Marko Pantelic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Marko Pantelic

Bericht door joey » wo dec 02, 2009 12:33 pm

Ik denk niet dat Pantelic het een probleem vindt om zichzelf opnieuw te bewijzen. Ten eerste is hij dat gewend, want hij heeft nogal wat clubs gehad, en ten tweede is hij de grote Pantelic, dus dat komt allemaal in orde. Pantelic kan natuurlijk rustig het WK afwachten en daar laten zien hoe verschrikkelijk goed hij is. :smallgrin.gif:

Maar serieus, die clubwatcher van VI heeft met hem gesproken en hij wil in elk geval een beter contract:

http://www.vi.nl/WebTV/WebTV-Clubwatche ... n-Ajax.htm

Dus dat gaat moeilijk worden, denk ik. Want Ajax moet juist bezuinigen. En Ajax zal hopelijk geen belachelijke salarissen meer betalen, zoals in het verleden aan Luque. Hopelijk.

Voor de rest, we kunnen ook best zonder Pantelic. Dat ben ik met GP eens. Eigenlijk zou Castillion zo ver moeten zijn dat hij het stokje overneemt.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 02, 2009 12:46 pm

Ajax moet inderdaad bezuinigen. Maar niet op basisspelers maar op spelers die niet aan spelen toekomen of geen toegevoegde waarde hebben.

Als je Kennedy, Lindgren, Wielaert, Ogararu, Silva, Oleguer, Luque verkoopt of verhuurt levert dat al 10 miljoen op. Paar jeugdspelers die je laat gaan en het zit wel weer goed.
Mocht er geen ander alternatief beschikbaar zijn en Jol is tevreden over Pantelic dan moet Ajax hem die paar ton maar extra geven.

En je kan natuurlijk niet van Castillion verwachten dat hij er klaar voor is. Stel we halen de CL, moet je dat dan doen met hem?
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 02, 2009 1:14 pm

joey schreef:Ik denk niet dat Pantelic het een probleem vindt om zichzelf opnieuw te bewijzen. Ten eerste is hij dat gewend, want hij heeft nogal wat clubs gehad, en ten tweede is hij de grote Pantelic, dus dat komt allemaal in orde. Pantelic kan natuurlijk rustig het WK afwachten en daar laten zien hoe verschrikkelijk goed hij is. :smallgrin.gif:

Maar serieus, die clubwatcher van VI heeft met hem gesproken en hij wil in elk geval een beter contract:

http://www.vi.nl/WebTV/WebTV-Clubwatche ... n-Ajax.htm

Dus dat gaat moeilijk worden, denk ik. Want Ajax moet juist bezuinigen. En Ajax zal hopelijk geen belachelijke salarissen meer betalen, zoals in het verleden aan Luque. Hopelijk.

Voor de rest, we kunnen ook best zonder Pantelic. Dat ben ik met GP eens. Eigenlijk zou Castillion zo ver moeten zijn dat hij het stokje overneemt.
Dat heet natuurlijk onderhandelen. Niemand gaat zeggen dat hij met minder ook wel genoegen neemt. Om te beginnen zet je uiteraard hoog in, het is tenslotte pas december. Jij en ik zouden tegen een journalist precies hetzelfde roepen.

Als Castillion goed genoeg is om het stokje over te nemen, dan gaan we dat dit seizoen nog wel merken. Zo niet, dan is er geen enkele reden om aan te nemen dat Castillion er na de zomerstop wel klaar voor is.

Ik hoop altijd nog op Babel of Huntelaar of een heel nieuwe speler uit de Hoge Hoed.

En Cvitanich moet natuurlijk snel gedumpt worden; met hem zal het bij Ajax nooit wat worden.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 02, 2009 2:05 pm

wimpey schreef:Eh, Bert: Cvitanich en Sulejmani bakken en bakten er weinig van. Dan is het toch logisch dat je als trainer iemand haalt in wie je meer fiducie hebt?
Natuurlijk is dat logisch, maar dan blijft staan dat Pantelic maar een contract voor één jaar heeft. De meerwaarde is dus wel erg gering.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 02, 2009 2:07 pm

Niet als die beter presteert dan die andere spelers en Jol dit jaar aan de slag kan met Sulejmani. Het is eigenlijk gewoon een dubbelslag. Ajax werd/wordt direct sterker (al duurde het ff) en Sulejmani kan rustig gebracht worden ipv afgeschreven worden.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 02, 2009 2:09 pm

