Wereldkampioenschap 2010

Waarom wij winnen en zij niet

Moderator: mods

Wie wordt er wereldkampioen 2010?

Spanje
13
29%
Argentinië
5
11%
Brazilië
7
16%
Duitsland
2
4%
Nederland
14
31%
Engeland
4
9%
Italië
0
Geen stemmen
Frankrijk
0
Geen stemmen
Anders, namelijk
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 45

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door brigade zuid » za dec 05, 2009 5:02 pm

GangstaRiB schreef:Frankrijk heeft een makkie zeg... en dat uit pot 4.
Kadootje voor Platini vemoed ik.

Wat Nederland betreft een goede loting. Zorgen dat je eerste van de poule wordt, speel je daarna in de 1/8 finale tegen Slowakije en vanaf de kwartfinale is alles mogelijk om er maar eens een open deurtje tegenaan te gooien.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za dec 05, 2009 6:06 pm

wat zijn de speeldata en tijden tijdens de 1e ronde? moet ik ff kijken of ik nog vrij moet gaan nemen..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Kilroy

Bericht door Kilroy » za dec 05, 2009 7:59 pm

Het success for Oranje zal in zeer grote mate afhangen van de beschikbaarheid van een fitte v. Persie. Zonder hem zal het team een totaal andere chemistry en tactische mogelijkheden hebben.
(and please spare me the BS, Rishi)

Beloki

Bericht door Beloki » za dec 05, 2009 10:46 pm

mattie schreef:wat zijn de speeldata en tijden tijdens de 1e ronde? moet ik ff kijken of ik nog vrij moet gaan nemen..
Weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar dat is werkelijk op iedere voetbalsite te vinden.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Chris

Bericht door Chris » zo dec 06, 2009 12:10 am

wimpey schreef:
Chris schreef: Meen je dat nou? Ik zie niet echt in dat Duitsland beter spelersmateriaal heeft.
Meen je dat echt?

Stekel - Adler
Gio - Lahm
Ooijer / Heitinga - Mertesacker
Joris - Westermann
Bommel - Ballack
Nigel - Rolfes

Het defensieve blok van de Duitsers is superieur aan dat van Oranje. Schweini is een toernooispeler, Özil heeft een enorm potentieel en met Klose, Gomez en Podolski heeft de ploeg spelers die er altijd wel een in prikken. Voeg daar de extra-extra klasse van Ballack nog aan toe.

Op rechtsachter heeft Duitsland een probleempje, maar voor de rest is het een zeer sterke ploeg. Beduidend beter dan Oranje. Ook qua trainer. Die Löw is weliswaar een poseur, maar hij heeft veel meer inhoud dan die grijze duif bij ons....
Superieur wil ik het niet noemen. Beter wel. In Nederland hebben we geen betere linksback dan Gio maar Lahm vind ik geen topper.. Zet daar een Kuyt tegenover en je ziet 'm niet meer. Het centrum van de Duitsers heeft de draaicirkel van een olifant. Zet van Persie in de punt met Sneijder en vlak achter en je snijdt er zo doorheen.. Ook staat Rolfes, Frings, who ever er vlak voor.. Persoonlijk vind ik Schweini zo'n bagger voetballer.. Karakter heeft ie, fysiek, redelijke snelheid en that's it.. Twaalf in een dozijn voetballer.. Elia heeft meer specifieke kwaliteiten.

Ik vind persoonlijk dat je meer Sneijder en Ballack met elkaar kan vergelijken dan met van Bommel. Sneijder heeft namelijk net zoveel invloed op het spel als Ballack. Van Bommel doet niets anders dan irriteren en ballen oprapen. Sneijder heeft ook die extra-extra klasse.

Wat betreft trainer ben ik het met je eens. Volgens mij had je tijdens het WK in Duitsland in de rust (van elke wedstrijd van Dtsl) een kort interview met Löw. Zei toen veel zinnige dingen. Slimme vent.

