De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
Re: De Rik van den Boog-topic
De strekking van een quote die ik me herinner uit de Amerikaanse verkiezingsstrijd was als volgt:
Militaire slagkracht wordt bepaald door de kracht van de economie. Valt de economie, dan valt ook het fundament onder je militaire kracht weg.
Hetzelfde geldt min of meer voor Ajax. Als we economisch niet goed draaien, kunnen we slagkracht op het veld ook wel vergeten. Dan gaan we Feyenoord achterna. De schoorsteen moet roken, en daarvoor moeten je investeringen rendabel zijn: niet te duur kopen, maar vooral ook niet te laat, of niet, verkopen.
Militaire slagkracht wordt bepaald door de kracht van de economie. Valt de economie, dan valt ook het fundament onder je militaire kracht weg.
Hetzelfde geldt min of meer voor Ajax. Als we economisch niet goed draaien, kunnen we slagkracht op het veld ook wel vergeten. Dan gaan we Feyenoord achterna. De schoorsteen moet roken, en daarvoor moeten je investeringen rendabel zijn: niet te duur kopen, maar vooral ook niet te laat, of niet, verkopen.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:36 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
Als je je post leesbaar en begrijpelijk maakt kan ik er misschien op reageren.
Eh, in 07/08 kwalificeerden we ons niet voor de CL, niet voor de UEFA Cup, we werden geen kampioen, we wonnen niet de beker. Nog belangrijker, het spel was een drama.Vedette-10- schreef: (m.u.v. seizoen 2007-2008) Je hebt meer dan financiën nodig slagvaardig te zijn, namelijk heb je kennis nodig hoe het materiaal kan laten renderen in overklassing en dat ontbeert Ajax momenteel.

-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een kort en simpel antwoord: financiele armslag is een voorwaarde voor succes op de lange termijn, geen garantie. Er spelen zoals je zegt ook andere factoren mee.
Het nieuwe beleid zorgt echter voor minder risico v.w.b. de financiële huishouding en geeft tegelijkertijd meer ruimte voor de jeugd. Twee vliegen in één klap wat dat betreft.
Het nieuwe beleid zorgt echter voor minder risico v.w.b. de financiële huishouding en geeft tegelijkertijd meer ruimte voor de jeugd. Twee vliegen in één klap wat dat betreft.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wellicht zijn ze toch niet zo goed? Vooral Van der Wiel vind ik een treffend voorbeeld. Die jongen is werkelijk nooit getipt door 'kenners' van de jeugd. Maar kijk eens aan: het grootste talent sinds Reiziger op de rechtsback.Vedette-10- schreef:Maar door de vertraagde carrièreplanning zullen de spelers een lager eindniveau gaan halen en ook een lager niveau bij Ajax. Daar moet Ajax iets op vinden, want onze talenten zijn niet automatisch koplopers in hun lichting. Anita is een uitstekend talent, VD Wiel ook maar waar blijft het geloof in de overige grote talenten als Sarpong, Aslan en Castillion?
En andersom geldt dat voor jongens als Sarpong. Die konden naar Chelsea en zijn toen in alle paniek vastgelegd, maar ze kunnen maar niet de stap maken. Misschien voetbaltechnisch in orde, maar tactisch en mentaal zwak. Vooral Sarpong is tactisch een drama, gebaseerd op de keren dat hij mee mocht voetballen met Ajax 1. Jongens als Van der Wiel pakken hun kans, Sarpong blijft maar plichtmatig tikkies breed geven... daar zit gewoon niks extra's in.
Whitey on the moon.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je realiseert je toch wel dat PSV op een gegeven moment Alex, Gomes, Cocu, Park, Van Bommel, etc. had hè? En dat PSV 15 en 24 punten meer had dan Ajax? Hoe kun je dan in godsnaam beweren dat Ajax het beste spelersmateriaal had? In 2005/2006 is Ajax slechts vierde geworden!Vedette-10- schreef:Dan vergeet je nog cruciaal één punt en dat is juist hetgeen waarop het sinds de laatste landstitel constant misging, want m.u.v. seizoen 2007-2008 hebben wij in alle seizoenen gewoon het beste spelersmateriaal gehad. Je hebt nog meer dan financiën nodig slagvaardig te zijn en daarvan zijn wij het aantoonbare bewijs. Namelijk heb je kennis nodig hoe het materiaal kan laten renderen in overklassing en dat ontbeert Ajax gezien de topwedstrijden momenteel nogsteeds.
Daarnaast heeft Ajax een prima eigen opleiding, wanneer met het zorgen voor een goede carrièreplanning zullen zij altijd koplopers zijn in hun generatie. Daar moet Ajax eens over gaan piekeren!
Dan hoef je niet steeds beroep te doen op die portefeuille maar dan haal je alles uit het al aanwezige materiaal. En dan kan je uit die beter gevulde portefeuille daar waar nodig alleen maar goede aanwinsten halen, je investeert alleen in echte grote talenten en je haalt behulpzame klassevolle routiniers.
-
Je ziet het veel te zwart-wit. Als 15-jarige goed kunnen voetballen, betekend niet per defenitie dat je op je 20ste in Ajax 1 speelt. Goed kunnen voetballen is één aspect. Mentaal moet je ook stappen maken en misschien zit dat er gewoonweg niet in. Daar kan je aan blijven trekken (en ik denk dat Ajax al heeeel veel geduld betracht met Sarpong...), maar na een tijdje moet je gewoon concluderen dat hij het niet aankan.Vedette-10- schreef:Hoe kan het nou mogelijk zijn dat een talent die een indrukwekkend niveau wist te halen, er uiteindelijk vrij weinig van kan? Dan kan je óf niet inschatten hoe goed die speler al is, óf niet bedenken hoe goed hij kan worden.
Ik heb trouwens die jeugdtoernooien niet gezien, maar ik ken een speler goed als ik hem zie spelen. Ik weet dan zijn huidige niveau en weet dus welk niveau hij normaal gesproken al kan halen, dat niveau gaat nooit dalen behalve bij serieus leed lijdt. Wat je vervolgens kan doen als trainer, is inschatten wat je die speler kan leren. Daarvoor heb je een tikje zelfkennis nodig. Daarnaast leert een speler zichzelf dingen in een bepaalde mate, dat moet je ook doorzien en dan weet je in welke mate die speler jouw hulp nodig heeft om iets speciaals te kunnen bereiken. VDWiel heeft na verloop van tijd toch een grotere drive gekregen om zich te bewijzen dan Sarpong dat op dit moment bezit, maar wie weet gaat er op een gegeven moment ook een bepaald lichtje branden bij Sarpong en gaat hij ook weer zich stormachtig ontwikkelen.
Maar ik ben juist van mening dat een profclub waarin zoveel belangen omgaan, ook zelf een grotere helpende rol kunnen spelen in de ontwikkeling van de speler. Ga na welke eigenschappen een speler moet hebben, pers die ontwikkeling eruit door de druk op te voeren en de opdracht duidelijk te stellen! Sarpong wil heus wel een grote speler worden, maar hij weet zich momenteel geen raad met de situatie en wie leidt hem dan daartoe op?
Whitey on the moon.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij doet het anders bijzonder slecht bij HSV. Huntelaar en zeker Suarez zijn toch van een andere orde.Harm schreef:Elia zou ook weer een goudmijntje geweest zijn voor Ajax. Waarom wel 8 miljoen voor Suarez en 9 miljoen voor Huntelaar en geen 8 miljoen voor Elia?
Elia doet het slecht in Duitsland? Ik dacht juist dat hij een van de smaakmakers was daar.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Huh? Elia doet het daar niet verkeerd hoor. Werd niet voor niks de wedstrijd uitgeschopt!!
IK GELOOF!!!!!!
Hier maar even.
Bron: http://www.afcasupportersclub.nl/#2043Prachtig nieuws voor alle Ajacieden!
Sinterklaas is dit jaar uiterst kieskeurig geweest in het uitzoeken van een passend cadeau.
Volgens welingelichte bronnen bepalen kwaliteit, traditie, authenticiteit, trots, warmte, klassieke uitstraling en emotionele waarde de keuze van de surprise.
De AFCA Supportersclub kan vast een tipje van de mijter oplichten...
Dus Uri, Joop, Cor en de Ledenraad: Ga maar eens kijken wat er in je schoentje ligt!
Face your fears and live your dreams, No Fear
Goh, hebben ze het nog steeds over dat oude logo. Dat komt nooit meer terug, hoor. 