Ajax is wel wat sterker geworden, ja, maar gaan we daar ook in sportief/financieel opzicht een slaatje uit slaan? Dat is het punt wat ik aanhaalde: hoe veel groter is de kans dat we met Pantelic CL-voetbal afdwingen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 02, 2009 2:14 pm

Groter dan zonder Pantelic denk ik nu. Je vergeet er ook bij dat Pantelic alleen salaris kostte he Bert. En vooraf is het moeilijk inschatten. Achteraf zal blijken wat de waarde is van Pantelic als het gaat om prijzen. Maar Ajax voetbalt nu gewoon goed. Hopen dat Pantelic dit vol kan houden.
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 02, 2009 2:15 pm

Bertje schreef:Ajax is wel wat sterker geworden, ja, maar gaan we daar ook in sportief/financieel opzicht een slaatje uit slaan? Dat is het punt wat ik aanhaalde: hoe veel groter is de kans dat we met Pantelic CL-voetbal afdwingen?
Groot. Ik ben het niet eens met Johan Derksen en jou. De positie van spits is namelijk de belangrijkste positie van het elftal en daar ga je dus niet op beknibbelen. Dat doe je maar met Anita in plaats van de duurdere Braafheid. Of Cvitanich transfervrij laten vertrekken, dat scheelt ook al een hoop salariskosten. En nu is het natuurlijk wel zo dat Suarez ook in de spits kan, maar dan had je weer met een probleem op rechts gezeten. En eerlijk gezegd vind ik Suarez centraal in de spits niet zo'n goed idee.
Ajax!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo dec 02, 2009 4:51 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 02, 2009 7:43 pm

Bertje schreef:Ajax is wel wat sterker geworden, ja, maar gaan we daar ook in sportief/financieel opzicht een slaatje uit slaan? Dat is het punt wat ik aanhaalde: hoe veel groter is de kans dat we met Pantelic CL-voetbal afdwingen?
Zo redenerend kun je niets doen. Hoe groot is de kans dat Madrid met Kaka, Ronaldo en Benzema wel de PD of CL wint?

Pantelic begon zwak, maar doet het de laatste weken uitstekend. Met hem heb je meer kans op succes dan zonder, zo lijkt het.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 03, 2009 9:59 am

Inderdaad. Vind het argument van Bert ook niet echt logisch.

Pantelic begon niet zwak Wimpey. Hij begon DRAMATISCH! En hij doet het nu beter maar ook nog niet fantastisch.
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » do dec 03, 2009 3:32 pm

Volgens mij verschuiven de doelpunten nu gewoon van Suarez naar Pantelic. Ik zie niet in hoe dat voordeliger is voor Ajax als geheel.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 03, 2009 3:34 pm

Het is niet dat Suarez geen kansen meer krijgt Harm. Hij mist ze alleen. Ajax creert 2x zoveel kansen als in het begin van het seizoen..
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 03, 2009 3:41 pm

Vorig jaar miste Suarez ook veel kansen. Het is niets nieuws. Hij heeft soms een periode dat alles erin vliegt, maar normaal gesproken is dat niet zo.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 03, 2009 3:54 pm

Het gaat erom dat Ajax met de komst van Pantelic dus wel sterker is geworden ookal scoort Suarez wat minder.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 03, 2009 4:30 pm

Harm schreef:Volgens mij verschuiven de doelpunten nu gewoon van Suarez naar Pantelic. Ik zie niet in hoe dat voordeliger is voor Ajax als geheel.
En De Zeeuw dan?

Maar Ajax is dus afhankelijk van degene die scoort? Ja, dan ben je altijd wel afhankelijk van de ene of de andere speler.

Voor Suarez lijkt me zo'n bliksemafleider juist gunstig. Helaas maakt hij er maar weinig gebruik van.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 03, 2009 4:36 pm

Precies. Hij heeft bovendien ook al een aantal assists weer gegeven (al hadden dat er meer moeten zijn ja).
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do dec 03, 2009 6:38 pm

joey schreef:Vorig jaar miste Suarez ook veel kansen. Het is niets nieuws. Hij heeft soms een periode dat alles erin vliegt, maar normaal gesproken is dat niet zo.
Precies. En dat heeft helaas ook een sterk effect op zijn marktwaarde, ben ik bang.
Ajax!

Harm

Bericht door Harm » vr dec 04, 2009 10:56 am

Rishi schreef:Precies. Hij heeft bovendien ook al een aantal assists weer gegeven (al hadden dat er meer moeten zijn ja).
Omdat hij op rechts staat. Rommedahl geeft ook assists. Ik vind het spel van Suarez nu hij op rechts staat beduidend minder dan toen hij in het centrum speelde. Ik vraag me af of je veel wint met Pantelic-Suarez ten opzichte van Suarez-Rommedahl.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr dec 04, 2009 11:14 am

Harm schreef:
Rishi schreef:Precies. Hij heeft bovendien ook al een aantal assists weer gegeven (al hadden dat er meer moeten zijn ja).
Omdat hij op rechts staat. Rommedahl geeft ook assists. Ik vind het spel van Suarez nu hij op rechts staat beduidend minder dan toen hij in het centrum speelde. Ik vraag me af of je veel wint met Pantelic-Suarez ten opzichte van Suarez-Rommedahl.
Beduidend minder? Hoezo dan? Hij scoort minder vaak, dat klopt, maar daarvoor is Pantelic. Als je ziet hoeveel Suarez afdwingt (altijd dubbele dekking dus een andere Ajacied is vrij), dan kan je alleen maar blij zijn dat Jol het zo neerzet. Toen Suares alles alleen moest doen, zag je wel meer goals maar ging het wel vele malen moeizamer. Nu kan Suarez een slechte dag hebben, maar toch wordt er gescoord. Als Suarez straks weer in vorm komt, dan is ie niet af te stoppen.
Whitey on the moon.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr dec 04, 2009 11:36 am

Harm schreef:Ik vind het spel van Suarez nu hij op rechts staat beduidend minder dan toen hij in het centrum speelde.
Ik ook.....maar volgens mij heeft dat niets met positie te maken, maar wel met vorm. Vorig seizoen heeft hij uitstekende wedstrijden op rechts gespeeld.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr dec 04, 2009 9:53 pm

Jöhnk schreef:
Harm schreef:Ik vind het spel van Suarez nu hij op rechts staat beduidend minder dan toen hij in het centrum speelde.
Ik ook.....maar volgens mij heeft dat niets met positie te maken, maar wel met vorm. Vorig seizoen heeft hij uitstekende wedstrijden op rechts gespeeld.
Boeiend. Ajax speelt beter met Pantelic centraal. Middenvelders kunnen eindelijk bijsluiten en we hebben in eens middenvelders die kunnen scoren...

Of hebben we liever cvitanich?? :drecul.gif:

Harm

Bericht door Harm » vr dec 04, 2009 10:15 pm

Jöhnk schreef:
Het lijkt me duidelijk dat Suarez zich nu te groot voelt voor de positie aan de flanken. Tegen AZ zag je hem de eerste helft ook niet, en Ajax begon te draaien toen hij centraal geposteerd werd.

Rooie

Bericht door Rooie » vr dec 04, 2009 10:19 pm

Duidelijk lijkt het me niet, maar het zou wel één van de verklaringen kunnen zijn. Vorig jaar rond deze periode vond precies hetzelfde plaats. Het missen van 2 pingels + kansen voor open goals lijken me nou ook niet een sterk teken tegenover je coach om te zeggen dat je op een andere positie geplaatst moeten worden, daar heb je alleen je zelf mee. Ga er daarom ook vanuit dat hij gewoon in een vormdip zit.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr dec 04, 2009 11:42 pm

Harm schreef:Het lijkt me duidelijk dat Suarez zich nu te groot voelt voor de positie aan de flanken.
Daar had hij het eerst erg moeilijk mee, inderdaad. Erg onprofessioneel. Nu Pantelic zich begint te bewijzen begrijpt hij het hopelijk beter.
Tegen AZ zag je hem de eerste helft ook niet, en Ajax begon te draaien toen hij centraal geposteerd werd.
Klopt, maar volgens mij had dat eerder te maken met de omzetting die plaatsvond op het middenveld. Daardoor kreeg Ajax meer grip en kreeg de aanval automatisch meer spelaandeel.

En zoals Benji zegt, voor hetzelfde geld scoort ie er gewoon een paar. Dan hadden we deze discussie niet gevoerd.

Plaats reactie