AZ 2009-2010
- Giacomo Puccini
Re: AZ 2009-2010
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij weer in Nederland wil komen werken en voor het geld hoeft hij het al lang niet meer te doen, dus waarom niet. Bij de traditionele top 3 is voorlopig geen plek, McLaren heeft ook bijgetekend dus AZ zou nog niet zo'n gek idee zijn. Maar ik denk wel dat hij de garantie wil dat AZ niet gedwongen hoeft te verkopen, want dan valt er voor hem geen eer meer te behalen.
Ajax!
Er gaat natuurlijk wel wat weg. Het contract van Dembélé loopt bijvoorbeeld niet lang meer door. Maar daar komt ook wat voor terug. En Adriaanse wist zelfs een ploeg met De Cler en Opdam goed te laten functioneren. Van Gaal had wat dat betreft technisch en tactisch gezien een betere ploeg tot z'n beschikking.
- Giacomo Puccini
Jawel maar de begroting zal ook omlaag moeten en het maakt nogal een verschil of de begroting met 5% of met 50% wordt ingekrompen. Ik denk dat iedere coach van naam die er straks misschien instapt vooraf wil weten wat de mogelijkheden zijn.
Ajax!
Ik vind Dembele trouwens echt een dramatisch seizoen doormaken. Heel veel wedstrijden vind ik 'm heel onzichtbaar spelen en maar zelden komt die sterke dribbel van hem naar voren. Gezien de periode dat hij nu bij AZ speelt en de ontwikkeling die hij in het begin doormaakte, zou hij nu al veel belangrijker moeten zijn voor AZ.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects
-The Usual Suspects
Tja, je ziet het toch veel gebeuren .. Als je enmaal aan het slurpen bent van die gifbeker dan blijf je nog wel effe bezig ..
Had trouwens liever AZ in de Euro L. gehad dan die schoppers van Standard Luik ..
Had trouwens liever AZ in de Euro L. gehad dan die schoppers van Standard Luik ..
Laatst gewijzigd door 999 op do dec 10, 2009 1:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Dat is inderdaad logisch. Maar van een halvering van de begroting zal zeker geen sprake zijn.Giacomo Puccini schreef:Jawel maar de begroting zal ook omlaag moeten en het maakt nogal een verschil of de begroting met 5% of met 50% wordt ingekrompen. Ik denk dat iedere coach van naam die er straks misschien instapt vooraf wil weten wat de mogelijkheden zijn.
Het probleem is juist dat hij constant die dribbel van hem wil showen. Enorm ergerlijk en AZ schiet er dit seizoen niets mee op. Niet voor niets ging het dit seizoen beter toen El Hamdaoui en Dembélé niet meededen.Marijn schreef:Ik vind Dembele trouwens echt een dramatisch seizoen doormaken. Heel veel wedstrijden vind ik 'm heel onzichtbaar spelen en maar zelden komt die sterke dribbel van hem naar voren. Gezien de periode dat hij nu bij AZ speelt en de ontwikkeling die hij in het begin doormaakte, zou hij nu al veel belangrijker moeten zijn voor AZ.
- Giacomo Puccini
Hoe weet je dat? In ieder geval verdwijnen de CL-inkomsten, Europees voetbal zal uberhaupt een moeilijk verhaal worden. Van DSB hoeft AZ geen hulp in financieringen meer te verwachten en ze moeten op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor, die al gauw 50% minder betaalt. En dan zou het mij niet verbazen als er nog wat lijken uit de kast rollen. En het voetbal heeft het in deze tijden sowieso al moeilijk. Alles bijelkaar is 50% achteruit misschien overdreven, maar ik verwacht wel dat de daling in het budget dichter bij 50% dan bij 5% ligt. Tenminste, als ze zwarte cijfers willen blijven schrijven.Enganche schreef:Dat is inderdaad logisch. Maar van een halvering van de begroting zal zeker geen sprake zijn.Giacomo Puccini schreef:Jawel maar de begroting zal ook omlaag moeten en het maakt nogal een verschil of de begroting met 5% of met 50% wordt ingekrompen. Ik denk dat iedere coach van naam die er straks misschien instapt vooraf wil weten wat de mogelijkheden zijn.
Ajax!
