Feyenoord 2009-2010
Re: Feyenoord 2009-2010
De financier van Manteiga is met zijn neus in de boter gevallen.
Hoe zou dat nou toch komenEnganche schreef:Schijnt om verhuur te gaan.
Steef staat trouwens zelfs op z'n wikipediapagina vermeld.

Als ik me niet vergis wist hij aan het begin van dit seizoen nog te melden dat hij het WK in Zuid Afrika nog niet uit zijn hoofd had gezet.Jesse schreef:Hofland in Oranje!

Ongelofelijk eigenlijk dat die jongen puur kwa clubs best een aardige loopbaan heeft gehad. Want hij kan er werkelijk helemaal niets van.
Nil volentibus arduum
- Liberty
- Contacteer:
Zeker.generaal schreef:Hoe zou dat nou toch komenEnganche schreef:Schijnt om verhuur te gaan.
Steef staat trouwens zelfs op z'n wikipediapagina vermeld... Hij staat ook als Feyenoord-scout bij de alumni van Hofstra University op de Wikipedia pagina. Dan heb je wel echt een probleem met je ego.

Tijd voor iets nieuws.
In zijn 1e seizoen bij PSV speelde hij echt fantastisch, waardoor oa ManU serieuze interesse had.Marillion schreef:Ongelofelijk eigenlijk dat die jongen puur kwa clubs best een aardige loopbaan heeft gehad. Want hij kan er werkelijk helemaal niets van.
Daarna raakte hij echter geblesseerd en om de een of andere reden heeft hij sindsdien nooit meer dat hoge niveau gehaald, nu is het zelfs bijna triest geworden om hem te zien spelen...
Ik kan me inderdaad herinneren dat er toen sprake was van interesse van Manchester. Maar was hij toen ook echt zo goed of was er sprake van overwaardering? Zo vaak heb ik 'm destijds niet zien spelen en ik weet eigenlijk niet meer wat hij toen bracht. Maar als je nu naar zijn spel kijkt kun je je haast niet voorstellen dat hij echt een talent was.
Nil volentibus arduum
'Schuld Feyenoord fors hoger'
Feyenoord presenteert vrijdag de jaarcijfers aan het grote publiek. De verwachting is dat deze fors tegenvallen en dat de schuld hoger is dan eerder gesteld.
RTV Rijnmond suggereert dat het gaat om een bedrag tussen de vijftien en twintig miljoen euro. De Rotterdammers moeten reeds flink bezuinigen en daar lijkt het voorlopig ook nog wel in te moeten volharden.
Algemeen directeur Eric Gudde komt vrijdag later op de dag naar buiten met de precieze cijfers van het boekjaar. De Rotterdamse club moest in de zomer al erg creatief zijn op de transfermarkt en kreeg daarbij hulp van externe investeerders.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
RijnmondSchuld Feyenoord met 17 miljoen toegenomen
11 december 2009
De schuld van Feyenoord valt fors hoger uit dan gedacht. Dat blijkt uit de jaarcijfers die de club van Zuid vandaag in De Kuip presenteert.
Feyenoord had al te kampen met een schuld van zo'n 21 miljoen euro, waardoor het flink moet bezuinigen. In het afgelopen boekjaar is die schuld met nog eens 17 miljoen euro toegenomen.
In FC Rijnmond, vrijdag vanaf 17.25 uur en ieder uur herhaald, geeft Gudde een toelichting op de cijfers.
Holy Shit, begrijp ik nu goed dat de schuld ineens 38 miljoen euro is?!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
En dan moesten onder andere Fortuna en RKC vrezen voor hun voortbestaan met een relatief kleine schuld.
I think I lost my fucking headache
Gaat dus lekker daar...
Hij was echt zo goed, wat je je nu inderdaad niet meer voor kunt stellen.Marillion schreef:Maar was hij toen ook echt zo goed of was er sprake van overwaardering?
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Tel daarbij op dat ze al ruim 1 jaar in categorie A zitten en daar maximaal 3 jaar in mogen zitten. Hoezo voortrekken... Als ze werkelijk "ballen"hebben dat zooitje in Zeist gaan ze ook punten in mindering plaatsen e.d... Maar goed dat zal wel nooit gebeuren. Jammer maar helaas.LucaS schreef:En dan moesten onder andere Fortuna en RKC vrezen voor hun voortbestaan met een relatief kleine schuld.
Weer op zoek naar een Interim coach..
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Rare vraag misschien, maar HOE kun je als je bezuinigt je schuld laten oplopen met 17 miljoen euro?
Jezus mina, dan moet je toch wel echt ergens iets héél verkeerd doen lijkt me.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Dat lijkt me inderdaad een hele prestatie.
Ze zijn natuurlijk wel doorgegaan met het halen van middelmatige spelers maar dat zal ze geen 17 miljoen hebben gekost. Het meeste was dacht ik bovendien door externe financiers gedaan (die daar natuurlijk wel iets voor terug willen zien).
Ze zijn natuurlijk wel doorgegaan met het halen van middelmatige spelers maar dat zal ze geen 17 miljoen hebben gekost. Het meeste was dacht ik bovendien door externe financiers gedaan (die daar natuurlijk wel iets voor terug willen zien).
Nil volentibus arduum
Punt blijft dat de inkomsten zijn gedaald en de kosten niet significant omlaag zijn gebracht. Het zal me daarbuiten niet verrassen als er ook nog wat afboekingen zijn gedaan en er nog wat lijken uit de kast zijn gekomen.
Het is allemaal de schuld van Mark Wotte.Thijs schreef:Rare vraag misschien, maar HOE kun je als je bezuinigt je schuld laten oplopen met 17 miljoen euro?

