Marko Pantelic
Moderator: mods
Re: Marko Pantelic
Zo goed was AZ vorig seizoen ook niet.

Ajax was gewoon bagger en we verkochten Klaas he! Vergeet dat ook niet..
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Pantelic is geen dure jongen, want hij kost hoogstens 1.5 miljoen voor één jaar. In vergelijk met Cvitanich en Sulejmani is dat een schijntje. Daar hebben we iets van 22 miljoen aan uitgegeven, maar toen was dat wél een prima idee.Bertje schreef:Om even in te haken op Peter: ik denk dat Ajax dit seizoen sowieso geen prijs pakt, met of zonder Pantelic. Hooguit een KNVB beker of zo. Maar daar haal je natuurlijk geen dure spits voor. Ik verwacht ook dat Ajax onder Twente en PSV zal eindigen en dus zich niet zal (kunnen) kwalificeren voor de CL. Wat is dan de meerwaarde van Pantelic geweest aan het eind van het seizoen? Let wel: dit is natte vingerwerk, maar wel een realistisch scenario. Had je Cvitanich regelmatig laten opdraven, dan had hij wellicht een miljoentje meer opgebracht bij een eventuele verkoop (sowieso lijkt hij me makkelijker verkoopbaar als hij regelmatig speelt).
Je haalt een nieuwe spits omdat je niet tevreden bent over Cvitanich en Sulejmani en omdat je denkt dat je daarmee wél een gooi kan doen naar het kampioenschap. Jol ziet het duidelijk niet zitten in Cvitanich (en in mindere mate in Sulejmani) en dat is zijn goed recht. Dan kun je wel roepen dat hij met die lui moet werken omdat ze zo duur zijn geweest, maar als Jol denkt dat hij op een relatief goedkope manier meer kans maakt op een kampioenschap, dan vind ik dat prima. Dat Cvitanich een miljoentje meer op zou kunnen brengen als hij speelt vind ik een loos argument. Als een speler niet goed genoeg is voor Ajax, dan stel je hem niet op. Eerst verkopen dan pas kopen? Ja, op zich wel mee eens, maar Cvitanich ging ook weg. Ware het niet dat we heel knullig de boel hadden geregeld.
Verder is het een realistisch scenario dat we geen prijs halen, maar ik vind het ook een realistisch scenario dat we met Cvitanich in de spits nog verder van huis waren (of Sulejmani van mijn part). Van Cvitanich en Sulejmani weet je in ieder geval al zeker dat ze je geen kampioenschap gaan schenken, want dat is vorig jaar al gruwelijk in de soep gelopen.
Je bent het dus ook niet eens met de aankoop van de Zeeuw? Een echt dure jongen en Ajax pakt dit seizoen sowieso geen prijs met of zonder de Zeeuw. Hadden we beter Lindgren regelmatig op kunnen laten draven, want dan had hij wellicht een miljoentje meer opgebracht bij een eventuele verkoop (sowieso lijkt hij me makkelijker verkoopbaar als hij regelmatig speelt). Of is dat anders?
Je hebt op zich wel een goed punt al ga je er met Pantelic niet wezenlijk op vooruit, ja in vergelijking met Cvita en Sulejmani, terwijl je er met De Zeeuw wel wezenlijk op vooruitgaat. Ook met oog op de toekomst.
IK GELOOF!!!!!!
Grote verschil is natuurlijk dat De Zeeuw een meerjarig contract heeft. Daar kunnen we de komende jaren ook nog wat aan hebben (of we verdienen er aan door hem voor meer geld te verkopen dan hij ons heeft gekost).
Ik ben het er an sich mee eens dat je spelers moet halen om je kans op prestaties te vergroten, maar dan moet dat wel in lijn zijn met het financieel beleid. Hoe groot is de kans dat Pantelic geld voor Ajax gaat opleveren in de vorm van (voorrondes) CL - dat moet dan dit jaar nog gebeuren, want zijn contract loopt al weer af - en neem je daarbij in ogenschouw dat Cvitanich minder waard wordt (en eventueel zelfs onverkoopbaar wordt)? Mijns inziens is de kans dat Pantelic ons daadwerkelijk geld gaat opleveren niet zo groot. Is de gok dan gerechtvaardigd? Nogmaals: het zou al weer een heel ander verhaal zijn als hij een contract voor twee jaar zou hebben.
Is er trouwens een goede bron voor dat salaris van Pantelic? Ik kan me haast niet voorstellen dat die jongen maar 1,5 miljoen per jaar verdient.
