Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

joey
Erelid

Re: Luis Suárez

Bericht door joey » wo dec 16, 2009 10:34 am

Harm schreef:Riep Suarez vorig jaar niet dat Van Basten een goede trainer was?

Ik ben benieuwd wat hij van Jol vindt als hij straks ergens anders speelt.
Tja, wat moet een speler dan zeggen? Dat zijn trainer een klootzak is?

Vorig seizoen was al duidelijk te merken dat het niet klikte tussen Suarez en Van Basten. Van Basten zal best kijk hebben op voetbal (weinig van gemerkt, overigens), maar hij kon niet goed met spelers omgaan. Suarez geeft duidelijk aan waarin dat zat, met zijn voorbeeld over zwarte en rode stoelen. Hij voelde zich door Van Basten niet serieus genomen.
Kun je zeggen dat spelers niet moeten zeuren, maar zo werkt het niet. Of niet meer. Met de benadering van Happel kon je dertig jaar geleden aankomen maar deze generatie is anders.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 10:42 am

Precies. Marco moet nog veel leren. En als hij daarvoor openstaat kan het nog iets worden...
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 16, 2009 10:51 am

Denk jij dat we hem nog terugzien als trainer, Rishi? Dan zou hij zijn benadering (manier van denken) moeten veranderen. Toen hij speler was, lag het voor hem heel eenvoudig: hij was de beste en de anderen moesten kun bek houden. Dat werkte toen en in die situatie, maar nu werkt het tegen hem.

Rooie

Bericht door Rooie » wo dec 16, 2009 10:59 am

Jansma had vorige week toch ergens gezegd dat Marco weer openstond voor clubs? Er zullen ongetwijfeld clubs zijn die de gok met hem aandurven, PR-matig geeft het natuurlijk wel een impuls aan je club (al is dat een kortstondig effect).

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 11:01 am

Ik weet het niet. Het blijft een aparte man he? Ergens hoop ik het wel. Hij heeft namelijk nog wat goed te maken, hopen dat hij daar ook zo over denkt. Al zal hij wel het nodige moeten veranderen...
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 16, 2009 11:18 am

Ik zou het niet doen als ik hem was.Hij breekt zijn eigen mythe af. Dit mislukte avontuur bij Ajax kunnen we wegmoffelen, maar hij moet niet nog een keer falen, dan wordt het triest. Sowieso zou hij zijn houding moeten veranderen. Het was veel te vrijblijvend bij hem. Hij zou bijvoorbeeld góede assistenten moeten nemen in plaats van een paar gezellige jongens met wie hij zo fijn kan kaarten. Ik heb wel eens het gevoel dat hij licht denkt over het vak van trainer. Bij zijn laatste persconferentie zei hij wel drie keer dat hij echt heel erg hard had moeten werken. Nee, dat was hem niet meegevallen. Wat wil je nou, denk ik dan. Je hebt een topbaan, je moet de tent runnen. Daarbij moest jij nog zo nodig alle touwtjes in handen hebben ook. Ja, dan ben je dag en nacht bezig. En is die baan niet alleen 'wel interessant' maar ook heel zwaar.

Ik hoorde Jansma zeggen dat Van Basten er in zijn ogen te snel mee gestopt was bij Ajax. Dat zou Van Basten zelf ook vinden. Daar begrijp ik niets van. Het was juist slim om op te stappen. Was er nog iemand die hem per se wilde houden? Van den Boog hield een mooi verhaaltje, maar hij zal een gat in de lucht gesprongen hebben dat hij van dit probleem verlost was.
Laatst gewijzigd door joey op wo dec 16, 2009 11:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 11:22 am

Denk het ook. Zeker omdat hij zelf was opgestapt.

Maar dit zal Marco ook niet echt lekker zitten toch. Hoop dat hij inziet dat het niet zo makkelijk is allemaal en dat hij daar wat mee gaat doen. Ik ben benieuwd. Als er iets zeker is, is het wel dat er met Marco niks zeker is. Wie weet is hij komende zomer wel de nieuwe coach van Milan!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 16, 2009 11:31 am

Ja, stel je voor dat Van den Boog 'de allerbeste trainer' had moeten ontslaan. Dat was een rare vertoning geworden. :smallgrin.gif:

Naar Milan? Dat moet hij niet willen. Pff, daar is veel werk aan de winkel. Ik denk dat hij dat erg vermoeiend zou gaan vinden.

