Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » za dec 12, 2009 2:39 pm

Afbeelding

Ook Rijkaard krijgt te maken met de tand des tijds.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 12, 2009 2:46 pm

Staat hem wel.

Het AD heeft trouwens wel schandalig in die foto lopen knippen:

Afbeelding

Duke

Bericht door Duke » za dec 12, 2009 2:54 pm

Inderdaad, de indruk wordt (in ieder geval bij mij) gewekt dat de foto gisteravond is gemaakt.

Salvador Dali

Michael_B

Bericht door Michael_B » za dec 12, 2009 4:06 pm

Schandalig! Deze foto is immers al zeker 2,5 week oud... :excited.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 12, 2009 4:50 pm

Jöhnk schreef:Vanavond is Dani te gast bij Studio Ajax op at5.
Pffff, zag hem op AT5. Nog steeds dezelfde gladjakker. :excited.gif:

Ibrahimovic: 'Ajax was perfecte leerschool'

Afgelopen zomer verruilde Zlatan Ibrahimovic Internazionale voor Barcelona. Met tien treffers in twaalf competitiewedstrijden verliep de aanpassing makkelijk bij de Spaanse topclub. 'Ik overdrijf niet als ik zeg dat het soms moeilijker is om op de training overeind te blijven dan in een wedstrijd.'

Bij Ajax had de Zweedse spits meer moeite om zich aan te passen aan de club. 'Ik had vaak het gevoel dat ik de enige was die in mijn kwaliteiten geloofde', vertelt Ibrahimovic aan De Telegraaf. 'Toch blijft Ajax speciaal. Het was een perfecte leerschool. Maar toen speelden ze daar nog op hoog niveau. Sindsdien is het wel wat minder geworden. Met alle respect.'

'Mijn snelle aanpassen bij Barcelona heeft een simpele reden: mijn verleden bij Ajax', vervolgt de 28-jarige aanvaller. 'De manier van voetballen is totaal anders dan ik bij Juventus en Internazionale gewend was, maar nu moet ik weer de dingen doen die ik bij Ajax gewend was. Het draait allemaal om de snelheid van handelen. Dat was bij Ajax niet anders. Alleen ligt het hier een niveau of drie hoger.'

VI

Hard maar waar. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » za dec 12, 2009 5:05 pm

Welk stuk bedoel je? Dat het niveau bij Barca 3 keer zo hoog ligt, of dat Ajax in de tijd van Ibrahimovic beter was dan het Ajax van nu?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 12, 2009 5:06 pm

De Dominee schreef:Schandalig! Deze foto is immers al zeker 2,5 week oud... :excited.gif:
Nou ja, het is toch een beetje vloeken tegen het voetbal als je DE veldtrainer uit een foto knipt terwijl je de beunhaas laat staan.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 12, 2009 6:54 pm

Jesse schreef:Welk stuk bedoel je? Dat het niveau bij Barca 3 keer zo hoog ligt, of dat Ajax in de tijd van Ibrahimovic beter was dan het Ajax van nu?
Allebei, Jesse. Iedereen die Ajax volgt kan die dingen constateren, maar het is niet leuk als Zlatan het zegt. :blush.gif:

Dikke Dani :smallgrin.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » za dec 12, 2009 11:50 pm

Bij Ajax had de Zweedse spits meer moeite om zich aan te passen aan de club. 'Ik had vaak het gevoel dat ik de enige was die in mijn kwaliteiten geloofde', vertelt Ibrahimovic aan De Telegraaf. 'Toch blijft Ajax speciaal. Het was een perfecte leerschool. (...)

'Mijn snelle aanpassen bij Barcelona heeft een simpele reden: mijn verleden bij Ajax', vervolgt de 28-jarige aanvaller. 'De manier van voetballen is totaal anders dan ik bij Juventus en Internazionale gewend was, maar nu moet ik weer de dingen doen die ik bij Ajax gewend was. Het draait allemaal om de snelheid van handelen. Dat was bij Ajax niet anders. Alleen ligt het hier een niveau of drie hoger.'
Zlatan, wie is er vaker uitgefloten door het "Ajax-publiek"? Galasek? Colin? Wie zal de volgende zijn? Even wachten wat Johan Derksen zegt, hij bepaalt wie er wordt uitgefloten door het "Ajax-publiek".