Ik ben het er an sich mee eens dat je spelers moet halen om je kans op prestaties te vergroten, maar dan moet dat wel in lijn zijn met het financieel beleid. Hoe groot is de kans dat Pantelic geld voor Ajax gaat opleveren in de vorm van (voorrondes) CL - dat moet dan dit jaar nog gebeuren, want zijn contract loopt al weer af - en neem je daarbij in ogenschouw dat Cvitanich minder waard wordt (en eventueel zelfs onverkoopbaar wordt)? Mijns inziens is de kans dat Pantelic ons daadwerkelijk geld gaat opleveren niet zo groot. Is de gok dan gerechtvaardigd? Nogmaals: het zou al weer een heel ander verhaal zijn als hij een contract voor twee jaar zou hebben.
Is er trouwens een goede bron voor dat salaris van Pantelic? Ik kan me haast niet voorstellen dat die jongen maar 1,5 miljoen per jaar verdient.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik denk dat het grote verschil zit in mijn mening dat ik Pantelic echt stukken beter vind dan Cvitanich. En nee dat is niet op basis van zijn laatste 3 duelletjes, maar ik zie het al sinds maanden niet meer zitten in Cvitanich. Deze jongen heb ik daarom ook compleet afgeschreven en staat bij mij al in in de reeks van miskopen bij Ajax.
Tuurlijk is het zuur dat we zo'n Pantelic voor maar één jaar contracteren, maar dan nog ga je er in mijn ogen aardig op vooruit. Als hij niet was gekomen en Cvitanich had een blessure opgelopen, dan had je helemaal gehangen. Dan moet je opeens met Seok (of Bodul) op de proppen komen.
Tot slot, ik vind het bijvoorbeeld veel schokkender dat een Atouba, Ze Eduardo en Kerlon erbij komen. Waar weet je bij voorbaat al van dat ze Ajax niet gaan helpen aan schalen noch bekers.
Tuurlijk is het zuur dat we zo'n Pantelic voor maar één jaar contracteren, maar dan nog ga je er in mijn ogen aardig op vooruit. Als hij niet was gekomen en Cvitanich had een blessure opgelopen, dan had je helemaal gehangen. Dan moet je opeens met Seok (of Bodul) op de proppen komen.
Tot slot, ik vind het bijvoorbeeld veel schokkender dat een Atouba, Ze Eduardo en Kerlon erbij komen. Waar weet je bij voorbaat al van dat ze Ajax niet gaan helpen aan schalen noch bekers.
Maar zou dat zo'n groot probleem zijn? Zouden we dan volgend seizoen opeens geen EL spelen? Zouden andere spelers dan minder waard worden? Ik betwijfel het eerlijk gezegd.Peter schreef:Tuurlijk is het zuur dat we zo'n Pantelic voor maar één jaar contracteren, maar dan nog ga je er in mijn ogen aardig op vooruit. Als hij niet was gekomen en Cvitanich had een blessure opgelopen, dan had je helemaal gehangen. Dan moet je opeens met Seok (of Bodul) op de proppen komen.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Je gaat er nu vanuit dat je geen vooruitgang kunt boeken als je geen prijs wint. Maar als team kan je weldegelijk stappen maken, ook als je geen prijs wint.
IK GELOOF!!!!!!
Natuurlijk kan dat, maar dan moet je er in de nabije toekomst wel profijt van kunnen hebben. Dit gaat bij Pantelic niet op, omdat hij aanstaande zomer al weer transfervrij is.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Hoezo niet? Het team gaat er toch op vooruit? Je hebt nu een jaar langer de tijd om naar een alternatief te zoeken (dat had Jol dus niet) en de spelers hebben stappen gemaakt..
IK GELOOF!!!!!!
Eh, Bert: Cvitanich en Sulejmani bakken en bakten er weinig van. Dan is het toch logisch dat je als trainer iemand haalt in wie je meer fiducie hebt?
Hij wil nog wel 4 jaar blijven, aldus De T.
- Giacomo Puccini
Een serieus bod moeten we serieus overwegen, maar dan moet het geld ook echt opwegen tegen de teleurstelling van Cvitanich te moeten zien voetballen. Zo ver zie ik Herta niet snel gaan. Die zullen toch niet met miljoenen gaan smijten om een half-jarig contract van een dertiger te gaan afkopen, die ze nota bene zelf nog maar kort geleden hebben laten gaan.
Na dit seizoen zou ik er wel een punt achter zetten, tenzij Pantelic totaal zijn draai vindt en ons kampioen maakt.
Na dit seizoen zou ik er wel een punt achter zetten, tenzij Pantelic totaal zijn draai vindt en ons kampioen maakt.
Ajax!
