Wereldkampioenschap 2010
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Re: Wereldkampioenschap 2010
Test
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
FIFA staat vuvuzela's toe op WK in Zuid-Afrika
17/07/2009 17:11
Tijdens de Confederations Cup in juni maakte de wereld kennis met de vuvuzela's. De plastic toeters riepen tegenstrijdige reacties op. De FIFA heeft besloten de blaasinstrumenten niet te verbieden op het WK 2010 in Zuid-Afrika.
Commentatoren klaagden steen en been en Spaans international Xabi Alonso is voor een verbod. 'Die vuvuzela's maken het voor spelers heel erg moeilijk om met elkaar te communiceren of je te concentreren.'
De wereldvoetbalbond heeft niet geluisterd naar de klachten en maakte bekend dat de toeters niet verboden zullen worden. 'Vuvuzela's verbieden is hetzelfde als Zwitsers verbieden koeienbellen mee naar het stadion te nemen en van Engelsen te eisen dat ze niet meer zingen', laat FIFA-woordvoerder Hans Klaus weten.
'We benaderen dit op een rustige manier', vervolgt Klaus. 'Ik ben ervan overtuigd dat de vuvuzela's een hit worden op het WK. Het wordt een wereldkampioenschap met een Afrikaans geluid.'
- Monkey Tonk
Als het een leuk geluid was, ging er ik voor. Ik dacht dat ze in Afrika prima konden trommelen. Maar dit is een teringherrie. En traditie zit er ook niet achter. De plannen om naar het WK te gaan kunnen van tafel. Bekijk het maar.
- Daily Blind
Dus volgend jaar zomer is Zuid-Afrika overladen met groene heineken vuvuzela's
Je kunt beter in een stadion zitten dan het op tv zien Monkey Tonk. Live klinkt zo'n vuvuzela een stuk beter en minder irritant.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
En dat weet jij omdat je al naar Zuid-Afrika bent geweest of omdat je het gewoon raadt? 

Iemand gisteravond Tegenlicht: Trade mark 2010 gezien? Het arme gedeelte van de bevolking in Zuid-Afrika gaat flink verneukt worden door de FIFA en hun regering.
Toevallig: een collega van me had het er net over tijdens de lunch. Nee, niet gezien, maar helaas niet verbazingwekkend.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Monkey Tonk
Van Persie is er vier tot vijf maanden uit met een enkelblessure.
..en is dus mooi op tijd fit voor het WK.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Precies. Van mij mag Sneijder ook wel een maand of 5 rust nemen. Robben ook.Hoeladans schreef:..en is dus mooi op tijd fit voor het WK.
IK GELOOF!!!!!!
Nu.nlNederland toch groepshoofd bij loting WK 2010
Uitgegeven: 2 december 2009 10:41
Laatst gewijzigd: 2 december 2009 10:45
AMSTERDAM - Nederland is bij de loting van het WK vrijdag groepshoofd. Dat heeft de FIFA zojuist geopenbaard.
© ANPOranje belandt in de eerste pot, wat impliceert dat de formatie van bondscoach Bert van Marwijk in de eerste ronde niet aantreedt tegen Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Italië, Duitsland, Argentinië of Engeland.
De giganten in de tweede koker zijn Frankrijk en Portugal, die beide een barrage nodig hadden om zich te kwalificeren.
De derde pot bestaat uit Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen, terwijl in de vierde koker naties uit Azie en Noord- en Midden-Amerika zijn ingedeeld.
Vrijdag
De loting heeft vrijdag vanaf 18.00 uur plaats in Kaapstad. Bij het vorige WK belandde Oranje in wat door velenwerd gezien als de ‘poule des doods’, met Ivoorkust, Servië en Montenegro en Argentinië.
Lekker hoor!!
Hopen dat Frankrijk/Portugal bij Brazilie/Spanje in de poule komen al zal de Fifa dat wel niet laten doorgaan.
Hopen dat Frankrijk/Portugal bij Brazilie/Spanje in de poule komen al zal de Fifa dat wel niet laten doorgaan.
IK GELOOF!!!!!!
Zou Frankrijk dan toch gestraft zijn voor hun unfaire spel?
Nederland, Mexico, Ivoorkust en Frankrijk, dan ben je goed de sjaak.
Hier de volledige potten:
Pot A: Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Nederland, Italië, Duitsland, Argentinië, Engeland.
Pot B: Australië, Japan, Noord-Korea, Zuid-Korea, Honduras, Mexico, Verenigde Staten, Nieuw-Zeeland.
Pot C: Chili, Paraguay, Uruguay, Nigeria, Kameroen, Ivoorkust, Ghana, Algerije.
Pot D: Denemarken, Frankrijk, Griekenland, Servië, Portugal, Slovenië, Slowakije, Zwitserland.
Nederland, Mexico, Ivoorkust en Frankrijk, dan ben je goed de sjaak.