Hoe kan je 'opeens' zoveel meer schuld hebben???? Misschien moeten ze Luuk daar aanstellen, die kan tenminste rekenen.
Het stinkt aan alle kanten!
Is er bij deze cijfers overigens al rekening gehouden met de opbrengst van het oud papier van de Sp!ts actie die we laatst hebben gehouden? 

Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Je kunt op het operationele gedeelte wel hebben bezuinigt, maar als o.a. de sponsor, Europees voetbal (ontbreken daarvan) en transfer inkomsten tegenvallen, kan de schuld toch flink groeien.Thijs schreef:Rare vraag misschien, maar HOE kun je als je bezuinigt je schuld laten oplopen met 17 miljoen euro?
Maar 38 miljoen schuld poets je niet zomaar weg. feyenooit zal de komende jaren terugzakken naar de middenmoot als er geen 'overname' plaatsvindt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Zo en nu out of competition club is broke of ze moeten nu Wijnaldum , Fer en de Guzman snel verkopen om bij te blijven. Ik zou per direct de contracten van alle dure spelers verbreken. Maar ja dat kan weer niet.
-
- AT Toto winner 15/16
Lekker hoorThijs schreef: Holy Shit, begrijp ik nu goed dat de schuld ineens 38 miljoen euro is?!

De Guzman loopt lekker gratis de deur uit komende zomer.
Feyenoord diep in het rood
ROTTERDAM - Het tekort van Feyenoord over de voetbaljaargang 2008/2009 is veel groter dan vooraf werd aangenomen. De Stadionclub presenteert vandaag de jaarcijfers over het sportief dramatisch verlopen seizoen. Het tekort over 2008/2009 bedraagt 16,8 miljoen euro.
De Feyenoord-directie geeft vrijdagmiddag een toelichting op de slechte cijfers en ligt dan ook het plan van aanpak toe, waarmee Feyenoord uit categorie 1 van de KNVB wil komen. In die categorie zijn de financiële probleemclubs opgenomen.
Feyenoord kampte al voor het seizoen 2008/2009 met een rentedragende schuld van 21 miljoen euro. Het is niet correct om het tekort van 16,8 miljoen uit 2008/09 bij dit bedrag op te tellen. Voor een deel omvat het tekort de afschrijving op eerdere transfersommen. Die hoeven dan bijvoorbeeld niet te worden terugbetaald, maar zijn minder waard geworden.
De nieuwe tegenvaller maakt de situatie extra precair. Voor dit seizoen zijn zeer zware bezuinigingen doorgevoerd, maar stevent Feyenoord toch weer op een fors tekort af.
Blij met de punten ...
Die spelers zijn niet van Feyenoord, maar van investeerders.Toppie schreef:Zo en nu out of competition club is broke of ze moeten nu Wijnaldum , Fer en de Guzman snel verkopen om bij te blijven.
Ze moeten Rob van Dijk verkopen.