Het stinkt aan alle kanten!
Inderdaad, de plaat blijft een beetje hangen...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Elia is in Duitsland een van de smaakmakers.Jöhnk schreef:Hij doet het anders bijzonder slecht bij HSV. Huntelaar en zeker Suarez zijn toch van een andere orde.Harm schreef:Elia zou ook weer een goudmijntje geweest zijn voor Ajax. Waarom wel 8 miljoen voor Suarez en 9 miljoen voor Huntelaar en geen 8 miljoen voor Elia?
En dat oude logo: prima dat AFCA daarvoor blijft strijden. Kan me niet schelen of de plaat blijft hangen; gewoon blijven volhouden!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Morgen te gast bij Studio Voetbal
-
- AT Toto winner 15/16
Waar slaat dat op, gewoon mee doorgaan totdat het terug is.Ronald! schreef:Inderdaad, de plaat blijft een beetje hangen...
Eerlijk gezegd denk ik niet dat we het ooit nog gaan meemaken. Maar volgens mij is er nauwelijks een supporter te vinden die liever het nieuwe logo heeft. Het oude straalt veel meer uit. Wat mij betreft gaan ze inderdaad lekker door.
En zoals Benji al aangeeft. Zondag Rik v.d. Boog bij Studio Voetbal. Het is een programma van niks dus of het interessant zal worden waag ik te betwijfelen.
En zoals Benji al aangeeft. Zondag Rik v.d. Boog bij Studio Voetbal. Het is een programma van niks dus of het interessant zal worden waag ik te betwijfelen.
Nil volentibus arduum
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Inderdaad. Wij (de supporters) kunnen er niks aan doen dat die plaat blijft hangen.brigade zuid schreef:Waar slaat dat op, gewoon mee doorgaan totdat het terug is.Ronald! schreef:Inderdaad, de plaat blijft een beetje hangen...
Het is strijden voor de goede zaak! Tegen de Dalai Lama zeg je toch ook niet dat z'n plaat blijft hangen als hij weer praat over z'n ballingschap?

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Dit meen je toch niet mag ik hopen?Ronald! schreef:Inderdaad, de plaat blijft een beetje hangen...
Zo kan je dus écht de helft van de kwesties in de wereld van de hand doen he...
Vervolgen, die ouwe mof?
Kom kom, de plaat blijft wel een beetje hangen hoor.

- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Eens met Jeroen en Thijs.
De plaat van élk goed doel blijft hangen, in feite.
K.
De plaat van élk goed doel blijft hangen, in feite.
K.
Still alive...