Marko Pantelic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Michael_B

Re: Marko Pantelic

Bericht door Michael_B » di dec 01, 2009 11:07 am

Zojuist had Johan Derksen nog wat nieuwtjes. Pantelic zou met Ajax al om de tafel willen zitten voor een nieuw contract.

Manchester City laten hun scouts van der Wiel goed in de gaten houden. Hij staat in grote belangstelling bij de Engelse en zeer rijke club.
Van Ajaxfans, die het dus weer van Derkens hebben.
Face your fears and live your dreams, No Fear

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 01, 2009 11:07 am

Johan Derksen sloeg gisteren overigens een modderfiguur toen hij werd uitgedaagd door Hans Kraaij Jr. Wat een blaaskaak, zeg.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di dec 01, 2009 11:09 am

Wat mij betreft verlengt Ajax met Pantelic voor maximaal 2 seizoen. Kan hij volgend seizoen met Castillion achter hem de spits invullen, seizoen erna Castillion nadrukkelijk in de basis.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 01, 2009 11:19 am

Ik zou hem, als blijkt dat dit zijn niveau is, gewoon een prestratiecontract geven. Komend half jaar geef je hem desnoods iets meer en volgend jaar een prestratiecontract. Kan je Castillion lekker speelminuten geven.

Maar het hangt er ook vanaf of Suarez blijft of weggaat. En wat er eventueel bij zou kunnen komen..
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di dec 01, 2009 11:21 am

Peter schreef:Johan Derksen sloeg gisteren overigens een modderfiguur toen hij werd uitgedaagd door Hans Kraaij Jr. Wat een blaaskaak, zeg.
Ik heb niet alles gezien, hoe reageerde Derksen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di dec 01, 2009 11:24 am

Hij haalde zijn gebruikelijke paradepaardjes weer van stal:

"Je vertelt mij niet dat er van die 70 contractspelers niemand is met de kwaliteiten van Pantelic"
"Ik zeg niet dat Pantelic een slechte voetballer is, ik zeg dat het zonde van het geld is voor Ajax"
"De 1-0 was een goeie goal, maar alle drie de doelpunten hadden Cvitanich of Sulejmani ook gemaakt"

De mooiste was nog wel "Zelfs als Pantelic topscorer wordt is het geen logische aankoop" oid. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

peter

Bericht door peter » di dec 01, 2009 11:29 am

Duke schreef:
Peter schreef:Johan Derksen sloeg gisteren overigens een modderfiguur toen hij werd uitgedaagd door Hans Kraaij Jr. Wat een blaaskaak, zeg.
Ik heb niet alles gezien, hoe reageerde Derksen?
Sorry. Ik had het gelijk moet posten, want dit is een loos bericht zo.

Johan Derksen heeft Pantelic compleet afgefakkeld de afgelopen weken en noemde hem een grote prutser die er echt niets van kan. Nu scoorde hij 3x en zei Hans Kraaij dus dat hij er toch wel wat van blijkt te kunnen.
Derksen zei daarop dat hij het nog altijd een waardeloze aankoop vindt, want dit is een extreem dure jongen die niets toevoegt, aangezien Ajax al een prima selectie had. Cvitanich en Sulejmani kunnen daar ook spelen en die zijn volgens Johan Derksen echt niet minder. De 3 goals werden er nog even bijgehaald en Derksen zei dat iedere spits die wel zou maken. Tsja, als je zo gaat discussiëren, dan ben je dus echt niet meer serieus te nemen.

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 01, 2009 11:31 am

Nam je die man nog serieus dan?
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » di dec 01, 2009 11:42 am

Nee, maar dit is om te huilen zo slecht. Pantelic is en blijft een miskoop volgens Derksen omdat hij zo gigantisch duur is en omdat hij goals maakt die Cvitanich en Sulejmani ook wel maken. Tsja, beide feiten waag ik te betwijfelen. Volgens mij is Pantelic de goedkoopste spits in de afgelopen 10 jaar (behoudens Anastasiou) en die eerste goal was best kundig.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 01, 2009 11:46 am

Maar nu even de kant van Derksen los van het feit dat hij zijn stellingen wat stevig neer moet zetten. Het is immers tv.

Wat hij aangeeft is dat Ajax in een lastige financiële situatie zit met dik 70 contractspelers en dat daar al een aantal spitsen bij zitten. Dan is het wat hem betreft niet verstandig om voor de korte termijn nog eens een extra spits te halen die ook weer een dik salaris verdient. Tja, het is misschien geen populair standpunt in een weekend nadat Pantelic er drie heeft gemaakt maar er valt voor die stelling natuurlijk best iets te zeggen.