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 11:36 am

Denk dat Marco het hele pakket heeft onderschat...
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 16, 2009 11:51 am

Rishi schreef:
Jöhnk schreef:Suarez komt helemaal niet met goede argumenten. Hij zegt dat hij uitslapen 'lekker' vindt, en hij zegt dat het 'fijn' is om met Jol te discussieren. Het zijn dus zelfs slappe argumenten, want iedereen vindt andere dingen 'lekker' en 'fijn', en Jol heeft uiteindelijk wel met een groep te maken.
Het zal dan vast wel toeval zijn dat Suarez, als aanvoerder van de groep, bepaalde zaken met Jol bespreekt.....
Is dat wat hij bedoelt? Dan is het antwoord simpel. Vorig jaar was hij geen aanvoerder.

Harm heeft gelijk. Suarez is een opportunist. Ik vond hem vorig seizoen overigens beter spelen.

Iedereen ziet dat het dit jaar beter gaat met Ajax. Dat klopt. Iedereen ziet het, maar het is alleen niet zo. Dat is dus de PR van Jol. Vorig seizoen won Ajax met prima spel en mooie uitgespeelde doelpunten in Breda. Dat moet nu ook nog even gebeuren, want anders heeft Jol minder punten dan MVB uit dezelfde wedstrijden.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 16, 2009 11:53 am

Voetballers zijn opportunisten. Het is de taak van de trainer om al die opportunisten te laten samenwerken.

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 11:59 am

Jöhnk schreef:
Rishi schreef:
Jöhnk schreef:Suarez komt helemaal niet met goede argumenten. Hij zegt dat hij uitslapen 'lekker' vindt, en hij zegt dat het 'fijn' is om met Jol te discussieren. Het zijn dus zelfs slappe argumenten, want iedereen vindt andere dingen 'lekker' en 'fijn', en Jol heeft uiteindelijk wel met een groep te maken.
Het zal dan vast wel toeval zijn dat Suarez, als aanvoerder van de groep, bepaalde zaken met Jol bespreekt.....
Is dat wat hij bedoelt? Dan is het antwoord simpel. Vorig jaar was hij geen aanvoerder.

Harm heeft gelijk. Suarez is een opportunist. Ik vond hem vorig seizoen overigens beter spelen.

Iedereen ziet dat het dit jaar beter gaat met Ajax. Dat klopt. Iedereen ziet het, maar het is alleen niet zo. Dat is dus de PR van Jol. Vorig seizoen won Ajax met prima spel en mooie uitgespeelde doelpunten in Breda. Dat moet nu ook nog even gebeuren, want anders heeft Jol minder punten dan MVB uit dezelfde wedstrijden.
Wat een lulkoek. De spelers bespreken zulke dingen en de aanvoerder gaat naar de kleedkamer. Waar dit vorig jaar niet kon kan het dit jaar wel.
En zo zijn er vast nog 10.000 andere dingen te noemen.

En dat het beter gaat met Ajax is gewoon duidelijk. Heeft niks met PR te maken maar ook met het spel, op de laatste 3 weken na dan. En het gaat om het einde van het seizoen. Vergelijken met het midden van vorig seizoen zegt me dan ook niet veel.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo dec 16, 2009 12:03 pm

Ik vergelijk niet met het midden van het seizoen, in dat geval zou Van Basten het zelfs een stuk beter doen. Ik vergelijk wedstrijd op wedstrijd.

En dan nog, Van Basten heeft toch gefaald? Je zou mogen verwachten dat het nu, met een coach die kennelijk alles beter doet, aanmerkelijk beter zou gaan.

Ik ben heel benieuwd over die 10.000 dingen. Zou Suarez het met Jol ook over voetbaltechnische zaken hebben, of is dat niet interessant genoeg?

