Dario Cvitanich
Moderator: mods
Re: Dario Cvitanich
Enganche, jij dacht dat Dario het zou redden bij Ajax. Hoe kijk je nu tegen zijn transfer aan?
Het stinkt aan alle kanten!
Als je hem een heel seizoen laat staan dan schiet hij er makkelijk 15-20 in, maar wat het afschermen en vasthouden van de bal betreft heeft hij zich niet ontwikkeld. Vond 6 miljoen destijds veel geld, maar had inderdaad het idee dat hij zich bij Ajax prima staande zou houden. De meeste mensen die ik sprak en die hem kende overigens ook.
Het is geen verwijt, hoor. Spelers beoordelen is nu eenmaal lastig. Maar wat ik wel denk: een aankoop van die prijs moet er gewoon staan, die krijgt niet de tijd om eens te leren hoe hij een bal moet vasthouden of afschermen. Bovendien zou Dario dat op zijn leeftijd al moeten kunnen.
Al met al is dit een dure grap geweest. Dat geld zie je nooit meer terug.
Marco had dit slecht gescout.. Hij gebruikte hem namelijk als rechtsbuiten, spits, nummer 10.... ging nergens over. Ben het wel met Thomas eens dat hij er makkelijk 15-20 in had geschoten bij Ajax als je hem zou opstellen.
IK GELOOF!!!!!!
Tell me about it. Maar goed, het is toch datgene waar je mee bezig bent, dus je baalt er wel van. Ik verwacht echter niet dat ik dit soort inschattingen in de toekomst zo makkelijk zal maken.joey schreef:Het is geen verwijt, hoor. Spelers beoordelen is nu eenmaal lastig. Maar wat ik wel denk: een aankoop van die prijs moet er gewoon staan, die krijgt niet de tijd om eens te leren hoe hij een bal moet vasthouden of afschermen. Bovendien zou Dario dat op zijn leeftijd al moeten kunnen.

Maar inderdaad, voor 6 miljoen moet een speler er heel snel staan. Cvitanich bij Banfield was een spits die de bal technisch gezien vast leek te kunnen houden, maar die vaak matige beslissingen maakte met z'n rug naar de goal. Hij leek constant te twijfelen tussen wegdraaien of afhouden.
http://sportsillustrated.cnn.com/2009/s ... z0ZDazQfQEPachuca reportedly lands Ajax star Cvitanich
Pachuca suffered through a less-than-stellar Apertura 2009 campaign but the club made a significant upgrade that could prevent a further fall from grace next year.
Club president Jesus Martinez told Mexican daily Mural that the club has signed former Ajax standout Dario Cvitanich.
"The deal has been finalized," Martinez told Mural. "The only thing left is to draw up some contracts with the player in Buenos Aires, which Andres [Fassi] will handle but a deal has been reached... He will be presented on Dec. 26 in Pachuca."
Cvitanich, 25, was born in Argentina but holds a Croatian passport. He spent five years with Banfield in Argentina before moving to Ajax in 2008. He scored 13 goals for the Dutch club but had a falling out with Ajax manager Martin Jol and his playing time dropped.
Martinez said Cvitanich will join Pachuca for one year on a loan with an option for an outright purchase.
- Giacomo Puccini
De Dominee schreef:Je bent gek. 5 miljoen, dan gaan we praten.Giacomo Puccini schreef:Voor een half miljoen mogen ze hem ophalen.
Ajax zou hem natuurlijk ook liever verkopen, ze wilden afgelopen zomer al van hem af en een half jaar later heeft hij voornamelijk in Jong Ajax gespeeld. Ik blijk alleen met mijn 5 ton nog aan de hoge kant te zitten want het ziet er naar uit dat hij helemaal geen transferwaarde meer heeft. Geïnteresseerde clubs vragen zelfs om compensatie van zijn salaris.De Dominee schreef:Liever geen verhuur.
Er is er dus maar één gek, 5 miljoen

