De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
Re: De Rik van den Boog-topic
Zet net de TV aan, noemt Van den Boog Boere een talent dat eraan komt. Mwah... 

Het stinkt aan alle kanten!
Misschien had hij toevallig een slechte dag afgelopen zaterdag?
Ik vind V.d.Boog overigens in een gesprek als dit prima overkomen. Het is te hopen dat hij niet het veld moet ruimen vanwege die Entertainment group affaire want ik heb wel het idee dat hij geschikt is voor deze job.
Ik vind V.d.Boog overigens in een gesprek als dit prima overkomen. Het is te hopen dat hij niet het veld moet ruimen vanwege die Entertainment group affaire want ik heb wel het idee dat hij geschikt is voor deze job.
Nil volentibus arduum
Van den Boog kan beter zijn mond houden over het voetbaltechnische gedeelte want dat is zijn terrein niet. Anders zegt hij nog dingen als: Van Basten is technisch en tactisch briljant of zo.
Ik heb de televisie meteen weer uitgezet. Als ze bij Ajax de taken niet op de juiste manier verdelen, wordt het nooit wat.

Ik heb de televisie meteen weer uitgezet. Als ze bij Ajax de taken niet op de juiste manier verdelen, wordt het nooit wat.
Hij probeert Van Basten gewoon in zijn waarde te laten. Daar heb ik geen probleem mee hoor.
Nil volentibus arduum
Daarom hoeft hij nog geen dingen te roepen die niet kloppen.
Martin Jol is de baas op voetbalgebied. Van den Boog niet. Ik krijg het gevoel dat VDB net iets te graag meedenkt. En of hij kijk heeft op het spel betwijfel ik zeer, gezien zijn uitspraken over Van Basten.
BTW, als we vorig jaar de allerbeste trainer hadden, wie hebben we nu dan?
Martin Jol is de baas op voetbalgebied. Van den Boog niet. Ik krijg het gevoel dat VDB net iets te graag meedenkt. En of hij kijk heeft op het spel betwijfel ik zeer, gezien zijn uitspraken over Van Basten.
BTW, als we vorig jaar de allerbeste trainer hadden, wie hebben we nu dan?

De op één na beste.
Jol doet het nauwelijks beter, hoor. Misschien wel slechter.

Mwah, ik vind wel dat Jol beter met spelers kan omgaan. Van Basten was daar dramatisch slecht in. Echt, na een half jaar was er bijna geen speler meer die hij niet een keer grof had afgeserveerd.
Het voetbal is dit seizoen af en toe beter dan dat van vorig seizoen, en ik denk dat dat te maken heeft met wat ik hierboven schreef. Van Basten maakte de spelers onzeker, dat doet Jol dus niet. Maar verder vind ik niet, dat Jol heel veel indruk maakt. Op tactisch gebied bijvoorbeeld gaat het allemaal wel,een groot strateeg is hij niet. Om eens iets te noemen: vandaag vond ik zijn analyse heel pover.
Het voetbal is dit seizoen af en toe beter dan dat van vorig seizoen, en ik denk dat dat te maken heeft met wat ik hierboven schreef. Van Basten maakte de spelers onzeker, dat doet Jol dus niet. Maar verder vind ik niet, dat Jol heel veel indruk maakt. Op tactisch gebied bijvoorbeeld gaat het allemaal wel,een groot strateeg is hij niet. Om eens iets te noemen: vandaag vond ik zijn analyse heel pover.
- Daily Blind
Momenteel evenveel punten dan vorig jaar.Jöhnk schreef:De op één na beste.![]()
Om het bij Jol te houden. Ik hoop dat zijn teksten binnenskamers wat diepgravender zijn dan zijn analyses in de media. Hij analyseert als een supporter.joey schreef:Mwah, ik vind wel dat Jol beter met spelers kan omgaan. Van Basten was daar dramatisch slecht in. Echt, na een half jaar was er bijna geen speler meer die hij niet een keer grof had afgeserveerd.
NOSAjax-directeur Rik Van den Boog zei in het programma Studio Voetbal dat van de Ajax-selectie momenteel 'dertien a veertien spelers het gewenste niveau hebben'.
Volgens de directeur is het gewenst dat twintig spelers dit niveau hebben. Van den Boog noemt verder het competitieprogramma 'toeval' en denkt dat Ajax zeker nog kans op de titel heeft omdat hij verwacht dat de concurrentie punten gaat verliezen.
'Blind ontevreden met functie'
maandag 07 december, door SV, Amsterdam, 00:08u, NOS
Volgens Jack van Gelder is Danny Blind niet gelukkig met zijn functie als assistent trainer. Dat zei de journalist terwijl Ajax-directeur Rik Van den Boog naast hem zat.
Van den Boog ontkende dit niet stellig, maar zei wel dat zijn het naar zijn zin heeft in de samenwerking met Martin Jol. Blind is sinds de zomer 'gedegradeerd' van manager technische zaken naar assistent trainer. Sallaint detail is dat Van den Boog zijn taken heeft overgenomen.
Goh, dat had ik niet verwacht.
Blind moet maar eens een andere club gaan trainen, in plaats van bij Ajax op zijn kans te wachten. Mocht hij het daar maken, dan (na een paar jaar) kunnen we altijd nog besluiten om hem terug te halen. Op dit moment teert hij op zijn verleden als clubspeler.
Over dat andere bericht: wat is het gewenste niveau? Ik denk dat Ajax voor Nederlandse begrippen een heel aardige selectie heeft. Een selectie van twintig gelijkwaardige spelers zal Ajax nooit krijgen, dat is een illusie.

Blind moet maar eens een andere club gaan trainen, in plaats van bij Ajax op zijn kans te wachten. Mocht hij het daar maken, dan (na een paar jaar) kunnen we altijd nog besluiten om hem terug te halen. Op dit moment teert hij op zijn verleden als clubspeler.
Over dat andere bericht: wat is het gewenste niveau? Ik denk dat Ajax voor Nederlandse begrippen een heel aardige selectie heeft. Een selectie van twintig gelijkwaardige spelers zal Ajax nooit krijgen, dat is een illusie.
Rik bedoelde meer van in de breedte ook sterk zijn. Een PSV of Twente bijv. Die zijn naar zijn mening in de breedte sterker dan Ajax.
En wat Blind betreft, die is het zat om pionnetjes te moeten neerzetten. Die wil meer inbreng, volgens Jack.
En wat Blind betreft, die is het zat om pionnetjes te moeten neerzetten. Die wil meer inbreng, volgens Jack.
Laatst gewijzigd door D_skilled op ma dec 07, 2009 9:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het was ook vooral onzin. Toen aan van Gelder werd gevraagd hoe hij erbij kwam dat Blind het niet naar zijn zin had, ging hij alleen maar een paar algemeenheden debiteren ("het is toch niet leuk om alleen maar met pilonnen te sjouwen")
I think I lost my fucking headache
Twente is in de breedte sterker dan Ajax?D_skilled schreef:Rik bedoelde meer van in de breedte ook sterk zijn. Een PSV of Twente bijv. Die zijn naar zijn mening in de breedte sterker dan Ajax.

Dat begrijp ik wel, die man is al bijna vijftig en heeft nog steeds bijna geen ervaring als hoofdtrainer. Straks hebben ze hem net voor zijn pensioen klaargestoomd voor het grote werk. Bovendien heeft Martin Jol zijn eigen mensen. Die heeft hem in feite niet nodig.En wat Blind betreft, die is het zat om pionnetjes te moeten neerzetten. Die wil meer inbreng, volgens Jack.
Yep. Jol had graag ook Petrovic meegenomen, maar dat werd tegengehouden door Ajax.
Dus mocht Blind vertrekken, dan kan Jol alsnog Petrovic binnenhalen.
Ja, dat werd ook voorgedragen door Jack. Buiten Boere noemde Rik trouwens ook Castillion en Suk. Dus als Cvitanich in de winterstop vertrekt zal zijn plek hoogstwaarschijnlijk worden overgenomen door Castillion. We gaan het zien.
Eerder Suk, denk ik. Zo'n buitenlandse jongen kun je niet in Jong Ajax laten rondhuppelen.
Ik schrok wel toen ik de naam van Boere hoorde. Die bevalt mij dus juist niet. Wat vind jij van hem, D_Skilled?
Ik schrok wel toen ik de naam van Boere hoorde. Die bevalt mij dus juist niet. Wat vind jij van hem, D_Skilled?
Hoezo kun je Suk niet in Jong Ajax laten beginnen? Jongebloet en Cvitanich gaan waarschijnlijk in de winterstop weg. Kan je Castillion prima doorschuiven naar het eerste, achter Pantelic.
Boere is een redelijk talent. Moet nog heel veel leren. Z'n spel met z'n rug naar de goal bijvoorbeeld is nog niet constant genoeg. Hij moet zich op elk vlak verbeteren. Het is een spits die in stelling gebracht moet worden. Vanaf de zijkanten of door het midden voeding krijgen. Hij heeft een goed fysiek, maar hij moet er wel wat meedoen.
Boere is een redelijk talent. Moet nog heel veel leren. Z'n spel met z'n rug naar de goal bijvoorbeeld is nog niet constant genoeg. Hij moet zich op elk vlak verbeteren. Het is een spits die in stelling gebracht moet worden. Vanaf de zijkanten of door het midden voeding krijgen. Hij heeft een goed fysiek, maar hij moet er wel wat meedoen.
-
Blind moet niet zo zeiken. Blind moet eerst maar eens zijn sporen bij een andere club gaan halen. Ik zie liever dat hij de weg bewandeld zoals Menzo en Been dat doen. Maar nee hoor, Danny denkt dat hij hoofdcoach van Ajax kan worden omdat hij zo vastgeroest zit.
Whitey on the moon.
Ik vond ook dat RvdB goed overkwam. Hoop dat Jol en hij de tijd krijgen. Want Jol doet het natuurlijk stukken beter dan dat MvB het doet. Ajax heeft toekomst, iets wat het niet had onder MvB. Dat kan echt niemand ontkennen hoor.
IK GELOOF!!!!!!
Helemaal harde bewijzen zijn het niet Joey, maar zijn positie bij Ajax is wat mij betreft onhoudbaar geworden. Teveel negatieve publiciteit. Met de schijn tegen, kun je onmogelijk bestuursvoorzitter van Ajax zijn.
Bewijzen waarvoor? Dat hij aandelen heeft gekregen en daardoor stinkend rijk is geworden? Wat is daarop tegen? Doe mij ook maar zo'n stapeltje aandelen.
I think I lost my fucking headache