Al met al zál Dtsl het betere team hebben, betere spelers hebben ze i.m.o. niet.
Chris a.k.a Giiser

Lionel

Bericht door Lionel » zo dec 06, 2009 2:01 am

wimpey schreef:
Scherrer schreef: Maar zoals je het niet te benoemen al aangeeft, is de aanval van Nederland duidelijk een klasse beter.
Spiele gewinnt man mit der Offensive, Turniere mit der Defensive, Herr Scherrer. Vrij naar Olli Kahn. :smallgrin.gif:
Duitsland zou Nederland er ongetwijfeld uitgooien als we ze tegenkomen op het WK, maar dat heeft dan te maken met het feit dat ze als toernooi-team veel beter zijn en natuurlijk die typisch Duitse degelijkheid op de mat kunnen leggen. Níet omdat ze betere spelers zouden hebben.
Je spreekt jezelf tegen. Fysieke en mentale kracht zijn immers ook onderdeel van het 'voetballer zijn'. Als ik op zo'n toernooi mocht kiezen tussen Podolski en Robben, dan wist ik het wel. Hoewel Robben qua aanleg veel beter is.

De keuze tussen pseudoleider Van Bommel en geboren leider Ballack is ook snel gemaakt. Vrij gemakkelijk: Duitsland heeft een aantal spelers die er op het moment supreme staan. Oranje zakt door de mand op het moment dat het spannend wordt.
Nederland is niks minder dan Duitsland. Nederland-Italie en Nederland-Frankrijk op het EK gemist? En dan is dit Nederland nog stabieler ook dan het elftal van 2 jaar geleden..
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo dec 06, 2009 2:41 am

wimpey schreef:
Scherrer schreef: Maar zoals je het niet te benoemen al aangeeft, is de aanval van Nederland duidelijk een klasse beter.
Spiele gewinnt man mit der Offensive, Turniere mit der Defensive, Herr Scherrer. Vrij naar Olli Kahn. :smallgrin.gif:

Daarom zeg ik ook, Duitsland komt ongetwijfeld verder. Nederland wint nooit als het een keer een off-day heeft, omdat het te weinig degelijkheid heeft om op terug te vallen.
Duitsland zou Nederland er ongetwijfeld uitgooien als we ze tegenkomen op het WK, maar dat heeft dan te maken met het feit dat ze als toernooi-team veel beter zijn en natuurlijk die typisch Duitse degelijkheid op de mat kunnen leggen. Níet omdat ze betere spelers zouden hebben.
Je spreekt jezelf tegen. Fysieke en mentale kracht zijn immers ook onderdeel van het 'voetballer zijn'. Als ik op zo'n toernooi mocht kiezen tussen Podolski en Robben, dan wist ik het wel. Hoewel Robben qua aanleg veel beter is.

De keuze tussen pseudoleider Van Bommel en geboren leider Ballack is ook snel gemaakt. Vrij gemakkelijk: Duitsland heeft een aantal spelers die er op het moment supreme staan. Oranje zakt door de mand op het moment dat het spannend wordt.
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Als je de spelers van Nederland en Duitsland stuk voor stuk naast elkaar legt, zul je niet veel verschil zien. Duitsland heeft betere verdedigers, Nederland betere aanvallers. Dat Duitsland als team beter speelt heeft met het verschil tussen de Duitse en Nederlandse sportcultuur te maken, niet met de individuele klasse van de spelers.

Ballack vergelijken met van Bommel is net zo kinderachtig als Schweinsteiger vergelijken met Van Persie. Niet doen dus.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 06, 2009 7:58 am

Scherrer schreef: Ballack vergelijken met van Bommel is net zo kinderachtig als Schweinsteiger vergelijken met Van Persie. Niet doen dus.
Ben ik niet met je eens. Ballack speelt als defensieve middenvelder, Van Bommel ook. Bovendien zal Van Bommel vinden dat ie de vergelijking met Ballack best kan doorstaan. :smallgrin.gif:

Schweinsteiger zou ik o.b.v. positie met Kuijt vergelijken, ik vind Kuijt waardevoller. Van Persie met Özil. Robben is beter dan Podolski, maar die laatste schiet ze er in de nationale ploeg wel akelig makkelijk in. Klose is m.i. van het niveau RvN-op-retour. Klose is ook op retour nl.