Ajax!
Exact, GP. En aangezien die club een optie heeft, is het dus ook uitgesloten dat Dario bij goede prestaties alsnog een fors bedrag gaat opleveren. Want in dat geval licht die club gewoon die optie. En die zal niet inhouden dat er vijf miljoen moet worden betaald, gezien de huidige marktwaarde van Dario.
Pachuca maakt huur Cvitanich officieel bekend
De Mexicaanse club CF Pachuca heeft via haar website officieel bekendgemaakt dat de huur van Dario Cvitanich rond is. Cvitanich wordt voor geheel 2010 gehuurd van Ajax en maakt komende winterstop de overstap.
Begrijpelijk dat hij weg wil en verhuurd wordt, hoewel in deze situatie verkoop beter zou zijn voor beide partijen.
Maar goed toch jammer, ik denk dat hij toch best een goede spits voor Ajax had kunnen zijn, maar veel kans heeft hij van beide trainers (van Basten en Jol) nooit gehad.
Volgens mij is Cvitanich typisch zo'n spits waar veel fout gaat, maar er in een seizoen toch tegen de 20 inschiet.
Op dit moment is Pantelic misschien wel beter, maar wat als volgend jaar Pantelic zijn koffers pakt en ergens anders gaat cashen? Ik hoop dat er dan vanuit de jeugd iemand doorstroomt en anders geef Cvitanich maar eens een fatsoenlijke kans... om nou weer zoveel geld op tafel te leggen voor een dure spits lijkt me ook niet zinvol. Trouwens volgens bij wil Ajax dat ook niet meer.
Maar goed toch jammer, ik denk dat hij toch best een goede spits voor Ajax had kunnen zijn, maar veel kans heeft hij van beide trainers (van Basten en Jol) nooit gehad.
Volgens mij is Cvitanich typisch zo'n spits waar veel fout gaat, maar er in een seizoen toch tegen de 20 inschiet.
Op dit moment is Pantelic misschien wel beter, maar wat als volgend jaar Pantelic zijn koffers pakt en ergens anders gaat cashen? Ik hoop dat er dan vanuit de jeugd iemand doorstroomt en anders geef Cvitanich maar eens een fatsoenlijke kans... om nou weer zoveel geld op tafel te leggen voor een dure spits lijkt me ook niet zinvol. Trouwens volgens bij wil Ajax dat ook niet meer.
- Daily Blind
een heel seizoen schiet hij er idd 15 in, maar dan wel 3x tegen RKC en dat soort ploegen. Hij komt gewoon op elk onderdeel een tandje te kort om voor Ajax1 belangrijk te zijn in de spits.Enganche schreef:Als je hem een heel seizoen laat staan dan schiet hij er makkelijk 15-20 in, maar wat het afschermen en vasthouden van de bal betreft heeft hij zich niet ontwikkeld. Vond 6 miljoen destijds veel geld, maar had inderdaad het idee dat hij zich bij Ajax prima staande zou houden. De meeste mensen die ik sprak en die hem kende overigens ook.
Nooit serieus een kans gekregen. Maar gewoon doorgaan met het afschieten van spelers op deze manier. Ga zo door Martin!
Dit is inderdaad een mooi voorbeeld van hoe het niet moet. Maar ik vind niet dat je Jol daarvan de schuld kunt geven. Van Basten stelde Cvitanich ook niet op.
Wordt weer genoemd bij River.
Ruilen met een (jeugd)speler van River....
Dat is het goudhaantje van Riverplate. Die laten ze niet eenvoudig gaan.
Ik win de 31e de jackpot... dan ben ik best bereid om Ajax wat geld te lenen 

IK GELOOF!!!!!!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Hoe kan dat nu... ik heb al bericht dat ik de jackpot hebRishi schreef:Ik win de 31e de jackpot... dan ben ik best bereid om Ajax wat geld te lenen

Tegen een rente van 5% ofzo wil ook best Ajax geld lenen. ik ben de rotste niet

Weer op zoek naar een Interim coach..
- Ajaciedjuh
Telesport schreef:AJAX ONTVANGT 7,5 TON VOOR DARIO CVITANICH
Van onze Telesportredactie
PACHUCA, donderdag
Dario Cvitanich (25) speelt vanaf 1 januari één jaar op huurbasis voor CF Pachuca. Ajax bereikte mondeling overeenstemming met de Mexicaanse club, terwijl speler en Pachuca er eerder al uit waren. De afspraken tussen de clubs moeten alleen nog op papier worden gezet.
De Mexicanen betalen een huursom van 750.000 euro en bedongen een optie tot koop. Mocht Pachuca de Argentijn definitief willen vastleggen dan kan dat voor een reeds bepaalde transfersom van zes miljoen US dollar, momenteel 3,78 miljoen euro.
Wordt de optie niet gelicht dan komt er een boete van 150.000 euro op de huursom. Cvitanich werd nog geen jaar geleden door Marco van Basten voor ruim 6,5 miljoen euro overgenomen van Banfield, maar komt onder de nieuwe trainer Martin Jol nauwelijks aan spelen toe.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
3,5 miljoen dus, plus 7,5 ton. 4,25 miljoen.Giacomo Puccini schreef:De Dominee schreef:Je bent gek. 5 miljoen, dan gaan we praten.Giacomo Puccini schreef:Voor een half miljoen mogen ze hem ophalen.Ajax zou hem natuurlijk ook liever verkopen, ze wilden afgelopen zomer al van hem af en een half jaar later heeft hij voornamelijk in Jong Ajax gespeeld. Ik blijk alleen met mijn 5 ton nog aan de hoge kant te zitten want het ziet er naar uit dat hij helemaal geen transferwaarde meer heeft. Geïnteresseerde clubs vragen zelfs om compensatie van zijn salaris.De Dominee schreef:Liever geen verhuur.
Er is er dus maar één gek, 5 miljoen
Face your fears and live your dreams, No Fear
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Mocht het waar zijn, dan is dat een topdeal voor Ajax.
Definitief verhuurd aan Pachuca aldus Ajax.nl, niet zo gek als de verhalen van de Telegraaf juist zijn.
Eerste succesje in de saneringsslag.
Eerste succesje in de saneringsslag.