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 12:09 pm

Wedstrijd op wedstrijd is ook lastig vergelijken. Gewoon naar het hele seizoen kijken. En zelfs dan moet er naar een groter geheel gekeken worden. Van Basten heeft een teringzooi achtergelaten en Jol moet nu en snijden en presteren. Denk dat de meeste supporters wat meer genieten van het spel, er staan een paar goede jeugdspelers op het punt van doorbreken, overbodige spelers worden gedumpt en veel spelers boeken vooruitgang. Dat dit met vallen en opstaan gaat is jammer maar er is nog niks verloren. Vorig jaar verloren we het kampioenschap in januari, hopen dat we dit jaar in januari goede zaken kunnen doen.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo dec 16, 2009 12:15 pm

Snijden? Jol haalt Atouba, Verhoeven en Kerlon. Dat is dus PR. Jol gaat gewoon verder waar Van Basten is gestopt. Verschil is dat Jol minder geld tot zijn beschikking had, maar daar moeten we juist blij om zijn.

Eriksen is trouwens een aankoop van Van Basten.

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 12:19 pm

Kerlon is gehuurd, Atouba was gratis, Verhoeven kostte 3 ton..... Atouba verdient alleen aardig wat. Dat is inderdaad niet zo best. Maar verder? De Zeeuw goed, Pantelic meer dan oke.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 12:20 pm

Jöhnk schreef:Snijden? Jol haalt Atouba, Verhoeven en Kerlon. Dat is dus PR. Jol gaat gewoon verder waar Van Basten is gestopt. Verschil is dat Jol minder geld tot zijn beschikking had, maar daar moeten we juist blij om zijn.
Eriksen is trouwens een aankoop van Van Basten.
Het is inderdaad goed dat Elia niet voor Ajax voetbalt :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo dec 16, 2009 12:57 pm

Die speelt niet bij Ajax omdat Sulejmani er al is. Bron: Jol bij at5. Maar we dwalen af..

Terug naar Suarez. Ik vind het een schrijnend interview, hoor, want het geeft aan wat Suarez belangrijk vindt. Vindt hij de opstelling belangrijk? Nee, want hij speelt waar de trainer hem opstelt, staat er. Juist over het enige wat belangrijk is (het voetbal) wordt dus niet gediscussieerd.

jabu

Bericht door jabu » wo dec 16, 2009 1:01 pm

Rishi schreef:Hij geeft aan dat hij veel van Marco heeft geleerd maar iedereen ziet dat het nu beter gaat met Ajax dan vorig jaar...
Vind je? Ik vind het wel meevallen. De groep is weer een jaar verder en de komst van De Zeeuw is natuurlijk ook gunstig. Toch zijn er net zoveel punten behaald. Er is voor een andere manier van voetballen gekozen, maar m.i. niet direct een betere. De pogingen om initiatiefrijk te voetballen zijn gestaakt en er is voor gekozen om te gokken op de grillen van de aanvallers. Als Suarez in vorm is werkt dat, nu hij uit vorm is werkt het minder. Daarnaast wachten we volgens mij nog steeds op de eerste jonge speler die onder Jol zijn debuut gaat maken. De verhalen over oog voor de geweldige jeugdopleiding blijken vooralsnog ook niet veel waard.
joey schreef:Het was veel te vrijblijvend bij hem. Hij zou bijvoorbeeld góede assistenten moeten nemen in plaats van een paar gezellige jongens met wie hij zo fijn kan kaarten. Ik heb wel eens het gevoel dat hij licht denkt over het vak van trainer.
Vd Boog benadrukt pas nog dat Van Basten het trainerschap zeer serieus nam en erg hard werkte. Je constatering lijkt vooral op een vooroordeel te berusten.
Rishi schreef:Van Basten heeft een teringzooi achtergelaten en Jol moet nu en snijden en presteren. Denk dat de meeste supporters wat meer genieten van het spel, er staan een paar goede jeugdspelers op het punt van doorbreken, overbodige spelers worden gedumpt en veel spelers boeken vooruitgang.
Zo kan je bezig blijven. Van Basten moest weer de teringzooi van Ten Cate opruimen. Zoals Jöhnk al stelt, als Van Basten gefaald heeft dan zouden we nu meer van Jol mogen verwachten. Zoals gezegd moet de eerste jeugdspeler nog debuteren en het is leuk als je overbodige spelers dumpt, maar weinig zinvol om daar weer andere bagger voor terug te halen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 1:03 pm

Hoe weet jij nou dat ze daar geen discussies over hebben? Hij zegt het gewoon omdat je dat hoort te zeggen..