Met het halen van Pantelic schreef Ajax bijvoorbeeld Cvitanich af. Da's die jongen die er ook al eens drie in een wedstrijd heeft gemaakt en waar we nog niet zo lang geleden dik 6 miljoen voor hebben betaalt. Je had er ook voor kunnen kiezen om Pantelic niet te halen, Cvitanich het vertrouwen te geven en bijvoorbeeld Castillion of Suk als backup door te schuiven. Stel nu dat we dat hadden gedaan. Hoeveel punten had Ajax dan minder gehad?

Ik ben het er mee eens dat Pantelic een stijgende lijn laat zien in zijn spel. Dat mocht ook wel want in het begin was het niet best. Maar het is wat mij betreft een tikkeltje overdreven om nu meteen maar alle criticasters van deze transfer in het ongelijk te stellen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 01, 2009 11:47 am

Hij zal wel minimaal een miljoentje verdienen toch? Maar je hebt wel gelijk, goedkoop is hij zeker en zijn doelpunten waren gewoon goed!
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » di dec 01, 2009 11:51 am

Marillion schreef:Maar nu even de kant van Derksen los van het feit dat hij zijn stellingen wat stevig neer moet zetten. Het is immers tv.

Wat hij aangeeft is dat Ajax in een lastige financiële situatie zit met dik 70 contractspelers en dat daar al een aantal spitsen bij zitten. Dan is het wat hem betreft niet verstandig om voor de korte termijn nog eens een extra spits te halen die ook weer een dik salaris verdient. Tja, het is misschien geen populair standpunt in een weekend nadat Pantelic er drie heeft gemaakt maar er valt voor die stelling natuurlijk best iets te zeggen.

Met het halen van Pantelic schreef Ajax bijvoorbeeld Cvitanich af. Da's die jongen die er ook al eens drie in een wedstrijd heeft gemaakt en waar we nog niet zo lang geleden dik 6 miljoen voor hebben betaalt. Je had er ook voor kunnen kiezen om Pantelic niet te halen, Cvitanich het vertrouwen te geven en bijvoorbeeld Castillion of Suk als backup door te schuiven. Stel nu dat we dat hadden gedaan. Hoeveel punten had Ajax dan minder gehad?

Ik ben het er mee eens dat Pantelic een stijgende lijn laat zien in zijn spel. Dat mocht ook wel want in het begin was het niet best. Maar het is wat mij betreft een tikkeltje overdreven om nu meteen maar alle criticasters van deze transfer in het ongelijk te stellen.
Ik vind het spel van Ajax met Pantelic in de spits een stuk soepeler. Cvitanich en Sulejmani zijn niet goed genoeg voor een basisplek en breken geen potten. Sterker nog, ik denk dat je geen enkele kans maakt op een prijs met die jongens in de voorhoede. Met Pantelic erbij is die kans iets groter, zeker nu Suarez in een dip terecht is gekomen. Je moet er namelijk niet aan denken dat je dan afhankelijk was geweest van die Cvitanich en/of Sulejmani. Voor 1 miljoen kun je die gok dus prima nemen, want Pantelic versterkt je selectie. Jol had geen vertrouwen in zijn spitsen en kiest daarom voor een vrij goedkoop alternatief (en dat lijkt zich uit te betalen).

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 01, 2009 11:54 am

Mwah... tegen Vitesse, Heerenveen had Cvita er ook wel een aantal gemaakt. Pantelic heeft zoveel vertrouwen gekregen (misschien wel terecht hoor), iets dat Cvita nooit heeft gehad.
IK GELOOF!!!!!!

Aristides

Bericht door Aristides » di dec 01, 2009 11:56 am

Derksen heeft het keer op keer over de dure Pantelic, maar wat is duur? Zou Ajax hem voor € 700.000 hebben gekocht, een speler die vaak scoorde in de Bundesliga, dan is hij een koopje. Geef hem € 400.000 aan salaris en hij behoort tot salarisniveau-Utrecht (Ik noem maar een club) Iedereen tevreden, maar wordt het totaal als salaris gezien, dan is hij duur!!!

