM - Het publiek in de Amsterdam ArenA voelde zich donderdagavond behoorlijk bekocht. „We willen voetbal zien”, schreeuwde een groot deel van de ruim 36.000 toeschouwers toen Ajax na 22 minuten door twee doelpunten van het zestienjarige wonderkind Romelu Lukaku tegen een achterstand van 0-2 aankeek.

Luidkeels werden de namen van Luis Suarez en Demi de Zeeuw gescandeerd. Toen ook Jonathan Legear vlak voor rust doelman Maarten Stekelenburg klopte (0-3) trakteerde het publiek hun favorieten op een oorverdovend fluitconcert.

Martin Jol berustte in de nederlaag: „Dat we erg afhankelijk zijn van jongens als Suarez en De Zeeuw komt niet helemaal als een verrassing.” „Maar dat moet er natuurlijk wel uit. Beide spelers waren overigens gewoon begonnen als ze helemaal fit waren geweest. Ze hebben allebei last van een knie. Ik heb ze zondag tegen NAC ook nodig.”
Telegraaf

Goh, ze hebben allebei last van hun knie? En Alderweireld zeker ook? Die knieproblemen zijn nog besmettelijker dan de Mexicaanse griep. Misschien kunnen we onze spelers er tegen laten inenten? :hypocrite.gif:

Wat een verheffende analyse weer van Jol. Wanneer begint hij eens met het verhelpen van problemen die voor hem niet als een verrassing komen?

Rooie

Bericht door Rooie » do dec 17, 2009 11:02 pm

De technische staf gaat pas jeugdspelers bekijken als er kwantitatief niet meer genoeg spelers zijn voor een bepaalde positie, kwaliteiten zijn niet belangrijk (oftewel, ze zoeken naar vastigheid)

Wat een farce trouwens ook met die kaartverkoop. Eerst inspelen op het gevoel van de supporter en ze maar op het hart drukken dat ze een kaartje moeten kopen en Ajax de steun hard nodig heeft, en vervolgens zo'n prestatie op de mat leggen.
Laatst gewijzigd door Rooie op do dec 17, 2009 11:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do dec 17, 2009 11:03 pm

Precies joey, van Donetsk. Die mannen kunnen echt geweldig voetballen als ze er zin in hebben. :worshippy.gif:

Jol, je moet spelers sparen voordat ze geblesseerd raken. Bijvoorbeeld als het 5-0 staat tegen Heerenveen of tegen Feyenoord.

Benji schreef:Hoop dat ze in ieder geval wel dat eergevoel in hun donder hebben.

Kou viel overigens wel mee in het stadion, hing weer zo'n heerlijk warm, cynisch deken over de supporters heen :hypocrite.gif:

Wat lees ik nu trouwens op AN? 'Nu Cvitanich definitief weg is, is de technische staf benieuwd naar de ontwikkeling van Castillion', hebben ze dan serieus is het afgelopen half jaar geen één keer overwogen die jongen mee te nemen i.p.v. het grut wat er nu staat?
Wat een raar bericht.

Ik maak me sowieso zorgen over het vermogen van Jol om kwaliteiten van spelers in te schatten. Eerst de grap met Atouba, en nu speelt Mitchell Donald zowat wekelijks. Die gast presteert het om de techniek van Sikora, het inzicht van Rommedahl, de handelingssnelheid van Sno en de dynamiek van Maduro aan elkaar te koppelen. Echt, dan ben je er eentje hoor.

Rooie

Bericht door Rooie » do dec 17, 2009 11:19 pm

Jöhnk schreef: Wat een raar bericht.

Ik maak me sowieso zorgen over het vermogen van Jol om kwaliteiten van spelers in te schatten. Eerst de grap met Atouba, en nu speelt Mitchell Donald zowat wekelijks. Die gast presteert het om de techniek van Sikora, het inzicht van Rommedahl, de handelingssnelheid van Sno en de dynamiek van Maduro aan elkaar te koppelen. Echt, dan ben je er eentje hoor.
Wat nog erger is, is dat het bij die jongen al 4 jaar lang duidelijk is dat hij nooit het benodigde niveau gaat halen (en dan heb ik het nog helemaal niet over het topniveau). Sinds een paar weken is die jongen op de een of andere manier helemaal in de picture.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 17, 2009 11:39 pm

Donald moet er gewoon doorheen, Jöhnk.

„Aan de andere kant moeten jongens als Donald en Sulejmani er toch een keer doorheen.
Telegraaf

Jol ziet het helemaal zitten in die jongen.

Ik vind dat Jol erg luchtig doet over de wedstrijd van vanavond. Hij moet oppassen. Op deze manier verspeelt hij snel krediet.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr dec 18, 2009 12:00 am

Even een korte reactie nadat ik een kerstdiner van mijn werk heb gehad.

Ik zit nu dus in de trein met supporters die lopen te blauwbekken en die nu al 3u onderweg zijn. Ten opzichte van dergelijke mensen moet Ajax zich kapot schamen.

Best gek, maar ik schaam me best als ik die jongens hier zo zie zitten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr dec 18, 2009 12:04 am

Schan-da-lig! echt schandalig.. ik ben nu net pas thuis.. heb gvd de halve dag in de trein gezeten voor AJAX en de rest van de tijd lopen blauwbekken.. gvd ik voel me serieus genaaid. Zo slecht en ongemotiveerd heb ik het nog nooit meegemaakt.

Ik hoop dat ze voor de volgende ronde zwaar loten en ver weg.

roelf

Bericht door roelf » vr dec 18, 2009 12:06 am

kijk, heb je zo'n grote bek dat je de wedstrijd niet op een akkoordje gaat gooien en dan krijg je hem zo op je kloten. Stelletje losers.

Rednose

Bericht door Rednose » vr dec 18, 2009 12:30 am

Ik stond vanavond in de metro samen met een jongen met een mooi Ajax shirt en met een Ajax muts.
Een heel eenvoudige jongen, licht geestelijk gehandicapt.
Hij stond vast gespannen met zijn kaartje in zijn hand, in zijn andere hand zijn kaart voor de metro.
Door de sneeuw was hij te laat
"ik houd de kaarten maar in mijn hand, ik ben er niet zo handig mee"'.
Hij hoopte dat de wedstrijd misschien wel even zou worden uitgesteld
Ik probeerde hem wat gerust te stellen...."maak je geen zorgen....je bent een kwartiertje te laat...maar ze winnen wel".
Nou...dat hebben we gezien.
En ik heb het wel gezien met die kut club.
Je probeert het jaren goed te praten, excuses te vinden.....maar dat ze systematisch dit soort wanprestaties neerzetten en ook dit soort jongens daarmee in de kou zetten.
Ik geloof dat ik het nu even heb gehad met deze club.
Jakkes
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr dec 18, 2009 3:22 am

WitteKaas schreef:
mattie schreef:gelezen op A.N.N

en dan vergeet je Red Bull Salzburg, Benfica en Valencia nog. Of kunnen we daar ook niet tegen loten??
speelde op dat moment nog.... :biggthumpup.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr dec 18, 2009 3:37 am

Ajax doet aan klantenbinding. Dat je betalende supporters die de de ijskou ervoor over hebben om je te zien niet eens een leuke avond wilt bezorgen. Sommigen vonden het hilarisch, anderen zijn kwaad, maar de achterliggende gedachte is dezelfde: bekijk het maar Ajax.

Het ging nergens om? Hoe kun je dan zoveel goodwill vernietigen? Daar ging het dus wel om. Dat juist Ajax dit flikt, een club die het vermaken van het publiek historisch voorop heeft gezet, is niet goed te praten.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr dec 18, 2009 3:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr dec 18, 2009 3:51 am

Thijs, als jij nog steeds bij Ajax werkt weet je vast wel antwoord op deze vragen:

1) Hadden de spelers niet gewoon meteen voor de aftrap hun middelvinger naar de 36.000 supporters kunnen opsteken? Dan was het meteen voor iedereen duidelijk met welke instelling de duurbetaalde rotjochies aan hun werk begonnen en hoefden ze niet meer net te doen alsof.

2) Waar kan ik m'n geld terugvragen?

3) Hoe laat begint de door Jol ingelaste straftraining op blote voeten in de sneeuw? 's Ochtends om half zeven ofzo?

Nog gefeliciteerd met het uitvallen van alle treinen naar Utrecht. Naast de belgen en gokkende chinezen ben jij volgens mij de enige die nog een beetje plezier aan deze "wedstrijd" hebt overgehouden.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr dec 18, 2009 8:44 am

Deze wedstrijd toonde ook maar weer eens aan dat Ajax dit seizoen zeker geen kampioen gaat worden en volgend jaar is het ook maar zeer de vraag. Ajax heeft zogenaamd de breedste selectie.. nou we hebben het gezien. PSV heeft in ieder geval meer kwaliteit op de bank zitten en Twente hoeft eigenlijk nooit naar een noodscenario te grijpen als het niet lukt. Maar Ajax heeft dat allemaal niet. Dit is na Utrecht de tweede opdoffer in korte tijd. Misschien voelen de heren Ajacieden dat niet zo, ik voel het wel zo. Ik ben er klaar mee voor dit seizoen.
Whitey on the moon.

Plaats reactie