En als Jol dus wel zoveel zou mogen besteden als Marco mocht dan had hij Jol echt wel gekocht. Maar Ajax zou zich in de vinger snijden als ze zouden zeggen dat geen enkele speler meer waard is dan 8 miljoen (uit de Eredivisie dan). En omdat er dus zoveel geld is geinvesteerd in Miralem wilde hij niet nog een keer zoveel geld besteden.
IK GELOOF!!!!!!

martijn401

Bericht door martijn401 » wo dec 16, 2009 1:10 pm

Knieblessure voor Suarez
Uitgegeven: 16 december 2009 13:04
Laatst gewijzigd: 16 december 2009 13:04
AMSTERDAM - Het is onzeker of Luis Suarez donderdagavond met Ajax tegen Anderlecht in actie komt. De aanvaller heeft last van zijn knie en sloeg daarom woensdag de groepstraining over.
© ANP

Hij meldt zich woensdagmiddag voor de zekerheid in het ziekenhuis voor een scan.

Trainer Martin Jol vermoedt dat de blessure meevalt. ''Hij heeft al langer last van zijn knie'', zei de coach.

''Maar het zou goed kunnen dat we hem niet tegen Anderlecht laten spelen. Suarez wil altijd voetballen, maar soms moet je spelers in bescherming nemen. Het zou kunnen dat we twee of drie basisspelers rust geven. Maar dat ga ik nu niet zeggen. De trainer van Anderlecht moet wel iets te puzzelen hebben.''

Groepswinnaar

Ajax is al zeker van een langer verblijf in de Europa League. De Amsterdammers mogen zich na een gelijkspel tegen Anderlecht ook groepswinnaar noemen.

Anderlecht overwintert in de Europa League als het een punt overhoudt aan het duel in de Arena. Ajax mist tegen Anderlecht de geblesseerde Gabri en Thimothée Atouba.
© ANP
lekker rust geven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 16, 2009 1:12 pm

Knieblessure voor Suarez
''Maar het zou goed kunnen dat we hem niet tegen Anderlecht laten spelen. Suarez wil altijd voetballen, maar soms moet je spelers in bescherming nemen. Het zou kunnen dat we twee of drie basisspelers rust geven. Maar dat ga ik nu niet zeggen. De trainer van Anderlecht moet wel iets te puzzelen hebben.''
Goh, Martin! Misschien volgende keer iets eerder verzinnen.

Vermoeidheid dus, Voetske. Het straalde er de laatste weken vanaf. :yes.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo dec 16, 2009 1:15 pm

Een beetje doorzichtig dit, Jol neemt de wedstrijd tegen Anderlecht dus niet serieus.

Persoonlijk vind ik de wedstrijd tegen Anderlecht belangrijker dan die tegen NAC. De titel kunnen we toch vergeten, terwijl er tegen Anderlecht best wat prestige op het spel staat.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo dec 16, 2009 1:28 pm

Jöhnk schreef: Persoonlijk vind ik de wedstrijd tegen Anderlecht belangrijker dan die tegen NAC. De titel kunnen we toch vergeten, terwijl er tegen Anderlecht best wat prestige op het spel staat.
Haha, wat? Zit je aan de sherry ofzo?

Prestige, wat is dat? Kunnen we daar ook Champions League mee halen?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 16, 2009 1:30 pm

Ach, Ajax komt die twee voorrondes toch nooit door. De enige manier om Champions League te halen is door kampioen te worden.

Plaats reactie