Ik hoor hem niet over de miljoenen verdienende reserves van feyenoord, een Makaai die aan afschrijving en salaris meer dan € 4.000.000 per jaar kost, De Cler, Hofland, Landzaat (sinds kort geen bankzitter meer)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

peter

Bericht door peter » di dec 01, 2009 11:58 am

Cvitanich heeft een keer de kans gehad tegen AGOVV en toen gooide hij er met de pet naar. Een wanvertoning van heb ik jou daar. Ik zou er niet teveel op rekenen dat Cvitanich ook wel even had gescoord tegen Heerenveen en Vitesse, maar ok.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 01, 2009 12:00 pm

Rishi schreef:Mwah... tegen Vitesse, Heerenveen had Cvita er ook wel een aantal gemaakt. Pantelic heeft zoveel vertrouwen gekregen (misschien wel terecht hoor), iets dat Cvita nooit heeft gehad.
Het gaat niet alleen om doelpunten. Pantelic in vorm is ook een prima aanspeelpunt.

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 01, 2009 12:03 pm

Pantelic is nu inderdaad goed bezig. Cvitanich heeft alleen nooit een echte kans gehad. Dat is wel jammer. Dat hij er geen zin in had tegen AGOVV...tja dat is heel dom van hem maar ook wel logisch. Hij kreegt amper speelminuten en moet dan tegen AGOVV opdraven.

Ik vind op dit moment Pantelic ook beter hoor.. Maar Cvitanich heeft nooit een kans gehad. Niet een kans zoals Pantelic die heeft gehad.
IK GELOOF!!!!!!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di dec 01, 2009 12:09 pm

Ik heb Cvitanich altijd een bruikbaar spitjes gevonden hoor. Als 'ie een keer flink wat speeltijd kreeg, trapte of kopte hij er vaak wel eentje in. Goeie afmaker. Harde werker ook, normaal gesproken. Stook lekker onrust in de verdediging van de tegenstander.

Maar: een echt goeie voetballer vind ik 'm niet. Dat is Pantelic veel meer: een echte 'nummer 9' in de Ajax-traditie, die ook iets kan met de rug naar de goal, en goed aanspeelbaar is. Pantelic is een kalibertje groter, denk ik.

Ik zou het echt geweldig vinden als Pantsy bijtekent.

K.
Still alive...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 01, 2009 12:09 pm

Peter schreef:Ik vind het spel van Ajax met Pantelic in de spits een stuk soepeler. Cvitanich en Sulejmani zijn niet goed genoeg voor een basisplek en breken geen potten. Sterker nog, ik denk dat je geen enkele kans maakt op een prijs met die jongens in de voorhoede. Met Pantelic erbij is die kans iets groter, zeker nu Suarez in een dip terecht is gekomen. Je moet er namelijk niet aan denken dat je dan afhankelijk was geweest van die Cvitanich en/of Sulejmani.
Maar hebben we nu geluk dat Pantelic beter begint te spelen terwijl Suarez in een dip zit of hebben we probleem omdat Suarez er niet blij mee is dat hij moet uitwijken naar de zijkant en daardoor minder presteert?
Nil volentibus arduum

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di dec 01, 2009 12:17 pm

Rishi schreef:Dat hij er geen zin in had tegen AGOVV...tja dat is heel dom van hem maar ook wel logisch. Hij kreegt amper speelminuten en moet dan tegen AGOVV opdraven.
Ja, zo werkt dat inderdaad.

Ik heb het al eens eerder gezegd: de redenering dat je tegen AGOVV best je tweede garnituur op kunt stellen omdat die zich "willen bewijzen", gaat alleen op voor jeugdspelers. Als je Zeegelaar, Sarpong, Jozefzoon en Castillion erin zet, ja, díe willen graag iets laten zien met het oog op hun toekomst.

Maar Silva, Ogararu, Kennedy, Cvitanich en Lindgren? Welnee.

Die denken: "Godver, ik loop hier voor lul... ik krijg nooit speeltijd, zondag weer gewoon op de tribune, mijn zaakwaarnemer zoekt al naar een nieuwe club en dan moet ik nu zeker mijn best gaan doen om mijn 'kans te pakken' (wélke kans?), hier in het Zanussi Foodprocessor & Combimagnetron Stadion, tegen FC Plaggenhut in de tweede ronde van de Hans Kraay Jr.-bokaal? Dikke doei, wat een vernedering, ik had liever thuis op de bank gezeten."