- Jinne
- Site Admin
Dit jaar ging de begroting van 28 miljoen naar 40 miljoen. Alleen al dankzij de CL. Dus volgend jaar vliegt er dan toch in ieder geval weer zo'n 10 miljoen af lijkt me.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
ik denk wel meer, Jinne. AZ wordt weer een modaal provincieclubje, de begroting zal meer dan halveren.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
sporzaIk was het niet eens met de beslissing over Advocaat"
Belga vr 11/12/2009 - 07:11
In Het Laatste Nieuws staat een opvallende kop: "Ik ben het niet eens met die dubbele job van Dick Advocaat." Getekend: Herman Wijnants, niet alleen Westerlo-manager, maar ook vooraanstaand lid van de voetbalbond én van de Profliga. Ook voor de "oubollige" bond is Wijnants kritisch.
"Ik ben er niet gelukkig mee, neen. Ik denk niet dat de combinatie met AZ een goede zaak is voor het Belgische voetbal", zegt Westerlo-man Herman Wijnants (63), lid van het Uitvoerend Comité en de Technische Commissie van de KBVB.
"Trouwens, iIk heb dat ook persoonlijk tegen Dick Advocaat gezegd. Ik heb er echt geen goed oog in."
Waarom roert Wijnants zich nu pas? "Ik heb dat eerder al laten merken, hoor. Zag je mij op de persconferentie toen de dubbele job werd aangekondigd? Neen toch! Bewust, omdat ik niet akkoord was. Awel, voilà!"
Advocaat zal tot mei ook AZ trainen. Daarna beloofde hij om weer fulltime bondscoach te worden. "Ik werk al 30 jaar met Nederlanders", zegt Wijnants. "Als je hen een hand geeft, pakken ze een arm. Als je hen een hand geeft, pakken ze je lijf. Maar ik hoop dat er lessen uit getrokken zijn. Want het is niet goed als je schrik hebt."
"Ik vind mijn weg niet in die oubollige structuur"
De bond is een log apparaat, beseft ook Wijnants. "De structuur is zo oubollig dat ik er mijn weg niet meer in vind. Ik ben een clubman en ik kan zo niet werken", klinkt het.
"Maar het is niet simpel om iets te veranderen dat 100 jaar oud is. 24 mensen in het Uitvoerend Comité is te veel. Maar denk je dat je die zomaar allemaal op straat kan zetten?"
"Ermee stoppen, doe ik niet. Want dan hebben de kleintjes niks meer. Beetje bij beetje kun je op termijn iets veranderen", denkt Wijnants. "Zo heb ik het ook bij Westerlo gedaan."
-
tjonge jonge... die Belgen leren het echt nooit he? Altijd maar gezeik en geruzie onderling, omdat er ergens oud zeer zit.
Whitey on the moon.
Hierin wordt de veronderstelling van GP versterkt.
Bron: VZ.nlTekort van negen miljoen euro dreigt voor AZ
Zaterdag, 12 december 2009 om 11:32
Landskampioen AZ zal aan het eind van dit seizoen met een tekort zitten van minimaal vijf miljoen euro en, in het ergste geval, negen miljoen. Volgens het Algemeen Dagblad komt dat door het wegvallen van DSB als hoofdsponsor van de club. AZ zou op dit moment zelfs alleen nog in leven zijn dankzij een lening van dertien miljoen euro.
Toen DSB failliet ging, kreeg AZ alsnog miljoenen van de sponsor. Daarmee kon het, zo zegt de ochtendkrant, beslaglegging van schuldeisers voorkomen. De lening is afkomstig van DSB Sport, een poot uit boedel van oud-voorzitter Dirk Scheringa. Uit de stukken die het AD in bezit heeft, blijkt dat AZ sterk verweven was met andere DSB-onderdelen en dat verschillende kwesties de financiële positie van de club negatief beïnvloeden.
Geschillen met oud-werknemers kunnen AZ in totaal zelfs 4,9 miljoen euro kosten. Zo eist oud-AZ’er Abdelkarim El Hadrioui nog een bedrag van 1,4 miljoen euro van de Alkmaarders. Voormalig keeper Oscar Moens, die zeven seizoenen voor AZ uitkwam, heeft een fiscaal geschil met de club dat de vereniging maximaal 800.000 euro kan kosten.
Daarnaast kreeg AZ ook geen bankgaranties voor de transfer van Haris Medunjanin naar Real Valladolid, na afloop van het seizoen 2007/08. Opvallend negatief voor AZ is, zo blijkt uit het rapport, de zeer slechte kwaliteit van ‘de stoelen op het terras’ in het stadion. Verbetering vraagt een investering van een half miljoen euro of meer. Men verwacht niet dat de eigenaar, DSB Stadion, dit gaat betalen. De stoelen zouden nauwelijks bruikbaar zijn en verwacht wordt dat AZ daardoor omzet misloopt in 2010.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hoeladans had dus gewoon gelijk. AZ staat er financieel niet goed op en deze keuze kost klauwen met geld. Wat een wanbeleid.