Hier de volledige potten:
Pot A: Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Nederland, Italië, Duitsland, Argentinië, Engeland.
Pot B: Australië, Japan, Noord-Korea, Zuid-Korea, Honduras, Mexico, Verenigde Staten, Nieuw-Zeeland.
Pot C: Chili, Paraguay, Uruguay, Nigeria, Kameroen, Ivoorkust, Ghana, Algerije.
Pot D: Denemarken, Frankrijk, Griekenland, Servië, Portugal, Slovenië, Slowakije, Zwitserland.
Laatst gewijzigd door beelzebub op wo dec 02, 2009 11:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.fifa.comFIFA Organising Committee approves Final Draw procedure
The FIFA Organising Committee approved today the procedure for the Final Draw of the 2010 FIFA World Cup South Africa™, which will be held in Cape Town on Friday 4 December. The seeding was based on the October 2009 FIFA/Coca-Cola World Ranking (which you can see by clicking on the link to the right), and Brazil, Spain, the Netherlands, Italy, Germany, Argentina and England are therefore the seven squads that join hosts South Africa as seeded teams for the Final Draw.
The committee also approved the composition of the other pots as well as the procedure for the final draw:
• Pot 2 will be composed of teams from Asia (Australia, Japan, Korea DPR, Korea Republic), North, Central America and the Caribbean (Honduras, Mexico, USA) and Oceania (New Zealand)
• Pot 3 will include teams from Africa (Algeria, Cameroon, Côte d’Ivoire, Ghana, Nigeria) and South America (Chile, Paraguay, Uruguay)
• Pot 4 will have the remaining European teams (Denmark, France, Greece, Portugal, Serbia, Slovakia, Slovenia and Switzerland)
• hosts South Africa will be automatically positioned as A1; the other seeded teams will be drawn into the other groups B-H, but will always be in position “1” of their group
• groups will be drawn from A to H and the positions in the group will be drawn for Pots 2 to 4
• geographical criteria will also be respected, meaning that no two teams from the same confederation will be drawn in the same group (except European teams, where a maximum of two will be in a group). For example, South Africa cannot play the African teams from Pot 3 and Argentina and Brazil cannot be drawn against the three remaining South American teams.
Ze hebben de Fifa-ranglijst van oktober als basis genomen. Op zich wel logisch, waarom hou je anders zo'n lijst bij als Fifa? Maar misschien heeft de wijze waarop Frankrijk zich gekwalificeerd heeft daar ook een rol bij gespeeld. Zou zo maar kunnen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Nederland ,Nieuw-Zeeland , Chili en Slovenië
-
- AT Toto winner 15/16
Als je groepshoofd bent speel je volgens mij alle wedstrijden in hetzelfde stadion, dat is wel ideaal voor de Ned. elftal supporters die van de zomer die kant op gaan.
Er komt dit keer toch geen Oranjecamping? Hooguit een Oranje Kamp, maar dan heb je wel veel prikkeldraad nodig. 

Makkelijk:
Nederland
Nieuw-Zeeland
Algerije
Zwitserland
Mooi:
Nederland
Mexico
Uruguay
Portugal
Doe mij die laatste maar.
Nederland
Nieuw-Zeeland
Algerije
Zwitserland
Mooi:
Nederland
Mexico
Uruguay
Portugal

´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Zwitserland is als groepshoofd doorgegaan. Denk dat Slovenië een stuk makkelijker is. Verder lijken Nieuw-Zeeland en Algerije me ook de zwakste tegenstanders. Jouw mooie poule had ik ook, alleen dan met Chili in plaats van Uruguay. Chili heeft een trainer met een mooie visie en minder schoppers in het elftal dan Uruguay.Beloki schreef:Makkelijk:
Nederland
Nieuw-Zeeland
Algerije
Zwitserland
Mooi:
Nederland
Mexico
Uruguay
Portugal
Suarez-Forlan is leuker dan die 'onbekendere' spelers van Chili voor de meeste mensen.
IK GELOOF!!!!!!
Ik zit er niet zo op te wachten om me een hele wedstrijd kapot te ergeren aan Suárez hoor. Of dat Scotti, Eguren en consorten er op los gaan schoppen.