K.
Still alive...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 01, 2009 12:19 pm

Ik denk dat Suarez 'gewoon' in een vorm dip zit. Suarez moet gewoon een vrije rol voorin hebben. Een echte Ajax spits is het niet en zeker ook geen echte buitenspeler.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 01, 2009 12:24 pm

Als we Cvitanich een echte kans hadden willen geven dan had hij gewoon een hele serie wedstrijden in de spits moeten staan. Zo'n potje tegen AGOVV werkt dan niet. Ik vind overigens wel dat je daar als prof gewoon voor je kans zou moeten gaan. Maar zo zit de wereld helaas meestal niet in elkaar. Kijk maar naar de overige spelers die in het veld stonden.

Ik zie overigens ook wel dat Cvitanich en Pantelic van elkaar verschillen wat betreft hun kwaliteiten. Het zijn geen volledig identieke spelers. Maar ik denk wel dat Cvitanich gewoon op 15 tot 20 doelpunten zou kunnen uitkomen als hij het hele jaar zou spelen.

En het verhaal van Derksen ging er over of het nu een verstandige beslissing was om Pantelic te halen als je kijkt naar de situatie waar Ajax in zat. Ik ben daar nog niet van overtuigd.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di dec 01, 2009 12:45 pm

Kowalczyk schreef: Die denken: "Godver, ik loop hier voor lul... ik krijg nooit speeltijd, zondag weer gewoon op de tribune, mijn zaakwaarnemer zoekt al naar een nieuwe club en dan moet ik nu zeker mijn best gaan doen om mijn 'kans te pakken' (wélke kans?), hier in het Zanussi Foodprocessor & Combimagnetron Stadion, tegen FC Plaggenhut in de tweede ronde van de Hans Kraay Jr.-bokaal? Dikke doei, wat een vernedering, ik had liever thuis op de bank gezeten."

K.
Dat is inderdaad een aspect wat nogal vaak vergeten wordt. Anderhalf jaar geleden deed ik regelmatig de perszaken voor Jong Ajax, wat ook inhield dat ik na de wedstrijd wat spelers voor de camera's moest zetten. Dat was alleen AT5 en AjaxTV, en dat vonden die jonge jongens ook allemaal geen probleem. Ware het niet dat de trotse Samuel Kuffour wekelijks mocht opdraven voor die potjes op het winderige veld van De Toekomst.

Daar stond hij dan, voormalig vedette van Bayern München. Champions League-finale gespeeld, wekelijks stond hij z'n mannetje in Europese voetbaltempels. En nu vroeg ik 'm of hij na Jong Ajax - Jong NEC even tegenover AT5 wilde vertellen wat hij van de wedstrijd (en zijn eigen prestatie) vond. Hij riep 'NOOOOOOOOOOO' en rende gewoon weg, door het smalle gangetje, naar buiten. Sta je dan mooi te kijken, haha.

Die spelers willen op zich wel voetballen, ze weten dat ze ervoor worden betaald, maar als ze dan met 8 graden op het sportpark Berg&Bos staan denken ze ook...god-ver-domme...wáár is het mis gegaan? Zeker in bepaalde landen voelen spelers zich in hun eer aangetast als ze alleen op moeten draven in niemendalletjes. Het is makkelijk gezegd om 'de knop om te zetten' en 'je bent prof', maar in het koppie werkt dat nu eenmaal anders.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 01, 2009 12:47 pm

Zo werkt het ook in het bedrijfsleven hoor. Overal eigenlijk..
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 01, 2009 2:11 pm

Om even in te haken op Peter: ik denk dat Ajax dit seizoen sowieso geen prijs pakt, met of zonder Pantelic. Hooguit een KNVB beker of zo. Maar daar haal je natuurlijk geen dure spits voor. Ik verwacht ook dat Ajax onder Twente en PSV zal eindigen en dus zich niet zal (kunnen) kwalificeren voor de CL. Wat is dan de meerwaarde van Pantelic geweest aan het eind van het seizoen? Let wel: dit is natte vingerwerk, maar wel een realistisch scenario. Had je Cvitanich regelmatig laten opdraven, dan had hij wellicht een miljoentje meer opgebracht bij een eventuele verkoop (sowieso lijkt hij me makkelijker verkoopbaar als hij regelmatig speelt).

Voor wat betreft de vormdip van Suárez: ik zie niet in waarom hij in een dip zou zitten. Oké, hij scoort iets minder, maar dat is een logisch gevolg van het feit dat hij minder in scoringspositie komt omdat Pantelic in de punt staat en Suárez er meer omheen speelt dan wel de rechterkant houdt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie