www.sportwereld.be'We hebben geen medelijden met Anderlecht'
Op de laatste speeldag van groep A in de Europa League heeft Ajax genoeg aan een punt voor de groepswinst, Anderlecht heeft een gelijkspel nodig voor kwalificatie. Gooien beide teams het op een akkoordje, een zogenaamde salonremise? 'Dat kunnen wij voor eigen publiek niet maken', aldus Ajax-Belg Toby Alderweireld.
'Ik zal wel eens bellen met Jan Vertonghen', grimaste Anderlecht-spits Tom De Sutter na de verloren match tegen Dinamo Zagreb. Het was slechts half gemeend, maar het duidde er toch op dat de Anderlecht-spelers hopen dat de Rode Duivels van Ajax - Jan Vertonghen en Toby Alderweireld - paars-wit in de laatste match een gelijkspel zullen gunnen.
'Daar kan geen sprake van zijn', stelde Ajacied Toby Alderweireld gisteren. 'Zelfs al krijgen Jan en ik telefoontjes, we gaan geen medelijden tonen. In de Amsterdam Arena kunnen we het gewoon niet maken om op halve kracht te voetballen. Ons publiek eist nu eenmaal goed voetbal en spektakel. We willen ook de groepszege door ongeslagen te blijven in Europa. Als Belg wil ik ook wel dat Anderlecht doorgaat, maar niet met de hulp van Ajax.'
Wie eerste eindigt in de groep komt in de 1/16de finales in principe tegen een iets makkelijkere tegenstander uit. Het is bijvoorbeeld aangenamer om Toulouse of Club Brugge te loten dan Shakhtar Donetsk.
'We gunnen Anderlecht zeker de groepswinst niet omdat wij sterke tegenstanders zoveel mogelijk willen vermijden', vervolgt Alderweireld. 'Als Anderlecht wil doorstoten naar de volgende ronde zal het er dus moeten op rekenen dat Timisoara wint in Zagreb. Dan kunnen ze ook verdergaan na een nederlaag tegen Ajax. Wij geven geen cadeaus.'
Paniek in Zagreb
In het Astridpark wordt dan wel heimelijk gehoopt op medewerking van Ajax, maar verdediger Roland Juhasz durft het niet uitspreken.
'Als we te veel gaan speculeren op hulp van Ajax, dan zullen we mentaal niet klaar zijn voor de match', sprak de Hongaar. 'Ajax zal wel voetballen om te winnen. Al hebben zij ook zwakke punten. Zo scoren ze wel heel veel, maar ze incasseren ook elke match wel een tegengoal. Dat moeten we nu uitbuiten.'
Bij Dinamo Zagreb maken ze zich wel grote zorgen over een eventuele salonremise in de Lage Landen.
'Ik hoop dat Ajax het spel correct gaat spelen', stelde Dinamo-coach Krunoslav Jurcic. 'Ajax is sterker dan Anderlecht en moet altijd winnen van de Belgen. Als wij dan de zege pakken tegen Timisoara dan overwinteren wij.'
Ajax - Anderlecht 17-12-2009
Moderator: mods
Ajax - Anderlecht 17-12-2009
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009
Gewoon 5-0 afstraffen die belgen
- Giacomo Puccini
Uit had Ajax moeten winnen, de Belgen kwamen goed weg maar dat gaat ze niet nog een keer gebeuren.
Wel gun ik het Anderlecht natuurlijk meer dan Zagreb, wat mij betreft wint Timisoara daarom de laatste wedstrijd.
Wel gun ik het Anderlecht natuurlijk meer dan Zagreb, wat mij betreft wint Timisoara daarom de laatste wedstrijd.
Ajax!
-
- AT Toto winner 15/16
Ik zou het kotsmisselijk vinden als AJAX en Anderlecht het op een akkoordje gaan gooien. Gewoon voor de overwinning gaan als is het maar omdat ik 3 kaartjes van 40 euri gekocht heb en ik heb een schijthekel aan Belgen.
Iets bescheidener zou beter zijn als AJAX speler ..
Blij met de punten ...
Nah echt he!brigade zuid schreef:Ik zou het kotsmisselijk vinden als AJAX en Anderlecht het op een akkoordje gaan gooien. Gewoon voor de overwinning gaan als is het maar omdat ik 3 kaartjes van 40 euri gekocht heb en ik heb een schijthekel aan Belgen.
Timisoara Ajax..... fucking 38 euro! 0-0!!!!!!
IK GELOOF!!!!!!
Ik ga gewoon zorgen dat ik zo zat ben dat die wedstrijd me ontgaat. Verwacht er bar weinig van.
Da's echt té Haags.Rishi schreef:Nah echt he!brigade zuid schreef:Ik zou het kotsmisselijk vinden als AJAX en Anderlecht het op een akkoordje gaan gooien. Gewoon voor de overwinning gaan als is het maar omdat ik 3 kaartjes van 40 euri gekocht heb en ik heb een schijthekel aan Belgen.
Timisoara Ajax..... fucking 38 euro! 0-0!!!!!!

“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
We moeten 1e worden in poule. Juventus, Marseille, Wolfsburg en Atletico Madrid zijn al zeker van de Uefa cup. Speel ik liever niet tegen!
Wolfsburg lijkt me fantastisch! Kan Liverpool nog? Dat lijkt me nog mooier.
Juventus kunnen we nog aardig tegen ballen als ik me baseer op gisteren.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Laten we dat maar niet doen. Liever pas in de halve finale joh..
IK GELOOF!!!!!!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Daar kunnen we dus wel tegen spelen, want als groepswinnaar kun je ook loten tegen de vier slechtste nummers drie uit de CL-poules. Ervan uitgaande dat we het niet verneuken tegen Anderlecht:sander schreef:We moeten 1e worden in poule. Juventus, Marseille, Wolfsburg en Atletico Madrid zijn al zeker van de Uefa cup. Speel ik liever niet tegen!
Juventus heeft 8 punten.
VfL Wolfsburg heeft 7 punten. (9-8)
Olympique Marseille heeft 7 punten. (10-10)
Atletico Madrid heeft 3 punten.
Dan worden er vanavond nog wedstrijden gespeeld:
Liverpool heeft nu 7 punten (4-5), speelt thuis tegen het al geplaatste Fiorentina. Bij een punt vanavond valt Liverpool dus al af als tegenstander omdat het dan op minstens 8 punten komt.
Groep F: (Barça, Inter, Kazan). Inter-Kazan, Kiev-Barça. Barcelona moet een punt halen in Kiev, dus we gaan ervan uit dat ze dat lukt. Als we ook even rekenen op Sneijder die thuis moet afrekenen met Rubin Kazan zullen de Russen (in geval van verlies) derde worden met 6 punten.
Groep G: Alles hangt af van VfB Stuttgart tegen Unirea Urziceni. Stuttgart moet winnen in eigen huis van de Roemenen om de knock-outfase te halen. Doen ze dat niet, dan gaan de Roemenen door en wordt Stuttgart derde met 6 of 7 punten. Doen ze dat wel, dan wordt Unirea Urziceni derde met 8 punten. (En vallen ze af voor ons)
Groep H: Standard-AZ. Wint AZ dan is het een slechtste nummer 3, en hebben we maar drie lotingsopties over. Wint AZ niet, dan wordt Standard derde met 5 of 7 punten.
KORTOM
Ervan uitgaande dat wij groepshoofd worden kunnen we de volgende tegenstanders zeker NIET loten: Juventus.
Ik kom er nu achter dat we de rest eigenlijk zo ongeveer wel kunnen loten, afhankelijk van de wedstrijden van vanavond, dus heb ik alles voor niets uitgezocht.
Wie we in ieder geval zeker WEL kunnen loten is Atletico Madrid. en met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid Rubin Kazan.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Gaat het niet op coefficient?Thijs schreef: Daar kunnen we dus wel tegen spelen, want als groepswinnaar kun je ook loten tegen de vier slechtste nummers drie uit de CL-poules.
-
Nope. En als je me niet gelooft kun je hier kijken http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdfBenji schreef: Gaat het niet op coefficient?
Punt 7.08 B.
Dat leert ons ook dat we de uitwedstrijd zullen spelen op 18 februari en de thuiswedstrijd een week later op 25 februari. Als je nu alvast vrij vraagt ben je je collega's voor.

Yup, Thijs heeft gelijk!
Wordt er trouwens voor 1 wedstrijd geloot of wordt gelijk het schema bekendgemaakt? Dat vind ik echt niks..
Wordt er trouwens voor 1 wedstrijd geloot of wordt gelijk het schema bekendgemaakt? Dat vind ik echt niks..
IK GELOOF!!!!!!
-
Vrijdag de 18e (de dag na Ajax - Anderlecht dus) wordt er geloot voor zowel de achtste als de kwartfinales. (13.00u smiddags)Rishi schreef: Wordt er trouwens voor 1 wedstrijd geloot of wordt gelijk het schema bekendgemaakt? Dat vind ik echt niks..
Op 19 maart, de dag na de verjaardag van ons aller Ajax (leuk he trouwens, we spelen gewoon de kwartfinale Europa League op onze verjaardag

Vind dat zo gaar he! Totaal niet spannend. Doen ze dat bij de CL ook?
IK GELOOF!!!!!!
-
Oh, ik heb trouwens een foutje gemaakt. We spelen natuurlijk eerst de 1/16e finales (c.q. 3e ronde) in februari en de achtste finales pas in maart. Pas als we die ook winnen zitten we in de kwartfinales.
Kortom: Loting volgende week vrijdag voor 'last of 32 en last of 16', daarna loting voor kwartfinales op 19 maart.
@Rishi: CL-loting is alleen voor achtste finales vrijdag, de loting voor de kwartfinales CL is ook op 19 maart.
Kortom: Loting volgende week vrijdag voor 'last of 32 en last of 16', daarna loting voor kwartfinales op 19 maart.
@Rishi: CL-loting is alleen voor achtste finales vrijdag, de loting voor de kwartfinales CL is ook op 19 maart.
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Nou... en dat gaat altijd zo goed... spelen op onze verjaardag. Rember Ajax Ol. Marseille? In verdorie nog symbolische 109e minuut ook.Thijs schreef:Op 19 maart, de dag na de verjaardag van ons aller Ajax (leuk he trouwens, we spelen gewoon de kwartfinale Europa League op onze verjaardag), wordt er geloot voor de kwart-, halve en eh..hele finale.
Op naar de vierde ster!
Dat ging best goed ja. Ik was in ieder geval apetrots.
Thijs schreef:Ervan uitgaande dat wij groepshoofd worden kunnen we de volgende tegenstanders zeker NIET loten: Juventus.
Ik kom er nu achter dat we de rest eigenlijk zo ongeveer wel kunnen loten

Toch bedankt voor de moeite, Thijs!
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects
-The Usual Suspects
-
ZO! Afgelopen. Helaas heeft AZ 'hahaha' Alkmaar het niet gered dus zullen we het met Standard Luik moeten doen.
Juventus: 8 (4-7)
Unirea Urcizeni: 8 (8-8)
Wolfsburg: 7 (9-8)
Olympiqe Marseille: 7 (10-10)
Liverpool: 7 (5-7)
Rubin Kazan: 6 (4-7)
Standard Luik: 5 (7-9)
Atletico Madrid: 3 (3-12)
Kortom: Mogelijke tegenstanders bij groepswinst zijn Liverpool, Rubin Kazan, Standard Luik en Atletico Madrid!
Juventus: 8 (4-7)
Unirea Urcizeni: 8 (8-8)
Wolfsburg: 7 (9-8)
Olympiqe Marseille: 7 (10-10)
Liverpool: 7 (5-7)
Rubin Kazan: 6 (4-7)
Standard Luik: 5 (7-9)
Atletico Madrid: 3 (3-12)
Kortom: Mogelijke tegenstanders bij groepswinst zijn Liverpool, Rubin Kazan, Standard Luik en Atletico Madrid!