Het huidige niveau van Ajax? Laten we a.u.b. geen CL spelen volgend seizoen, we horen er niet!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » zo dec 13, 2009 3:43 pm

Komeet tussen sterren

’Vriendschappen zijn veel belangrijker dan de luxe waar ik me graag mee omgeef’

BARCELONA, zaterdag

Geen enkele topspeler in de recente historie werd net als Zlatan Ibrahimovic (28) zes keer op rij kampioen met drie verschillende clubs. Om ook zijn laatste criticasters te overtuigen, vertrok hij afgelopen zomer naar FC Barcelona, waar hij direct een hoofdrol opeiste in het sterkste clubteam van Europa. De sportieve successen en de daarbij horende weelde hebben het sterke karakter van de ex-Ajacied echter niet aangetast. Zelfs in een omgeving waar hij, zeker na zijn beslissende treffer in El Clasico tegen Real Madrid nog enkel devote blikken treft, weigert Ibracadabra zichzelf verheven te voelen.

Barcelona laat spelen, verwarmt de liefhebber, die hij nog altijd is. De kwaliteiten van de spelers om hem heen, doen de rest. „Al vrij snel werd me duidelijk dat deze club de enige juiste keuze was. Bij Internazionale draaide in aanvallend opzicht alles om mij. Dat is geen grootspraak, maar een feit. Mijn teamgenoten zochten continu de mogelijkheid om mij te bereiken, de tegenstanders waren alleen maar bezig met mij uit de wedstrijd te spelen. Als je zo waardevol bent, is dat een eer, maar het is natuurlijk geen gezonde situatie. Bij Barcelona ben ik ook belangrijk, maar draait het niet alleen om mij. Onder anderen Messi, Xavi, Iniesta en Henry staan hier meestal ook op het veld. Het is voor een tegenstander bijna niet mogelijk om ons allemaal uit te schakelen. Het komt natuurlijk wel eens voor, maar met zo’n selectie moet je in alle competities het hoogste nastreven.”

En dat laatste komt goed uit, want Ibrahimovic heeft een onstilbare honger naar prijzen. De Zweedse spits kan zich het laatste seizoen zonder landstitel bijna niet meer heugen. Ajax verliet hij wuivend met de schaal vanaf een bordes op het Leidseplein, daarna volgde een kwintet hoofdprijzen in Italië. „Ik wil dit seizoen voor de zevende keer op rij kampioen worden, de Spaanse beker en de Champions League winnen.” Omdat Zweden werd uitgeschakeld in de kwalificatie voor het WK 2010, is er op dat vlak geen zicht op succes. Direct na de mislukking bedankte hij voor de nationale ploeg. „Het is nog niet definitief. We spelen voorlopig alleen vriendschappelijk en dat geeft me de tijd om alle voor- en nadelen af te wegen.”

Een persoonlijk doel heeft hij ook: de Gouden Bal, voor de beste voetballer van de wereld. Vorige week werd bekend dat zijn ploeggenoot Lionel Messi de editie van 2009 heeft gewonnen en dat Ibrahimovic als zevende was geëindigd. „Prachtig voor Leo, een terechte winnaar. Hij heeft het afgelopen jaar geweldig gedaan. Natuurlijk wil ik die bal ook ooit winnen. Door mijn transfer zijn mijn kansen gestegen. Daar ben ik van overtuigd.”

Om misverstanden te voorkomen wil hij duidelijk maken dat een individuele prijs ondergeschikt is aan het teambelang en dat er zeker geen strijd tussen hem en Messi zal ontstaan. „Ik ben nog nooit getypeerd als een egoïstische voetballer en dat gebeurt ook nu niet. Een doelpunt, een assist, het is mij om het even. Het winnen van internationale prijzen met je team is essentieel voor een topklassering in het klassement van de Gouden Bal. Dus dat blijven de voornaamste doelen.”