Ik begrijp ook uit het artikel dat AZ, naast de vergoeding aan de KBVB van € 150.000,--, ook een flink salaris aan Advocaat betaalt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Giacomo Puccini
Dat is natuurlijk de insteek van AZ, om voor de buitenwereld aannemelijk te maken dat er niets aan de hand is en dat ze op dezelfde weg door kunnen. Ik kan ze ook geen ongelijk geven dat ze een dure en ervaren trainer als Advocaat voor de groep zetten, want een goede trainer is het laatste waar een voetbalclub op zou moet bezuinigen. Als hij spelers beter laat voetballen, dan verdient hij zijn salaris 10 keer terug. Maar ik ben er van overtuigd dat AZ vanaf nu op ieder aannemelijk bod op één van hun sterspelers zal ingaan. Ze moeten wel, want ze hebben een te grote jas aan. De jas van de landskampioen en Champions League deelnemer met puissant rijke voorzitter, terwijl ze sportief en qua stadion concurreren met FC Utrecht en Heracles. Dat gaan ze niet volhouden, of er moet een bedrijf als Gazprom instappen maar dat lijkt mij een sprookje wat never nooit doorgaat.
Ajax!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
De komende transferperiode zal het wel druk worden in Alkmaar, nu nog ex-championleague deelnemers, over een half jaartje eindigen ze als subtoppers.
Moeten er geen lijken uit de kast komen. Want geen sponsor heeft zin om schulden uit het verleden af te lossen.Feest schreef:Denk eerder dat ze met Advocaat aan willen geven richting potentiele sponsoren dat men er nog steeds goed op staat bij high-profile coaches en met Dick zal men trachten alsnog Europees voetbal te halen. Mocht dat lukken en men weet Co binnen te halen voor daarna, dan zou mij het niet verbazen als er een financieel sterke sponsor er opnieuw instapt.
Het stinkt aan alle kanten!
Onze opportunist heeft het na 1 verloren wedstrijd alweer over Belgie:
adAdvocaat: Ik ga wel terug naar België
Dick Advocaat. FOTO ANP
EINDHOVEN - Dick Advocaat keerde zaterdagavond als trainer terug in de Nederlandse competitie en in België leidde dat waarachtig tot een storm. ,,Die gaat wel weer liggen'', sprak de Hagenaar, nadat hij als debutant bij AZ verloor van PSV (1-0).
Advocaat is bondscoach van België, het land dat pas na de zomer van 2010 weer belangrijke wedstrijden gaat spelen. Desondanks is 'men' er behoorlijk overstuur van het tijdelijke werk dat Advocaat in Alkmaar gaat verrichten. ,,Een beetje overdreven allemaal'', zei de trainer.Maar straks is de storm voorbij, zegt Advocaat. ,,In België zijn ze bang dat ik niet meer terug kom. Dat is alles. Maar ik kom straks gewoon terug. Ik blijf bondscoach van België. Niemand hoeft zich zorgen te maken.''
In de tweede helft in Eindhoven speelde AZ zowaar ook nog zonder zijn (vier) Belgen. Maarten Martens en Gill Swerts zaten op de bank, Moussa Dembélé was geschorst, Sébastian Pocognoli werd halverwege gewisseld. ,,Hij was geblesseerd'', verklaarde Advocaat. ,,Anders had ik hem laten staan.''
Uitgerekend bij de club waar hij eind 1994 in dienst trad zag Advocaat zijn nieuwe club voor het eerst voor hem spelen. ,,De zege van PSV was verdiend. Maar we hebben mentaliteit getoond. Als we op deze positieve manier blijven spelen gaan we straks gewoon weer winnen. Dat weet ik zeker.''
Toch was een punt in Eindhoven mogelijk geweest. Advocaat: ,,We zijn heel lang overeind gebleven. Het leek ook allemaal wel goed te gaan. Totdat onze vriend er in de slotfase werd uitgestuurd. Dat is ons vervolgens opgebroken.''
,,Onze vriend'' was Mounir El Hamdaoui. Advocaat nam de aanvaller die na twee keer geel moest vertrekken in bescherming. ,,Het was geen schoppen. De eerste keer geel wegens praten vond ik zelfs overdreven. Ik ben daarover eerder kwaad op scheidsrechter Pieter Vink dan op mijn speler. Verder vond ik overigens dat Vink fantastisch floot.''