Adler - Steek
Boateng - vd Wiel
Mertesacker - Ooijer / Heitinga
Westermann - Mathijsen
Lahm - Gio
Ballack - Bommel
Rolfes - Nigel
Schweini - Kuijt
Özil - Persie
Podolski - Robben
Klose - RVN / KJH

Al met al vind ik persoonlijk de Duitse basis beter. Beduidend beter.
Rishi schreef: Nederland is niks minder dan Duitsland. Nederland-Italie en Nederland-Frankrijk op het EK gemist?
Nee. Italie en Frankrijk waren totaal bagger. Hun coaches waren nog slechter dan Van Marwijk.
En dan is dit Nederland nog stabieler ook dan het elftal van 2 jaar geleden..
Het is niet om aan te zien. Zoals alle ploegen die de pech hebben onder Van Marwijk te vallen. Oranje zal slecht spelen en door het toernooi struikelen. De groep met mazzel winnend afsluiten, een makkie in de 2e ronde en sneuvelen in de kwartfinale. Het 'moderne realisme' dat Van Marwijk voorstaat levert Oranje echt niets op.

Velibor Vasovic

Bericht door Velibor Vasovic » zo dec 06, 2009 10:30 am

Kilroy schreef:Het success for Oranje zal in zeer grote mate afhangen van de beschikbaarheid van een fitte v. Persie. Zonder hem zal het team een totaal andere chemistry en tactische mogelijkheden hebben.
(and please spare me the BS, Rishi)
Hier ben ik het helemaal mee eens. Een fitte van Persie kan het verschil maken in een kwarfinale tegen bijvoorbeeld Brazilië.

Ik zie NL vrij gemakkelijk doorgaan in deze groep. Kameroen wordt tweede en Japan derde. Denemarken wordt roemloos laatste en Olsen stopt ermee.
HVALA BOGU STO SAM SRBIN

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 06, 2009 11:36 am

Eens met wimpey. Özil is overigens een verdomd goeie speler, maar wel wat minder dan RvP nog.

Was ik de enige die hoopte op Portugal? Ik hoorde de commentator al roepen 'AUB geen Portugal', maar dan vraag ik me af wat het probleem is. Je zit bij Japan en Kameroen in de poule en die win je normaliter wel (de één wat makkerlijker als de ander) en dan kun je dus prima een sterk team erbij loten. Nee, men heeft liever nog een makkie, zodat we in de achtste finales kans maken op een team als Portugal. Ik had het prima gevonden als je een hele sterke ploeg had geloot, maar blijkbaar is het beter dat je ze bewaart tot de knock-out fase. :excited.gif:

Beloki

Bericht door Beloki » zo dec 06, 2009 11:38 am

Peter schreef:Eens met wimpey. Özil is overigens een verdomd goeie speler, maar wel wat minder dan RvP nog.

Was ik de enige die hoopte op Portugal? Ik hoorde de commentator al roepen 'AUB geen Portugal', maar dan vraag ik me af wat het probleem is. Je zit bij Japan en Kameroen in de poule en die win je normaliter wel (de één wat makkerlijker als de ander) en dan kun je dus prima een sterk team erbij loten. Nee, men heeft liever nog een makkie, zodat we in de achtste finales kans maken op een team als Portugal. Ik had het prima gevonden als je een hele sterke ploeg had geloot, maar blijkbaar is het beter dat je ze bewaart tot de knock-out fase. :excited.gif:
Ik hoopte ook op Portugal, gewoon voor de mooie wedstrijd.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 06, 2009 12:35 pm

Scherrer schreef:Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Als je de spelers van Nederland en Duitsland stuk voor stuk naast elkaar legt, zul je niet veel verschil zien. Duitsland heeft betere verdedigers, Nederland betere aanvallers. Dat Duitsland als team beter speelt heeft met het verschil tussen de Duitse en Nederlandse sportcultuur te maken, niet met de individuele klasse van de spelers.
Verschil is echter dat de aanvallers van Duitsland gewoon nog heel behoorlijk zijn (maken rustig het verschil in de QF tegen Portugal, bijvoorbeeld), waar de verdediging van Nederland pure schroot is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 06, 2009 1:05 pm

wimpey schreef: Het is niet om aan te zien. Zoals alle ploegen die de pech hebben onder Van Marwijk te vallen. Oranje zal slecht spelen en door het toernooi struikelen. De groep met mazzel winnend afsluiten, een makkie in de 2e ronde en sneuvelen in de kwartfinale. Het 'moderne realisme' dat Van Marwijk voorstaat levert Oranje echt niets op.
Ik heb deze kwalificatiereeks leukere wedstrijden gezien dan onder zn voorganger hoor en kwartfinale zou zeker niet slecht zijn.

Velibor Vasovic

Bericht door Velibor Vasovic » zo dec 06, 2009 1:18 pm

Een centrum waaruit je kan kiezen uit Buma - Douglas - Vlaar is wat mij betreft nu al Europese klasse. Binnen een jaar misschien wel van Wereldniveau. Van der Wiel als RB en een nog steeds bruikbare Gio als LB is de laatste linie van NL dik in orde.

Nu nog een goede keeper!
HVALA BOGU STO SAM SRBIN

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 06, 2009 1:24 pm

Komende WK van de Sar, daarna zien we wel weer verder.

Velibor Vasovic

Bericht door Velibor Vasovic » zo dec 06, 2009 1:47 pm

Misschien dat Vorm en/of Krul er over een jaar of twee klaar voor zijn. Voor nu is alleen vd Sar een toegevoegde waarde in de goal van NL.
HVALA BOGU STO SAM SRBIN

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo dec 06, 2009 2:03 pm

brigade zuid schreef:
wimpey schreef: Het is niet om aan te zien. Zoals alle ploegen die de pech hebben onder Van Marwijk te vallen. Oranje zal slecht spelen en door het toernooi struikelen. De groep met mazzel winnend afsluiten, een makkie in de 2e ronde en sneuvelen in de kwartfinale. Het 'moderne realisme' dat Van Marwijk voorstaat levert Oranje echt niets op.
Ik heb deze kwalificatiereeks leukere wedstrijden gezien dan onder zn voorganger hoor en kwartfinale zou zeker niet slecht zijn.
Stokpaardjes zijn er om bereden te worden, anders zouden het geen stokpaardjes zijn. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 06, 2009 2:12 pm

Ik hoor toch vooral de geluiden dat Van Marwijk het zoveel beter zou doen dan MVB, net als Jol. Beide geluiden zijn niet waar.

Die Bruma kan nog niet eens mee in Jong Oranje. Van der Wiel niet tegen Utreg. Gio verliest zijn kunstgebit tegen Duplan. Douglas is een Braziliaan. Moet ik doorgaan? Echt, onze verdediging is middelmatig hoor.

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 06, 2009 2:20 pm

Hoe komt iedereen erbij dat Gio zo'n goede linksback is?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo dec 06, 2009 2:25 pm

Jöhnk schreef:Ik hoor toch vooral de geluiden dat Van Marwijk het zoveel beter zou doen dan MVB, net als Jol. Beide geluiden zijn niet waar.
Ik hoorde vooraf vooral de verhalen dat Van Marwijk zich niet zou kwalificeren voor het WK. Ook niet waar.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 06, 2009 2:54 pm

Wat moet van Marwijk nog meer doen dan ongeslagen zich plaatsen voor een WK? en zoals gezegd een aantal wedstrijden die gewoonweg leuk waren om te zien. Ik ben trouwens ook geen fan van van Marwijk hoor maar ik probeer het allemaal een beetje objectief te bekijken.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 06, 2009 4:44 pm

Duke schreef:
Jöhnk schreef:Ik hoor toch vooral de geluiden dat Van Marwijk het zoveel beter zou doen dan MVB, net als Jol. Beide geluiden zijn niet waar.
Ik hoorde vooraf vooral de verhalen dat Van Marwijk zich niet zou kwalificeren voor het WK. Ook niet waar.
Waar dan? Pak pagina 3-4 van dit topic erbij en je ziet dat joey, wimpey en ik al spreken over een belachelijk simpele poule, hoor.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo dec 06, 2009 5:08 pm

Peter schreef:
Duke schreef:
Waar dan? Pak pagina 3-4 van dit topic erbij en je ziet dat joey, wimpey en ik al spreken over een belachelijk simpele poule, hoor.
Tadaaaaaaaah!: http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 05#p753205

Overigens vind ik BVM ook weinig bijzonders en zie ik hem liever vandaag dan morgen door Hiddink worden vervangen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 06, 2009 5:12 pm

Kijk ook eens naar de uitslag van de poll. Volgens mij ging toch vooral het verhaal dat hij het WK wel zou halen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo dec 06, 2009 5:15 pm

Jöhnk schreef:Kijk ook eens naar de uitslag van de poll. Volgens mij ging toch vooral het verhaal dat hij het WK wel zou halen.
Dat heeft 'ie toch ook gehaald? En overtuigend ook.

Nog maar eentje dan: http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 46#p782846

Plaats reactie