Die gedachte deelt hij met trainer Pep Guardiola. De coach wil Barça dolgraag de eerste wereldbeker voor clubs schenken. Deze week moet die wens in Aboe Dhabi gestalte krijgen. Ook wil hij als eerste oefenmeester twee keer achter elkaar dezelfde club naar de eindzege in de Champions League leiden. ’Ibra’ loopt weg met Pep. „De fanatiekste trainer die ik tot nu toe in mijn loopbaan heb gehad. Soms bel ik hem ’s avonds op, als ik iets moet weten of wat kwijt wil. Nog voor ik wat heb gezegd, heeft hij het al over een tactisch plan voor de eerstkomende wedstrijd”, typeert hij zijn coach.

„Ik bestempel mezelf als liefhebber van het spel, maar Guardiola is echt dag en nacht met voetbal bezig. Hij gunt je geen moment de kans om te verslappen. Tijdens de oefeningen op de trainingen accepteert hij van niemand een lakse houding. Het is zwaar, maar de enige manier om aan de top te blijven. Het verzamelen van topvoetballers is niet zo moeilijk, maar er een succesvol team van maken vereist totale overgave. Van de trainer en van spelers. Daarom ben ik zo gelukkig in Barcelona.”

’Hoe hoger je reikt, hoe groter de kans dat je vergeet waarom je zo goed bent geworden’

Nog geen uur nadat hij Real Madrid kennis liet maken met zijn linkerwreef, zat Zlatan Ibrahimovic al thuis in de bergen van Barcelona op de bank. „Een feestje vieren?”, proefde hij de vraag quasi-verontwaardigd. „Zijn we al kampioen dan? Nee, dit was leuk, maar niet meer dan dat.” Even lijkt hij dan uit zijn rol van koele waarnemer te vallen. „Als je deze wedstrijd beslist, ben je toch wel een grote speler hè?”, stelt hij. De luide lach die volgt, verraadt de ondertoon van de opmerking. „We hadden het gewoon moeilijk. We zijn er echt nog lang niet”, klinkt tot slot zijn echte analyse van de gebeurtenissen in ’El Clasico’.

Het is de Zweed ten voeten uit. Een soms onpeilbare bluf en vaak prikkelende humor waren ook al in de Amsterdamse jaren zijn metgezel. Degenen die daar niet tegen konden, bestempelden hem als arrogant. Zij die ook inzage kregen in de gedachten achter het immer stoere voorkomen, liepen met hem weg. Eén van zijn grootste fans is nog steeds Leo Beenhakker, die hem als technisch directeur in 2001 naar Ajax haalde en zelf ook niet vies is van wat grootspraak op zijn tijd.
„Fantastische vent”, zegt Ibrahimovic. „We zaten op één lijn. Feyenoord had zich in deze zware tijd geen betere directeur kunnen wensen. Leo opent deuren, die voor anderen gesloten blijven. Hij is inventief en dat is handig als je geen cent te besteden hebt.”

Twaalf jaar geleden leidde Ibrahimovic een met het Feyenoord van nu vergelijkbaar leven; veel dromen, maar geen mogelijkheden. Hij was een zeldzaam getalenteerd kind uit een gebroken gezin, maar had moeite met het overtuigen van de opleiders, die hem als voetballers probeerden te vormen. Over zijn kwaliteiten was er nooit discussie, zijn houding leverde meer vraagtekens op. Malmö FF stuurde hem als jeugdspeler zelfs ooit weg, maar haalde hem ook weer heel snel terug. Het was een beslissing die de Zweedse topclub 8,6 miljoen euro opleverde, toen Beenhakker zich in 2001 namens Ajax meldde. Zijn moeder kreeg pas te horen dat hij naar Amsterdam zou verhuizen, nadat de handtekening was gezet. Ze huilde.