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe de KNVB hierop gaat reageren. Zoiets moet toch echt niet mogelijk zijn?
OOO... nix aan de hand dus... gewoon lekker doorklungelen.
OOO... nix aan de hand dus... gewoon lekker doorklungelen.
Schuld Feyenoord fors omhoog
Uitgegeven: 11 december 2009 12:14
Laatst gewijzigd: 11 december 2009 15:52
ROTTERDAM - Feyenoord is vorig seizoen diep in de rode cijfers gedoken. De Rotterdamse volksclub sloot het boekjaar af met een recordverlies van 16,9 miljoen euro. Dat heeft de directie van Feyenoord vrijdagmiddag in De Kuip bekendgemaakt.
Algemeen directeur Eric Gudde noemde het seizoen 2008-2009 zowel op sportief als financieel gebied in ''één woord dramatisch''.
Door een kostenreductie van 11 miljoen euro en een kapitaalinjectie door vermogende supporters van ruim 8 miljoen euro is voor dit seizoen de liquiditeitspositie van Feyenoord gegarandeerd.
''Daarmee is de continuïteit van de club gewaarborgd'', verzekerde Gudde.
Verbeek
Volgens de directie ligt een complex van factoren ten grondslag aan het financiële fiasco. Gudde wees in eerste instantie op de ''zeer teleurstellende resultaten'' van het eerste elftal waarbij trainer Gertjan Verbeek na ruim een half jaar werd ontslagen.
Het driejarige contract van de huidige coach van Heracles Almelo moest worden afgekocht. Onder leiding van interim-trainer Leon Vlemmings eindigde Feyenoord nadien op de nietszeggende zevende plaats van de eredivisie.
Prestaties
Door de povere prestaties van de hoofdmacht, met grootverdieners als Van Bronckhorst, Makaay, Landzaat en Hofland in de gelederen, vielen de recettes in De Kuip lager uit. Ook werden minder luxe stoelen verkocht. Feyenoord ontving tevens veel minder geld uit de tv-contracten.
De Rotterdamse club gaf daarentegen meer geld uit aan tal van veiligheidsmaatregelen en aan de modernisering van onder meer het spelers- en trainersgedeelte in De Kuip. ''Dat was een noodzakelijke inhaalslag op het gebied van de faciliteiten voor het eerste elftal'', gaf Gudde aan.
Door het uitblijven van grote transfers en een forse schikking met de fiscus, waarmee een oude zaak voor ruim 5 miljoen euro werd afgekocht, belandde het toch al armlastige Feyenoord dieper in de problemen. Gudde noemde ook de algehele economische malaise nog als oorzaak van de enorme tekorten.
Been
Mario Been is niet geschrokken van de slechte financiële cijfers. Hij wijst erop dat het slechte nieuws voor hem niet als een verrassing komt.
''Ik heb hier met mijn volle verstand een contract getekend. De situatie is nu eenmaal zo.''
Geen mening
Dat de schuld het afgelopen boekjaar net niet verdubbelde, is voor Been geen reden de handdoek in de ring te werpen. 'Ik blijf er vol tegenaan gaan en geef geen mening over de huidige beleidsbepalers.'
Been houdt hoop op betere tijden. ''Ik weet zeker dat er straks mensen opstaan die Feyenoord willen helpen.''
KNVB
Algemeen directeur Eric Gudde vertelt dat de KNVB de plannen van de club om financieel gezond te worden heeft goedgekeurd.
''Zij noemen onze plannen realistisch en zijn vol vertrouwen dat de weg die wij gaan bewandelen de juiste is'', zegt Gudde.
Verklaring
De directeur liet op de clubsite de volgende verklaring achter.
''De zeer teleurstellende prestaties van het eerste elftal, dientengevolge achterblijvende recettes en mindere verkoop van luxe stoelen alsmede beduidend lagere inkomsten uit tv-gelden waren tezamen met de hogere kosten van veiligheidsmaatregelen, een noodzakelijke inhaalslag op het gebied van de faciliteiten voor het eerste elftal, het uitblijven van grote transfers, een eveneens noodzakelijke schikking met de fiscus en de reeds in 2008 ingezette algehele economische malaise zijn allemaal debet aan de steeds moeilijker wordende situatie waarin Feyenoord gaande het seizoen 2008/2009 belandde.''
ASR
Feyenoord heeft vrijdag bekendgemaakt dat het langer doorgaat met ASR Nederland.
De verzekeraar nam in maart dit jaar het lopende contract over van Fortis, dat kampte met grote financiële problemen en ternauwernood overleefde.
Ignjatovic
Alexander Ignjatovic vertrekt mogelijk naar Excelsior. Volgens RTV Rijnmond maakt de verdediger, die afgelopen zomer werd aangetrokken, in de winterstop mogelijk de oversteek naar de kleine broer.
FN'Vrienden van Feyenoord' geven financiele injectie
11 december 2009 K
Gudde meldde op Feyenoord.nl dat een groep vermogende fans bij Feyenoord 'de vrienden van Feyenoord' genoemd de club een financiële injectie hebben verstrekt, waardoor de vermogenspositie van Feyenoord significant is verbeterd. Gudde: 'Het zijn mensen met een rood-wit hart, die onvoorstelbaar belangrijk voor ons zijn. Zij hebben Feyenoord geholpen in de liquiditeitspositie, waardoor de continuïteit van de club gegarandeerd is.'
Lees: iets minder slecht is geworden.Gudde schreef:Gudde meldde op Feyenoord.nl dat een groep vermogende fans bij Feyenoord 'de vrienden van Feyenoord' genoemd de club een financiële injectie hebben verstrekt, waardoor de vermogenspositie van Feyenoord significant is verbeterd.
Nil volentibus arduum