Ik zou hem na dit seizoen nog wel 1 seizoen willen zien, dan kan Castillion rustig gebracht worden volgend jaar.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Daily Blind
De Zeeuw profiteert optimaal van Pantelic. Ik zie Cvitanich niet een balletje vasthouden of fatsoenlijk kaatsen.Rishi schreef:Je hebt op zich wel een goed punt al ga je er met Pantelic niet wezenlijk op vooruit, ja in vergelijking met Cvita en Sulejmani, terwijl je er met De Zeeuw wel wezenlijk op vooruitgaat. Ook met oog op de toekomst.
Ja, maar de clubwatcher van VI zegt dat hij dan veeeel meer geld wil.Benji schreef:Hij wil nog wel 4 jaar blijven, aldus De T.
Hertha en Roma zouden voor hem in de markt zijn. Afgelopen zomer was hij al bijna naar Roma gegaan.
Het stinkt aan alle kanten!
Inderdaad. Lijkt er gewoon op dat hij in de nadagen van z'n carriere gewoon flink wil cashen. 3 miljoen salaris eisen aan AS Roma. 

Tja, dan houdt het natuurlijk op. Hij kan blijven voor een salaris wat Ajax kan en wil betalen. 1 a 1,5 miljoen lijkt me dan. Vindt hij dat niet genoeg, dan moet hij weer vertrekken.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Inderdaad. Niet gek gaan doen. Zo goed is hij nou ook weer niet. Hopen dat hij ook tegen Utrecht (uitwedstrijd waar hij toch wat minder ruimte zal krijgen) potten kan breken. Als dat lukt ben ik om!
Hij is trouwens wel geweldig qua uitstraling. Genieten van die vent.
Hij is trouwens wel geweldig qua uitstraling. Genieten van die vent.
IK GELOOF!!!!!!
Als Suarez is verkocht mogen we misschien wel blij zijn met zo'n vrije transfer speler. Behalve Atouba 

Pantelic is een clubhopper, hij heeft al een stuk of tien clubs versleten.
Ook dat is verklaarbaar, want Hertha was een uitstekende club voor hem. Beter kon hij het niet krijgen, in financieel en sportief opzicht. Zelf zal hij wel gedacht hebben dat het nog beter kon, want hij is niet bepaald bescheiden. Dus heeft hij, toen die grotere club niet kwam, zijn contract laten aflopen. Waarop bleek dat de topclubs niet voor hem in de rij stonden en hij bij Ajax belandde.Rishi schreef:Hij zat wel 4 jaar bij Hertha en daar wilde hij langer blijven.
De CV van een speler zegt een hoop. Meer dan de woorden van die speler.
- Giacomo Puccini
Ik denk dat Pantelic nu op een leeftijd is aangekomen dat hij eerder kiest voor continuïteit en zekerheid dan voor meer nieuwe uitdagingen. Hij heeft tenslotte al heel veel gezien en moet nu gewoon denken aan zijn financiën. Niet alleen de hoogte van het salaris, maar ook de duur van het contract speelt daarbij een rol. Een 3-jarig contract a 3 x 1,75 miljoen is voor hem aantrekkelijker dan een eenjarig contract a 2,5 miljoen bij een club waar hij zich opnieuw moet bewijzen. Misschien loopt zo'n avontuur slecht af en dan is hij straks een 33-jarige speler zonder speelritme en zonder club.
Wel heeft Jol van begin af aan gezegd dat Pantelic naar Ajax is gekomen omdat hij zijn hand had overspeeld bij Roma en op een gegeven moment zenuwachtig begon te worden of hij überhaupt nog wel een club zou vinden. Want normaal gesproken kan Ajax het salaris van een speler als Pantelic niet betalen. Het is dus de vraag of Pantelic ook bij Ajax zijn hand gaat overspelen of dat hij genoegen neemt met het salaris dat hij nu heeft.
Maar dan nog zou ik alleen met Pantelic doorgaan als je alle andere mogelijkheden goed hebt afgewogen en er echt geen betere opties haalbaar zijn. Eigenlijk denk ik dat Ajax beter moet kunnen krijgen.
Wel heeft Jol van begin af aan gezegd dat Pantelic naar Ajax is gekomen omdat hij zijn hand had overspeeld bij Roma en op een gegeven moment zenuwachtig begon te worden of hij überhaupt nog wel een club zou vinden. Want normaal gesproken kan Ajax het salaris van een speler als Pantelic niet betalen. Het is dus de vraag of Pantelic ook bij Ajax zijn hand gaat overspelen of dat hij genoegen neemt met het salaris dat hij nu heeft.
Maar dan nog zou ik alleen met Pantelic doorgaan als je alle andere mogelijkheden goed hebt afgewogen en er echt geen betere opties haalbaar zijn. Eigenlijk denk ik dat Ajax beter moet kunnen krijgen.
Ajax!