Bij Ajax had Ibrahimovic het lang moeilijk. „Ik had vaak het gevoel dat ik de enige was die in mijn kwaliteiten geloofde. Zeker na het vertrek van Leo. Toch blijft Ajax speciaal. Het was een perfecte leerschool. Maar toen speelden ze daar nog op een hoog niveau. Sindsdien is het wel wat minder geworden, zeg ik met alle respect.” Hij nam er afscheid met een titel, maar zijn nieuwe werkgever Juventus investeerde desondanks negentien miljoen euro in potentie, niet in feiten. De Oude Dame werd beloond met twee landstitels en daarom wist Internazionale wel zeker dat het voor 27 miljoen euro pure klasse kocht. Zij werden terugbetaald met drie landstitels. In Milaan werd hij zo goed dat Champions Leaguewinnaar FC Barcelona deze zomer 42 miljoen euro plus topscorer Samuel Eto’o naar Italië stuurde.

’Dankzij mijn jaren bij Ajax heb ik me zo snel kunnen aanpassen bij Barcelona’

Met tien goals in tot nu toe twaalf competitiewedstrijden, waaronder de winnende in de immer roerige kraker tegen Real Madrid, is in Catalonië de transfersom allang geen issue meer. Wat resteert, is de vraag hoe hij het klaarspeelt om al zo lang de spil in een kampioensploeg te zijn. „Ik heb veel vertrouwen in mijn eigen kwaliteiten en focus me alleen op voetbal”, luidt de heldere verklaring. „Iedere profvoetballer krijgt te maken met verleidingen. Hoe hoger je reikt, hoe groter de kans dat je vergeet waarom je zo goed bent geworden. Hard werken en zuinig zijn op je lichaam is essentieel als er iedere week een topprestatie nodig is.”

Toch is hij ook niet vrij van zonden. „Als speler van Malmö en ook in het begin bij Ajax, heb ik op en buiten het veld mijn fouten gemaakt. Ik moest wennen aan het geld en de status en dan doe je rare dingen als je een jaar of achttien bent. Wat ze me nooit hebben kunnen verwijten is het verloochenen van mijn afkomst. Op jonge leeftijd heb ik Rosengard verlaten, maar de wijk en de mensen zijn nooit uit mijn hart verdwenen. De gasten met wie ik als kind op straat speelde, zijn nog steeds goede vrienden. Natuurlijk, ik geniet van het leven en kan me mooie dingen veroorloven. Maar die vriendschappen zijn veel belangrijker dan de luxe waarmee ik me omgeef. Bovendien zijn de pleziertjes ondergeschikt aan het voetbal.”

De vijf seizoenen vechten in de bikkelharde Serie A hebben Ibrahimovic gehard. Fysiek valt hij niet meer te intimideren. Ook in Spanje komen zijn krachten van pas, maar de wijze lessen uit Amsterdam net zozeer. „Ik krijg vaak de vraag hoe het komt dat ik me zo snel het typische spel van Barcelona eigen heb gemaakt. Dat heeft een simpele reden: mijn verleden bij Ajax.

De manier van voetballen is totaal anders dan ik bij Juventus en Internazionale gewend was, maar nu moet ik weer de dingen doen die ik bij Ajax gewend was geraakt. Het draait bijna allemaal om één ding: snelheid van handelen. Dat was bij Ajax niet anders. Ook daar wilden de trainers continu tempo zien. Het is hier alleen een niveau of drie hoger. Soms heb ik het gevoel, dat we bij Barcelona allemaal een pistool in onze schoen hebben, zo snel en hard worden de ballen naar elkaar gespeeld. Ik overdrijf niet als ik zeg dat het soms moeilijker is om op de training overeind te blijven dan in een wedstrijd. De concurrentie is moordend.”
De Telegraaf 12-12-2009
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo dec 13, 2009 4:14 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 9:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » zo dec 13, 2009 4:18 pm

joey schreef:
Jesse schreef:Welk stuk bedoel je? Dat het niveau bij Barca 3 keer zo hoog ligt, of dat Ajax in de tijd van Ibrahimovic beter was dan het Ajax van nu?
Allebei, Jesse. Iedereen die Ajax volgt kan die dingen constateren, maar het is niet leuk als Zlatan het zegt. :blush.gif:

Dikke Dani :smallgrin.gif:
Jij vind dat spelers na hun voetbal carriere niet dik mogen worden ?.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 13, 2009 5:45 pm

Wat een heerlijke uitzending is dat zeg. Jiskefet is er niets bij. :biggrin.gif:
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 14, 2009 11:02 pm

Klaas-Jan Huntelaar wil blijven: 'Het is scorebordjournalistiek'

Klaas-Jan Huntelaar blikt in Sportweek terug en vooruit op zijn veelbewogen jaar. Over zijn toekomst heeft de spits vooralsnog geen twijfels. “Ik heb nog geen seconde een vertrek overwogen. Als ik ergens voor kies dan ga ik ervoor. Ik kan het nu allemaal best verklaren. Het gebrek aan een goede voorbereiding en het systeem waarbij ik veel in de hoeken moest komen in plaats van het strafschopgebied, maakten mijn start niet ideaal. (…) We spelen nu in een Ajax-systeem, daar kan ik perfect in spelen. Dat heb ik meerdere malen bij de trainer aangegeven. Leonardo geeft aan dat mijn kansen straks heus komen. Dat ik nog steeds de spits ben waar hij in gelooft.”

De kritiek die op hem neerdaalt, kan hij relativeren. “Als ik goed train, maar toch geen kans krijg, dan is het lastig om het ongelijk te bewijzen. Daarom trek ik me alleen iets aan van de dingen die mijn directe omgeving aangeeft. De rest ziet het alleen van afstand. Ik kan daar niets mee. Het is scorebordjournalistiek.”
Sportweek

Duidelijke taal. Die is op dit moment niet met een andere club bezig.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 16, 2009 11:37 am

Maduro: 'Van Marwijk heb ik hier nog nooit gezien'

Ook al heeft hij momenteel geen basisplaats bij Valencia, Hedwiges Maduro hoopt nog altijd op het WK. Tijdens de eindronde in 2006 maakte hij nog speelminuten. Zijn laatste interland speelde de middenvelder op het WK tegen Argentinië (0-0), maar nu lijkt hij niet in beeld.

'Bert van Marwijk heb ik hier nog nooit gezien', aldus Maduro in gesprek met De Pers. 'Nu vind ik het logisch, vorig seizoen niet. Toen speelde ik week in, week uit. Als je bij Valencia in de basis speelt, heb je een zekere status. Er spelen hier allemaal internationals.'

Ook Maduro heeft in Valencia enige status. 'Ze zien me hier als de opvolger van Carlos Marchena of David Albelda, twee ervaren jongens bij Valencia. Natuurlijk is dat leuk om te horen, maar het is lastig genoegen te moeten nemen met een reserverol. Ik moet echt mijn kans afwachten.'

'Qua mentaliteit is de trainer erg tevreden over me. Dat begrijp ik ook wel. Ik ben niet iemand die gaat klagen als ik niet speel. Ik doe altijd mijn best, laat m’n kop niet hangen. Ik ben hier als voetballer beter geworden. Qua fysiek en handelingssnelheid ben ik ontzettend vooruit gegaan.'

Een verhuur om aan speelminuten te komen is geen optie, zo kreeg zijn zaakwaarnemer Rodger Linse enkele weken geleden te horen. 'De club wil mij voorlopig niet verhuren, omdat ik te belangrijk voor het elftal ben, maar intussen kom ik niet aan spelen toe. Dat maakt het lastig.'

Al met al heeft de verdedigende middenvelder geen spijt van zijn transfer naar Valencia, toch vond hij zijn vertrek bij Ajax vervelend. 'Al die andere jonge jongens kregen contractverlenging, maar toen ik in mijn laatste contractjaar zat, wilden ze opeens wachten. Dat gaf niet echt vertrouwen.'

'Toen ik in het laatste seizoen ineens veel ging spelen, wilden ze dat ik snel besliste of ik bij wilde tekenen of niet. Als ze mij gelijk dat contract hadden gegeven, had ik direct getekend. Dan had ik nu nog bij Ajax gespeeld.'
Vi

Moeten we dat erg vinden?

Aristides

Bericht door Aristides » wo dec 16, 2009 12:23 pm

Het interview stond ook vorige week in de NRC, wel een stuk uitgebreider. Opvallend was de zin: "Toen speelde ik week in, week uit." Verderop in hetzelfde interview staat dat hij vijftien keer in de competitie speelde.

Op vi.nl staan 22 wedstrijden voor het vorige seizoen, inclusief invalbeurten.

Ik hoop op veel wedstrijden voor hem, maar vrees dat hij voor dat niveau tekort komt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 16, 2009 12:47 pm

Ik ben er niet rouwig om dat hij destijds vertrokken is. Met Maduro ga je de oorlog niet winnen. 30 jaar terug had hij wellicht een hele bruikbare speler kunnen zijn maar voor het moderne voetbal vind ik 'm veel te statisch.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 12:47 pm

Ik ook. Zo langzaam die vent......
IK GELOOF!!!!!!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo dec 16, 2009 7:14 pm

Heeft vorig seizoen van vlak voor de winterstop tot aan het einde alles gespeeld. En tijdens deze reeks deed hij het ijzersterk als centrale verdediger. Groot gelijk dat hij dit zegt, vooral gezien het niveau achterin bij Oranje.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr dec 18, 2009 8:49 pm

Hoe zou het met Frank Stapleton gaan?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 18, 2009 11:37 pm

Hij is een aantal jaren terug nog een tijdje spitsentrainer bij Bolton Wanderers geweest. Verder weet ik het niet.

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » wo dec 23, 2009 11:59 pm

Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Duke

Bericht door Duke » di dec 29, 2009 10:44 am

Echtgenote Van der Sar getroffen door hersenbloeding

ROTTERDAM - De kans dat Edwin van der Sar nog een terugkeer in Oranje overweegt is sterk afgenomen, nu zijn vrouw Annemarie is getroffen door een hersenbloeding. De doelman van Manchester United verblijft al dagenlang aan het bed van zijn echtgenote, die vorige week woensdag in het ziekenhuis werd opgenomen. Dat meldt het AD dinsdag.

Het is nog niet bekend hoe ernstig de gevolgen zijn voor de vrouw van de beste keeper die Oranje in de afgelopen decennia heeft gehad. In de meeste gevallen blijven slachtoffers van een hersenbloeding hinder ondervinden door beperking bij zien, spraak of beweging.

Edwin en Annemarie hebben samen twee kinderen, een jongen Joe en een meisje Lynn. Hoewel ze al sinds 2001 in Engeland wonen, ligt Annemarie in Nederland in een ziekenhuis.

De voormalige doelman van Oranje was enkele weken terug zelf voor de behandeling van een blessure naar Nederland teruggekeerd. Dit seizoen wordt hij gehinderd door verschillende blessures. Door een gebroken botje in zijn hand stond hij wekenlang buitenspel.

Manager Alex Ferguson liet maandagavond weten volledig op de hoogte te zijn van de privé-zorgen van zijn doelman, maar hij wilde geen commentaar geven op de situatie. De coach van Man United wilde graag dat Van der Sar op zijn 39ste jaar nog een keer zijn contract zou verlengen bij de club. Dat aanbod is er nog steeds. Van der Sar zal eerst moeten afwachten hoe zijn vrouw herstelt.
www.ad.nl

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » di dec 29, 2009 10:45 am

Heel erg, maar zo zijn er duizend(en) per jaar ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 29, 2009 11:13 am

Wat rot voor hem. :aai.gif: :sad.gif:

Plaats reactie