Advocaat werkte in de jaren negentig ruim drie jaar bij PSV. Hij won er een titel en een beker. ,,Ik kom hier nog altijd graag. Maar emoties had ik niet bij mijn terugkeer. Ik kwam hier gewoon om met AZ te winnen. Dat is helaas niet gelukt.'' (ANP)
Hij zegt gewoon dat hij na dit seizoen zoals afgesproken weer terug gaat naar Belgie en dat niemand zich daar zorgen over hoeft te maken. No big deal, toch? 

´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Dat wss toch ook de afspraak?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
O kijk:joey schreef:Moeten er geen lijken uit de kast komen. Want geen sponsor heeft zin om schulden uit het verleden af te lossen.Feest schreef:Denk eerder dat ze met Advocaat aan willen geven richting potentiele sponsoren dat men er nog steeds goed op staat bij high-profile coaches en met Dick zal men trachten alsnog Europees voetbal te halen. Mocht dat lukken en men weet Co binnen te halen voor daarna, dan zou mij het niet verbazen als er een financieel sterke sponsor er opnieuw instapt.
Kandidaat-kopers AZ schrikken van financiële cijfers
Telegraaf
Minimaal twee partijen, die interesse hadden om AZ over te nemen, zijn nogal geschrokken van de financiële cijfers die ze van de voetbalclub onder ogen kregen. \"Er dreigt al vanaf januari een groot probleem, omdat de club niet over genoeg liquide middelen beschikt\", zegt één van de betrokken partijen.
Het is inmiddels duidelijk dat de financiële huishouding verre van op orde is. Rondom de curatoren spreekt men van een \'spaghetti van privé- en zakelijke belangen\', die door elkaar lopen bij de afwikkeling van het DSB-faillissement. De club dreigt als er helemaal niets gebeurt op een miljoenendebacle af te koersen.
AZ wordt het grootste hoofdpijndossier genoemd bij de afwikkeling van het faillissement van DSB-beheer. De aandelen van AZ liggen momenteel bij de curatoren. Twee jaar geleden werd er al een financieel controleur aangewezen, die duidelijk maakte dat er niet zomaar met potjes geschoven kon worden. Hij wilde een ordelijk inzicht in wat er inkwam en uitging. Scheringa was namelijk ook privé altijd in beeld om financieel redding te brengen.
Dat vangnet is nu weg, maar inmiddels heeft de hele zaak ook de interesse van de fiscus getrokken. De geïnteresseerde kopers is het inmiddels ook duidelijk geworden, dat er diverse lijken uit de kast kunnen vallen bij AZ. Grote bron van zorg is verder ook de grote waardevermindering van de AZ-selectie. De club kan op korte termijn gedwongen worden te verkopen.
AZ werkt dit seizoen met een begroting van 40 miljoen euro. Met dalende inkomsten uit onder meer shirtreclame zou de begroting voor volgend seizoen wel eens kunnen zakken naar een bedrag tussen de 20 en 25 miljoen euro.
Verrassend, hoor.

Het stinkt aan alle kanten!
- Giacomo Puccini
Ha! Ik poste afgelopen donderdag nog in dit topic dat het me niet zou verbazen als er lijken uit de kast kwamen rollen. Het heeft voor mij altijd vastgestaan dat Dirk Scheringa jaarlijks met eigen vermogen de club overeind hield, want het uitgavenpatroon van AZ kwam al ruim een jaar of 10 niet meer overeen met wat je zou verwachten bij zo'n kleine club.
Pocognoli vind ik een interessante speler voor Ajax, ik zou proberen die z.s.m. voor een paar miljoen bij AZ weg te kapen. Dat vind ik nou een speler die een directe kwaliteitsinjectie zou betekenen, want bij Ajax is de linksback positie zo'n beetje de zwakst bezette plek in het elftal. Vervolgens kun je bovendien zonder al te veel problemen meewerken aan een transfer van Emanuelson.
Pocognoli vind ik een interessante speler voor Ajax, ik zou proberen die z.s.m. voor een paar miljoen bij AZ weg te kapen. Dat vind ik nou een speler die een directe kwaliteitsinjectie zou betekenen, want bij Ajax is de linksback positie zo'n beetje de zwakst bezette plek in het elftal. Vervolgens kun je bovendien zonder al te veel problemen meewerken aan een transfer van Emanuelson.
Ajax!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
hoezo, kan die Pocognoli dan ook als linkerspits uit de voeten?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik vind die Pocognoli een zwakke speler. Zou de zoveelste keer zijn als we een back bij de subtop weghalen die door het ijs gaat zakken.